Ga naar inhoud

Zwelling na 7 maanden po


Xritt

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

ik ben nu bijna 7 maanden po. Nog steeds heb ik vaak last van mijn linker borst. Het is niet dat hij pijn doet, maar hij zwelt wel op. Ik heb dan ook een naar gevoel in mijn borst. Af en toe een gek jeukend gevoel die naar mijn tepel toe doorstraald. Mijn rechter borst is voor mij echt perfect. Daar ben ik zo blij mee.❤️ Hij is mooi, al redelijk zacht en ik heb er nooit last van. Ik kan ook nog steeds niet langer dan ongeveer 5 uurtjes een bh aan. Dan zwelt mijn linker borst gelijk op en begint het wel pijn te doen. Meestal is die zwelling de volgende dag weg. Nu heb ik er al een paar dagen last van en neemt de zwelling niet af. 
 

herkent iemand dit?  Hoe voelen jullie borsten na een aantal maanden. Misschien hoort het er bij....Ik vind het best gek dat mijn linker borst soms in een keer opzwelt tot wel een cupmaat groter. En dat zoveel maanden na mijn bv. ?Het maakt me een beetje onzeker. 
sinds gisteren Heb ik mijn po bh weer aan s nachts. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Xritt zei:

Hoi dames,

 

ik ben nu bijna 7 maanden po. Nog steeds heb ik vaak last van mijn linker borst. Het is niet dat hij pijn doet, maar hij zwelt wel op. Ik heb dan ook een naar gevoel in mijn borst. Af en toe een gek jeukend gevoel die naar mijn tepel toe doorstraald. Mijn rechter borst is voor mij echt perfect. Daar ben ik zo blij mee.❤️ Hij is mooi, al redelijk zacht en ik heb er nooit last van. Ik kan ook nog steeds niet langer dan ongeveer 5 uurtjes een bh aan. Dan zwelt mijn linker borst gelijk op en begint het wel pijn te doen. Meestal is die zwelling de volgende dag weg. Nu heb ik er al een paar dagen last van en neemt de zwelling niet af. 
 

herkent iemand dit?  Hoe voelen jullie borsten na een aantal maanden. Misschien hoort het er bij....Ik vind het best gek dat mijn linker borst soms in een keer opzwelt tot wel een cupmaat groter. En dat zoveel maanden na mijn bv. ?Het maakt me een beetje onzeker. 
sinds gisteren Heb ik mijn po bh weer aan s nachts. 
 

Hey meid

 

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit vaak voorkomt, maar misschien is het goed om dit toch even met je pc te bespreken. Kan best dat ie zegt dat je het nog even moet afwachten, maar dan is ie tenminste wel meteen op de hoogte. Je kunt dan afspreken wanneer je weer contact op moet nemen, als de klacht dan nog bestaat. 
Misschien wil hij je ook gewoon even zien.... Zou het echt even oppakken met je pc

 

 xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie. @best_boobie ik ga morgen de kliniek bellen. Helaas kan je nu niet langs komen alleen voor spoed. Ik had al wel gegoogled. Ik dacht misschien heeft iemand hier op het forum dit ook mee gemaakt. Ik probeerde op Google te zoeken naar complicaties na 6 maanden. Maar kon niks vinden. Heb jij dit wel eens gehoord? Ik heb vaker dat mijn linker borst wat opzwelt. Maar dat is nooit zo erg en snel weer verdwenen. Nu voelt het alsof er soms belletjes bewegen. Mijn tepel staat ook iets naar buiten. Dus ik heb het gevoel dat de zwelling vooral aan de binnenkant zit. Het doet daar geen pijn als ik er op druk. Ik heb ook steeds het gevoel, misschien heel stom. Dat het van binnen wat koud aanvoelt?

