Ga naar inhoud

Eefjeeven: 27 juli 2011: Dr Stevens: Bergman Kliniek: Den Haag


Aanbevolen berichten

hoi eefje

wat van dat het nu voor jou ook eindelijk zover is en dat je ervoor ook lekker nog vakantie kan vieren !

ik las je stukje over het aan andere vertellen. Ikzelf ben niet echt open over alles wat over mezelf aan gaat maar heb het toch aan een hoop mensen verteld en heb het als erg prettig ervaren.

iedreen had er begrip voor !! sommige vroegen wel of het een vergroting of een verkleining werd als ik alleen zei dat ik aan mijn borsten werd geopereerd omdat ik een meester was in het verbergen :136: van me boobies.

Nu ik aan het herstellen ben bellen een hoop mensen / kaartjes en krijg ik zo nu en dan bezoek en dat is toch wel erg prettig, dat mensen om je denken enzo !

En voor je herstel zou ik toch echt met zes weken rekening houden je weet maar nooit wat er gebeurt ... Bij mij gaat het tot nu toe super en ga volgende week me derde week in. Maar ik zie mezelf nog echt niet naar school gaan en werken. Misschein de vierde week maar dat kan ik nu nog niet bepalen.. maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend ! :)

ik ben ook in de bergman geopereerd en het eten vond ik goed te doen :) maar wel lastig om nu al te bepalen wat je wilt eten haha

veel succes met wachten ! en als je vragen hebt roep maar :)

liefs

Hoi,

Dank voor je berichtje! Ik denk ook dat het binnenkort aan in ieder geval een aantal mensen ga vertellen (mijn ouders weten het bijvoorbeeld ook nog niet...).

Ben in ieder geval heel benieuwd naar je foto's, mag ik je ww? Over mijn reisje naar Barcelona ga ik nog even nadenken...ik ga met 2 vriendinnen die het ook nog niet weten...dus zo wordt het kringetje wel groter van mensen die er van op ed hoogte te zijn. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

hejj

Ja dat lijkt me inderdaad wel fijn , me moeder die vond het dapper maar begreep het helemaal ze zei dat ze het zelf ook gedaan zou hebben en me stiefmoeder begreep het ook helemaal. Ze hebben er allebei erg last.

En ik kwam er ineens achter dat in mijn omgeving meer vrouwen het hedden gedaan dat is dan ook gerustellender .

En alle mannen die het weten vonden het natuurlijk allemaal zonde maar begrepen het wel.:)

ik heb me ww gestuurd naar je kijkse :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey maya,

goed dat je mag ook achter je stond ,

en je stiefma, mijn stiefmoeder is zelf niet zwaar van borst en die heeft er mij een hele rim ram om gegeven maar ik luisterde er niet naar.

Mijn moeder zei; als je ,je daar beter bij voelt moet je het doen. Je moet aan jezelf en je gezondheid denken.

Nu met mijn open wonde zal ze mss.morgen wel vragen zou je het weer doen , en zal haar direckt antwoorden van ja.

Mijn schoonbroer (mijn zus heeft maar een A) zei, van je je bent veel zwaarder dan je zus. Maar je moet aan je zelf denken.

Ik zag hem ook altijd gluren ze naar mij, en ik maakte er een grapje over dan.Moet ik een beetje aan zus geven.

Zels nu als hij me ziet zal hij vragen hoe het met me is ?

Dus als ze achter u staan he, is dat veel leuker.

En is dat goed voor je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me eigenlijk niet meer zo goed voorstellen hoe mijn borsten er voor de tijd uitzagen toen ik mijn bvk nog niet had laten doen. Ik had het er vrijdag nog met een medewerkster van de sportschool over. Het enige wat ik nog wist te vertellen was dat ik het vervelend vond met sporten omdat ik dan het idee had dat ze hard op en neer gingen en de mannen dan stonden te kijken. Dat deden ze misschien niet maar dat idee had ik dan wel. Ik ben benieuwd hoe de mensen gaan reageren als je het aan ze gaat vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Welkom! :) Wat goed dat je eindelijk de stap hebt genomen. Voelt fijn he nu je weet wanneer je geopereerd wordt!

