Ga naar inhoud

Eefjeeven: 27 juli 2011: Dr Stevens: Bergman Kliniek: Den Haag


Aanbevolen berichten

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

Hallo,

Hier mijn verslagje....Woensdag om 08.45 uur kwamen we bij de kliniek. Ik werd naar mijn kamer gebracht en mocht mij gelijk uitkleden. De verpleegkundige maakte foto's. Even later kwam de anesthesist om de te vertellen wat er ging gebeuren (infuus aanleggen, pijnstilling, plakkertjes voor de bewaking van mijn hart, bloeddruk en vingerklemmetje voor zuurstof in bloed). Al vrij snel daarna kwam de chirurg en hij tekende af hoe en waar de tepels moesten komen en ook de rest (maar dat kon ik niet zien omdat dat meer aan de onderkant van mijn borsten was). Na een kus van mijn man mocht ik mee naar de operatiekamer. Voor mij indrukwekkend en spannend (was ook al erg vaak naar het toilet geweest). Na het inbrengen van het infuus werd ik vrijwel een beetje dizzie en daarna was ik ver weg in dromenland.

Na ongeveer 2 uur was ik weer terug op mijn kamer, ik hoorde dat de verpleging mijn man belde dat alles goed was gegaan maar echt bewust kreeg ik dat niet mee. IK had nog een infuus met vocht en mijn eerste toiletbezoek was op de po (lekker handig liggend plassen...). Vroeg in de middag was ik weer redelijk bij en kreeg ik wat drinken en kaakjes. Gelukkig weinig napijn en geen last van misselijkheid. Het infuus werd er nadat het leeg was afgehaald en toen mocht in onder begeleiding plassen (ik heb veel water en vruchtensap gedronken).

De arts kwam aan het einde van dag. Hij was tevreden over het verloop van de operatie. Ik heb een klein anker litteken (dus een klein streepje onder). Hij verwacht een spoedig en goed herstel. Mijn borsten zijn strak ingetaped en ik heb ze dus nog niet echt gezien. Aan het eind van dag is een bh aangemeten een 36D. Ik schrok wel dat het nog een D was, maar de arts zei dat hij verwacht dat ik een kleine C krijg (en dat hoop ik ook).

De nacht in het ziekenhuis ging redelijk, wel een paracetemol ingenomen en een slaappil (er zat ook een mug in mijn kamer.....ik heb hem wel een mepje gegeven en toen niet meer gezien). Maar om vijf uur wakker en toen maar een tijdschriftje gaan lezen.

Half zeven ontbijt en nog een controle van de verpleging van mijn tepels, toen ze onder de tape keek, keek ik mee en zag toen wat bloed....toen werd ik even duizelig. Waarschijnlijk van de spanning en het bloed zien.... :rolleyes:

Om 9 uur kwam mijn man en ook de arts kwam nogmaals langs, eigenlijk met dezelfde info: operatie ok. Doe rustig aan, luister naar je lichaam. Als je duizelig wordt, gaan liggen en meer drinken. Hierna mocht ik naar huis.

Mijn eerste dag thuis is goed verlopen, rustig liggen, zitten, slapen.

Mijn man verzorgt mij prima. Ik merk nu wel dat heel veel dingen hoog in kastjes liggen en daar mag ik dus bij (je bovenarm mag niet boven je schouder komen). De kids zijn redelijk voorzichtig (alleen vanochtend botste er een tegen een borst aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh).

Mijn 2e nacht is goed verlopen geen slaappil alleen 2 pijnstillers. Mijn linkerborst is wat meer gezwollen ook aan de zijkant en daarmee ook pijnlijker. Rechts nog wel gevoelig. Tesamen is het wel een beurs geheel. Over het resultaat: ik zie echt dat er veel is veranderd, veel meer in proportie. De arts gaf aan dat hij links 200gram en rechts 100 gram eraf heeft gehaald en een veel gelift en een beetje liposuctie (ik neem aan aan de zijkant). Het lijkt mij niet veel, maar als het resultaat een kleine C is ben ik gelukkig. Zoals ik geschreven ik zie mijn nieuwe boobies alleen ingepakt dus heel veel kan ik er nog niet over zeggen. Komende 3 weken dag en nacht een bh. Eerste week niet douchen (tape blijft een week zitten). Donderdag 4/8 moet ik terug voor controle dan gaat het tape er vanaf. Naar die dag kijk ik uit!

Overigens is het continu moeten slapen op je rug wel een gedoe (ik moet ook een beetje schuin omhoog liggen om stuwing tegen te gaan). Maar goed allemaal voor het goede doel. MIjn zus en mijn zien zeggen dat zij duidelijk een andere voorkant bij mijn zien (en dat zie ik zelf ook).Vandaag belt de kliniek nog even hoe het er mee gaat, dan geef ik wel aan dat mijn linkerborst wat meer gezwollen is/voelt, maar omdat links meer moest gebeuren (deze borst was groter en slapper) zal daar ook meer napijn zijn.

