Ga naar inhoud

Hanah-adam : 7 maart 2019 : Dr. Debats : Amphia Ziekenhuis : Breda


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, 

 

ik ben sinds vandaag nieuw hier. Ik heb jarenlang getwijfeld over een borstverkleining. Ik durfde het niet. Ik was zo bang... ik heb al sinds ik 12 ben last van grote borsten en na twee kindjes had ik op mn 27e een cup G. Ik vond het verschrikkelijk, want ik ben vrij slank van postuur. Ik ben 170 en weeg 67. Na lang twijfelen en het bijna te hebben afgezegd ben ik vorige week donderdag 7 maart eindelijk geopereerd in het ziekenhuis. En dames wat ben ik blij!!!!! Ik wil het van de daken schreeuwen ik wil het iedereeen vertellen. Waarom heb ik ditniet eerder gedaan?? De operatie i ls me zo zwaaaar meegevalleen. Weinig tot geen pijn. Na 2 dagen ben ik gestopt met paracetamol. Mijn borsten zien er super mooi uit en ik heb er volle vertrouwen in dat het alleen mooier gaat worden. Mijn herstel gaat zo goed. Ik las verhalen op internet over dat je een deurklink niet naar beneden kan doen en dat je je eigen haren niet kan kammen. Nou dan heb ik enorm veel geluk want dat gaat me zo gemakkelijk af. Ik kan bijna alles al.. uit voorzorgsmaatregelen doe ik het niet.. voor iedere vrouw die jaren lang twijfelt en het niet durft. Ik zat ook in die positie en het is echt het beste wat ik heb kunnen doen. Ik kan niet zeggen dat het altijd pijnloos zal zijn bij iedereen maar ik denk dat met de technieken van tegenwoordig en medicijnen dat het je echt zal meevallen! 

 

Ik kijk uit naar wanneer de hechtingen los geknipt worden en ik hoop een verder goed herstel. 

 

Liefs 

 

hanah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Hanah-adam wat fijn dat de operatie goed is gegaan!

 

Wel goed te tijd nemen om te genezen. Als je geen pijn/last hebt ben je al snel geneigd om teveel te doen, maar zeker voor je wonden is het belangrijk om rustig aan te doen. Je wilt niet dat de wonden open gaan.

 

Als je het ziekenhuis en de arts noemt die je opereert heeft kan @Desert-Rose een eigen operatieverslag voor je aanmaken. Dat is voor anderen ook handig als ze op zoek zijn naar ervaringen en staat het op het forum wat netter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ellen125 zei:

Hi @Hanah-adam wat fijn dat de operatie goed is gegaan!

 

Wel goed te tijd nemen om te genezen. Als je geen pijn/last hebt ben je al snel geneigd om teveel te doen, maar zeker voor je wonden is het belangrijk om rustig aan te doen. Je wilt niet dat de wonden open gaan.

 

Als je het ziekenhuis en de arts noemt die je opereert heeft kan @Desert-Rose een eigen operatieverslag voor je aanmaken. Dat is voor anderen ook handig als ze op zoek zijn naar ervaringen en staat het op het forum wat netter.

Dr debats amphia ziekenhuis breda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hanah,

 

Bij mij waren de wonden naar ruim 1 week dicht met kleine dunne korstjes. Die gingen er na 2 weken bijna allemaal af. 

 

Na 2 weken waren ook de meeste blauwe plekken weg op wat gele plekjes na. Mijn rechterborst en borstbeenkuiltje waren echt superdonkerblauw. 

 

Maar nu na 4,5 week gaan soms de drielandenpunten weer een beetje open. Er moeten dan wat hechtingen uit. De huid is daar ook wat stijf en strak. 

 

De borsten zelf beginnen nu wat soepel te worden. Nog steeds veel vocht richting zijkant en oksels. Ik voel nog niets in tepels en in de huid rondom het anker. 

 

Vraag maar raak. Ik loop net een paar weekjes voor op jou. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Hanah-adam

Eerst en vooral gefeliciteerd met de moedige stap die je genomen hebt. Ik wens je een vlot herstel. En wat fijn dat je zo blij bent. Ik ook nog steeds een jaar en 3 maanden later. Ik bewonder ze nog elke dag in de spiegel. :33:

Je zal inderdaad nog voorzichtig moeten zijn vooral als je je zo goed voelt zoals jij beschrijft. Mijn boobies floten mij altijd wel terug wanneer ik teveel had gedaan. :44:

Bij mij is er na 5 weken nog een gaatje gekomen aan het drielandenpunt rechts. En het heeft ongeveer een maand geduurd voor dat weer dicht was. Dat wil je dus niet.

Ik had trouwens geen hechtingen die er uit moesten. De mijne waren oplosbaar maar de PC heeft er toch een 3-tal nog uit moeten halen.

