Ga naar inhoud

khll16 : 31 maart 2021 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Begin januari ben ik op consult geweest in Kliniek Heyendael, en eigenlijk heb ik daarna meteen mijn operatie ingepland op 31 maart. Zo fijn om dit eindelijk te kunnen zeggen, na zoveel verslagen te hebben gelezen. Ik ben 23 jaar en eigenlijk denk ik al vanaf mijn 17e/18e, al dan niet eerder, aan een borstvergroting. Ik had altijd een kleine B-cup, maar sinds ik bezig ben met afvallen en sporten is zelfs daar niet veel meer van over. Ik ben 1.68 en weeg 68 kilo, en ik heb de keuze tussen 340 en 390 cc's gekregen. Na te hebben gepast en ook iedereens advies (wat betreft het nemen van meer cc) heb ik dan ook besloten om voor 390 cc te gaan, dit omdat ik zelf het verschil ook minimaal vond. 

 

Ik zie een beetje op tegen de tijd net na de operatie, maar ik kijk er voornamelijk heel erg naar uit. Het vervelende vind ik dat ik de laatste tijd erg goed bezig ben met sporten en bewegen en ik een beetje bang ben dat ik die drive weer kwijt ga raken. Ik ben benieuwd hoe anderen dit ervaren? Hoelang hebben jullie gewacht met sporten, 6 weken of nog langer? En na wanneer kun je weer stukken wandelen? We hebben een hond en daar lopen we elk weekend wel een stuk mee, ik ben benieuwd vanaf wanneer dat weer kan. Voor het resultaat heb ik het er natuurlijk zeker voor over. 

 

Voor de rest begin ik nu een beetje met de grote voorbereidingen. Lees: een voedingskussen aanschaffen en een televisie op de slaapkamer. Ik heb het voorbereidingen topic al gelezen, dus dat moet allemaal goed komen. Zijn er dan toch nog dingen die ik echt niet mag vergeten? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Hi @khll16! 31 maart is al bijna! 🙂 

 

Zelf vond ik het van te voren ook enorm spannend, was best nerveus omdat je niet zo goed weet wat je te wachten staat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste week echt wel pijn heb ervaren en natuurlijk het ongemak omdat je even heel weinig zelf kan, maar dat het me al met al echt onwijs is meegevallen. Als je netjes je pijnstillers slikt, goed rust houdt en niet teveel dingen al te snel wil doen, dan moet dat helemaal goed komen. Ik kon zelf op dag 2 PO al een stukje met de hond lopen, maar dat was dan alleen een blokje om. Na een klein weekje denk ik ben ik echt weer met de hond naar het park geweest. Qua sporten ben ik niet echt een ervaringsdeskundige, dat stond bij mij sowieso al op een laag pitje 🤣
 

Als tip om de nachten door te komen, zou ik je een elektrisch kussentje aanbevelen. Ik had zelf door het rug slapen en de verkrampte houding die ik overdag eigenlijk onbewust aannam echt enorm pijn aan m’n rug en nek in de eerste week - en ik heb bij best veel meiden gelezen dat ze hier ook last van hadden. Zo’n warmte kussentje zorgde bij mij voor veel verlichting (en is wat chiller dan een kruik, want hier zit gewoon een aan&uit knop op 😂

 

Probeer te ontspannen en laat het allemaal over je heen komen - I know; makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is uiteindelijk echt de moeite waard 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, spannend, het is al bijna zover! Ik hoop dat je er meer zin in hebt, dan zenuwachtig over bent 😊 

 

Qua last erna; paracetamollen op schema blijven slikken (ik moest iedere 4 uur 2 pillen, na 3 dagen afgebouwd naar 1 en daarna al snel niet meer nodig). Ik voel de borsten nu, 16 po, nog wel, vooral de huid en tepel zijn erg gespannen en gevoelig maar echt last kan ik het niet noemen. 