Ik ben heel blij dat het achter de rug is en ik neem veel rust en hoop op een goed herstel! Groet en tot gauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow eefje, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten...rust lekker uit en laat je zekerz verwennen :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Aan het eind van de middag toch nog even langs de kliniek gereden (na telefonisch overleg). "Gelukkig" is mijn linkerborst alleen heel erg opgezwollen van het vocht en ook aan de zijkant en van boven pimpelpaars (au). De verpleegkundige heeft de BH uitgedaan en een stukje tape aan zijkant weggehaald (toen zag ik dat het inderdaad een fikse blauwe plek is). Ik mocht een uurtje zonder bh, een heerlijk gevoel. Dus toen ik thuiskwam lekker op bed gelegen en na uur de bh weer aan. Heb nu wel een met een groter omvang aan. Een stuk beter.

Ben wel moe en lig/hang op de bank en in bed. Vanavond weer een paar pijnstillers en hopelijk goed de nacht door. Het vocht heeft tijd en rust nodig zodat ik mijn normal proportie weer terug krijg.

Doei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je toch nog even langs bent gegaan voor de zekerheid.

Anders vraag je je steeds maar af wat er aan de hand is.

Je borsten zijn in het begin inderdaad meer gezwollen. Ze zullen inderdaad wel kleiner worden.

Rust lekker uit meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen drains gehad dan? In het algemeen vragenhoekje over bvk staan ook allerlei tips en trucs om de zwelling te verminderen.

Fijn dat alles verder goed is! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen drains gehad dan? In het algemeen vragenhoekje over bvk staan ook allerlei tips en trucs om de zwelling te verminderen.

Fijn dat alles verder goed is! :)

Hoi,

Ik heb geen drains gehad, was blijkbaar niet nodig met deze methode. Borst is inmiddels minder gezwollen maar wel nog flink beurs (donkergeel aan de bovenkant en zij kant paars met geel...). Ik heb de tips en trucs geprint en zelf probeer ik heel veel groene en citroenthee te drinken, gezond eten en eiwitten. En verder rust....

ik heb vandaag een wandelingetje gemaakt en kwam wel moe thuis...joggingpak aan en liggen maar weer.

Doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Eefje,

Ik ben hier nog niet zolang op het forum en ben dus nu alles een beetje bij beetje aan het lezen.

Heb nu net jou verhaal gelezen en wat fijn voor je dat alles goed is gegaan nu rustig aan doen en lekker herstellen.

Ik heb zelf 14 jaar geleden al eens een borstverkleining gehad en ga er dit jaar voor de 2e x aan geloven.

heb al een gesprek gehad op 11 juli met pc en heb 29 juli brief van zorgverzekering gehad dat ik volledige vergoeding krijg voor bvk :rolleyes:

Morgen ga ik even bellen met het ziekenhuis misschien kunnen ze dan al een datum geven ofzo i hope so :rolleyes:

Nou rust jij lekker uit en ik blijf hier lezen dus ben benieuwd naar je herstel.

groeten Gertiena,

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe is het nu eefje?

Hoi,

Precies een week na de operatie. Mijn herstel verloopt stap voor stap. Mijn borsten zijn nog behoorlijk opgezwollen (hoop ik :141:, maar de blauwe plekken (aan de zijkant een boven op mijn borsten=> onder het tape geen idee hoe het er uit ziet)worden langzaam aan geel. Het tape wordt er morgen om 10.00 uur afgehaald in de kliniek. Een moment waar ik enorm naar uitkijk dan kan ik 'ze' eindelijk goed bekijken en natuurlijk de littekens zien (en het begint ook te jeuken).

Probeer morgen ook een online album aan te maken zodat jullie het resultaat ook kunnen zien. Ik verheug mij ook om te douchen.....

Vandaag voor de tweede dag bijna niet gelegen overdag en vanmiddag buiten geweest. Ik ben wel erg voorzichtig met de mensen om mee heen zodat ze niet kunnen stoten/duwen etc. Maar je moet echt bij alles opletten:deuren open maken, portier van de auto open en dicht (zeker als die zwaar is), spullen uit de keukenkastjes halen, eten uit de koelkast. Maar ik word steeds handiger: klim op een stoel en dan ik bij veel dingen zonder mijn arm hoog te hoeven doen. T-shirts/topjes krijg ik inmiddels ook via een ingenieuze wijze aan (er in stappen en flink uitrekken van de stof).

De eerste dagen was ik echt moe maar je merkt dat na een paar dagen je steeds meer energie krijgt en daar maak ik voorzichtig gebruik van (zodra ik dizzie word of mijn borsten worden gevoeliger dan ga ik zitten/liggen) en op tijd naar bed.

