Ga naar inhoud

--JinXx-- : 8 juni 2009 : Dr. Roddi : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hey Mols :D !

Wat leuk, dat je gaat beginnen in een nieuwe baan! En grappig, dat Roddi daar klant is ;)

Ja mn boobies zijn idd enorm ( :rolleyes: ) .... veranderd haha! Minder 'enorm' als in het begin... toch zwellingen al zag je dat niet echt! Maandag ben ik alweer 7 weken PO, jij alweer 5 maanden! Het gaat idd erg hard :101:

Ben nu weer volledig mn beide wiijken aan het lopen.. gelukkig is het vakantieperiode, dus weinig post!

Nu lekker 3 dagen vrij!!

Liefs, :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 306
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

leuk Trici dat het zo goed met je gaat. we gaan toch weer onse oude ritme aanpakken. met mij werk is ook beter. ik beging nu ook weer mensen te tillen. en vandaag weer naar de sportschool gegaan. De benen en buik getrain. ik denk dat ik morgen wel pijn heb. ik ben ook lekker in de sauna geweest en de zonnebank. met 2 pleisters op de litteken :56: ik weet niet of dat mag , maar ja.... het was herlijk. en dinsdag ga ik zumba proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de zonnebank. met 2 pleisters op de litteken :56: ik weet niet of dat mag , maar ja.... het was herlijk. en dinsdag ga ik zumba proberen.

1) haha ja dat mag hoor ;) ik heb gewoon een tube factor 50 in mn tas en smeer dat op t litteken als ik onder de zonnebank ga... maar weet je? Ik ben 2 jaar geleden aan mn ogen geopereerd en heb daar( dan voor mijn gevoel) net zulke littekens... ik smeerde daar niks op en ging wel onder de zonnebank! Weet niet of het vergelijkbaar is (lengte van t litteken iig wél en ook nog eens niet te bedekken voor t zicht ), dus smeer mn borstplooi wel in, maar maak me er totaal niet druk om... ik weet nu ongeveer wel hoe mijn lichaam reageert in zon en onder zonnebank ( heb eczeem dus zonnebank is voor mij bekend terrein, al jáááren)

Dus maak je niet druk meid! Afdekken of insmeren is echt afdoende ;) Geniet ervan zou ik zeggen!! YEAH!! hahaha!!

2) zumba is geweldig!! Al kan ik de spring dingetjes en zwaaien met de armen nog niet echt... dan voel ik t nog teveel, dus doe t 'oudewijvenstyle' :152:

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast miranda1983

hoi bij ons beginnen ze over 2 weken met een 10 weekse cursus.

Zeg al een hele tijd ik wil zumba gaan doen maar kon het nog niet volgen in de sportschool en nu gaan ze het eindelijk geven kan ik niet

ja 2 keer maar dat schiet ook niet op.

Balen nou komt vast nog wel een cursus dan ga ik erheen met mijn nieuwe boobies

miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden!

Gisteren was ik alweer 7 weken PO :D

Alles voelt wel goed, soms nog een beetje beurs gevoel aan de linkerkant (waar ik zo blauw ben geweest)

En slapen is toch nog wel een ramp zo af en toe (zij liggen dan)

Alleen vandaag iets minders meegemaakt:

Tijdens mn werk wilde ik een shortcut nemen en liep tegelijk naar mn post te kijken voor t volgende adres...

Hierdoor zag ik een hekje over het hoofd en ben VOL voorover gepletterd, op mn borst! :139:

Gelukkig hou ik mn post altijd tegen mn borst aan en tijdens mn val trok ik mn andere arm ook voor mn borst, waardoor nu allebei mn ellebogen/onderarmen behoorlijk dik, blauw én geschaafd zijn. Heb zeker 5 minuten naar adem liggen happen, want de klap sloeg echt al mn lucht uit mn longen. Toen een potje flink zitten huilen, voornamelijk van schrik en angst voor mn protheses :wacko: ( scheuren of zo ) Maar na een kwartiertje, toen ik weer normaal ademde had ik verder geen pijn in mn borsten o.i.d.