Wat is jou angst dat je het niet aan anderen wilt vertellen?

Op mijn werk weet iedereen het (Werk in verpleeghuis met alleen maar vrouwen). Zo kunnen zij ook rekening houden met mijn herstel.

Zit toch 6 weken in de ziektewet. Mocht van mijn pc ook absoluut niet eerder gaan beginnen met werken.

De reacties op mijn bvk waren ook allemaal positief.

Ik weet ook niet of dat weekendje barcelona een goed idee is 3 weken na je operatie, ben nu 15 dagen po en soms nog best wel moe!

Ook mag je niet uitgebreid in de zon liggen bakken met je boobies, dan kunnen je littekens bruin worden en daar zit je niet echt op te wachten met je blanke velletje ;)

Heb je vragen stel ze gerust en veel plezier met aftellen!! :D

Groetjes Lianne

Hoi Lianne,

dank voor je reactie!

Ik ben wat terughoudend om het te vertellen omdat er mijn directe omgeving mensen ziek zijn en zijn geweest (ernstig). Ik schaam mij er toch een beetje voor dat ik deze operatie laat doen, natuurlijk vanwege de klachten maar er zit zeker ook een cosmetisch aspect aan. Ik vind "ze :1boobs: " echt lelijk en niet bij mijn lichaam passend. Ook al ben ik niet over een nacht ijs gegaan (al jaren mee bezig), blijkbaar is het toch nog wel moeilijk om ook aan anderen te zeggen dat ik achter mijn eigen keuzen sta.

Groet,

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het me eigenlijk niet meer zo goed voorstellen hoe mijn borsten er voor de tijd uitzagen toen ik mijn bvk nog niet had laten doen. Ik had het er vrijdag nog met een medewerkster van de sportschool over. Het enige wat ik nog wist te vertellen was dat ik het vervelend vond met sporten omdat ik dan het idee had dat ze hard op en neer gingen en de mannen dan stonden te kijken. Dat deden ze misschien niet maar dat idee had ik dan wel. Ik ben benieuwd hoe de mensen gaan reageren als je het aan ze gaat vertellen.

Hoi,

Goed om te lezen dat jouw borsten gewoon nu bij je passen en dat je niet eens meer kan voorstellen hoe ze waren! Lijkt mij heerlijk. Inderdaad met dat sporten is heel herkenbaar, en ook in het gewone dagelijks leven draag ik het lieftst zo min mogelijk opvallende kleuren en vestjes/jasje die de "boel"een beetje bedekken.

Ben zelf inderdaad ook benieuwd naar de reacties.... :rolleyes: Maar ik weet zeker dat die mij niet meer van mijn besluit af kunnen brengen :145:

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAha goed dat je lekker in je vel zit dat je weet dan anderen je niet van je besluit zullen halen.

Tjah met een omgeving waar andere mensen ernstig ziek zijn geweest is het miss een beetje raar te vertellen omdat er idd een cosmetisch tintje aan zit maar je moet het zien als 90% medisch en 10% cosmetisch want je bespaart je lichaam een hoop pijn later van vreselijke aandoeningen aan de rug etc...