Kreeg trouwens gisteren van een vriendin 4 cupcakes (muffins met fondant) en ze had de muffins zelf ter ere van mijn nieuw boobies bekleed met fondant alsof het borsten met een BH waren...echt heel grappig en lekker (mijn man heeft zijn tanden er ook ingezet :154: )=> foto zet ik ook in mijn online album.

Ik hoop morgen twee mooie :1boobs: te zien!! Wordt vervolgd!

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Vandaag het tape eraf! HHHHHHHHHHHHHHHeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrlijk. Onder het tape zat een wondgaasje en op de littekens van die kleine plakkertjes (streepjes=> geen idee hoe dat heet). Verpleegkundige zei dat de wonden goed aan het genezen waren, ze heeft alleen op een stukje nog een klein plakkertje gedaan.

Mijn linkerborst is nog behoorlijk gezwollen rondom geel en aan de zijkant nog donkerblauw van de blauwe plekken. Rechts ziet er wel netjes uit (ook nog een beetje geel). Maar de littekens zijn na een week nog nog "bobbelig". De tijd zal nodig zijn om de wonden en blauwe plekken te laten oplossen.

Thuisgekomen direct gaan douchen (ook weer zo heerlijk), bij het uitdoen van de sportbh was wel een klein gaatje opengaan dat licht begon te bloeden. Dus de rest van de dag maar rustig aan. Het bloedde stopte wel snel (mijn zus was meegegaan en had gezien dat bij het verwijderen van de plakkertjes wel wat korstjes meekwamen).

In het operatieverslag staat dat links 200gram en rechts 80 gram is weggehaald. Dat lijkt wel heel weinig vind ik, de meeste hier op de site hebben vergelijkbare cupmaten waarbij veel meer is weggehaald (iemand een idee hoe dat kan???). De borsten hebben nog tijd nodig om te herstellen en te slinken, een C-cup ligt hopelijk binnen mijn bereik.

Heel mooi is dat ze in ieder geval niet meer droevig hangen maar nu fier de lucht inkijken, ook mijn tepelhof is fors verkleind.

Ik ben nog bezig met mijn album online....

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

fijn te lezen dat het zo goed gaat.

Nu ben je alweer een week na de operatie wat vliegt de tijd dan he.

Terwijl als je wachten moet tot de operatie denk je wanneer is het nu zover.

Ik zelf heb nu ook datum en hoop dat het gauw september is dan word ik geopereerd.\

nou meis sterkte met het herstellen en lekker kalm aan doen.

liefs Gertiena,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor cup had je ook alweer? 200 gram en 80 gram is indd niet veel.

Bij mij is er 480 en 500 gram afgehaald!

Hoi,

Ik had 75F, draag nu nog sportBH met een D-cup, maar mijn borsten zijn nog opgezet. PC heeft gezegd dat hij streefde naar kleine C...dus ik hoop dat ze nog een maatje "krimpen" :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Maandag en vandaag voor het eerst gewerkt. Zag er wel een beetje tegenop (moet ook reizen met de metro). Maar gelukkig is het rustig op de afdeling, dus rustig aan gedaan (werk veel met de computer/stukken lezen). Zo na de vakantie ook veel bijgepraat. Ben wel moe, mijn borsten voelen 's avonds wat gespannen aan.

Morgen ben ik vrij, mijn zus komt nog even helpen met de kinderen.

Ik merk wel dat ik steeds meer kan, blauwe plekken trekken wel wat weg, zwelling ook. Maar heeft nog wel zijn tijd nodig. Ben ook blij als ik 's avonds kan douchen en even de BH uit kan doen.

De wonden zijn dicht, na het douchen heb ik wel een klein plekje gehad wat wat bloedde, maar verder lijkt het ok en dicht.

Tot zover mijn update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ladies!

Ik neem jullie waarschuwingen écht serieus (ook gezien de verhalen op deze site)...ik doe echt rustig aan. Thuis doet mijn man vrijwel al het huishoudelijke werk de boodschappen en de kinderen (ik kook nu wel omdat hij de kids brengt en ophaalt=> normaal gesproken is het altijd andersom, verder vouw ik wat was). Nu doet hij normaal ook al heel veel, maar nu dus nog meer. Ook mijn zus is vandaag de hele dag geweest omdat ik alleen ben met de kinderen op deze dag (zodat ik ze niet hoef te tillen of achter ze aan hoef te rennen).

Morgen denk ik dat ik thuiswerk (kan inloggen en vanuit huis werken), scheelt reizen en kan ik lekker in mijn joggingpak blijven lopen.