Wél erg pijn in mn armen, maar dat kon ik wel hebben! 10x liever kapotte armen dan 1x een gescheurde prothese.

Ben inmiddels 4 uur verder en heb nog steeds geen pijn. Heb ze even flink onderzocht, of ik iets raars voelde of zag, maar ook dat is niet het geval.

Zou ik hier nu de pc voor moeten bellen? :unsure: Ik héb nergens last van en ik kan natuurlijk niet altijd voor elk liflafje die man storen... Over 5 weken is mn 3 maandelijkse controle... Zolang ik voor die tijd geen klachten krijg, wil ik dit voorval op die controle wel even bespreken, maar eerder lijkt me niet nodig..?

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

meid dat was ff schrikken :20: maar ik denk niet dat je PC moet bellen als je geen pijn of iets anders heb. gewon rustig aan doen. denk ik. ik heb vandaag control gehad. De PC was blij . volgens hem is alles goed. ik moet weer over een jaar terug komen en als ik vragen tussen door heeft kan ik hem bellen. ik heb wel gevraag over de pijn aan de zijkant van mij borsten. hij zeg dat het komt door de drains. door de drains kan de znuwen geirriteerd zijn. maar het komt alles goed zeg hij. ook de luchtbelletje die ik af en toe voel. ook aan de linkerborst zit nog een beetje zwelling. de rechter is meer zacht en is meer gezakt. maar de genezin is nooit simetris zegt hij. naar 3 of 4 manden kan ik echt de resultaat zien en het complet genezin kan zelf tot 8 manden duren. dus Trici wij zijn ff bezig nog. we mogen pijn hebben maar niet te veel anders moeten we rustig gaan doen ,

groetjes :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy wijfie! :D

Dank je wel!! :43: Dát verklaart dan ook bij mij die pijn aan de zijkant(en)! De drains!

En borrelen heb ik soms ook nog al denk ik dat ik t me dan verbeeld want t zijn niet van die duidelijke luchtbelletjes, meer een bruisend gevoel en dan zachtjes... alsof mn prothese ook verplaatst dan.

Verder voel ik idd niks (ja het knikkertje zo af en toe, maar voel dat ook op andere plaatsen soms en denk toch dat het de rand van mn protheses zijn of zo...) wat ik overigens ook niet leuk vind, maar als t zo blijft.. het zij zo. Je ziet t gelukkig niet ;)

Las net bij Bonnie, dat jij je Sapph's nog niet aan kan...Wat vervelend :mellow: Ik kon ze de 5e week al aan, maar ben ze pas de dag voor ik 6 weken PO was gaan dragen. Ik merk helemaal geen verschil met voorheen. Enige wat ik had, was dat ik weer een beetje moest wennen aan het gevoel van die smalle band op de rug...

Maar jouw tijd komt ook hoor!!! :D Zoals je al zegt, het gaat nog wel ff duren allemaal pffffffff

Liefs !! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Trici. over de knikkertje heb ik niet. ik voel juis alles heel strak aan. en inderdat ik kan de sapph misschien 2 of 3 uur dragen maar dan heb ik pijn aan de zijkant van mij borst.

Trici ik heb vandaag voor de eerste keer aan zumba mee gedan. :20: was wel pitig . veel springen zeg :63: ik wilde bijna mij borsten vashouden :11: . het was wel leuk hoor!! ik heb geen pijn en ga proberen zonder bh te gaan slapen.ff kijken.... alles los :45: ik zal morgen zeggen hoe is gegan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Trici,

Balen zeg! denk dat ik me ook een ongeluk geschrokken zou zijn. Je geeft al aan dat je borsten verder niet pijnlijk zijn. Je armen kom je idd wel overheen. dan zou ik ook geen contact opnemen met m'n arts. De komende tijd zal je extra voorzichtig zijn...

Wel leuk om te lezen dat jij ook alweer 7 weken po bent. Jee, tijd vliegt! Gaat het verder alweer helemaal goed met het rondsjouwen op je werk?

