Ga naar inhoud

Nina1993 : 20 februari 2021 : Dr. van Hal : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hai allemaal!

 

Mijn naam is Nina, 28 jaar. Een bv wil ik al jaren, maar nooit de stap durven zetten. Tot nu!

Zaterdag is het al zover maar vind het toch wel heel spannend allemaal.

 

Ik heb me goed ingelezen en goed voorbereid zover ik weet. Maar alle tips, belangrijke dingen en jullie ervaringen zijn meer dan welkom. Vandaar toch maar een profiel aangemaakt.
 

Ik slaap nu al slecht (spanning). Laat staan na de operatie.. Heb een zwangerschapskussen gekocht en genoeg pijnstilling in huis. 
In een ‘normale’ stress periode slik ik wel eens middelen om rustig te slapen. Denk aan melatonine. Dit werkt voor mij. Iemand hier ervaring mee of wordt dit sowieso afgeraden? 
 

Ik kom van een kleine C/volle B maar na veel afvallen is daar niks meer van over.

Ik krijg straks ronde prothese 275 CC dual plane.
Lang getwijfeld of dit niet te klein zou zijn maar na lang nadenken en goed overleg toch bij mijn besluit gebleven.

Ik ben erg smal en klein van boven dus groter zou er erg onnatuurlijk uit zien bij mij en dat is niet wat ik wenste.

 

Ik ben 1.67 en weeg 52 kg.

 

Super benieuwd ben ik naar het resultaat, en hoop iets van jullie te horen!

 

Liefs Nina


 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nina😊 jeeeej nog iemand bij van hal haha! 
 

@Salandergaat ook naar haar toe bij Boerhaave en ik op 06-03-2021. @Annieboobyis bij haar geweest maar die is al even offline🙈.  Wat spannend voor je!
 

Die spanning is zo herkenbaar! Ik weet het al vanaf begin dit jaar maar zat met verlof, dus ben gaan aftellen vanaf 9.5 week en nu nog 16 nachtjes😍

 

Het is echt zo lang geleden, die blije spanning net als kind met Sinterklaas en jarig zijn🤣 ik heb zelf geen last van slapen (moet opbiechten dat ik nog wel eens een jointje rook voor de nachtrust start, dat zal er ook mee te maken hebben) alhoewel ik daar bijna mee moet stoppen natuurlijk. 
 

voorheen hielpen valeriaan pilletjes van de tuinen mij wel (valeriaan natuurlijk kruid wat in valium omgevormd wordt). Zover ik weet heeft dat geen nadelige bijwerkingen maar als je het wil gaan nemen zou ik haar even appen of bellen! Verder drink ik elke dag sowieso 2.5-3l water, overdag een groot glas groentesmoothie en Savonds veel groente extra gewoon zodat m’n weefsel/bloedbaan zo “schoon” en elastisch mogelijk is.
 

Als het gaat om tips na je operatie zijn er super veel dames hier die je vast de komende tijd helpen! Ik lees een hoop goede en lieve reacties. 🌸 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elis1994

Ooh ook al spannend voor jou dan! 
Bedankt voor je tips🥰

Ik probeer idd ook zo gezond mogelijk te eten en te drinken maar dat zit denk ik wel goed. 
 

Wanneer moet je stoppen met een jointje te roken dan? Ik begreep 6 weken van te voren. Ik ben 4 januari gestopt met roken. Gelukkig net op tijd want ik ben dus pas 03-02-21 voor het eerst op consult geweest en kon al zo snel terecht 🙈

 

Ik ben ook erg benieuwd naar met wat je allemaal wel en niet kan. Ik heb natuurlijk veel gelezen en bij iedereen is het erg verschillend. Ik heb sowieso 2 weken dat ik echt niks hoef te doen. Maar wat doen jullie dan wel? Echt alleen maar op de bank liggen of wat kan ik me er bij voorstellen? Ik ben iemand die eigenlijk geen seconde stil zit. Dus daar zie ik ook erg tegen op.

 

En vanaf wanneer kan/mag je weer je eigen haren wassen? 
En is het realistisch om na 2 weken weer aan het werk te gaan bij goed herstel? En dan bedoel ik lichamelijk geen zwaar werk.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan mij heb je daarin niet zoveel haha! Ik lees vol interesse mee op de antwoorden die daarop komen! Ik heb exact t zelfde. 2 weken vrij en normaal ook altijd bezig...

