Ga naar inhoud

khll16 : 31 maart 2021 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

3 uur geleden, Jill olivia zei:

Lieve meiden wat heerlijk om al deze knulligheden lekker mee te lezen! 
En dat we het lekker van ons af kunnen schrijven hier. @khll16 idd je borsten moeten nog zakken hoor. Mijn rechterborst was de eerste dagen echt Frankenstein en begint nu na bijna twee weken te ontspannen en te zakken ook.

En wat lekker om alleen thuis te zijn even hè! Even rust om je heen en genieten van je beetje zelfstandigheid

@kverhage ja die winterjas dicht gaat niet hè🤩😂 zit allemaal te strak

Ik kan nu wel zelf die bh’s aan en uit krijgen maar idd jas nog niet. Sta ik zo hulpeloos in de woonkamer van hoi... 

Moet wel zeggen dat ik m’n vent wel echt bewonder voor z’n engelen geduld haha en der ie weer keurig m’n haar heeft gedaan vandaag het model is twijfelachtig maar oké we mogen niet klagen

Haha, we gaan onze mannen alleen maar meer waarderen. ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hey! Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik ben afgelopen woensdag 2 weken geleden geopereerd en kan me vinden in de dingen die jij hebt meegemaakt. Wel vraag ik me af hoe jij het hebt gedaan met aankleden etc? Ik heb over t algemeen strakke broeken en merk dat de borstspieren getriggerd worden wanneer ik hem over m’n billen moet hijsen en de broek dicht moet knopen.. ook met borden eten uit de magnetron halen ben ik bang. Ik weet echt wel dat het geen kilo’s is wat ik eruit moet halen maar ben misschien toch wel overbezorgd in hoeverre ik dingen doe.. slik nog dagelijks 6 paracetamol. Dit heb ik ook echt nog nodig. Ik voel direct de pijn opkomen wanneer er weer 6 uur verstreken is. Het is logisch dat de pijn er is omdat ik recentelijk geopereerd ben maar doe ik teveel???  Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lzjb

 

 

 

Sorry voor de late reactie, ik zit de laatste tijd niet meer zoveel op het forum! 

Met mij gaat het echt perfect, als ik terug kijk heb ik gewoon niet mogen klagen en is het me zelfs meegevallen. En dat terwijl ik zo bang was dat ik huilend voor de kliniek stond. Ik denk dat ik met 4 weken ongeveer weer mijn eigen spijkerbroeken aan kon doen, ik heb over het algemeen inderdaad ook strakke broeken en dat merkte ik echt wel. Tot die tijd heb ik geleefd in joggingbroeken, sportbroeken en ging ik naar het werk in jurkjes met een panty. Dat lukte me namelijk wel goed. Ik maakte me in het begin ook best wel zorgen of ik niet te veel deed, ik kon namelijk vrij snel al wel weer dingen doen. Ik maakte voor mezelf echt het verschil tussen borstspieren gebruiken en borstspieren trainen. Natuurlijk is een boodschappen tas tillen ook spieren gebruiken, maar dat soort gekke dingen heb ik niet gedaan. Ik kookte zelf al weer na 2 weken, maar liet mn vriend de pannen afgieten etc (pannen vullen deed ik met een glas water, zodat ik niet alles in een keer hoefde te tillen). Op die manier zocht ik een beetje op wat ik zelf kon doen en wat niet. Ik heb heel lang gegeten van plastic borden/schaaltjes, zodat hierdoor het gewicht wat lager zou blijven. 

 

Ik durf natuurlijk niet te zeggen hoe het voor jou is, maar ik deed na 2 weken al wel echt weer dingen zelf. En als je twijfelt zou ik altijd contact opnemen met je pc. Ik zou zolang je merkt dat het nodig is gewoon je pijnstilling blijven slikken, ik heb het zelfs nog 2 dagen langer gedaan dan ik dacht dat nodig was. En op het laatst alleen in de ochtend en voor het slapen. Ik zou je echt (voor zover ik kan) adviseren om naar je lichaam te luisteren, als je merkt dat je nog veel pijn hebt en je medicatie nodig hebt, zou ik niet de grenzen opzoeken. Op een gegeven moment merk je wel dat wat je in de dagen er voor niet lukte, ineens kan. En dan zou ik het langzaam opbouwen. Zo kon ik op een gegeven moment zelf omhoog komen, maar heb ik wel mn vriend nog meermaals gevraagd om me te helpen, om het zo niet meteen te pushen. 

 

Het komt echt goed, twee weken is nog niet lang geleden en iedereen herstelt anders. Ik merkte wel dat twee weken een keerpunt was, en alles echt met gigantische stappen ging, een week later ben ik zelfs een dagje weg geweest zonder ergens last van te hebben. Echt focussen op de leuke dingen, ga bikini's, jurkjes, ondergoed en topjes shoppen in de tussentijd. Het vliegt zo voorbij! 

 

Hoe voel je je verder nu? Went het al? 