Als het morgen nog zo voelt en de kliniek niet veel zinnigs kan zeggen. Dan bel ik de huisarts. Vanwege de Corona zijn ze allemaal wat terughoudend als het geen spoed is.  
 

die bh’s pfff drama. Ik heb ook wat moeite met het dragen omdat mijn borsten best dicht tegen elkaar aan  staan. Dus een bh met hogere beugels of een breder tussenstuk voelt niet fijn. Soms zelfs pijnlijk. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Xritt zei:

Bedankt voor jullie reactie. @best_boobie ik ga morgen de kliniek bellen. Helaas kan je nu niet langs komen alleen voor spoed. Ik had al wel gegoogled. Ik dacht misschien heeft iemand hier op het forum dit ook mee gemaakt. Ik probeerde op Google te zoeken naar complicaties na 6 maanden. Maar kon niks vinden. Heb jij dit wel eens gehoord? Ik heb vaker dat mijn linker borst wat opzwelt. Maar dat is nooit zo erg en snel weer verdwenen. Nu voelt het alsof er soms belletjes bewegen. Mijn tepel staat ook iets naar buiten. Dus ik heb het gevoel dat de zwelling vooral aan de binnenkant zit. Het doet daar geen pijn als ik er op druk. Ik heb ook steeds het gevoel, misschien heel stom. Dat het van binnen wat koud aanvoelt?

Als het morgen nog zo voelt en de kliniek niet veel zinnigs kan zeggen. Dan bel ik de huisarts. Vanwege de Corona zijn ze allemaal wat terughoudend als het geen spoed is.  
 

die bh’s pfff drama. Ik heb ook wat moeite met het dragen omdat mijn borsten best dicht tegen elkaar aan  staan. Dus een bh met hogere beugels of een breder tussenstuk voelt niet fijn. Soms zelfs pijnlijk. 

 

Je kunt hun ook een foto sturen of gewoon eens overleggen. Het is maar dat ze sowieso op de hoogte zijn. En misschien dat ze je kunnen geruststellen 

 

Wat betreft die bh’s, prop je borsten niet in bh’s die niet lekker zitten. Ga dan liever op zoek naar modelletjes die de beugel in het midden lager hebben. Google eens op de ‘wonderbra 9145’. Staat wel bij dat het een push up is, maar is het niet. Het is een ‘plunge-bh’ en dat soort modellen zou handiger zijn bij jou, denk ik, als ik afga op je verhaal :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu eigenlijk altijd leuke sport bh’s aan. Vind die het fijnste zitten. Met mijn 80 F/75 G vind ik het sowieso lastig om een goede en vooral fijne bh te vinden. 

Ik heb vanmorgen de kliniek gebeld. Ze hadden even overlegd. Ik moest het aankijken. Ze dachten dat ik te veel gedaan had en dat daardoor de zwelling ontstaan was. Ik kon mijzelf daar niet in vinden. Nadat ik er over nagedacht had heb ik toch de huisarts gebeld. Het kon vanmiddag al terecht. Pfff, dat wassen opluchting. De dokter kon niks geks voelen, het zag er allemaal mooi uit en geen warme plekken. Wel zag zij ook een zwelling en was de ene borst een tikkie harder dan de andere. De zwelling werd meer werd hoe langer ik de bh uit had. Ik voelde mijn borst opzwellen? de dokter dacht ook dat het vocht was. Maar ze vond het wel vreemd dat het nu ineens komt opzetten. Miss iets van overmatig kapselvorming, toch een ontsteking, het kon ook met mijn menstruatie te maken hebben, of zou mijn lichaam de prothese afstoten... ? ik hoop zoooo dat het niks ergs is. ?Ik ben nooit blij met mijn lichaam geweest. De zomertijd en zwemmen vond en vind ik nog steeds vreselijk. Ik ben niet dik, misschien iets stevig. Maar vind mij lichaam gewoon niet mooi. Mijn borsten was het enige wat ik voor mijn zwangerschappen mooi vond aan mijn lichaam. Na mijn bv was ik zo blij. Ze zien er echt weer mooi uit. Mijn linker nu even niet....

 

zo frustrerend dat ik op internet ook bijna niks Jan vinden over complicaties na 6 maanden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat verstandig met borstprotheses een mammografie? Lijkt me niet prettig vooral niet met een zwelling in je borst. Is een echografie alleen niet mogelijk?

