Ga naar inhoud

Opstaan (mag je op je armen steunen of "draai" je beter uit je bed?)


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat Ik op het juiste forum zit. Ik vroeg me af hoe de meeste onder jullie opstaan? 

 

Mijn vriend geeft mij heel vaak een duwtje maar vanaf morgen gaat hij terug werken (ben nu 2 dagen PO). Als ik zelf opsta dan draai ik eerst mijn been v/h bed en gebruikt ik mijn buikspieren eerder dan mijn armen om omhoog te komen (nee zo sterk ben ik niet maar mijn kussens zorgen ervoor dat ik al rechtop lig, tis noet dat ik dit vanuit een liggende houding kan doen hehe). Mag dit? Ik ben namelijk bang om op mijn armen te steunen. Hier en daar hoor ik dat dat gevaarlijk is. Klopt dat? Of is wat ik aan het doen ben (zonder armen) slechter?

 

Alvast bedankt voor jullie anrwoord(en)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Idd de benen over de rand techniek is prima. Geen druk op je armen (en daarmee je borstspieren) is het beste de eerste dagen. Dus als je het vanuit je buikspieren redt is dat heel goed. Ik ben ook wel eens op mijk knieen gekropen en zo opgestaan (vanuit de douche)

 De acrobatische toeren die wij allemaal moeten uithalen😅

 

Superhard bedankt voor je antwoord. Ik begon al te twijfelen of ik toch niet beter mijn armen gebruik. Gelukkig bestaat dit forum! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lovi zei:

 De acrobatische toeren die wij allemaal moeten uithalen😅

 

Superhard bedankt voor je antwoord. Ik begon al te twijfelen of ik toch niet beter mijn armen gebruik. Gelukkig bestaat dit forum! 

Zeker. Ik heb ze voor de spier dus toen ik eenmaal wat meer kon bewegen ben ik wel langzaam gaan opbouwen.

Maar in het begin ziet het er echt gek uit wel als je je kont een beetje tegen de kussens aan draait om op te kunnen staan ja.

Hoe voel je je verder?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Nog even wachten zei:

Zeker. Ik heb ze voor de spier dus toen ik eenmaal wat meer kon bewegen ben ik wel langzaam gaan opbouwen.

Maar in het begin ziet het er echt gek uit wel als je je kont een beetje tegen de kussens aan draait om op te kunnen staan ja.

Hoe voel je je verder?.

Ah bij mij zijn de prothesen achter de spier geplaatst.

 

Ik voel me elke dag beter. Was wel vrij misselijk van de ontstekingsremmer die ik voorgeschreven kreeg (was preventief). Ik gaf er steeds na over dus mijn PC (heb hem er speciaal voor opgebeld) zegt dat ik dit dan beter laat en er voor moet zorgen dat ik de rest van mijn medicatie goed neem.

 

Dit advies heb ik opgevolgd en ik was direct beter. Geen misselijke buien meer en de pijn neemt steeds meer en meer af. 😃

 

Zijn jou 6 weken herstel ondertussen al voorbij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het niet mogen leunen is trouwens niet alleen voor de borstspier, maar ook voot druk op de wonden.

 

Fijn dat je je redelijk goed voelt. Neem lekker de tijd voor je herstel.

 

Bij mij is het een iets gecompliceerder verhaal. 2 maart ben ik geopereerd, maar na 4 weken moest ivm bacteriële infectie helaas mijn linkerprothese tijdelijk verwijderd worden. Deze is 23 juni weer teruggeplaatst. Dus ik heb 1 boob van 4 maanden 1 van 2 weken. In het begin wel heel mooi het verschil te zien, dan weet je weer waarom geduld hebben ook al weer zo'n goede tip was. Het zakken gaat bij mij nu echt heel erg snel. Dat is erg fijn. Verder voel ik me ook prima. Scheelt wel dat ik rechts wel het e.e.a. mee mag doen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 8-7-2020 om 15:16, Lovi zei:

Ik hoop dat Ik op het juiste forum zit. Ik vroeg me af hoe de meeste onder jullie opstaan? 

 

Mijn vriend geeft mij heel vaak een duwtje maar vanaf morgen gaat hij terug werken (ben nu 2 dagen PO). Als ik zelf opsta dan draai ik eerst mijn been v/h bed en gebruikt ik mijn buikspieren eerder dan mijn armen om omhoog te komen (nee zo sterk ben ik niet maar mijn kussens zorgen ervoor dat ik al rechtop lig, tis noet dat ik dit vanuit een liggende houding kan doen hehe). Mag dit? Ik ben namelijk bang om op mijn armen te steunen. Hier en daar hoor ik dat dat gevaarlijk is. Klopt dat? Of is wat ik aan het doen ben (zonder armen) slechter?

 

Alvast bedankt voor jullie anrwoord(en)!


 

vraagje; ik ben net 1 dag PO. Voelde jij het dan niet op je borst wanneer je het vanuit je buik deed? Of doe ik wat verkeerd? Mijn armen gebruik ik niet maar het is wel pijnlijk op de borst als ik vanuit de buik doe 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.