Ga naar inhoud

Eefjeeven: 27 juli 2011: Dr Stevens: Bergman Kliniek: Den Haag


Aanbevolen berichten

Hallo,

Inmiddels heb ik mijn verwijsbrief al drie jaar (!) klaar liggen en heb nu eindelijk de stap gezet. Maandag gebeld en woensdag eerste afspraak bij Bergman in de DH. Ook afspraak gepland in Z-huis in Delft, maar kan daar pas 28 april terecht voor eerste consult.

Ik heb 75F, ben 1.75 en weeg 67 kg. Na drie kinderen en borstvoeding hangen mijn F-jes triest naar beneden. Of zoals mijn zoon spontaan zei: mamma je hebt lange borsten.

Ik heb klachten aan mijn nek en schouders en "hang" volgens mijn man een beetje voor over....

Het is allemaal spannend: hoe verloopt de intake, de operatie en voornamelijk het herstel (zeker met 3 kids wil ik niet te lang "ziek" zijn). Verder ben ik benieuwd hoe anderen omgaan met het vertellen aan hun omgeving. Ik wil het lieftste aan niemand iets vertellen (uiteraard heb ik deze stap wel overlegd met mijn man). Ook voor mijn werk ben ik gewoon van plan vrij te nemen en niets vertellen. Ik vind het toch moeilijk om anderen te zeggen dat ik mijzelf laat opereren (snijden in een gezond lichaam). Hoe denken jullie hierover?

En dan de littekens, mijn man zei vind je de littekens niet erg....daar ben ik heel makkelijk in. Liever bedekte littekens dan forse borsten die allerlei vervelende bijwerkingen hebben. Ik verheug mij om een BH in een "reguliere" maat te kopen (en een zachtere prijs) en kleding te kopen in mijn eigen maat ipv een maat groter omdat de blouse of het jasjes anders niet dicht kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 96
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Eefje,

Welkom! :D

Spannend, eindelijk op consult, Voelt wel goed eens de eerste stap is gezet hé. Wil je vast succes wensen.

Heel herkenbaar hoor, dat je het aan niemand wilt zeggen, is ook wel een privézaak hé, al rust er op een borstverkleining toch minder een taboe dan op een borstvergroting vind ik. Er is toch denk ik wel meer begrip van de omgeving en minder vooroordeel. Maar ik heb er dus zelf ook voor gekozen het aan niemand te zeggen van m'n bv.

Nou, dat zal leuk voor je zijn om eindelijk bh's aan schappelijke prijzen en kledij in een maatje minder te kunnen kopen, kun je alvast naar uitzien! :136:

Veel lees- en postplezier op het forum en veel aftelplezier naar je eerste consult!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Eefje,

welkom hier!

ik zeg het wel tegen mensen (als ze er op de een of andere manier mee te maken hebben) en ik krijg er geen vervelende reacties op.

sterker nog, wat ik te horen krijg is steeds positief!

het maakt het voor jezelf wel makkelijker, ik heb voor tijdens het herstel een extra dag op de crèche, verder staan vriendinnen, buren en m'n schoonouders klaar om om de beurt als het uitkomt op te passen, of bij mij thuis oproepbaar te zijn voor het in bed doen en verschonen van de jongste.

voor je weer mag tillen ben je toch 6 weken verder en dat duurt langer dan de vakantie die m'n man kan opnemen (we hebben dan wel een eigen zaak, maar we moeten wel voor een goede bezetting zorgen) met kleine kinderen til je toch best veel (hoe oud zijn ze?).

natuurlijk is het aan jou, je kan het vertellen, of niet!

veel plezier hier, groetjes suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties! Ik heb vandaag mijn intake gehad. Vliegensvlug voorbij (na 20 min stond ik weer buiten). Maar mijn belangrijkste vragen zijn beantwoord. Gelukkig is een klein litteken mogelijk en is de verwachting van de arts dat ik snel herstel (niet roken, leeftijd). Inderdaad is het wel zo ik 1e week echt volledig rustig zou moeten nemen. Ik ga kijken of ik de operatie kan laten in plannen rondom een aantal vakantiedagen zodat in ieder geval de kinderen (8, 5 en bijna 3)uit logeren kunnen. Ook mijn man kan een aantal dagen vrij nemen. Na controle van de littekens na de 1e week zou lichte belasting weer mogelijk zijn (en na 6 weken weer volledig).