 

Moet zeggen dat ik vooral bezig ben met loslaten van die 2 weken en focussen op de tijd erna (dan lekker kleding passen, na paar weken sporten oppakken etc) 🙈 in die 2 weken zelf maar catfish enzo kijken hahaha dat zijn series waar ik helemaal in op kan gaan en de tijd vergeet (dat lijkt me het makkelijkst in die periode). Dus ik verzamel wat van die series, leuke blogs en boeken, doe echt alles in huis (tot verfrandjes krabben bij de ramen met t schoonmaken🤣) zodat ik zo min mogelijk geprikkeld wordt om me te ergeren aan m’n omgeving waarin ik “verplicht” stil lig. Gewoon alles lekker spik en span en dan 2 weekjes neergeven met soul/mindfood. 
 

ja echt roken 6 weken, maar “drugs” sowieso 2 weken van te voren. Het is echt een half sigaretje dat erbij gaat dus niet zoals een pakje per dag maar wel zeker 2 weken bloed tijd geven om meer zuurstof mee te kunnen nemen. Heb het haar ook verteld haha, ze zij; goed dat je het zegt, dan heb je soms meer narcose nodig (was ik even blij met m’n openheid). Dus dat wordt ook meegenomen tijdens de operatie:p. 
 

Wat knap van je! Ik weet hoe lastig dat is haha! Hoe vergaat het je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames, 

 

@Elis1994 en @Nina1993 😁 

 

spannend voor jullie zeg! 
 

@Elis1994 morgen al! Heel veel plezier! Dat zeg ik echt uit de grond van m’n hart want het viel echt hartstikke mee. Was ook zenuwachtig hoor! Heb net voor de operatie nog allemaal grappige honden en katten filmpjes gekeken om te ontspannen 😂 maar ze zijn hartstikke lief daar en ook op de ok. D’r van hal is ook echt aardig! 
ik ben inderdaad al even offline geweest 🙈 maar dat is eigenlijk omdat het zo goed gaat. Morgen alweer 6 weken. Draag ook nog steeds de bh die ik gekregen heb na de operatie. 
Ik was ook bang voor de pijn en het herstel. Maar na 3 dagen paracetamol heb ik ze niet meer geslikt. Ik heb dan 430 op de spier gekregen en dat scheelt wel voor het herstel. Ik heb 3 kids thuis dus moest echt wel vanalles doen. Na 3 dagen was er 1 jarig en kreeg toch af en toe wat visite. Je voelt zelf wel tot hoever je kan gaan. En rust is belangrijk! Ik denk wel als ik geen kinderen had gehad dan had ik de eerste dagen misschien smiddags een power nap gedaan 😂 
 

slapen vond ik het meest vervelende op m’n rug. Want ik ben een echt zij slaper. Maar nu slaap ik op m’n zij maar wel met een zacht kussen tegen m’n boobs aan 😅 

 

ik ben d’r echt super blij mee! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, veel succes en plezier morgen!! 

 

Ik woon nog bij mijn vader thuis us ik hoefde weinig te doen. Heb de eerste 4 dagen echt niks gedaan behalve in huis lopen. Ik ben na 5 dagen weer aan het werk gegaan. Ik had een kantoorbaan en werkte vanuit huis en dat was goed te doen hoor. Als je fysiek geen werk doet moet dat lukken na twee weken denk ik, maar het verschilt per persoon natuurlijk. 

 

Ik heb met een zwangerschapskussen geslapen zodat ik recht bleef liggen. Ik beweeg heel veel in mijn slaap namelijk en na 5 weken werd ik ineens op mijn buik wakker haha. 

 

Die van mij zijn ook dual plane geplaatst, ik heb verder helemaal geen last van spierpijn of iets gehad. Ik heb wel een fysio programma gevolgd, dus ik denk dat het daardoor komt. Veel succes!!

 

Xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2021 om 08:54, Nina1993 zei:

@Elis1994

Ooh ook al spannend voor jou dan! 
Bedankt voor je tips🥰

Ik probeer idd ook zo gezond mogelijk te eten en te drinken maar dat zit denk ik wel goed. 
 