Liefs, :116: Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Trici,

:wacko: Ik zou ook ontzettend verschoten zijn!! Ik denk ook niet dat het kwaad kan als je geen pijn hebt hoor maar als je toch twijfelt dan val je je pc maar "lastig" he, hihi. Al denk ik wel dat hij zal zeggen dat alles ok is zolang je geen pijn hebt.

Dat gevoel in je borsten dat je beschreef he, wel, mijn pc zei dat ik ook zoiets zou gaan voelen ( mieren noemde hij dat ;) ) en dat zijn de zenuwen die terug beginnen te werken.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dear

heel akelig zo'n valpartij, kan het me indenken, die stomme paaltjes ook! ik denk dat ik hem woedend de grond uit had gesloopt! :145:

waar ik ff op terug wil komen, wat ik al vaker bij jou heb gelezen, maar vind nu natuurlijk niet meer het juiste topic... dat je met plaatsing achter de spier 40 a 50 cc verliest. ik had dat ook nagevraagd aan de pc, die vertelde dat dat feitelijk niet juist is. die cctjes zitten er wel, alleen zitten die nu meer in de overgang van spier naar borst. optisch is 300 voor de spier groter als 300 achter, omdat de prothese op een andere manier verspreid wordt, als je hopelijk begrijpt wat ik bedoel. kun je je daarin vinden? of heb jij deze info van een zeer betrouwbare bron?

gr

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pat :D

Ja ben me ook wezenloos geschrokken pfff!! Maar heb nog steeds geen last, dus hopelijk is dat een goed teken ;)

Mn armen daarentegen doen zeer, ook veel spierpijn bovenin... dus kan opnieuw niet hoog reiken :wacko: haha!

En mn linkerkant van mn ribben is sinds vanochtend helemaal beurs, maar ach dat gaat ook wel weer over ;)

Hoe is het met jou nu?? Was dat niet eng, die naald er zelf uittrekken?? :o Dapper hoor!! Doet het nog veel pijn??

Maar je hebt nu tenminste alles achter de rug :D:119:

@ Johanna:

:152: Mieren!! Ja zo voelt het ook idd! Maar alleen als ik dus voorover, of zijwaarts buig. Goed om te weten, dat dat dan mn zenuwen zijn, die herstellen :D!

@ Kaat:

Het hekje heb ik volgens mij wel uit de grond getrokken, zag ik vanochtend hahaha!!

Over die cc's zet ik ff in je eigen topic ;)

Liefs, :116: !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames!! :D

Even een korte update :38:

Ik ben alweer 8 weken PO! En merkte vanochtend toch wel even, dat je ook na 6 weken op moet letten met zwaar tillen :wacko:

Ik tilde zonder nadenken een volle postzak op, om naar mn fiets te dragen, maar dat viel even tegen! Niet dat het op dat moment zeer deed, maar vanmiddag begon mn linkerborst ( ik ben links, dus droeg die tas ook links) toch te zeuren. De bovenkant van mn borst , waar je borstspier loopt, begon ook ietsje op te zetten, maar dat is nu gelukkig weer weg, pfff

Van de val van vorige week heb ik alleen maar last van mn ribben gehad ( hoesten en lachen en omhoog komen in bed was een ramp, alsof ik weer net geopereerd was zeg, jeetje)

Gekke is, dat na de val mn boobs ineens 'veel meer eigen' aanvoelde! Echt vaag, hahaha!

Voel ze nog wel 'schommelen ' af en toe, vooral als ik buk, maar dan hou ik ze gewoon vast ;)

Slapen op mn zij gaat sinds deze week ook ineens veel beter, gelukkig!!! De pijn aan de zijkant is (ook al 'ineens' ) een stuk minder!!

Ja het zijn nu echt al ' mijn meisjes' haha!!