 

Na een week kon ik weer een wandeling maken, maar aan mij moet je dat niet af laten hangen, ik had er ook een buikwandcorrectie bij. Ik loop nu 2x per dag een ronde van zo'n 3 km. Sporten en gewichten gebruiken wordt echt afgeraden voor de 6 weken, en daarna ook alleen maar als het goed voelt. Voor het mooiste resultaat, en dat hou ik zelf wel aan, anders is het wel heel zonde van de pijn, moeite en het geld 😅

Veel plezier met je voorbereidingen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2021 om 09:56, khll16 zei:

@Nk138 hee wat toevallig! Ik zag net je topic voorbij komen!

 

Spannend, 10 maart is al snel! Hoe voel je je? Ben je zenuwachtig of heb je er zin in? Ik zit er zelf namelijk echt een beetje tussen in merk ik haha. 
 

Ben benieuwd naar je verhalen de 10e! 


Ik heb zojuist ik mijn topic even een update geplaatst hoe het nu gaat!

 

Maar de zenuwen waren bij mij niet te houden! Werd elke ochtend wakker met de eerste gedachte het aantal dagen dat ik nog moest tot de operatie. Uiteindelijk was ik de dag van de operatie helemaal zen haha! 
 

En bij jou, hoe sta je erin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Fiedewiet,

 

thanks voor je berichtje! ☺️

Ik moet zeggen dat het inmiddels wel gaat met de zenuwen, kijk er nu ook wel echt naar uit! Zoals ik het nu lees is het heel rustig aandoen en gewoon pijnstilling nemen, dat wordt nog even een goede serie zoeken haha! 
 

Wat goed dat je alweer zo snel met de hond kon lopen, denk dat ik dat nog wel ga missen de eerste tijd. Die van ons loopt niet ideaal aan de riem, dus dat wil ik niet riskeren. Maar hopelijk kan ik snel met mn vriend de rondjes meelopen. 
 

En dank je voor je tip over het warmtekussentje, die heb zal ik nog aanschaffen!  😜

 

Liefs 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Salander,

 

Dank voor je berichtje ☺️
 

Inmiddels kan ik er wel echt naar uitkijken, het gaat ook zo snel. Inmiddels is het al volgende week woensdag!

 

Wat fijn om te lezen dat alles goed met je gaat! Dat lijkt me ook een heftige operatie. Wat zul je blij zijn met het resultaat!

 

Krachttraining ga ik zeker voor 6 weken laten liggen, idd net wat je zegt zonde van het geld! Ik hoop het daarna weer wat op te kunnen pakken, beetje bij beetje. Vind het al wel fijn om te lezen dat wandelen bij de meeste al wel redelijk snel weer gaat. Vooral nu het mooie weer in aantocht is. 🌞 


Het gaat zeker goed komen met de voorbereidingen, dank je wel! En succes met de rest van je herstel 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nk138

 

Ik ga straks meteen je verslag even lezen, heel benieuwd! 
 

Met het aftellen was ik inderdaad ook al ruim op tijd begonnen, heb er een app voor op mn telefoon. Het is dus elke dag het eerste wat ik zie haha! 
 

Inmiddels gaat het met de zenuwen, een beetje lijkt me ook wel gezond haha. Maar kan er ook echt naar uitkijken! Helemaal nu het mooie weer eraan komt, en hopelijk de coronasituatie beter wordt in de zomer!

 

Succes met de rest van je herstel! ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah snap ik! Nou weet je vanavond gewoon lekker op tijd je mand in gaan en proberen te ontspannen. Ja het gaat even auw doen maaaaaaaar onthoud dat het maar voor eventjes is! Daarna ben je hartstikke blij. De eerste dagen vond ik vervelend maar nu na vier dagen voel ik me al stukken beter hoor!

Succes morgen!! Laat maar wat weten zodra je je weer wat beter voelt

 

🌸

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jill olivia


dank je wel! 🤗

ik zal morgen even updaten hoe het gegaan is, hopelijk vannacht nog wat slapen.. 

 

ja ik ga momenteel van het ergste uit, al kan ik me er nog niet zo veel bij voorstellen wat dat nou is 😜

 

gelukkig dat je je nu al beter voelt! Als het goed is vanaf nu elke dag beter!