Het verschil tussen mijn linker en rechterborst (een halve cupmaat volgens dr. Stevens) kan ook operatief opgelost worden, geen 100% garantie, maar ik heb er wel vertrouwen in. De Bergmankliniek vraagt zelf de vergoeding aan bij mijn zorgverzekeraar. Ze konden mij geen inschatting geven, maar de verhouding lengte, gewicht en cupmaat is belangrijk (en bij mij is sprake van een scheve verhouding=> cup in relatie tot de rest).

Uiteraard spelen mijn lichamelijk klachten ook een rol. Een verwijsbrief van mijn eigen huisarts was niet nodig (die had ik al maar was dus uit 2007).

De dokter adviseerde mijn met mijn postuur een C-cup, daar dacht ik ook aan, maar ik wil het lieftste een kleine C, zodat de mijn borsten bij toename van gewicht (evt als ik verder op leeftijd raak :-))niet groeien naar een D. Voor de operatie wordt alles afgetekend en mijn voorkeur voor een kleine C zal ik zeker nog benadrukken.

Nu afwachten hoe de zorgverzekeraar beslist. Hierna kan ik binnen 5 tot 6 weken worden ingepland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn! ik heb ongeveer hetzelfde postuur, ben ook 1.75 en ongeveer 68 kg. heb 70F/70G en kan me heel goed voorstellen dat je laat verkleinen! Ik ben nog jong en ze hangen (nog) niet, heb ook nog geen kinderen, en met goede bh's is de pijn weinig gelukkig. Maar in de toekomst zou ik het ook zeker overwegen, kan het me heel goed voorstellen!

75C/70D vind ik persoonlijk echt wel de meest perfecte maat die je kan hebben! toen ik nog 70D had vond ik mezelf echt het mooiste in verhouding. Mooi vrouwelijk maar niet overdreven. Dus je gaat er straks vast en zeker prachtig uitzien! En wie ziet die littekens nou? In principe alleen je man, en die kan daar vast en zeker wel doorheen kijken!

Alvast heel veel succes en sterkte met de operatie, je voelt je daarna vast een stuk beter! Dus bij deze wil ik je even een hart onder de riem steken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik heb even geduld moeten hebben.....maar vandaag lag de brief van de verzekering in de brievenbus. En gelukkig goed nieuws de verzekering vergoed mijn operatie....wel natuurlijk eigen risico betalen (en laat ik dat bedrag nou net verhoogd hebben dit jaar <_< ). Maar ik ben heel blij dat de resterende kosten, ik begreep zo rond de 5.000 euro wel vergoed worden.

Ik heb niet direct de kliniek gebeld...eerst met mijn man overleggen wat een goed periode is (voor opvang van de kinderen, vrij nemen etc). Het lieftst wil ik zo snel mogelijk, maar ik start zelf ook met een wekelijkse opleiding komende week tot 1/7.....en die opleiding wil ik wel graag doen. Dus ik ga proberen het ergens tussen de plannen. Het zou mooi zijn als ik voor de zomervakantie de operatie achter de rug heb.

Tot nu toe weten alleen mijn man en zus van de plannen en gelukkig heeft ook mijn zus aangeboden om mij te helpen in de eerste periode. Ben er nog steeds niet uit of ik het "verder" ga vertellen. Ondanks de reacties op mijn post dat de omgeving goed reageert.....Ga er nog eff over nadenken.

Het grappige is dat ik wel denk: ik ga geen nieuwe bh's meer kopen en eigenlijk ook geen (boven) kleding meer............zonde van het geld. Terwijl nu met het heerlijke zomerweer mijn zomergarobe aangevuld moet worden. Lekker luxe probleem....