Mijn pc heeft me aangeraden dat als ik ooit een controle wil van m'n protheses om een echografie te laten doen.

 

Liefs,

LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lijkt me goed om even na te vragen. Ik heb nu 2 keer een borstvergroting gehad en beide hebben mij gezegd..geen mammografie maar een echografie. Lijkt me echt niet prettig om met een prothese tussen twee platen te moeten??. Idd super fijn dat je meteen bij je huisarts terecht kon. Goed dat je meteen naar laat kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Meis wat vervelend. Zou het duidelijk aangeven dat je het niet wilt, ik heb het twee keer gehad met prothese de eerste keer ben ik bijna flauw gevallen. Ze houden namelijk echt geen rekening ermee. Hoop dat ze het kunnen omzetten naar een echo bij mijn was dat helaas toen niet mogelijk. Sterkte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Xritt Ik heb een jaar na mijn bv een mammografie met aanvullend een echo, gehad. Ik heb echter als voorwaarde aan de radiodiagnostisch laborante gesteld, dat het veilig moest zijn voor mijn implantaten, want anders ging het niet gebeuren (haha, heel stoer, maar wat als ze me daarna evengoed pijn gedaan zou hebben?? ?)

Maar goed, zij hield er heel erg rekening mee, deed geen pijn, en de druk was absoluut niet hoog. Ze heeft wel het licht wat bij moeten stellen van het apparaat, aangezien het zicht in de borst met prothesen sowieso al redelijk belabberd is. 
Daarna hebben ze een echo gedaan. Niks aan de hand verder, wat weefsel dat zat te klieren, maar dit even terzijde. 
 

Wat ik hiermee eigenlijk ook wil zeggen, is dat een mammografie eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft. Het is beter en overzichtelijker om een mri te laten maken. Ik zou dit misschien even bespreken met je huisarts, zeker omdat je al last hebt van die borst. Ik begrijp de reden dat je huisarts kiest voor mammografie (dat is het eerste wat ze nou eenmaal doen) maar zou even in gesprek gaan of mri mogelijk is. 
 

Wat het bij jou is? Kapsel, kan.... Afstoting? Nee kan ik me niet voorstellen..... Maar of er ergens nog iets van ontstekingsvocht zit, wie zal het zeggen. Dat laatste zou wel uitgesloten kunnen worden door een kuurtje ab, lijkt mij.... Stel het wordt minder na een kuur amoxicilline/clavulanzuur, dan heb je wel iets gewonnen. Er wordt niet graag ab gegeven natuurlijk, en het ligt er ook aan hoe vaak jij al ab hebt gehad in je leven en de laatste jaren (ivm resistentie) maar als je huisarts dat zou willen uitproberen, dan kan de mammografie of mri je misschien bespaard worden?? En anders kun je daarna altijd nog voor mri gaan, toch?

 

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar probeer even stap voor stap verder te komen met je huisarts en laat je niet bang maken :)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haii, wat vervelend zeg dat je zoon tijd na je BV nog met regelmaat zoon last hebt. Lijkt mij niet goed het opzwellen, zeker als dat best veel is en nu beetje blijft zitten, maar fijn dat de huisarts er wel naar wil laten kijken.!  Ik heb wel eens vaker gelezen dat dames na een aantal weken a maanden nog last hebben, maar dan leek dat vanzelf weer te verdwijnen gezien je later niet echt nog iets over las. Plus 7 maanden vind ik best veel. Fijn dat je vrij snel terecht kan voor de onderzoeken en hoop voor je dat deze beetje fijn en soepel verlopen. Ik zelf ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is, zou je dat tegen die tijd eventueel willen delen?. Hoop dat het iets is voor je dat makkelijk is op te lossen. :) ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. Niemand in mijn omgeving weet van mijn bv. Zo kan ik het toch een beetje van mij afpraten. Ik heb vanmiddag zitten twijfelen of ik de huisartsenpost zou bellen. Niet omdat ik zoveel pijn heb, wel iets meer dan gisteren. Aan de borst is niet veel verandert. Maar meer omdat ik nu wat pijn in mijn oksel heb en een druk voel met ademen. En op mijn rug, ter hoogte van mijn borst voel ik ook een druk. Vannacht en vandaag had ik een paar keer dat ik het super warm kreeg. Vooral mijn hoofd. Ik heb mijn temperatuur opgemeten, maar ik had geen verhoging. Als dit morgen nog zo is ga ik wel bellen. Dit heeft de huisarts ook gezegd. Toch houdt iets je tegen om te bellen. Ik vraag me dan af, is dit wel erg genoeg. Misschien moet ik toch wachten. Vooral nu met het Corona kom ik niet graag in het ziekenhuis. 
 