Mocht je nog meer vragen hebben, laat het me dan weten! En succes met je herstel, voor je het weet ken je niet meer anders! 🤗

 

Liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, khll16 zei:

@Lzjb

 

 

 

Sorry voor de late reactie, ik zit de laatste tijd niet meer zoveel op het forum! 

Met mij gaat het echt perfect, als ik terug kijk heb ik gewoon niet mogen klagen en is het me zelfs meegevallen. En dat terwijl ik zo bang was dat ik huilend voor de kliniek stond. Ik denk dat ik met 4 weken ongeveer weer mijn eigen spijkerbroeken aan kon doen, ik heb over het algemeen inderdaad ook strakke broeken en dat merkte ik echt wel. Tot die tijd heb ik geleefd in joggingbroeken, sportbroeken en ging ik naar het werk in jurkjes met een panty. Dat lukte me namelijk wel goed. Ik maakte me in het begin ook best wel zorgen of ik niet te veel deed, ik kon namelijk vrij snel al wel weer dingen doen. Ik maakte voor mezelf echt het verschil tussen borstspieren gebruiken en borstspieren trainen. Natuurlijk is een boodschappen tas tillen ook spieren gebruiken, maar dat soort gekke dingen heb ik niet gedaan. Ik kookte zelf al weer na 2 weken, maar liet mn vriend de pannen afgieten etc (pannen vullen deed ik met een glas water, zodat ik niet alles in een keer hoefde te tillen). Op die manier zocht ik een beetje op wat ik zelf kon doen en wat niet. Ik heb heel lang gegeten van plastic borden/schaaltjes, zodat hierdoor het gewicht wat lager zou blijven. 

 

Ik durf natuurlijk niet te zeggen hoe het voor jou is, maar ik deed na 2 weken al wel echt weer dingen zelf. En als je twijfelt zou ik altijd contact opnemen met je pc. Ik zou zolang je merkt dat het nodig is gewoon je pijnstilling blijven slikken, ik heb het zelfs nog 2 dagen langer gedaan dan ik dacht dat nodig was. En op het laatst alleen in de ochtend en voor het slapen. Ik zou je echt (voor zover ik kan) adviseren om naar je lichaam te luisteren, als je merkt dat je nog veel pijn hebt en je medicatie nodig hebt, zou ik niet de grenzen opzoeken. Op een gegeven moment merk je wel dat wat je in de dagen er voor niet lukte, ineens kan. En dan zou ik het langzaam opbouwen. Zo kon ik op een gegeven moment zelf omhoog komen, maar heb ik wel mn vriend nog meermaals gevraagd om me te helpen, om het zo niet meteen te pushen. 

 

Het komt echt goed, twee weken is nog niet lang geleden en iedereen herstelt anders. Ik merkte wel dat twee weken een keerpunt was, en alles echt met gigantische stappen ging, een week later ben ik zelfs een dagje weg geweest zonder ergens last van te hebben. Echt focussen op de leuke dingen, ga bikini's, jurkjes, ondergoed en topjes shoppen in de tussentijd. Het vliegt zo voorbij! 

 

Hoe voel je je verder nu? Went het al? 

Mocht je nog meer vragen hebben, laat het me dan weten! En succes met je herstel, voor je het weet ken je niet meer anders! 🤗

 

Liefs! 

Haha zo leuk om verschillende ervaringen te lezen. We zijn opeens super creatief wanneer je bepaalde dingen niet mag of kan doen. Dat is wel een goede, gebruik je je borstspier of train je ze.. ik heb zojuist voor t eerst weer auto gereden en ik was echt heel nerveus. Schakelen, sturen.. maar dat zijn geen zware dingen, je voelt het alleen omdat er nu natuurlijk 2 protheses onder de spieren zitten haha. 
 

Probeer zoveel mogelijk naar M’n lichaam te luisteren natuurlijk, wat je zegt. Al had ik laatst m’n pc aan de telefoon en die zei dat ik mezelf niet uit de weg moest gaan en pijnstilling nemen, voorzichtig doen maar wel afleiding zoeken.. zo ga ik in de weekenden ook gewoon langs vrienden en drink ik een drankje.. niet teveel natuurlijk hè 🤪

 

Met overeind komen was het voor mij best nog wel een dingetje. De eerste 3 dagen was m’n moeder bij mij. Verder woon ik alleen dus als ik iets lager onderuit gezakt lag, zoveel mogelijk door middel van m’n buikspieren omhoog te komen. Nu gaat dat gelukkig wat makkelijker.. ik schommel mezelf omhoog.. geen idee of dat oké is maar ik heb geen pijn en het is de enige manier hoe het lukt. 

 

Dagelijks probeer ik ook een wandeling te maken. Krijg echt doorligplekken haha. Meestal ben ik zo’n 30/40 minuutjes onderweg.. soms vergis ik mezelf erin en had het best een korter rondje mogen zijn maar ik voel me zo nutteloos soms om de hele dag maar op de bank te liggen. Ach ja, tot nu toe nog geen klachten gehad daardoor.. hopelijk blijft dat zo!

 

Dank je wel voor je tips en je verhaal.. vooral de tips, er zijn al wat bikini’s onderweg haha!!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.