Vandaag wel even de kliniek gebeld, er kwam wat wondvocht uit bij de aanhechting van mijn tepel (tenminste dat rondje er omheen) en gisteravond ook onder mijn borst (daar was een korstje er vanaf gegaan toen ik de BH uitdeed om te douchen). Mocht even langskomen (dat is echt heel fijn dat je belt en direct mag komen). De verpleegkundig zag direct dat er niks "ergs" aan de hand was en dat het inderdaad wondvocht was, ze adviseerde mij zelfs twee keer per dag even de borsten te wassen/douchen. Inmiddels komt er geen wondvocht meer uit. Maar bij koorts, vies vocht moet ik uiteraard bellen, maar ze kon zich niet voorstellen dat het nu nog zou gaan ontsteken (dat hoop ik uiteraard ook niet).

De verpleegkundige zei ook dat de littekens er al mooi uitzagen zo na twee weken (al lichtere lijnen), dat vond ik ook wel fijn om te horen.

Afgelopen nacht heb ik trouwens in mijn slaap mijn bh losgemaakt :36: . Ik droomde dat de BH pijn deed en dat ik hem een stukje losser moest zetten.....ik word 's ochtends wakker....lig ik met een losse BH. Ik moest er wel om lachen, maar uiteraard gelijk de boobies weer ingepakt.

Doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo!

Afgelopen een heel leuk weekend in Barcelona gehad, heerlijk warm en helemaal in de vakantiestemming :43: . Woensdag voorafgaand aan het vertrek nogmaals langs de kliniek geweest. Er was een wondje onstaan op het litteken bij mijn linkerborst en er kwam wondvocht uit en een beetje viezigheid. Gelukkig was mijn borst niet ontstoken, er zat een oplosbare hechting dwars en die heeft de verpleging eruit gehaald, verder heeft hij met een naaldje (!) kleine gaatjes geprikt zodat eventuele viezigheid er uit kon (toen hij het zei schrok ik=> gaatjes prikken....) maar ik voelde er niks van. Daarna wel nog een dag een heel gevoelige borst gehad en paracetemol geslikt. In Barcelona is alles ok gegaan, wel constant een gaasje gedragen en telkens zat er wel wat vocht in. Wel vermoeiende dagen dus achter de rug en vandaag tot 12.00 uur in bed gelegen. Hele dag lekker rustig aan..morgen weer werken.

Verder genezen de littekens mooi en zie je nu al bij rechterborst bijna alleen nog een dun lijntje, links is het dus nog wat onrustig en vurig. De linkerborst is ook nog steeds gezwollen en ook de blauwe plekken zijn nog niet weg. Rechts gaat stukken beter, kan ik ook al op slapen. Qua maat hoop ik nog dat ze nog wat kleiner worden.....

Ik houd het even in de gaten en anders bel ik weer of woensdag even langs mag komen voor een check.

Overigens zag ik op vakantiefoto's dat ik nog behoorlijk krom sta. Ik ga ook maar eens kijken wat ik daar aan kan doen....de boobies mogen nu wel gezien worden maar daarvoor moet ik wel iets aan mijn houding doen.

Tot de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik had nog twee kleine plekjes bij mijn borst die nog open waren en waar ook vocht en soms een beetje viezigheid uitkwam. Een plekje linksonder is inmiddels dicht, nog wel rood maar goed aan het genezen. Het andere plekje (bij mijn tepel) daar ging vocht uitlopen. Niet een klein beetje maar sinds begin van de week hielpen zelfs meerdere gaasjes niet meer. Gelukkig kon ik dinsdag naar de kliniek voor controle. De verpleegkundige vertrouwde het niet en toen is de chirurg er bij gekomen. Ik leek wat verhoging te hebben, toen de arts keek was het lekken (even) gestopt. De arts zei dat het erg goed uitzag, maar dat hij voor de zekerheid toch een antibioticumkuur zou voorschrijven omdat de kans op ontsteken groter wordt als er vocht uit de wond komt.

Dus sinds dinsdagmiddag slik ik 3x per dag medicijnen. Het lekken is heviger geworden (is gelig maar wel dun) en ik loop nu met een gaas van 10 bij 10 dat veel wondvocht opvangt. Gelukkig geen pijn, maar ik voel mij niet echt fit en natuurlijk ben ik ook bang dat de boel doorlekt. De linkerborst is ook nog steeds dikker (maarja dat is nu begrijpelijk). Volgende week terug voor controle.

Ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan en dat het lekken ook snel stopt (in ieder geval minder wordt).

Ik zal vanavond nieuwe foto's plaatsen (zijn van vorige week).

Groet, eefjeeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aww wat vervelend dat je nog last hebt van wondvocht, ik hoop voor je dat het ook zo weer stopt en dat je mini ontsteking ook zo weer weg is en je je snel weer fit voelt.. :3:

Heb je al een betere houding en merken mensen dat je boezem nu een stuk kleiner is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.