Ga naar inhoud

Essi4 : 21 juni 2019 : Dr. van Selms : Jan van Goyen


Aanbevolen berichten

  • 2 years later...

Hallo meiden

 

Ik ben niet nieuw hier maar heel lang weggeweest! 

Inmiddels 4 jaar terug een wissel moeten doen ivm beide zijde lek en toen van eurosiliconwn naar natrelle gegaan nu 4 jaar later werd mijn rechter borst hard en is er een echo gemaakt die liet zien dat er vocht rondom de prothese zit ! Ivm bia alcl toch wel beetje bang maar arts zegt dat ik zoiezo de prothese eruit moeten en dan gaan voor de motiva maar twijfel ook ! Schijnt dat als je grotere borsten wilt dan motiva niet echt geschikt is ivm gaan hangen! Ik wil naar de 650 cc terwijl ik nu natrelle 560 cc heb ! Kunnen jullie meedenken wie oh wie kan me helpen ! Als de prothese eruit is word weefsel en vocht naar patholoog gestuurd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Sippy

Toevallig zijn er op dit moment nog 2 meiden hier op het forum die allebei vocht rond de prothese hebben.. 
Misschien dat jullie iets aan elkaar hebben..

Mag ik vragen welke pc jou die Motiva aangeraden heeft en wat de gedachte daar achter was? Werd er gesproken over dat deze prothese minder geruwd is en dus minder kans op dat vocht geeft? En wordt er nog iets van een punctie gedaan? Of is het enige voorstel om te opereren en dus een nieuwe prothese in te brengen?

Ik heb je post even los gekoppeld van het topic waarin je geplaatst had. Dit omdat het toch wel een specifiek onderwerp is en er toevallig twee meiden meer zijn nu, en het handig is als jullie je info misschien dan in dit topic delen.. Ook handig voor als in de toekomst meer meiden vocht rond de prothese zouden krijgen..
Echt toevallig zeg,  dat er nu 3 tegelijk zijn. Normaal hoor je dit in geen jaren. 

Heel veel succes!!!
Die andere twee meiden zijn @essi4 en @Vrouw32

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sippy zei:

Hoi meiden 

 

Ik ook heb natrelle en na 4 jaar zit er vocht rondom de prothese via echo ! 

Mijn pc zegt zoiezo vocht en weefsel op kweek ivm bia alcl maar zegt nieuwe siliconen wel weer terug erin dam van het merk motiva en ik moet de nieuwe siliconen zelf betalen 2400 euro ! Ik vind dat veel voor alleen de siliconen ! Vwrzekering betaald waarachijnlijk de narcose schoonmaken en verwijderen kan iemand mij helpen want fabrikant natrelle mag niet meer vwrkopen dus ik heb pech!

Ik heb je even een eigen topic gegeven. Heb je daarin ook getagd.. Ik citeer dit bericht ook even in je eigen topic, aangezien je hier meer info geeft, maar misschien is het handig om in je eigen topic (dit dus, waar ik nu in reageer) even goed aan te geven wat je tot nu toe weet en wat er al gedaan is :)
Geef daar ook even aan wat je precies verder wilt weten, want ik lees hier dat het vocht gepuncteert is? En dat het op kweek gezet wordt? OF wil hij dit doen op het moment dat je geopereerd wordt?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, best_boobie zei:

Ik heb je even een eigen topic gegeven. Heb je daarin ook getagd.. Ik citeer dit bericht ook even in je eigen topic, aangezien je hier meer info geeft, maar misschien is het handig om in je eigen topic (dit dus, waar ik nu in reageer) even goed aan te geven wat je tot nu toe weet en wat er al gedaan is :)
Geef daar ook even aan wat je precies verder wilt weten, want ik lees hier dat het vocht gepuncteert is? En dat het op kweek gezet wordt? OF wil hij dit doen op het moment dat je geopereerd wordt?

xx BB

Hoi 

 