Wanneer moet je stoppen met een jointje te roken dan? Ik begreep 6 weken van te voren. Ik ben 4 januari gestopt met roken. Gelukkig net op tijd want ik ben dus pas 03-02-21 voor het eerst op consult geweest en kon al zo snel terecht 🙈

 

Ik ben ook erg benieuwd naar met wat je allemaal wel en niet kan. Ik heb natuurlijk veel gelezen en bij iedereen is het erg verschillend. Ik heb sowieso 2 weken dat ik echt niks hoef te doen. Maar wat doen jullie dan wel? Echt alleen maar op de bank liggen of wat kan ik me er bij voorstellen? Ik ben iemand die eigenlijk geen seconde stil zit. Dus daar zie ik ook erg tegen op.

 

En vanaf wanneer kan/mag je weer je eigen haren wassen? 
En is het realistisch om na 2 weken weer aan het werk te gaan bij goed herstel? En dan bedoel ik lichamelijk geen zwaar werk.

 

 

 

 

 

 

Ik heb toch echt een week laveloos in de zetel gelegen (en geslapen) en bewoog als een robot. Ik heb alle dwaze series gezien...

 

Wel iedere dag blokje om gewandeld en toen zag ik eruit als Quasimodo. Ik verging ook van de rugpijn en er heeft toch een dikke twee weken een serieuze olifant op mijn borst gestaan. Ik vond het écht heftig. Na twee weken had ik het gevoel dat ik wel terug aan het werk kon, bureaujob van thuisuit. 

 

Nu vier weken po gaat het echt al goed en slaap ik terug plat. Enkel bij autorijden is het nog gevoelig. Af en toe een steekje en jammer genoeg een open wondje. Dat houdt me mentaal echt bezig, maar fysiek voel ik me al terug de oude. En nu achteraf is het voorbij gevlogen! 😁

 

Haren wassen deed ik na een week zelf. Douchekop lager zetten en dan wat gebogen eronder zodat mijn armen niet boven mijn schouders moeten. Mijn pleisters mochten ook niet nat worden. Je wordt creatief... 😁

 

Stoppen met roken is alvast goed! Ik zou behoorlijk kwaad zijn op mezelf als ik zou roken en een open wondje zou hebben... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2021 om 08:54, Nina1993 zei:

@Elis1994

Ooh ook al spannend voor jou dan! 
Bedankt voor je tips🥰

Ik probeer idd ook zo gezond mogelijk te eten en te drinken maar dat zit denk ik wel goed. 
 

Wanneer moet je stoppen met een jointje te roken dan? Ik begreep 6 weken van te voren. Ik ben 4 januari gestopt met roken. Gelukkig net op tijd want ik ben dus pas 03-02-21 voor het eerst op consult geweest en kon al zo snel terecht 🙈

 

Ik ben ook erg benieuwd naar met wat je allemaal wel en niet kan. Ik heb natuurlijk veel gelezen en bij iedereen is het erg verschillend. Ik heb sowieso 2 weken dat ik echt niks hoef te doen. Maar wat doen jullie dan wel? Echt alleen maar op de bank liggen of wat kan ik me er bij voorstellen? Ik ben iemand die eigenlijk geen seconde stil zit. Dus daar zie ik ook erg tegen op.

 

En vanaf wanneer kan/mag je weer je eigen haren wassen? 
En is het realistisch om na 2 weken weer aan het werk te gaan bij goed herstel? En dan bedoel ik lichamelijk geen zwaar werk.

 

 

 

 

 

 

Haha herkenbaar! Ik heb ook zeker niet 2 weken stilgezeten of alleen maar in bed of op de bank gelegen maar dat is lastig te zeggen want ik heb niet echt pijn gehad, meer ongemak en dat is natuurlijk bij iedereen verschillend. Ik had ook geen probleem om 2 dagen po zelf mijn haren te wassen door mijn een beetje hoofd naar beneden te doen, ging prima!

 

Na 2 weken weer werken zou moeten kunnen.. ik had anderhalve week vrij maar werk gelukkig thuis achter de laptop dus dat was goed te doen. 

 

Heel veel succes alvast morgen!!! ☘️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe trouwens lichamelijk redelijk zwaar werk dus dat zal helaas nog wel even duren voordat ik dat weer op kan pakken.

 

Fijn dat jullie wel snel aan de slag kunnen!

 

Ik woon trouwens samen met mijn vriend dus er wordt de komende tijd goed voor me gezorgd en hoef ook niks te doen voorlopig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Nina1993 zei:

Goed om te horen dat het goed met jullie gaat!