Ik ga kijken of we vanavond wat gunstige data kunnen prikken en dan morgen Bergman bellen of zij die data uberhaupt nog beschikbaar hebben. SPANNEND.... :63:

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG idd spannend, beterz dat je verzekering alles verzekerd behalve je eigen risico dan...hehe ik heb dezelfde luxe probleem...heb me eigen voorgenomen om pas weer te gaan shoppen als het over is en mijn operatie is pas 6 juli dus dat wordt nog eens moeilijk maar als k het niet aan kleding besteed en bh( wat trouwens stervens duur is) ga ik het aan een paar leuke zomer schoenen besteden en de rest sparen voor 1 grote shoppings trip na mun BVK:D...kan al nie wachten...hopen dat jij ook spoedig je datum zult horen :38:

xx

yanet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gebeld met Bergman....de operatie is gepland. 27 juli is mijn b-day! :145: . Ik weet dat het ook binnen 5/6 weken had gekund maar deze datum komt heel goed uit met de opvang voor de kinderen, werk en studie. Ik ga voor de 27e juli eerst twee weken op vakantie, dan twee dagen thuis en dan op naar mijn nieuwe cups. Ik plak er nog extra week vakantie aan vast.

Juli lijkt nog ver, maar ik loop er nu al jaren mee dus die paar maanden extra kunnen er ook wel bij!

Ga de komende tijd nog veel op deze site rondkijken en verhalen lezen....het verhaal achter de kousen :wacko: (moet ik kousen aan???) is mij nog helemaal niet duidelijk...wie kan meer vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wohoo gefeliciteerd, jij ook in juli :101: ....heerlijk waar ga je op vakantie?

En over die kousen weet ik het ook ff nie....hmm ff aan patricia vragen denk ik:D...

Vraag ff aan een admin of die je topic wilt verplaatsen naar de operatieverslagen borstverkleining want je hebt je datum en dan kan zij ook gelijk je titel aanpassen naar 27 juli :126: ..ben echt blij voor je :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wohoo gefeliciteerd, jij ook in juli :101: ....heerlijk waar ga je op vakantie?

En over die kousen weet ik het ook ff nie....hmm ff aan patricia vragen denk ik:D...

Vraag ff aan een admin of die je topic wilt verplaatsen naar de operatieverslagen borstverkleining want je hebt je datum en dan kan zij ook gelijk je titel aanpassen naar 27 juli :126: ..ben echt blij voor je :116:

Thnx! Ik had al gemaild met Patricia....voelt goed he als je eindelijk de keuze hebt gemaakt....de spanning zal straks wel komen want een echte operatieheld ben ik nou ook weer niet. Maar alles voor het goede doel.

We gaan naar Engeland op vakantie (geen hoge temperaturen :65: maar wel een een geweldige natuur :71: ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh vet relaxed engeland is ergmooi:D.....hehe ik ben ook geen operatie held dus plan ik vanaf nu mijn schema gewoon vol zodat k de zenuwen voor ben zeg maar:P....zal toch komen mr toch een poging tot bedwingen kan geen kwaad :12: ...ben niet bang voor de operatie zelf mr meer denk ik voor de pijn achteraf...heb al meerdere operaties gehad dus das geen prob:D ...mr jah zoals je zegt alles voor het goede doel :46: xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Eefje,

Jij gaat dus ook in Den Haag.

Ik heb daar de 18e mijn eerste consult.

Heb je het inmiddels al aan meer mensen verteld?

Ik heb het bewust juist aan zoveel mogelijk mensen verteld.

Wil zoveel mogelijk informatie, en door te vertellen krijg je de informatie van de mensen die er ook mee te maken hebben (gehad).

Iedereen reageert positief.

Daarnaast is dan tenminste iedereen op de hoogte, hoef ik naderhand ook niet uit te leggen waarom ik eea (nog) niet kan.

De enige die het nog niet weet ik de kleinste hier thuis.