Er is alleen een echo gemaakt een mri zal geen meer waarde geven omdat hij er zoiezo uit moet! Op de echo was geen scheur te zien maar vocht! Dus angst voor bia alcl dus als hij gaat opereren daarna gaat het vocht en wwefsel NAAR DE patoloog maar om mij nu zonder borsten te laten verder gaan wil hij gaan voor motiva maar ik moet dat zelf betalen alleen voor de motiva siliconen 2400 euro mijn verzekering gaat zoals hij verwacht de operatie schoonmaken etc.. Vergoeden maar is 2400 euro alleen voor de siliconene alleen te erg veel ik zie namelijk vrouwen die borstvergrotingen of wissels betalen 2400 euro totaal incl operatie incl schoonmaken etc.. Incl prothese

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sippy zei:

Hoi 

 

Er is alleen een echo gemaakt een mri zal geen meer waarde geven omdat hij er zoiezo uit moet! Op de echo was geen scheur te zien maar vocht! Dus angst voor bia alcl dus als hij gaat opereren daarna gaat het vocht en wwefsel NAAR DE patoloog maar om mij nu zonder borsten te laten verder gaan wil hij gaan voor motiva maar ik moet dat zelf betalen alleen voor de motiva siliconen 2400 euro mijn verzekering gaat zoals hij verwacht de operatie schoonmaken etc.. Vergoeden maar is 2400 euro alleen voor de siliconene alleen te erg veel ik zie namelijk vrouwen die borstvergrotingen of wissels betalen 2400 euro totaal incl operatie incl schoonmaken etc.. Incl prothese

Nou.. dat is ook idd veel geld.. 
Ik weet wel dat de Motiva wat duurder zijn dan andere prothesen, maar hoeveel die kosten, is meestal niet te achterhalen… 

Je wilt waarschijnlijk niet zeggen welke pc je die Motiva adviseerde, dat is ook geen probleem.. De enige kliniek die ik nog kan bedenken die met Motiva werkt en normaal gezien goedkoper is, is Faceland.. Je zou hier anders eens kunnen informeren? (er zijn andere klinieken, oa: OLVG-west, Jan van Goyen, en volgens mij Velthuiskliniek nu ook? Maar dat weet ik even niet zeker... )

Begrijpelijk dat je aan bia-alcl denkt.. Er is hier op het forum ook een topic over ALCL (je kunt het zoeken rechtsboven in de zoekbalk) maar waarschijnlijk heb je daar al veel over opgezocht.. Ik hoop voor je dat dat het niet is uiteraard.. En hopelijk kun je snel geholpen worden!

De rest van je verhaal had ik idd begrepen. Echt balen dat dit je overkomt.. Zoals ik al zei, ook echt bizar dat er binnen een paar weken nu een paar meiden zijn die dit overkomt.. 
Waarschijnlijk zullen Essi4 en vrouw32 nog wel reageren in dit topic.. 

Ben echter wel erg benieuwd naar de motivatie van je pc om wel Motiva te willen plaatsen. Deze zijn minder geruwd, maar is dat de reden? Of is er nog een reden... 
Ik weet niet hoe vast je zit aan die pc? En of je hem nog spreekt. Misschien kan hij dit uitleggen?

Natrelle is idd toevallig afgelopen week (tijdelijk) uit de handel genomen, vanwege problemen met de onderbouwing voor hun nieuwe certificering. Komt echt heel slecht uit voor jou nu.....

 

Heel veel succes hiermee.. Heel onzekere periode.. :( 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi 

 

Ik wil hem niet onnodig schade aanrichten maar motiva werd geadvisseerd doordat deze glad is en beter dan schijnt te zijn! Ik weet idd can een kennis dat zij motiva heeft laten plaatsen (prothesewissel) omdat zij groter wilde maar zij betaald idd voor alles 2400 euro ! Waar ik geweest ben is wel jan van goyen dus misschien door naam duurder? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sippy zei:

Hoi 

 

Ik wil hem niet onnodig schade aanrichten maar motiva werd geadvisseerd doordat deze glad is en beter dan schijnt te zijn! Ik weet idd can een kennis dat zij motiva heeft laten plaatsen (prothesewissel) omdat zij groter wilde maar zij betaald idd voor alles 2400 euro ! Waar ik geweest ben is wel jan van goyen dus misschien door naam duurder? 