Liefs, :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid ik had net gevraag hoe met je was . maar ik zie het nu wel.

ik heb geen pijn meer aan mij zijkant. en wat je zegt. ze zijn nu echt van mij :101: de bovenkant van mijn borst voel nu ook veel minder, en slapen op mij zij is geen probleem. maar je voel ze schommelen. wat ? de prothessen? want als je borsten schommelen is het toch normaal? lekker met de boobies schuden :45:

meid ik zie je dan en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi trici,

zit vandaag ook al weer veel te lang achter pc, bij ons is de pc op de televisie aangesloten, zit dan op salontafeltje voor de buis, en krijg na een kwartier al pijnlijke billen en last van mijn rug.

enfin, wat ik even aan jou wilde vragen na het doorlezen van je topic (misschien heb ik dit al gevraagd, weet ik niet meer). hoe wist je nou zo zeker dat je voor rond wilde gaan? ondanks adviezen van je pc? als ik zelf alle foto's doorneem dan is het resultaat steeds zo verschillend. de ene keer komt rond, anatomisch of whatever wel mooi uit, de andere keer niet.

komt het resultaat overeen met wat je voor ogen had? ik heb nu een paar plaatjes uitgeprint met wat ik mooi vind, maar heb geen idee of dat met mijn lijf en huidige meissies haalbaar is.

groetjes

Kaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi trici,

zit vandaag ook al weer veel te lang achter pc, bij ons is de pc op de televisie aangesloten, zit dan op salontafeltje voor de buis, en krijg na een kwartier al pijnlijke billen en last van mijn rug.

enfin, wat ik even aan jou wilde vragen na het doorlezen van je topic (misschien heb ik dit al gevraagd, weet ik niet meer). hoe wist je nou zo zeker dat je voor rond wilde gaan? ondanks adviezen van je pc? als ik zelf alle foto's doorneem dan is het resultaat steeds zo verschillend. de ene keer komt rond, anatomisch of whatever wel mooi uit, de andere keer niet.

komt het resultaat overeen met wat je voor ogen had? ik heb nu een paar plaatjes uitgeprint met wat ik mooi vind, maar heb geen idee of dat met mijn lijf en huidige meissies haalbaar is.

groetjes

Kaat

Hey meis :D

Hè dat lijkt me nou niet lekker, zo achter je pc hahaha! Kan je niet op de bank zitten, met toetsenbord op schoot of zo??

Maar om je vraag te beantwoorden...

Allereerst wilde ik de 'leegte' bovenin mn borsten opgevuld hebben. En gelijk al vanaf het begin van mn orientatie had ik het idee, dat rond dan het beste zou zijn. Anatomisch leek mij mooier bij vrouwen die bijv een AA cup hadden en die van zichzelf dus geen uitgerekt vel hadden.

Ik had ook gelezen, dat anatomisch voornamelijk wat meer vulling aan de onderkant geeft, maar dat had ik dus al :38:

Daarnaast las ik, dat rond toch wel enigzins 'zakt' in een druppel, door de zwaartekracht.

En persoonlijk vind ik die ronding aan de bovenkant niet zo heel erg storend, mits het geen Victoria Beckam ballen zouden zijn.

Ik wist al dat ik genoeg borst- en vetweefsel zou hebben voor ronde protheses, dus dat soort ballen verwachtte ik ook niet bij mezelf.

En als laatste was het natuurlijk ook wel prettig, dat de prijs ongeveer € 1250,00 lager zou zijn, dan bij anatomisch :D

Mijn pc vond anatomisch mooier, maar hij zei ook direct, dat dat een persoonlijke voorkeur was en dat ik daar uiteraard niet persé naar hoefde te luisteren. Wat ik dus ook niet gedaan heb hahaha!!

En als ik nu naar mn resultaat kijk, heb ik géén ronde ballen, hangen ze al best natuurlijk naar voren/beneden en heb er dan ook geen sec spijt van :D Die voorbeeld foto op die site van Beaucare.. zo wilde ik het en zo zijn ze geworden :D Ik heb zelfs foto's v mezelf ernaast gehouden en hoewel er wel wat verschil is, lijken mn meisjes precies op die van de dame op de voorbeeldfoto's :D

Ik heb nog eens goed naar je foto's gekeken. Jij bent een stuk smaller van boven, plus slanker. Ik ben natuurlijk geen pc, maar als ik naar jouw bouw kijk, zou 'anatomisch' wel het eerste zijn, wat in me opkomt.