Maar jou tip ( @best_boobie) voor de antibiotica vond ik erg fijn. Ik ga dit morgen Overleggen. Wie weet kan ik zo wat ergs voor zijn, of het verhelpen. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een antibioticakuur heb gehad. 
 

ik bel dinsdag gelijk de huisarts om te vragen of ik een mri mag ipv een mammografie. Of eerst een echo en daarna misschien een mri indien nodig.  Pfff ik baal zo. Ik snap er ook niks van. Het ging zo goed. Mijn borsten zijn echt heel mooi. Het litteken ziet er ook echt netjes uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

ik heb vanmorgen een afspraak in het ziekenhuis gehad. Ik was best zenuwachtig. Ik merkte dat ik ook wel een tikkeltje emotioneel was. Ik was zo bang dat het foute boel was. 

Mijn huisarts had zondag  bereikbaarheidsdienst. Omdat ik toch nog best veel last had, richting het pijnlijke. En ik me niet lekker voelde, ik had het steeds extreem koud en dan weer warm. Maar geen koorts. Heb ik toch naar de huisartsenpost gebeld. Gelukkig na een onderzoek kreeg ik antibiotica. Die zondag middag voelde mijn borst al wel rustiger en minder pijnlijk aan. Toch begonnen met de antibiotica. Maandag en dinsdag merkte ik dat mijn borst minder gezwollen was en steeds minder pijn ging doen. Ik voelde nog steeds een spanning op mijn borst. En vooral s avonds deed het pijn. Ik kan ook niet zonder sport bh. Dan gaat het binnen een half uur pijn doen. Ik heb twee level 2 bh’s die als gegoten zitten.  S avonds is de zwelling ook het grootst. Overdag zie je echt wel verschil in borsten. Wat voorheen nooit was! Maar s avonds zie je het nog beter en staat hij ook strak. Dan gaat het gevoel ook richting pijnlijk. Overdag is het vooral irritant en naar. 
 

vanmorgen kwam ik in het ziekenhuis, best gespannen😬 Ik kreeg toch eerst een mammografie. Ik schrok hier best van. Maar moet zeggen dat het me mee viel. Ze stelde me gerust en zeiden er rekening mee te houden. Het deed vooral in mijn oksel zeer. Maar verder goed te doen. Daarna nog een echo gehad. Bij beiden was niks te zien. Ik was echt stomverbaasd. De arts zag ook zwelling aan de buitenkant en zei dat de ene borst harder was dan de ander. Maar op de mammografie en echo was echt niks te zien. Er was een arts, een arts in opleiding en diegene die de mammografie had gemaakt. Niemand zag iets. Geen extra kapselvorming, het zag er netjes en rustig uit. Geen ontstekingen, of andere rare afwijkingen. Mijn klieren in mijn oksel waren wel wat groter. Maar nog niks om je zorgen over te maken.