 

liefs! 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal voor jullie berichtjes 🤗

 

 even mijn update;

Bij de kliniek vond ik het allemaal nog echt heel erg spannend, maar ze waren echt super lief. Het viel me uiteindelijk ook heel erg mee, toen ik wakker werd ging alles meteen heel erg goed en mocht ik na 3 kwartier al weer naar huis. Ik had geen pijn, alleen erg veel druk op de borst. Van wat ik heb gezien, ben ik er heeel erg blij mee , eindelijk boobs! 🤩 
 

Het ritje naar huis vond ik pittig, wij wonen zelf op 1,5 uur rijden van Heyendael en 1,5 uur zorgde voor erg veel hobbels in de weg die goed te voelen waren. Af en toe ook wat steken gekregen in de linkerborst, dit was echt een heel vervelend gevoel. Had al wel gelezen dat meerdere hier last van hebben. Het vervolgens uit de auto komen thuis vond ik echt een hel! Ik dacht dat dat mn plek was voor de rest van de week haha. Wij wonen in een bovenwoning dus voordat ik de slaapkamer had bereikt, was ik zwaar buiten adem door de druk op mijn borst. 
 

Nu lig/zit ik in bed ingepakt met warmte pads en een hele hoop kussens. Geen enkele houding is echt ideaal, maar dat was te verwachten. Krijg vooral last van mn nek en rug. Af en toe zak ik te veel onderuit en dan moet me vriend me eerstomhoog  helpen, zodat ik vervolgens weer goed kan gaan zitten. Het omhoog helpen begint steeds meer pijn te doen, en ook echt zo erg dat de tranen me in mijn ogen springen. Ook dat zal nog wel even zo blijven.. maar mochten mensen tips hebben voor het omhoog komen uit bed: heel graag!

 

Verder heb ik alweer lekker wat kunnen eten en drinken, en gaat het naar omstandigheden echt goed. Alleen het omhoog komen is het meest vervelend. Ik probeer het zo veel mogelijk te beperken, maar af en toe moet het nou eenmaal. Merk ook dat mijn armen nu niet meer mee kunnen werken, dus het is wel allemaal even wennen. Het wordt dus veel naar beneden kijken en het resultaat in mn achterhoofd houden. 
 

heel benieuwd hoe gingen jullie omhoog uit bed? 😅


 

Liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@khll16 fijn dat het allemaal goed gegaan is en dat ze zo lief zijn geweest voor je😊 gefeliciteerd met je nieuwe boobs!!:43:ik kan je helaas geen tips geven maar ik weet zeker dat er genoeg dames zijn die je kunnen helpen hier. Ik hoop dat je een beetje kan slapen en dat je herstel vlot gaat🍀 het is een bikkel de eerste paar dagen maar het wordt allemaal beter meid😘👌🏼 dikke knuffel xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Meis wauw wat mocht je snel naar huis! Geweldig zeg! Ja die auto reis is een dingetje hè maar goed die zit erop en je bent weer lekker in je eigen huisje. Neem goed je pijnmedicatie op tijd niet wachten tot je pijn krijgt. En niet jezelf af duwen om hoger in bed te gaan hoe erg ook stap het bed uit en plaats jezelf hoger met je billen in bed. Als tip om uit bed te komen werk jezelf naar de rand van het bed. Hang je benen uit bed. Kom nu schuin/op je zij en omhoog laat je partner dat werk doen jij enkel meehelpen met je buikspieren. Ja meid dat omhoog komen is de eerste dagen echt auw trekkende pijn maar het zakt steeds sneller weg en je krijgt er handigheid in. Ja je armen niet gebruiken is vervelend dat word met de dag beter. Probeer je schouders een beetje te ontspannen. Maaaaar meid het zit erop! Ik hoop dat je een beetje kan slapen en elke dag is er eentje dichterbij een leuke zomer met leuke bikini’s. You did it! Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh wat fijn dat het allemaal goed is gegaan!! Hoop dat je vannacht een beetje kan slapen. Wat @Jill olivia idd ook zegt, op tijd je pijn medicatie nemen en echt nog niet met je armen jezelf opdrukken, ik weet ook niet hoe je vriend je omhoog helpt maar als hij je onder je armen optrekt lijkt mij dit ook niet echt goed nog. Als ik hoger in bed moest liggen stapte ik idd ook helemaal uit bed en dan jezelf hoger neer zetten met je bellen, is even vervelend maar wordt echt steeds makkelijker. Omhoog komen deed ik de eerste dagen ook met behulp van mijn vriend, ik mijn buikspieren en hij deed eigenlijk het meeste werk en duwde mij zachtjes omhoog. Een tip voor het minder naar beneden zakken is een kussen onder je benen, dan blijf je een stuk langer goed liggen. Zorg ook dat je niet helemaal plat achterover ligt, dan kom je makkelijker omhoog, ik ervaarde dan veel minder pijn en mijn kliniek adviseerde dit ook ivm vocht afvoer. Ik heb zelf 3 kussens onder mij, scheef recht op staand en dan steeds platter en 1 nekkussentje om lekker met je gezicht op te hangen. Doe lekker rustig aan, laat je echt goed verzorgen des te sneller je met babystapjes weer een beetje zelf kunt over een paar dagen. Heel veel sterkte en hoop dat je een beetje kan slapen vannacht😘😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daniëla89 @Jill olivia @kverhage

