Ga naar inhoud

Explantatie 6 jaar na bv


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Jeetje wat is het lang geleden dat ik hier wat plaatste. Ik ben voor en ook na mijn bv heel actief geweest op dit forum, maar doordat het privé en met mezelf niet zo lekker ging is dat steeds minder geworden. Tot het moment dat ik eigenlijk helemaal niet meer actief was en alleen zo nu en dan even kwam spieken, maar ook eigenlijk niks meer las.

Helaas heb ik voor mezelf de beslissing moeten nemen om mijn protheses te laten verwijderen?. Ik heb al een aantal jaar veel verschillende klachten. Heel veel onderzoeken gehad, maar er kwam eigenlijk nooit iets uit. De lichamelijke klachten en op den duur ook geestelijke wijten ik dan aan het drukke gezinsleven en stress van het werk. Klachten bleven ook na diverse soorten hulp.

Toen het moment bij mij kwam dat ik de pijntjes in mijn borsten ging linken aan alle klachten die ik had. Het zou toch niks te maken hebben met mijn protheses?? Ik heb toen informatie opgezocht en kwam er achter dat de klachten die ik had wel degelijk van mijn protheses zouden kunnen komen. Daarna volgende een lange onzekere tijd en ben ik in eerste instantie naar de huisarts geweest en ben ik na een zeer lange wachtlijst onderzocht door een internist in het VUmc. Daar kwam uit dat de klachten die ik heb zeer waarschijnlijk van mijn protheses afkomen (Asia syndroom) . Echt zeker weet je het helaas pas op het moment dat je ze verwijderd.

Deze beslissing was voor mij erg moeilijk omdat ik zeer blij ben met het uiterlijk wat ik nu heb met mijn borsten. Ze zijn nog altijd even mooi voor mijn gevoel en ben ook trots op mijn meiden, maar gezondheid gaat boven alles! Leven op deze manier met mooie borsten of me straks beter voelen met mijn kleinere borsten. Ik denk dat het tijd is dat ik mezelf accepteer wie ik ben en dat wie ik ben niks te maken heeft met mijn borsten. 

Ik heb dit “verhaal” heel beknopt neergezet, want kan wel een boek schrijven anders en dan is het wel erg veel leeswerk ?

 

Mijn klachten:

Pijnlijke steken/plekken in borsten

Drukkend gevoel op borstkas

Hartkloppingen

Benauwd

Heel veel haaruitval

Meerder (keel)ontstekingen in korte tijd

Meer transpireren

Stijfe vingers

Slechte concentratie

Warrig hoofd is mistig en kan geen 2 dingen tegelijk

Menstruatie zeer onregelmatig

Dit zijn zo even snel de klachten van de afgelopen 3 jaar. Deze klachten zijn niet altijd aanwezig en ook niet tegelijk, wel merk ik dat sommige klachten steeds meer komen en/of meer aanwezig zijn.

 

Esmiralda?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat begrijp ik. Dit is natuurlijk het laatste wat je wil!

Ik heb in de tijd dat ik mijn bv liet doen echt van alles uitgezocht om juist de kansje verkleinen om in problemen te komen met bijvoorbeeld “lekkende” protheses ofzo. Ik wil ook niemand bang maken, maar wat er nu steeds meer naar buiten komt qua info die ik toen niet wist omdat het ook door fabrikanten zoveel mogelijk achter is gehouden dat had ik graag toen al willen weten, want dan weet ik niet of ik het nog door had gezet. Hoe gelukkig ik ook ben geweest met mijn borsten.

De klachten, de onzekerheid en angst wil ik niet meer. Ik heb er ook heel lang over nagedacht omdat ik mijn borsten het liefst zou houden natuurlijk.

