Ga naar inhoud

Fiore76 : 17 december 2020 : Dr. Smulders : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Na een aantal weken te hebben rondgeneusd op dit forum kan ik me inmiddels wel verslaafd noemen🙈 

 

Tijd om me voor te stellen.

Ik ben Es, 44 jaar oud en moeder van een dochter van 20.

In 2005 heb ik, na vier jaar twijfelen een borstvergroting laten doen, had voor de zwangerschap een mooie kleine pronte B75. Na borstvoeding waren er twee leeggelopen theezakjes van over.

280 cc anatomisch vóór de spier gekregen en destijds blij met mijn 75C/70D cup.

 

Na 15 jaar voelen mijn borsten hard aan en zijn soms pijnlijk, vooral rechts is erg verkapseld. 

Tijd voor een prothesewissel dus. Ben op consult geweest bij Yvonne Smulders van de  Velthuis Kliniek in Enschede.

Aangegeven dat ik graag meer decolleté en ongeveer 2 cupmaten groter wil ik, zoals t er momenteel uit ziet als ik een super-pushup draag. 

Zij adviseerde een anatomische prothese Mentor 232 dit is een HP prothese 500 of 555 cc en onder de spier ivm weinig eigen weefsel.

 

Ben trouwens 1.72 m lang en weeg 56 kilo dus slank, zij noemde het tenger. Onder de borst meet ik 71 cm en borstbreedte is 11 cm.

 

Uiteindelijk voor 555 cc gekozen.

 

Na aantal weken hier lezen twijfel... wilde toch rond, meer vulling bovenin en geen risico op draaiende prothese.

 

Nig een keer besproken en op haar advies dan 500 iov 550 cc mentor cohesive II rond. Ze vond dit voor mij maximaal ivm slanke bouw, zij gaf aan dat dit al een behoorlijk grote boezem zou opleveren, noemde 2 a 3 cups groter.

 

Nu twijfel ik nog steeds over die 50 cc extra maar wil me er graag bij neerleggen want advies van een ervaren PC enz enz .. 

 

Heb BB al gevraagd om advies aangezien zij veel ervaring heeft hier en hoop door jullie gerust gesteld te worden over de grootte..

 

Kijk ongelooflijk uit naar 17 dec! Zoveel mooie borsten gezien hier van jullie allemaal😍😍😍

 

Zou t leuk vinden om mee te kijken in jullie albums, dus als jullie me toe willen voegen, graag!

Ik ga morgen of overmorgen een album maken met mijn voorsituatie vast.

 

Liefs Es

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi leuk om jou verhaal te lezen.  De juiste prothese kiezen blijft het lastigste. De keuzes zijn ook erg persoonlijk natuurlijk.  Uiteindelijk is er wel max per persoon wat cc en/of breedte maat betreft.

 

Ik ben 14 december aan de beurt. Dr vd Pot gaat mij opereren.  Uiteindelijk uitgekomen op 500 cc motiva full ergonomic.  Voor de spier geplaatst.  Hij gaat een soort inwendige bh's maken voor het push up effect.  Mij bouw en voor situatie is anders, 172 cm en 69 kilo, borst breedte 12,5 cm. Nu een d cup.

 

Mijn pc gaf aan dat ivm  huidkwaliteit deze prothese, misschien 550 cc de max voor mij zou zijn.

Ik ga mijn voorsituatie  spoedig openbaar maken. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, GlitterMermaid zei:

Hey! Leuk om je verhaal te lezen. Ik krijg 500cc Rond HP Cohesive II (voor de spier) ook bij Velthuis Kliniek (wel Amsterdam) door Dr. Laura Zaal. Ik ben 28 december aan de beurt. 
 

Heb je het kunnen passen? En/of een 3D scan gekregen?

Kreeg een pasprothese, vond dit niet erg duidelijk, nogal laag hangend in zo'n sportbh maar grootte voelde goed, kwam toen uit op totaal 530 en moest dan kiezen voor óf iets meer óf iets minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Nog even wachten zei:

Ik moest aan @pambbg denken die 500 cc motiva ergonomix heeft gekregen. Is volgens mij ook zo slank. Ze geeft geen album, maar je kunt haar vast in een pb om een foto vragen

Heb ik gezien, die zijn prachtig geworden!😍 thx 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Anca23 zei:

Hi leuk om jou verhaal te lezen.  De juiste prothese kiezen blijft het lastigste. De keuzes zijn ook erg persoonlijk natuurlijk.  Uiteindelijk is er wel max per persoon wat cc en/of breedte maat betreft.