Heb 3 kids (2 jongens van bijna 16 en 13 en een meisje van 6)

De kleinste wil later "net zulke mooie lange borsten als mamma" :18: dus die wordt boos als ze erachter komt dat ik ze kleiner laat maken.

Moet je nou nog een keer op controle voordat je wordt geopereerd?

Liefs Hilde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hilde,

Dank voor je berichtje..heb je voorsteltopic ook gelezen. Heel herkenbaar! Grappig dat je dochter het ook over lange borsten heeft...toen mijn zoon dat zei tegen mij moest ik wel lachen maar ik vond het ook wel een pijnlijke confrontatie....

Ik heb nog steeds verder aan niemand iets verteld. Op mijn werk neem ik een extra week vrij in de zomervakantie en zo hoop ik het op te vangen zonder iets te hoeven vertellen. Ik ga er vanuit dat het tzt wel te zien zal zijn en dan kan ik alsnog besluiten iets te vertellen.

Binnenkort ga ik het wel mijn ouders vertellen. Zelf vind ik het nog wel lastig omdat het toch ondanks de klachten die ik heb ook een cosmetisch verhaal is en tsja dan ga je toch een medisch circuit in met een ogenschijnlijk gezond lijf.

Ik ben 1x bij Bergman geweest, ik zou nog langskunnen voor een extra consult voor vragen ect maar ik maak daar geen gebruik van. Voor de operatie komt de chirurg langs om af te tekenen en dan kun je nog extra je "wensen" aangeven. De chirurg waar ik ben geweest heeft mij duidelijk aangegeven wat ik kan verwachten en welke maat het beste bij mijn postuur past. Ik vertrouw daar op. Verder lees ik hier natuurlijk de verslagen en alle tips neem ik mee.

Omdat ik voor de operatie op vakantie ben heb ik het infopakket al thuis gekregen. Hierin zit informatie over de operatie en het herstel. Verder moet je vragenlijsten invullen voor narcose (medische achtergrond, gewicht, lengte, roken, drinken etc). Indien nodig wordt je dan nog uitgenodigd voor een nadere intake.

Goed dat jij ook de stap hebt gezet! Succes met je 1ste consult en ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Groetjes, Eefjeeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat raar dat je topic nog niet verschoven is...maybe eefje een pbtje sturen..dies bijna dagelijks op de site :145:..

Bij mij weten het een handje vol mensen en k moet zeggen tot nu toe bevalt dat kleine cirkeltje wel...hoef geen meningen van andere aan te horen over of ze het wel bij me vinden passen of niet..tis mijn besluit en als het over is mogen ze het gerust weten en ook vragen stellen als ze dat willen...mr nu is het mijn ding.. :126:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat raar dat je topic nog niet verschoven is...maybe eefje een pbtje sturen..dies bijna dagelijks op de site :145:..

Bij mij weten het een handje vol mensen en k moet zeggen tot nu toe bevalt dat kleine cirkeltje wel...hoef geen meningen van andere aan te horen over of ze het wel bij me vinden passen of niet..tis mijn besluit en als het over is mogen ze het gerust weten en ook vragen stellen als ze dat willen...mr nu is het mijn ding.. :126:

Hahahha...inderdaad je hebt helemaal gelijk :153: => over jouw besluit!

en ik zal eefje inderdaad eff mailen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eefje,

Gefelciteerd met je datum, heb je titel aangepast en je bent nu verhuisd naar de operatieverslagen bvk, maakt het net weer iets echter! :136:

Veel aftelplezier, juli is er nog best snel hoor! :101:

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo!

Ben even niet zo actie geweest op het forum. Maar daar ben ik weer. Ik heb inmiddels de papieren van Bergman ontvangen over de operatie, herstel en ook het menu. Omdat ik vlak voor operatie op vakantie ga heb ik de papieren eerder gekregen en uiteraard moet ik ook de vragenlijst voor de anesthesist terugsturen en de handtekening met de toestemming voor de operatie. Dat ga ik natuurlijk doen. Nu met deze warmte, korte mouwen zijn die :1bouncingboobs: echt :134: .