 

dank jullie wel 🤗

 

De eerste nacht is opzich redelijk gegaan, tot half vier heb ik niet geslapen. Dat kwam omdat ik echt de verkeerde constructie had gebouwd met kussens, op een gegeven moment een fijn plekje gebouwd en toen 5 uur kunnen slapen. Dat vind ik toch al heel wat voor een eerste nacht. 😜

 

Qua pijn in bed mag ik ook echt nog steeds niet klagen, het zijn voornamelijk mijn armen en mn rug. Het omhoog komen is daarentegen nog steeds het ergste. Mijn vriend helpt me door zijn arm over mn ruggengraat te doen en me zo rechtop te zetten, terwijl ik mijn benen vanuit bed tussen die van hem klem. Je wordt er creatief van haha. 
 

Ik heb inderdaad een zwangerschapskussen onder mn benen tegen mn kont die me helpt om niet zo ver weg te zakken. Moet zeggen dat ik met slapen wat platter (niet plat uiteraard) heb gelegen. Maar de rest van de dag zit ik wel rechterop. Dan inderdaad eerst zelf uit bed, alles wat ik uit bed kan/moet doen dan combineren (tandenpoetsen, plassen, gezichtwassen etc.) en dan weer terug in bed. So far so good eigenlijk, ik heb vandaag nog een belafspraak met de kliniek, maar ik denk dat we qua pijn tevreden mogen zijn tot dusver. 

 

Laat die zomer met leuke bikini’s maar komen @Jill olivia! Hoe gaat het nu met jullie? @kverhage 

 

@Daniëla89 hoe gaat het met jou? Het aftellen gaat nu hard! Vind je het spannend?

 

liefs 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

@khll16 Goedemorgen Meis! Wat doe je het al pittig zeg🤗 goed bezig. Fijn dat je vriend zo behulpzaam is. Lekker om iets zelf te kunnen hè. Elke dag word dat een beetje beter. En fijn dat de pijn goed te doen is. Houden zo🤗 succes met de bel afspraak straks

 

ik voel me elke dag beter gelukkig ben een knetter ongeduldig persoon dus met elke vooruitgang ben ik blij😊 Morgen moet ik voor m’n pc foto’s maken dan ga ik ff een album aanmaken en jullie allemaal ff uitnodigen

 

succes vandaag!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jill olivia

 

Ik kan nog bijna niks zelf hoor haha, dus inderdaad heel fijn dat er goed voor me wordt gezorgd. Alles waar beenspieren voor nodig zijn kan ik alleen, maar daar buiten houdt het wel op. Vooral blij dat ik wat heb kunnen slapen vandaag, hopelijk de rest van mn herstel ook.

 

Qua ongeduldigheid snap ik je zo goed! Maar geduld is een schone zaak, en zeker voor deze twee goede doelen 😜

Zelf kijk ik echt uit naar weer een stukje te kunnen wandelen. Alles op zijn tijd natuurlijk, voor nu is de wc ver genoeg.

 

Fijn dat je nu elke dag met stappen vooruit gaat! Dat lijkt me een heel geruststellend gevoel. En hopelijk goed nieuws van de pc morgen, ik ben benieuwd! Jij ook succes daarmee! 🍀

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.