 

Ik ben 14 december aan de beurt. Dr vd Pot gaat mij opereren.  Uiteindelijk uitgekomen op 500 cc motiva full ergonomic.  Voor de spier geplaatst.  Hij gaat een soort inwendige bh's maken voor het push up effect.  Mij bouw en voor situatie is anders, 172 cm en 69 kilo, borst breedte 12,5 cm. Nu een d cup.

 

Mijn pc gaf aan dat ivm  huidkwaliteit deze prothese, misschien 550 cc de max voor mij zou zijn.

Ik ga mijn voorsituatie  spoedig openbaar maken. 

 

 

Kijk dan graag ook met je mee! Ik zal vandaag proberen voorsituatie erop te zetten en je toe te voegen👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, pambbg zei:

Oops, weer dom.. We hadden al berichtjes gestuurd!

😘 

Jij hebt toegang tot mijn album, waarin mijn voorsituatie nu staat, denk jij dat 500 cc 2 cupmaten bij mij oplevert ongeveer? Weet dat t lastig voorspellen is hoor maar blijf twijfelen🙈🙈🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Fiore76 zei:

😘

Jij hebt toegang tot mijn album, waarin mijn voorsituatie nu staat, denk jij dat 500 cc 2 cupmaten bij mij oplevert ongeveer? Weet dat t lastig voorspellen is hoor maar blijf twijfelen🙈🙈🙈

Gek, ik kan er niet in? 

Volgens mij is het bij mij 1 cupmaat vooruit gegaan. 

Ben het weer even vergeten maar welk merk prothesen je eerst had? Dan kan ik even projectie vergelijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, pambbg zei:

Gek, ik kan er niet in? 

Volgens mij is het bij mij 1 cupmaat vooruit gegaan. 

Ben het weer even vergeten maar welk merk prothesen je eerst had? Dan kan ik even projectie vergelijken..

Nu wel, niet op opslaan geklikt🙈🙈

280cc anatomisch McGhan 410, worden niet meer gemaakt maar denk vergelijkbaar met de cpg 323 van mentor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Tijd voor een verslag...

 

Vandaag tweede dag PO. 

 

17 dec moest ik me om 13.00 uur melden bij de kliniek en na de voorbereidingen werd ik om 13.50 uur naar de operatiekamer gereden.

Superlieve medewerkers bij de Velthuis Kliniek, 15.05 uur werd mijn vriend gebeld dat alles goed was gegaan en om 16.00 ongeveer was ik wakker,  beschuitje en kopje thee gehad, ging erg moeizaam allemaal.. toen ik naar het toilet was geweest mocht ik naar huis.  Voelde me redelijk maar gedurende de 45 min rit naar huis voelde ik dat ik steeds meer moeite kreeg met ademen,  bij het uitstappen viel ik flauw, waarschijnlijk combinatie van het vreselijk strakke drukverband en narcose.. gelukkig kon mijn vriend me opvangen en na 5 min op de oprit te hebben 'gehangen' kwam ik weer bij 🙈

 

Eerste nacht was vreselijk, door de druk van het verband niet meer dan een uur geslapen.

Na 24 uur mocht het verband eraf en de bh aan, flink wat bloed in het verband maar droge pleisters gelukkig.  Zo'n enorme opluchting toen de druk weg was. Kon weer goed doorademen en daardoor verdween de pijn ook. Die nacht ook heerlijk kunnen slapen.

 

Vandaag gaat redelijk,  merk wel dat het niet te vergelijken is met de operatie 15 jaar geleden, toen  natuurlijk stukje jonger én op de spier.  

 

Zo fijn om hier te lezen dat alle gekkigheidjes, zoals bubbeltjes en geluidjes/kraakjes normaal zijn😊

 

Foto is 1 dag PO, zal morgen nieuwe foto's maken, lijkt niet supergezwollen te zijn, hoop dat ze niet meet slinken, qua breedteformaat vind ik t mooi nu, qua projectie hoop ik op nog wat meer,  vind t verschil met voor qua projectie bijna nihil, maar weet dat t nog 10x kan veranderen..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.