Ik denk als je het gewoon vertelt vanuit jou hart en dat het echt iets is voor jezelf waar jij beter van wordt dat niemand tegen je kan zeggen wat egoïstisch...want dat is het totaal niet...misschien dat veel mensen heel anders zullen reageren dan je denkt... :131:

En hoe dan ook goed of slechte reactie maakt niks uit...als jij maar weet waarom je het doen is dat voldoende :116:

Mijn vader begreep het ook eerst niet maar nu wel...bij hem was het meer gevoel dat hij er niet voor mij kan zijn als ik het doen dat meespeelde *hij woont in een ander land* zo zie je maar dat mensen ook kunnen bijtrekken :75:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi,

knap van je dat je de stap genomen hebt. het is echt een grote beslissing die je maakt!

fijn dat je de datum hebt dat je geopereerd word, kan je er wel is waar na uit kijken. in iedergeval zal ik wel rekenen op een herstel van 6 weken. het is een zware operatie. soms vergissen mensen zich erin. en wie weet valt het ook wel mee. maar je kunt er beter rekening mee houden. je kunt beter iets af zeggen dat nog iets moeten regelen.

wat beterft het niet vertellen. ik heb het mijn omgeving ook verteld. natuurlijk heb ik het niet rond lopen schreeuwen. maar het is toch fijn dat je je verhaal kwijt bent. en aangezien ik op school zit en ik dan eigenlijk 6 weken weg zou blijven. zouden me klasgenoten ook denk dit is geen griepje. mensen gana gauw andere dingen bedenken. maar ook is het fijn dat als je thuis zit er wat bezoek langs komt of kaartjes krijgt etc.

welke methode gaan ze bij jou gebruiken??

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb het naaste familie en vrienden wel verteld, maar ik moet eerlijk zeggen op het werk niet aan iedereen maar ik weet ook af en toe niet meer aan wie wel en aan wie niet......dus soms maak ik dan een opmerking over mijn herstel en dan kijken ze me aan van huh waar heeft zij het over en dan denk ik oh ja die weet het dus niet hihi....maar het hoeft niet van de daken geschreewd toch...je doet het allereerst voor jezelf.

Oh nog 2 maanden voor jou...wat zou ik ongeduldig worden hihi...maar goed...voor je het week ben je al zover...tijd gaat zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Eefje is er even een tijdje niet geweest........Ik heb het erg druk met het afronden van een opleiding en de combi met werk&prive is effe druk de laatste weken. maar nog 2 weken en dan is mijn opleiding klaar, een weekje werken en dan vakantie!

Na de vakantie volgt dan B-day!!! Ik heb er zin in maar vind het nog wel spannend.

Inmiddels is mijn moeder op de hoogte....mam ik moet wat vertellen. Haar eerste reactie: Ben je zwanger?.

Nee, ik word geopereerd in juli

O.... laat je je steriliseren (???)

Nee, mijn borsten laat ik verkleinen.

O.... ja daar heb je het al jaren over.......

En niet snel hierna gingen we weer verder over ditjes en datjes. Dus volgens mij vind ze het wel ok. IK heb ook geregeld dat de kids beide een week gaan logeren na mijn operatie zodat we er "maar" nog 2 thuis hebben. Verder alles geregeld met verlof/opvang etc. Dus volgens mij komt het wel goed.

Nu nog mijn vader en mijn vriendinnen vertellen over mijn B-day (mijn reisje Barcelona blijft staan=> na 2 weken mag ik naar het buitenland volgens de kliniek. MAAAAAAAAAAAAAR natuurlijk volg ik jullie adviezen op....rust orde en regelmaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eef,

Die moeders....hahaha....mag ik eigenlijk vragen waarom je er zo veel moeite mee hebt om het bepaalde mensen te vertellen????

Bij mij op het werk zit iemand en die mag ik niet en vertel ik ook niets, die zei vorige week, goh wat gaat het goed met je...je ziet er goed uit, ja ik denk dat ik wel weet wat...bla bla bla....ik dacht jaja en nu denk jij dat ik het dan gewoon vertel omdat jij het denkt te weten .....dus heb niets gezegd...mss weet ze nl. wel niets en probeert ze me zo uit de tent te lokken, snap je...nou niet bij mij.

Oh na 2 weken al weg! ...heftig...maar goed, niet iedereen voelt zich hetzelfde na 2 weken....dus doe dan de 1e 2 echt heel rustig aan idd....luister naar ons haha!