Van de week wel nieuwe hardloopkleren gekocht, shirtjes niet te ruim gekocht...zodat ze straks als gegoten zitten (hoop ik).

Tot zover mijn update!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menu? :blink: kies jij dat van te voren ofzo?..Kei luxe :126: ...k mag op de dag zelf kiezen uit verschillenden dingen daar :lol: Ik weet helemaal wat je bedoelt met die korste mouwen...k lijk net zwanger echt belachelijk terwijl ik gewoon een middel heb mr komt zo :31: *k*T over...

Nou jij wordt mooi bruin voor je operatie dan hoef je daarna nie zorgen te maken over je kleurtje want dan heb je die al :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha lachen van dat menu....en ook nog iets van 10 gerechten waar je uit kunt kiezen :141: Maar weet jij nu al wat je in juli wilt eten??!!

Ik ga op zomervakantie naar Engeland ben bang dat ik net zo bleek terug kom als hoe ik ben gegaan :159:

3 weken na de operatie heb ik een weekendje Barcelona gepland....hoop dat ik dan ook nog van de zon kan genieten!? :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neej ik weet niet wat ik dan wilt eten maar iedereen heeft al gezegd als het eten uber smerig is in het ziekenhuis voeden wij jou wel...nou geweldig...iederen wilt van alles meenemen ik hoef alleen te bellen en me vrienden komen me verzorgen in het ziekenhuis haha..mrjah wil niet dat het te druk wordt..

hmm 3 weken na ben je misschien nog wel super moe en koffers shouwen en zo mag dan nog helemaal niet....miss dat het toch te vroeg is voor barcelona...hangt er vanaf hoe je je dan voelt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi eefje

wat van dat het nu voor jou ook eindelijk zover is en dat je ervoor ook lekker nog vakantie kan vieren !

ik las je stukje over het aan andere vertellen. Ikzelf ben niet echt open over alles wat over mezelf aan gaat maar heb het toch aan een hoop mensen verteld en heb het als erg prettig ervaren.

iedreen had er begrip voor !! sommige vroegen wel of het een vergroting of een verkleining werd als ik alleen zei dat ik aan mijn borsten werd geopereerd omdat ik een meester was in het verbergen :136: van me boobies.

Nu ik aan het herstellen ben bellen een hoop mensen / kaartjes en krijg ik zo nu en dan bezoek en dat is toch wel erg prettig, dat mensen om je denken enzo !

En voor je herstel zou ik toch echt met zes weken rekening houden je weet maar nooit wat er gebeurt ... Bij mij gaat het tot nu toe super en ga volgende week me derde week in. Maar ik zie mezelf nog echt niet naar school gaan en werken. Misschein de vierde week maar dat kan ik nu nog niet bepalen.. maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend ! :)

ik ben ook in de bergman geopereerd en het eten vond ik goed te doen :) maar wel lastig om nu al te bepalen wat je wilt eten haha

veel succes met wachten ! en als je vragen hebt roep maar :)

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Welkom! :) Wat goed dat je eindelijk de stap hebt genomen. Voelt fijn he nu je weet wanneer je geopereerd wordt!

Wat is jou angst dat je het niet aan anderen wilt vertellen?

Op mijn werk weet iedereen het (Werk in verpleeghuis met alleen maar vrouwen). Zo kunnen zij ook rekening houden met mijn herstel.

Zit toch 6 weken in de ziektewet. Mocht van mijn pc ook absoluut niet eerder gaan beginnen met werken.

De reacties op mijn bvk waren ook allemaal positief.

Ik weet ook niet of dat weekendje barcelona een goed idee is 3 weken na je operatie, ben nu 15 dagen po en soms nog best wel moe!

Ook mag je niet uitgebreid in de zon liggen bakken met je boobies, dan kunnen je littekens bruin worden en daar zit je niet echt op te wachten met je blanke velletje ;)

Heb je vragen stel ze gerust en veel plezier met aftellen!! :D

Groetjes Lianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.