Ga naar inhoud

Borabora : 15 februari 2021 : Dr. van Selms : Jan van Goyen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Ik ben nieuw hier, ik heb al heel veel ervaringen gelezen maar wil toch mijn verhaal kwijt.

 

Op 15 feb jl ben ik geopereerd aan mijn borsten door dr van Selms. Ik ben van 70j naar 70DD gegaan. Ik heb bijna 3 uur op de OK tafel gelegen, flinke operatie dus. Toen ik eenmaal wakker werd had ik geen pijn, wel 2 flesjes langs mijn bed, dat waren de drains dus. De flesjes waren zo goed als leeg dus die had de verpleging de volgende ochtend eruit gehaald. De eerste week ging alles goed, ik had volledige rust genomen om goed te herstellen. Na 1 week begon ik pijn te voelen en enorme druk in mijn linkerborst. Ik belde de kliniek om advies en het advies was om de pleisters zelf af te halen en foto's te maken zodat de pc deze kon beoordelen. Ik had de pleisters eraf gehaald en er kwam gelijk heel veel wondvocht uit, ik had dus een wondje in de drielandenpunt. De PC had het beoordeeld en de wond zag er prima uit, geen ontsteking. Na 2 weken op controle geweest bij de kliniek en de pc vond de wond er prima uitzien, 2x per dag douchen en gaasjes op het wondje. 3 dagen na de controle is de wond groter geworden, een soort gat, ik raakte helemaal in paniek en belde de kliniek, ik moest weer een foto maken en sturen zodat de pc deze weer kon beoordelen: de wond ziet er prima uit, gewoon goed schoonhouden en gaasjes erop. Nu 3 weken po, grote wond en ben emotioneel een wrak. Ik hoop dat dit allemaal nog goedkomt en dat de wond niet groter wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Borabora zei:

Hoi allemaal, 

 

Ik ben nieuw hier, ik heb al heel veel ervaringen gelezen maar wil toch mijn verhaal kwijt.

 

Op 15 feb jl ben ik geopereerd aan mijn borsten door dr van Selms. Ik ben van 70j naar 70DD gegaan. Ik heb bijna 3 uur op de OK tafel gelegen, flinke operatie dus. Toen ik eenmaal wakker werd had ik geen pijn, wel 2 flesjes langs mijn bed, dat waren de drains dus. De flesjes waren zo goed als leeg dus die had de verpleging de volgende ochtend eruit gehaald. De eerste week ging alles goed, ik had volledige rust genomen om goed te herstellen. Na 1 week begon ik pijn te voelen en enorme druk in mijn linkerborst. Ik belde de kliniek om advies en het advies was om de pleisters zelf af te halen en foto's te maken zodat de pc deze kon beoordelen. Ik had de pleisters eraf gehaald en er kwam gelijk heel veel wondvocht uit, ik had dus een wondje in de drielandenpunt. De PC had het beoordeeld en de wond zag er prima uit, geen ontsteking. Na 2 weken op controle geweest bij de kliniek en de pc vond de wond er prima uitzien, 2x per dag douchen en gaasjes op het wondje. 3 dagen na de controle is de wond groter geworden, een soort gat, ik raakte helemaal in paniek en belde de kliniek, ik moest weer een foto maken en sturen zodat de pc deze weer kon beoordelen: de wond ziet er prima uit, gewoon goed schoonhouden en gaasjes erop. Nu 3 weken po, grote wond en ben emotioneel een wrak. Ik hoop dat dit allemaal nog goedkomt en dat de wond niet groter wordt.

Hey meid, welkom!

 

Ik heb geen ervaring met een bvk, maar las hier dat het wel vaker voorkomt en even kan duren. 

 

@best_boobie kan misschien even met je meekijken en je geruststellen. Heeft ze bij mij ook gedaan. 