Jan van Goyen is idd duurder, maar de arts waar je het waarschijnlijk over hebt, is wel een hele goede.. Als het die is die ik denk dat het is.... 
Sja.. dubio dubio he... 
Wat hij zegt over die Motiva begrijp ik.. De incidentie van bia-alcl is groter bij geruwdere implantaten dan bij gladdere en minder geruwde implantaten.. De motiva behoort tot de minder getextureerde idd.. Ik zou zelf, in jouw geval, ook voor die prothesen kiezen.. Maar uiteindelijk moet jij je goed erbij voelen...


Evt second opinion elders?

xxx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sippy, ik heb vorig jaar een prothesewissel gehad van Natrelle naar Motiva, maar ik heb gewoon €3500,- betaald hoor. Ik ging bij dr. Nio via het OLVG Amsterdam, maar ik ben in Parkkliniek in Rotterdam geopereerd. Dus ben heel benieuwd waar jouw vriendin geopereerd is, want dat scheelt maar liefst 1100,-. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat dr. Nio een ware kunstenaar is op borstengebied, dus ik ben tot op de dag van vandaag heel gelukkig dat hij mij geopereerd heeft. Ik had namelijk een flinke double bubble en die heeft hij keurig weg gewerkt. 

 

Xx Jaydee 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Sippy zei:

Hoi was dat ook op mediche reden ? Bijv vocht rond prothese? Want alleen de prothese 3500?

Nee Jaydee betaalde dat voor haar hele wissel in het olvg. Vandaar dat ik je in pb al gezegd had dat het misschien handig is ff contact met van Selms op te nemen aangezien hij ook in olvg werkt :)

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, best_boobie zei:

Nee Jaydee betaalde dat voor haar hele wissel in het olvg. 

Bedankt voor het antwoorden. :38:

 

Xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh, wat ben ik blij met dit forum.

Bizar maar nu dus in korte tijd nog twee lotgenoten gevonden.

Bij mij is afgelopen week d.mv een echo ook aangetoond dat ik vocht rond het implantaat heb. Tussen kapsel en borstimplantaat. Ik heb een week of drie geleden een grote pijnlijke borst gekregen. Omdat het niet over ging heb ik dus die echo gehad. Ik dacht zelf dat ik misschien lekkage zou hebben. Ik weet niet of je mijn hele verhaal van 2 jaar geleden nog ergens terug kan lezen. Ben ook even niet actief geweest, maar nu weer vol op. Zelf kan ik mijn verhaal niet meer terug vinden. Maar ik heb 2 jaar geleden een wissel gehad i.v.m lekkage. Had ze ook al erg lang hoor. Geen idee hoe lang ze al lek waren. Kapsels zijn niet weg gehaald bij mijn wissel.

Ik kan pas 10 januari bij mijn pc terecht.

Gesprek met de h.a bracht geen duidelijkheid omdat ze heel eerlijk was en zei ze niet wist hoe of wat. Ze zou rond gaan bellen voor informatie en laat me maandag nog weten of ze wijzer is geworden.

Ik wilde geen eigen topic starten omdat ik geen onrust wilde zaaien.

Ik ben ook pas geschrokken toen ik na mijn echo (en afspraak met mijn p.c had gemaakt) ben gaan zoeken op het internet wat ik zou kunnen doen om het vocht er uit te laten gaan.  Ik dacht nog, misschien weer even een sport b.h gaan dragen dag en nacht.

Toen ik dat las over de ALCL schrok ik me kapot. Voor mij staat het vast, ze gaan er uit met kapsel en al. Het is me de angst allemaal niet meer waard.