Plus waarschijnlijk achter de spier of iig dual plane. Bij mij zitten ze voor de spier, dus ik weet niet wat de 2 andere technieken doen bij rond en zwaartekracht.

Aan de andere kant heb je wel die 'leegte' bovenin, net als ik had. En wat volume onderin ook. Maar doordat je best slank bent, denk ik dat die ronding bij jou veel duidelijker zal zijn als bij mij.

Beste is gewoon foto's meenemen ( ongeacht of die ronde of anatomische protheses hebben) en zeggen tegen je pc: DAT wil ik!! :D

Dan weet die pc wel, wat dan de beste keus is. En of het plaatje ook haalbaar is met jouw huidige meisjes en bouw!!

Nou, het is weer een heel verhaal haha!! Ik kan echt niet beknopt schrijven pffff :P

Liefs, :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Trici. is las net je verhaal. heb je ronde prothessen? ik dacht anatomisch. en hoe is het verder met je arm en je borsten. geen pijn meer?

Hey meis!

Haha nee ik heb echt ronde protheses :38:

De pijn in mn armen is gelukkig over, alleen mn rechterelleboog doet nog een btj zeer, precies op t puntje. Mn borsten heb ik geen last meer van. Soms nog wel een steekje hier en daar en 's morgens bij het wakker worden voelen ze een beetje strak aan, net als vroeger bij de borstvoeding, maar dat is na een klein kwartiertje ook weer weg :D

Kreeg alleen wel de rekening van de siliconen gelsheets binnen :wacko: dus dat 'vergoeden' is alleen wanneer je je eigen risico al opgebruikt hebt, blijkbaar grrrr!! Maar goed, de sheets kosten wel iets minder dan ik dacht: € 51,00 per stuk. Dus dat valt nog mee eigenlijk!

:116: Liefs xXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Ja dat is vervelen met de vezekeringen. daarna komt toch een rekening. ik ben blij en goed geholpen met een flesje olie van 15 euro :D . ik ben blij dat bij jou ook goed gaat. met mij gaat ook goed daarom ben ik ook minder bezig met de forum. mij borsten zij wel heel zacht geworden. ik denk dat meer CC had gemogen :wub: erg zeg...dat je zo snel je bosten weer klein kan vinden. niet echt klein maar ook niet groot :57:

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Hey meis!

Haha nee ik heb echt ronde protheses :38:

De pijn in mn armen is gelukkig over, alleen mn rechterelleboog doet nog een btj zeer, precies op t puntje. Mn borsten heb ik geen last meer van. Soms nog wel een steekje hier en daar en 's morgens bij het wakker worden voelen ze een beetje strak aan, net als vroeger bij de borstvoeding, maar dat is na een klein kwartiertje ook weer weg :D

Kreeg alleen wel de rekening van de siliconen gelsheets binnen :wacko: dus dat 'vergoeden' is alleen wanneer je je eigen risico al opgebruikt hebt, blijkbaar grrrr!! Maar goed, de sheets kosten wel iets minder dan ik dacht: € 51,00 per stuk. Dus dat valt nog mee eigenlijk!

:116: Liefs xXx

Hoi Trici,

Ik heb vanmiddag van mijn zus (die ook een bv gehad heeft) van die silliconensheets gekregen van Scar Ban, gebruik jij die ook? En smeer je daar dan ook nog bij of niet? Ik heb van de kliniek ScarBan zalf gekregen maar ik weet niet of ik het allebei tegelijk mag gebruiken.