Ik snap er echt niks van....🤔 Tuurlijk ben ik blij dat ze niks kunnen vinden in mijn borst. Maar vraag me oprecht af, wat kan het dan wel zijn. Het voelt gewoon niet normaal. 
de arts gaf aan dat als dit over 2 a 3 weken niet over is. Ik weer contact moest opnemen met de huisarts. 
 

geen duidelijk antwoord Helaas. Maar wel blij dat alles er goed uit zag. 
 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Robijntje02 zei:

Niet alles is op een mammografie te zien. Dus blijf wel heeeel goed naar je eigen gevoel luisteren @Xritt, en helpt de ab niet en blijft t pijnlijk dan gewoon weer aan de bel trekken

Hoe zouden ze anders nog kunnen kijken? En wat zien ze niet. Ik ben niet zo bekend met dit soort dingen. Foto’s ? Of is dat minder waardevol dan de mammografie? Ik ging ervan uit dat ze juist op een mammografie alles konden zien. 

ga ik zeker doen. Het blijft tot nu toe niet oké aanvoelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Xritt zei:

Hoe zouden ze anders nog kunnen kijken? En wat zien ze niet. Ik ben niet zo bekend met dit soort dingen. Foto’s ? Of is dat minder waardevol dan de mammografie? Ik ging ervan uit dat ze juist op een mammografie alles konden zien. 

ga ik zeker doen. Het blijft tot nu toe niet oké aanvoelen. 

Goed dat alles er goed en rustig uit zag en dat de mammografie meeviel! Ook fijn dat je ab gehad hebt. Mag ik vragen welke je voorgeschreven hebt gekregen?

 

Wat ze nog zouden kunnen doen, is het vocht dat zich opstapelt, puncteren en onderzoeken. Ze kunnen dan onderzoeken of er sprake is van bia-alcl. Komt zelden voor, is ook goed te behandelen, maar wel goed om na te laten kijken, mocht het na de ab niet weg gaan. 
 

Je kunt in onze zoekbalk zoeken op alcl. Uiteraard niet meteen zorgen gaan maken, maar het is goed om gewoon even alles uit te laten sluiten, mocht de ab niet helpen. 
 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meid fijn dat je zo snel in het ziekenhuis terecht kon. En toch een mammografie gekregen, uiteindelijk doen ze toch echt wat nodig is. 
Hoop dat je ab kuur een beetje aanslaat en het wegtrekt. Blijft toch vreemd na 7 maanden po, maar heb volgend mij wel eerder zoiets gelezen op het forum hier. 
 

Hou je ons op de hoogte en fijn dat je hier je eitje kwijt kan omdat niemand het weet, misschien ook wel fijn als je iemand in je omgeving in vertrouwen neemt zodat je nog meer steun hebt. 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Het blijft vreemd. Soms denk ik dat het de spier is. Ik voel die soms aanspannen en gespannen aanvoelen. Maar ik heb vandaag wel aan de huisarts gevraagd om mij door te verwijzen naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Gelijk benoemd of ze erbij kan zetten dat ik eventueel een punctie zou willen van het vocht vanwege bia Alcl. Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar ik heb best wat overeenkomsten met de symptomen😰

ik heb op een Amerikaanse site wat uitgebreider info gevonden. 
 

@best_boobie ik heb flucloxacilline gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Xritt zei:

Dank je wel. Het blijft vreemd. Soms denk ik dat het de spier is. Ik voel die soms aanspannen en gespannen aanvoelen. Maar ik heb vandaag wel aan de huisarts gevraagd om mij door te verwijzen naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Gelijk benoemd of ze erbij kan zetten dat ik eventueel een punctie zou willen van het vocht vanwege bia Alcl. Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar ik heb best wat overeenkomsten met de symptomen😰

ik heb op een Amerikaanse site wat uitgebreider info gevonden. 
 

@best_boobie ik heb flucloxacilline gekregen. 

Oke meid, dan is het goed om je te laten doorsturen. Je kunt het dan gewoon beter even laten nakijken.. Stel dat het alcl zou zijn, wat het natuurlijk niet hoeft te zijn, dan ben je er gewoon op tijd bij. 

Oke, smal spectrum ab dus. Vaak wordt een ab met breed spectrum voorgeschreven (zoals de amoxicilline/clavulanzuur) maar durf niet te zeggen welke bacteriën behandeld worden met de aan jou voorgeschreven ab. Je arts zal echter goede ervaring hiermee hebben en er is niet maar 1 soort ab goed, dus prima!

 

Houd je ons op de hoogte meid? Heel veel sterkte, maar maak jezelf niet te gek... 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.