Ik mail privé nu een paar dagen met vrouw32. Ze is geen lid, maar we hebben steun aan elkaar. Haar p.c is van de zelfde kliniek als de mijne. Ze kan bij hem haar onrust niet uiten.

Hij wrijft het weg.

Ik zal vragen aan haar of ze als nog lid wil worden zodat we met ze 3 'tjes hier op bv kunnen kletsen.

Heel veel sterkte.

Hou me op de hoogte hoe alles bij jou verloopt.

Groetjes Essi4 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, essi4 zei:

Ohhh, wat ben ik blij met dit forum.

Bizar maar nu dus in korte tijd nog twee lotgenoten gevonden.

Bij mij is afgelopen week d.mv een echo ook aangetoond dat ik vocht rond het implantaat heb. Tussen kapsel en borstimplantaat. Ik heb een week of drie geleden een grote pijnlijke borst gekregen. Omdat het niet over ging heb ik dus die echo gehad. Ik dacht zelf dat ik misschien lekkage zou hebben. Ik weet niet of je mijn hele verhaal van 2 jaar geleden nog ergens terug kan lezen. Ben ook even niet actief geweest, maar nu weer vol op. Zelf kan ik mijn verhaal niet meer terug vinden. Maar ik heb 2 jaar geleden een wissel gehad i.v.m lekkage. Had ze ook al erg lang hoor. Geen idee hoe lang ze al lek waren. Kapsels zijn niet weg gehaald bij mijn wissel.

Ik kan pas 10 januari bij mijn pc terecht.

Gesprek met de h.a bracht geen duidelijkheid omdat ze heel eerlijk was en zei ze niet wist hoe of wat. Ze zou rond gaan bellen voor informatie en laat me maandag nog weten of ze wijzer is geworden.

Ik wilde geen eigen topic starten omdat ik geen onrust wilde zaaien.

Ik ben ook pas geschrokken toen ik na mijn echo (en afspraak met mijn p.c had gemaakt) ben gaan zoeken op het internet wat ik zou kunnen doen om het vocht er uit te laten gaan.  Ik dacht nog, misschien weer even een sport b.h gaan dragen dag en nacht.

Toen ik dat las over de ALCL schrok ik me kapot. Voor mij staat het vast, ze gaan er uit met kapsel en al. Het is me de angst allemaal niet meer waard.

Ik mail privé nu een paar dagen met vrouw32. Ze is geen lid, maar we hebben steun aan elkaar. Haar p.c is van de zelfde kliniek als de mijne. Ze kan bij hem haar onrust niet uiten.

Hij wrijft het weg.

Ik zal vragen aan haar of ze als nog lid wil worden zodat we met ze 3 'tjes hier op bv kunnen kletsen.

Heel veel sterkte.

Hou me op de hoogte hoe alles bij jou verloopt.

Groetjes Essi4 

 

vrouw32 is volgens mij al lid geworden onlangs, zag ik :) (vlak nadat, of rond de tijd dat ik jullie aan elkaar gekoppeld had haha)
En je eigen topic, daarvoor kan ik even met je meekijken, zodat je het ook zelf kunt vinden. Ik stuur je ff pb :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard vind ik het voor jullie niet leuk dat jullie met hetzelfde probleem zitten, maar ik vind het wel fijn dat ik er nu met iemand over kan praten. Mensen die het niet hebben, weten niet hoe zenuwslopend het is. Je maakt je toch druk dat het foute boel is en het is zeer frustrerend dat artsen het totaal niet serieus nemen...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dit gaat even iets gemakkelijker, dan privé mailen @vrouw32 hahaha.

Dus alle drie natrelle. Alle drie na een wissel.

Alle drie al langere tijd geleden een borstvergroting gehad.

Ik had tot afgelopen week nog nooit van ALCL gehoord.

Kwam het pas tegen na speuren op  het internet. Ik zocht alleen op " vocht tussen kapsel en borstimplantaat "

Gewoon om te kijken hoe ik er aan gekomen kon zijn en wat ik kon doen om te weer af te laten nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.