 

Ik ben nu 6,5 weken po van een bv en sukkel al drie weken. Eerst een klein wondje dat wat irriterende, bleek nog een knoopje. Deze week ging mijn litteken open tijdens het stofzuigen. Dus ook al drie weken in de weer met spoelen, ontsmetten, steriele gaasjes, terwijl ik er allemaal al vanaf had moeten zijn... 

Mentaal slopend he, want je bent er constant mee bezig. 😥 

 

Ben je wel wat tevreden van het resultaat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Amarillys,

 

Bedankt voor je berichtje, ik ben er inderdaad mentaal constant mee bezig pff slopend. Ik ben wel blij met het resultaat, de vorm ziet er prima uit. Bij mij zijn er op veel plekken wondjes ontstaan door de drukte, er zit behoorlijk wat spanning in de linkerborst. Twee plekken rondom de tepel in ieder geval, ik hoop niet dat die plekken lichter van kleur blijven want dat zijn ze nu wel. Bij de drielandenpunt is het nu best wel groot geworden denk wel zo een 5 cm bij 2 cm, eng om te zien ook.

 

Ik hoop dat het nog allemaal goed komt, en bij jou ook!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge jonge @Borabora, 5 x 2 is wel flink.

Ik heb 30 nov. een bvk gehad en kreeg 26 jan. ook een gaatje op het drielandenpunt. Het heeft wel een maand geduurd. De knellende compressie bh gaf wel veel druk. Ook dik verband leek het niet te verbeteren.

Het is zoeken naar hoe je jouw wond het beste kunt behandelen.

Ik heb veel gehad aan de adviezen van @best_boobie.

Heel veel sterkte. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2021 om 17:26, Borabora zei:

Hoi Amarillys,

 

Bedankt voor je berichtje, ik ben er inderdaad mentaal constant mee bezig pff slopend. Ik ben wel blij met het resultaat, de vorm ziet er prima uit. Bij mij zijn er op veel plekken wondjes ontstaan door de drukte, er zit behoorlijk wat spanning in de linkerborst. Twee plekken rondom de tepel in ieder geval, ik hoop niet dat die plekken lichter van kleur blijven want dat zijn ze nu wel. Bij de drielandenpunt is het nu best wel groot geworden denk wel zo een 5 cm bij 2 cm, eng om te zien ook.

 

Ik hoop dat het nog allemaal goed komt, en bij jou ook!

 

Groetjes

Phoe, 5 x 2 vind ik toch ook groot. Kan geloven dat het emotioneel zwaar is. 

Als je je er beter bij voelt om nog eens gezien te worden, zeker vragen en je niet laten afschepen! Je verdient een goede naverzorging. 

 

Ik ben vandaag voor de vierde keer op controle geweest (6,5 weken po). Ik merk dan dat mijn mini wondje voor hen echt peanuts is want ze zien veel ergere dingen, maar wordt elke keer prima verzorgd door de verpleegster en de chirurg en dat stelt gerust. Je niet laten doen hoor! 

 

Ik merk zelf verbetering door de compressiebeha s nachts af te laten. Ook melolingaasjes vind ik een aanrader, die kleven minder in de wonde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb morgen weer een controle afspraak bij de kliniek, ik ben benieuwd wat de pc van mijn wond vindt. Ik moet zeggen dat ik goed geholpen word, door zowel de verpleging als de pc. Ik voel me absoluut niet bezwaard om te bellen, dat gevoel geven ze ook niet. Maar de wond bloedt ook sinds 3 dagen, niet veel maar wel helderrood bloed. De bh geeft veel steun en kan niet zonder eigenlijk, ik denk dat de wond te groot is om het te laten luchten.

Pfff wat een gedoe...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@Borabora en @Amaryllis wat vervelend dat jullie herstel moeilijk verloopt.

Hopelijk snel beterschap. Je wonde klinkt wel heel ernstig.

Hopelijk kan Best-Boobie je adviseren in de wondverzorging. Dat heeft ze bij mij ook gedaan.

 

Veel sterkte nog met jullie traject.

:71:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.