(ja mam!! haha).....

Nou meid gaat goed komen....geniet nog van de laatste weken met je oude boobs...en maak foto's want je kent ze straks niet meer terug.

liefs

Deem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eef,

Die moeders....hahaha....mag ik eigenlijk vragen waarom je er zo veel moeite mee hebt om het bepaalde mensen te vertellen????

Bij mij op het werk zit iemand en die mag ik niet en vertel ik ook niets, die zei vorige week, goh wat gaat het goed met je...je ziet er goed uit, ja ik denk dat ik wel weet wat...bla bla bla....ik dacht jaja en nu denk jij dat ik het dan gewoon vertel omdat jij het denkt te weten .....dus heb niets gezegd...mss weet ze nl. wel niets en probeert ze me zo uit de tent te lokken, snap je...nou niet bij mij.

Oh na 2 weken al weg! ...heftig...maar goed, niet iedereen voelt zich hetzelfde na 2 weken....dus doe dan de 1e 2 echt heel rustig aan idd....luister naar ons haha!

(ja mam!! haha).....

Nou meid gaat goed komen....geniet nog van de laatste weken met je oude boobs...en maak foto's want je kent ze straks niet meer terug.

liefs

Deem

Hoi,

Ik ga zeker foto's maken.....toen ik net bevallen was had ik een G cup...(AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH) daar heb ik foto's van. Echt verschrikkelijk lelijk maar ook heel mooi dat er drie kindjes van gegroeid zijn.

Zag laatst een winkel waar ze bikini's kochten tot cup K (ik wist niet dat de cups zover gingen). Ben blij dat ik straks hopelijk in een C-tje zit. Verder viel het mij op dat in de reclame van de Hema voor leuke bh's staat: nu ook in grote cupmaten....D en E. Dan denk ik shit ik heb F, als D al groot is wat is dan F??? Huge?

Over waarom ik het best lastig vind mijn beslissing te delen....een postje terug heb ik daar wat over geschreven....Irritant trouwens zo'n collega, maar lekker later gissen toch?!

Doei, eefje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Eef, sorry die had ik idd even gemist.

Ik ken het gevoel, niet zo sterk, maar ken t wel. Op het moment dat ik nl. mijn 1e afspraak bij de pc had staan kreeg mijn peettante (zus van mijn moeder, dus heel dichtbij) borstkanker. Op de dag dat ik bij de pc was geweest voor mijn 1e gesprek lag zijn in het ziekenhuis waar haar borst net die dag geamputeerd was. Ik heb dus toen ook niets gezegd.

Veel later natuurlijk wel en heb haar ook gezegd hoe dubbel het is dat zij nu geen borst heeft en ik ze dan laat verkleinen. Mijn tante is qua gevoel een moeilijk persoon kan daar heel moeilijk mee omgaan en uit zich niet, maar ik moet zeggen dat ze gelijk zei dat ze me begreep. Ze was ook erg lief voor me in alles.

En tuurlijk is het moeilijk als er mensen bijv. borstkanker hebben (gehad) en die hebben niets meer of hebben geen mooie borsten meer, maar ja dat is het leven Eefje.

Dat is hard. En dat is voor ons geen reden om het niet te doen, maar idd dan kies je wel uit wie het wel of niet mag weten, maar ze kunnen er straks toch (letterlijk) niet meer omheen.

x

D

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey EEf en Dagmar,

Wat betreft mensen met borstkanker begrijpen het soms nog het beste.

Nu...die ervaring heb ik nu ook meegemaakt , mijn thuisverpleegster zelf is nog herstellende van borstkanker.

Alles is nu genezen en moet ze geen chemo meer, maar ziet toch nog af van de overige medicijnen die ze moet nemen.

Zelf vroeg ik haar... ( en zei ook je moet er niet op antwoorden) van is het nu niet te confronterend dat je mij moet verzorgen daar ik een bvk gedaan heb

met uw verleden?