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kelly :D

Ik heb de sheets van Cicacare, maar neem aan dat ze van Scar Ban ongeveer hetzelfde zijn... In principe hoef je er niet bij te smeren, want de sheets, die ik heb, bouw je een draagtijd op van 23u per etmaal... dus bijna continu, alleen met douchen heb je ze ff niet op en laat je je huid goed drogen voor je ze er weer op doet. Mocht je ze bijv alleen 's nachts ( of overdag) dragen, kun je denk ik wel erbij smeren hoor! Ik droeg de sheets op gegeven moment alleen in de nacht (overdag was t te heet dus door zweten lieten ze sneller los) en als ik dan gedoucht had, 's morgens, smeerde ik voor de dag gewoon de littekens in :38:

En als ik dan weer naar bed ging, deed ik ze weer op..

Wanneer je 's nachts geen beha meer draagt, kun je dit dus omdraaien: overdag de sheets op, en voor je gaat slapen even smeren :D

Liefs, Trici :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kelly :D

Ik heb de sheets van Cicacare, maar neem aan dat ze van Scar Ban ongeveer hetzelfde zijn... In principe hoef je er niet bij te smeren, want de sheets, die ik heb, bouw je een draagtijd op van 23u per etmaal... dus bijna continu, alleen met douchen heb je ze ff niet op en laat je je huid goed drogen voor je ze er weer op doet. Mocht je ze bijv alleen 's nachts ( of overdag) dragen, kun je denk ik wel erbij smeren hoor! Ik droeg de sheets op gegeven moment alleen in de nacht (overdag was t te heet dus door zweten lieten ze sneller los) en als ik dan gedoucht had, 's morgens, smeerde ik voor de dag gewoon de littekens in :38:

En als ik dan weer naar bed ging, deed ik ze weer op..

Wanneer je 's nachts geen beha meer draagt, kun je dit dus omdraaien: overdag de sheets op, en voor je gaat slapen even smeren :D

Liefs, Trici :119:

Hoi Trici,

Ik geloof dat je bij die van mij tot 20 uur per dag mag dragen dus das iets korter maar verder komt het wel een heel eind op hetzelfde neer. Nu nog maar 3 uur per dag dus dan smeer ik er nog maar wat van dat spul op, dat heb ik toch liggen. Maar omdat er opstaat dat je het niet in combinatie met iets anders mag gebruiken vroeg ik me af of dat kwaad kan maar dat zal wel niet toch?

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Trici,

Ik geloof dat je bij die van mij tot 20 uur per dag mag dragen dus das iets korter maar verder komt het wel een heel eind op hetzelfde neer. Nu nog maar 3 uur per dag dus dan smeer ik er nog maar wat van dat spul op, dat heb ik toch liggen. Maar omdat er opstaat dat je het niet in combinatie met iets anders mag gebruiken vroeg ik me af of dat kwaad kan maar dat zal wel niet toch?

Groetjes Kelly

Oh bij mij staat er niet op, dat je t niet mag combineren met iets anders, vlgs mij.. maar 20 uur per etmaal is ook wel genoeg voor de genezing lijkt me hoor :D Ik zou het lekker bij die 20 uur houden dan...

:116: liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo dames!! :D

Weer even een update!!

Morgen ben ik precies 3 maanden PO :101:

Vandaag ben ik precies 13 weken PO en kom net uit A’dam voor mn 3 maandelijkse controle!

Alles was goed, geen overmatig kapselvorming ( een pak van mn hart, na die overbelasting in de 4e week met mn werk en de smakker, die ik gemaakt heb in de 7e week!!).

Gelijk gevraagd naar het knikkertje, wat ik een paar weken heb gevoeld: waren borstklieren, die zich vormen naar de prothese (soort van wennen aan, zeg maar). Het is nu ook weg idd, net als mn mondor’s cord :D Heb daar eigenlijk niks aan gedaan en het is gewoon vanzelf weg gegaan :38:

Ik heb de laatste 2 weken ook vaak jeuk in mn litteken… maar wanneer ik mn litteken aanraak voel ik nog niks, dus moet dan echt doordrukken om van binnen te krabbelen hahaha!! Dat is echt een bizar gevoel, maar een heel goed teken, zei hij! Van binnenuit is het gevoel aan het herstellen en zal van lieverlee ook aan de buitenkant weer te voelen zijn!

Er staan nieuwe foto’s in mn album, van vandaag! :D

Liefs, Trici :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.