En bedankt voor jullie reacties. Vind ik fijn om te lezen 🤗
 

Ik ben morgen om 13.45 aan de beurt. Super spannend toch wel maar ook heel veel zin in!

😬😬😄😄

 

Zal jullie op de hoogte houden!

Superspannend! Laat je vriend je maar lekker verwennen de komende weken 😄

 

Kijk uit naar je verslag, succes! 😘 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Nina1993 zei:

Goed om te horen dat het goed met jullie gaat!

En bedankt voor jullie reacties. Vind ik fijn om te lezen 🤗
 

Ik ben morgen om 13.45 aan de beurt. Super spannend toch wel maar ook heel veel zin in!

😬😬😄😄

 

Zal jullie op de hoogte houden!

Succes, je ligt nu op de operatietafel! 

Laat maar iets horen straks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer!

 

Alles is goed gegaan en er is super goed voor me gezorgd. Drs. Van Hal is echt een topdokter! En ben nog steeds super blij met haar.

Alles liep fijn op tijd en heb het als positief ervaren.

 

Na het wakker worden na de operatie voelde ik me ook redelijk goed. Alleen iets misselijk van waarschijnlijk de narcose. Dit aangegeven bij de zuster en hier kreeg ik gelijk wat voor. Ondertussen heb ik het resultaat al goed kunnen zien en ben voor wat ik nu gezien heb helemaal tevreden!!😄😄
 

Ik mocht vrij snel lekker naar huis en na een autorit van 1 uur die ook soepel ging, was ik dan thuis.

Ik voelde me goed en was alleen erg moe dus ben op tijd naar bed gegaan.

Rond 21.00 lag ik erin en heb meteen een aantal uren goed geslapen.

Om 4.00 uur werd ik wakker met veel pijn en leek ik daar ook niet goed van te worden. 2 paracetamol ingenomen en een eierkoek gegeten en wat gedronken.

Verplaats naar de bank en alles is vrij snel gezakt gelukkig! 
 

Ik kan alleen nog niet helemaal ontspannen liggen of zo voelt het tenminste. Maar dat kan ook zijn omdat ik nog geen goede houding heb gevonden. 
Buiten de druk op me borst wat iedereen ook wel aangeeft te hebben en wat lichte rugpijn is het tot nu toe goed te doen.

 

Ik doe het vooral rustig aan nu en dan heb ik er vertrouwen in dat het goed komt. Maar jullie horen van me.

 

Liefs, 

 

Nina

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat jij ook zo'n goed gevoel had bij dr. Van Hal @Nina1993, en nu ook een positieve ervaring! Ik heb er zin in, nog 11 nachtjes slapen 😅 heb je een album waarin ik mee mag kijken? Ik heb zelf ook alvast een abum aangemaakt met de passessie en situatie voor, als je toegang wil, laat maar horen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Nina1993 zei:

Daar ben ik weer!

 

Alles is goed gegaan en er is super goed voor me gezorgd. Drs. Van Hal is echt een topdokter! En ben nog steeds super blij met haar.

Alles liep fijn op tijd en heb het als positief ervaren.

 

Na het wakker worden na de operatie voelde ik me ook redelijk goed. Alleen iets misselijk van waarschijnlijk de narcose. Dit aangegeven bij de zuster en hier kreeg ik gelijk wat voor. Ondertussen heb ik het resultaat al goed kunnen zien en ben voor wat ik nu gezien heb helemaal tevreden!!😄😄
 

Ik mocht vrij snel lekker naar huis en na een autorit van 1 uur die ook soepel ging, was ik dan thuis.

Ik voelde me goed en was alleen erg moe dus ben op tijd naar bed gegaan.

Rond 21.00 lag ik erin en heb meteen een aantal uren goed geslapen.

Om 4.00 uur werd ik wakker met veel pijn en leek ik daar ook niet goed van te worden. 2 paracetamol ingenomen en een eierkoek gegeten en wat gedronken.

Verplaats naar de bank en alles is vrij snel gezakt gelukkig! 
 

Ik kan alleen nog niet helemaal ontspannen liggen of zo voelt het tenminste. Maar dat kan ook zijn omdat ik nog geen goede houding heb gevonden. 
Buiten de druk op me borst wat iedereen ook wel aangeeft te hebben en wat lichte rugpijn is het tot nu toe goed te doen.

 

Ik doe het vooral rustig aan nu en dan heb ik er vertrouwen in dat het goed komt. Maar jullie horen van me.