Nee zei ze , integendeel, mensen die zoiets meemaken, en is borstsparend zoals ik; maar toch iet wat verschil en al zien of geen mooie borsten niet meer heeft

kan ik nog altijd dit voorstel doen, ik zie nu , wat een resultaat het is .

zelf ben ik er nog niet klaar voor, maar eens ik me wel beter voel binnen een jaar of 2 wat dat is ze nu nog niet ; doe ik het mss. wel.

zou zeker na dezelfde pc gaan als u , hij heeft mooi werk gedaan.

toen ik mijn complicatie's had, had ze ook nooit gedacht dat ik zo mooi ging genezen , ze dacht zelfs dat ik mijn borsten kwijt ging geraken erdoor.

deze mensen hebben soms wel nood aan een gesprek met iemand zoals wij .

zo ze ook weten wat voor en na delen zijn als je zeer zwaar bent van borst.

dus niet nalaten Eefje, kan zijn dat die dame het best van al begrijpt.

Liefs.

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo!

Gisteren heb ik alle medicijnen gehaald die de kliniek heeft voorgeschreven. Ik moet een week van te voren starten met een aantal medicijnen (vitamine C voor de wondgenezing). Morgen vertrekken we voor twee weken vakantie, na terugkomst ga ik na drie dagen onder het mes. Ik neem de spullen mee op vakantie zodat ik ze nog een keer kan lezen en mij kan gaan voorbereiden. De afgelopen dagen waren druk met afronden van mijn werk en studie.....nu besloten bewust naar de 27e toe te leven.

Vanavond ook nog mijn beste vriendin vertelt van de operatie. Ze reageerde positief en bood ook nog hulp aan. Na mijn vakantie ga ik ook mijn vader informeren en dan weet iedereen het die wat mij betreft vooraf moet weten.

Ben de afgelopen dag ook op zoek geweest naar shirts met voorsluiting. Tsjonge wat een gedoe...knoopjes van boven tot onder is duidelijk niet in de mode ;-) Maar ik heb twee blousjes (nu nog te strak bij mijn borsten) en een t-shirt kunnen scoren. Een pyama of nachthemd met knoopjes heb ik nog niet gevonden (iemand nog tips). Zelfs de hema, zeeman, c&a, Hunkemoller, esprit online hebben niet wat ik zoek.

Groet en tot over een tijdje

Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne gehaald bij de V&D....de knoopjes reiken niet tot naar beneden maar tot je navel of net iets hoger....ook goed genoeg om in te stappen en om je armen er doorheen te krijgen zonder dat je ze moet rekken en strekken...Het is een jurkje dat tot je knieen gaat en het is van katoen..ik heb er gelijk 2 van ingeslagen 1tje met langen mouwen en 1tje met korte mouwen... ;) voor de rest is het idd moeilijk te vinden -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo!

Mijn afteller staat bijna op 1!!! Woensdag is het zover en ik heb er zin in! Vandaag ook geslaagd voor een pyama met knoopjes bij Livera (thnx Suzan voor de tip). Een lichtblauwe van zijde met knoopjes (niet super charmant maar wel lekker zacht). Verder toevallig bij een outlet shop voor ondergoed en nachtmode twee setjes met korte mouwen en knoopjes gescoord (inclusief een 3-kwart broek) van 100% katoen (9 euro p/s dus een koopje wel met een truttig motief maar onder de deken ziet niemand dat :blush:

In mijn vakantie met veel plezier mijn bikini (het is wel een hele mooie maar ik ben blij dat ik die straks niet meer pas) gedragen en mijn man foto's laten maken met bikini aan (foto's zonder doe ik morgen). De afgelopen week druppels van dr Vogel geslikt (3X 20 druppels) tegen zwellingen en kneuzingen en 1000MG vitamine C.

Woensdag om 09.00 uur moet ik mij melden.

Mijn operatienieuws volgt zodra ik weer in staat ben om te tikken!

Doei :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.