 

Dit kun je bij alle protheses krijgen. Ze zeggen dat je bij monoblock minder kans heb, maar ook de buitenkant van deze prothese kan problemen geven. Het blijft erg lastig, want de een heeft na 1 jaar al beginnende klachten en de ander na 10 jaar. Je kunt dit niet van te voren voorspellen. Ik heb ook bewust gekozen om geen wissel te doen. Ik denk dat ik dan aan de gang blijf. Ook monoblock moeten met wel of geen klachten ook weer eens vervangen worden. Ik laat de protheses eruit halen en heb daarbij ook een lift doen en dan is het klaar hoop ik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esmiralda ik wens je heel veel geluk met de operatie van de verwijdering van je protheses. Het blijft altijd gissen en ik kan je heel goed begrijpen wat je hier schrijft. Ikzelf heb monoblock gehad en 19 jaar lang en was er altijd dolgelukkig mee. Jammer dat ik nooit de moed heb gehad om dit op jonge leeftijd te doen. Maar heb toch nog een groot gedeelte in mijn leven kunnen genieten. Maar inderdaad als je wazige klachten krijgt wordt het lastig om dit in een vakje of hokje te duwen. Het kan zoveel zijn. Ikzelf heb een matje in mijn buik en ook daar is men het in de medische wereld niet altijd over eens wat die kunnen aanrichten. Heb in het verleden een parasiet opgelopen waardoor ik jarenlang ook een heel traject heb doorlopen. Toch merk ik na mijn laatste BV operatie verschil in het helder zijn in mijn hoofd. Verbeelding? Nee een constatering. Toeval? Ik weet het niet. Te vroeg want ik ben 4 weken PO. We weten dat monobloc geen vloeibare silicone vulling had, maar zoutwater vulling. De buitenkant was net zoals die andere prothesen ook siliconen.... Dus wat is wijsheid.  Wijsheid is dat je trouw moet blijven aan je eigen intuitie in combinatie met een portie gezond verstand. Er gaat niets boven gezondheid, die staat boven aan de lijst en niet het perfecte plaatje aan de buitenkant. Ikzelf zou ook, hoe gelukkig ik nu ook ben met mijn nieuwe boobies dezelfde keuze maken als jij. Wanneer er weinig andere opties overbleven. Heel veel geluk met alles, maar vooral een voorspoedig herstel. Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Truus dank je wel voor je reactie.

 

Ja het hele matjes verhaal dat is ook vreselijk. Als je geopereerd wordt of je er nu zelf wel of niet voor heb gekozen, je gaat er natuurlijk vanuit dat het jou helpt op welke manier dan ook.

Ik ben ook zeker niet meteen tegen bv, maar vind wel dat fabrikanten open en eerlijk moeten zijn en niet vrouwen als “proefkonijn” moeten gebruiken. Je heb als mens recht op alle informatie om voor jezelf een goede beslissing te maken.

Ondanks mijn situatie snap ik heel goed waarom vrouwen de keuze maken om een bv te nemen. Ook ik weet nog steeds wel hoe ik me toen voelde en wat het met me deed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Esmiralda ja klopt inderdaad. De transparantie oftewel de oprechtheid is in veel zaken ver beneden peil en heeft verregaande consequenties. Ik hoop van harte dat jij je beter gaat voelen en zou het ook waarderen als je hierover ons inlicht op het forum hoe het met je daarna gaat. Beterschapsgroetjes van Truus 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Truus zei:

@Esmiralda ja klopt inderdaad. De transparantie oftewel de oprechtheid is in veel zaken ver beneden peil en heeft verregaande consequenties. Ik hoop van harte dat jij je beter gaat voelen en zou het ook waarderen als je hierover ons inlicht op het forum hoe het met je daarna gaat. Beterschapsgroetjes van Truus 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dat zal ik zeker doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dapper besluit lieve Esmiralda ?

 

om hier even aan te haken. Ook monoblocs kunnen asia syndroom veroorzaken. Net zoals dat zoutwater implantaten voor klachten kunnen zorgen. Dit heeft zelfs dr van selms gezegd. Het komt wel minder voor, maarja ze worden ook minder gebruikt. Ikzelf heb mijn monoblocs laten verwijderen en van bijna al mijn klachten af! Er zijn dus geen implantaten die 100% nooit klachten kunnen veroorzaken. 

 

Liefs xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.