 

Liefs, 

 

Nina

 

Hey! Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe boobies! :1bouncingboobs:

Fijn dat alles goed is gegaan en je blij bent met wat je van ze gezien hebt en ook dat je al hebt kunnen slapen. Je geen houding kunnen aannemen komt me heel bekend voor.. ik had nog het meeste last van rugpijn en ook natuurlijk dat gevoel dat er een  olifantje op je borst ligt 😂

Heb je wel een voedingskussen aangeschaft? Ik vond deze echt heel fijn maar heb 'm uiteindelijk maar een week gebruikt en ben toen al helemaal plat gaan liggen. 

 

Het gaat per dag steeds klein beetje beter en vaak heb je na 2 weken wel het ergste gehad, gaat helemaal goed komen!

 

Succes met herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel @Marietjuh 😁

 

Ja heb ik ook aangeschaft. En dat ligt wel echt goed! Maar idd dat gevoel van die olifant is zwaar aanwezig haha. En voor de rest spierpijn en stijf terwijl ik toch ieder uur wel op sta en even wat ga doen. Rondje door de kamer lopen of even naar de wc. Even anders zitten. Maar het liggen en slapen is me nog niet helemaal meegevallen.
Paracetamol doet goed zn werk maar naar mijn idee niet lang genoeg.

 

Iemand die nog iets anders slikt als ibuprofen en paracetamol?

 

Vandaag ook al gedoucht. Ging ook goed😁

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Nina1993 zei:

Dankjewel @Marietjuh 😁

 

Ja heb ik ook aangeschaft. En dat ligt wel echt goed! Maar idd dat gevoel van die olifant is zwaar aanwezig haha. En voor de rest spierpijn en stijf terwijl ik toch ieder uur wel op sta en even wat ga doen. Rondje door de kamer lopen of even naar de wc. Even anders zitten. Maar het liggen en slapen is me nog niet helemaal meegevallen.
Paracetamol doet goed zn werk maar naar mijn idee niet lang genoeg.

 

Iemand die nog iets anders slikt als ibuprofen en paracetamol?

 

Vandaag ook al gedoucht. Ging ook goed😁

 

Ja dat gevoel blijft nog even maar wordt elke dag ietsjes minder.

Ik liep ook veel rond maar had ook ontzettende rugpijn..liep als een oude vrouw door het huis haha!

Vervelend dat je geen fijne houding aan kunt nemen 😒

 

Ik heb overigens alleen paracetamol en ibuprofen ingenomen.

 

Mooi zo! Van lekker warm douchen knap je echt op! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai allemaal!

 

Even een update..

Nu 5 dagen PO en het gaat super goed.

Alleen echt veel last van zwellingen. Mijn BH zit ook echt te strak nu.

Iemand ervaring hiermee? Wanneer zou dit minder worden? Moet ik dan denken aan dagen of weken?

Door de zwellingen ook nog geen goede foto’s kunnen maken van het resultaat.

Gezwollen borsten en alles daar om heen, oksels en ribben..

 

Hoor graag iets van jullie!

 

Liefs💋

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Nina! Sorry ik kon je nog niet helpen met ervaring want ik moest nog.

 

Die knellende bh is wel herkenbaar hoor:p Ik heb zonet in overleg met haar een borstband besteld zodat ze mooi zakken als de zwelling na dag 3/4 gaat afnemen 😊

 

Hoe gaat het nu met je? Je bent al meer dan 2 wk PO als ik me niet vergis!🥳

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hier lees kan het 6 wk tot 3 maanden duren bij dual plane voordat ze goed op hun plek zitten! Omdat je spier moet groeien en soepel worden.. heeeel veel drinken (lauw) zodat je lichaam lekker doorspoelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elis1994

 

JAAA je hebt ze!

Hoe gaat het met jou dan?

 

ik nu 2,5 week PO en het gaat echt goed! In het begin heel veel last gehad van zwelling. Ook heel veel vocht, vooral in mn buik. Maar begin steeds meer mn eigen lichaam terug te krijgen en dat voelt heel goed. 
Heb alleen een klein bloedinkje gehad maar dat is nu ook helemaal verholpen gelukkig!
Ik ben echt super blij met het resultaat en nergens spijt van.

 

Hoop dat je ook zo’n fijn herstel hebt.

Hoe gaat het met de pijn? En ben je blij met het resultaat tot nu toe?

Hoe is de operatie enz. gegaan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.