Word je thuis goed ondersteund en omringd?

Ik ben 3 weken thuis geweest waarvan ik er 2 bij mijn broer en schoonzusje ben gaan logeren (omdat ik alleen woon). Na een dag of 6 was ik van de pijnstilling af maar toen ik terug begon te werken moest ik weer pijnstilling nemen. 

Laat maar af en toe weten hoe het met je gaat en als je vragen hebt dan is er hier vast wel een BVK-tje dat je kan helpen.

Een tip nog: je kan je eigen topic ook volgen (roze vakje naast je topic-titel). Als je dat doet dan krijg je een melding wanneer iemand iets in je topic zet.

Nou meid, veel succes met je verdere herstel en genieten van die kleinere boobies. :1boobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-3-2019 om 14:25, Depri-E zei:

Hoi Hanah,

 

Bij mij waren de wonden naar ruim 1 week dicht met kleine dunne korstjes. Die gingen er na 2 weken bijna allemaal af. 

 

Na 2 weken waren ook de meeste blauwe plekken weg op wat gele plekjes na. Mijn rechterborst en borstbeenkuiltje waren echt superdonkerblauw. 

 

Maar nu na 4,5 week gaan soms de drielandenpunten weer een beetje open. Er moeten dan wat hechtingen uit. De huid is daar ook wat stijf en strak. 

 

De borsten zelf beginnen nu wat soepel te worden. Nog steeds veel vocht richting zijkant en oksels. Ik voel nog niets in tepels en in de huid rondom het anker. 

 

Vraag maar raak. Ik loop net een paar weekjes voor op jou. 

Ooh dat is snel twee weekjes. Voor jou is het nu dus al bijna 5 weken geleden. Voor mij 1 week. Kan jij al op je zij slapen? En ben je inmiddels aan het werk? Ik heb vandaag auto gereden. Dat ging goed. Ik mocht na 1 week weer rijden van het ziekenhuis. Ik doe inmiddels ook gewoon weer mn huishoudelijke taken enzo. Alleen mijn armen helemaal naar boven strekken doe ik niet en tillen ook niet. Ik had gisteren wel heel even mn babytje getild. Heb tot nu toe geen pijn gehad. Ik draag een soort van band om mn borsten. Mijn PC gaf aan dat ik na 5 dagen een sportbh aan kan. Nou gisteren een compressie bh even aangehad verschrikkelijk was dat. Zat absoluut niet fijn. Ik heb m ook best prijzig gekocht. Dus maar weer mijn band aangeaan. Welke bh droeg jij? Ik slapa nog steeds alleen op mn rug met 2 kussens. Op zich nu wel aam gewend, maar als ik wakker word wel echt last van mn onderrug. Zij slapen voelt niet prettig aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

Hey @Hanah-adam

Eerst en vooral gefeliciteerd met de moedige stap die je genomen hebt. Ik wens je een vlot herstel. En wat fijn dat je zo blij bent. Ik ook nog steeds een jaar en 3 maanden later. Ik bewonder ze nog elke dag in de spiegel. :33:

Je zal inderdaad nog voorzichtig moeten zijn vooral als je je zo goed voelt zoals jij beschrijft. Mijn boobies floten mij altijd wel terug wanneer ik teveel had gedaan. :44:

Bij mij is er na 5 weken nog een gaatje gekomen aan het drielandenpunt rechts. En het heeft ongeveer een maand geduurd voor dat weer dicht was. Dat wil je dus niet.

Ik had trouwens geen hechtingen die er uit moesten. De mijne waren oplosbaar maar de PC heeft er toch een 3-tal nog uit moeten halen.

Word je thuis goed ondersteund en omringd?

Ik ben 3 weken thuis geweest waarvan ik er 2 bij mijn broer en schoonzusje ben gaan logeren (omdat ik alleen woon). Na een dag of 6 was ik van de pijnstilling af maar toen ik terug begon te werken moest ik weer pijnstilling nemen. 

Laat maar af en toe weten hoe het met je gaat en als je vragen hebt dan is er hier vast wel een BVK-tje dat je kan helpen.

Een tip nog: je kan je eigen topic ook volgen (roze vakje naast je topic-titel). Als je dat doet dan krijg je een melding wanneer iemand iets in je topic zet.

Nou meid, veel succes met je verdere herstel en genieten van die kleinere boobies. :1boobs:

Hoi dankjewel voor je berichtje. De eerste dagen was ik thuis met manlief. Hij zorgde goed voor ons(mn zoontjes van 2 en 6 maanden). Dindsdah is hij weer gaan werken en ik ben dus gaan logeren bij mn mama. Ik ben nog steeds bij haar. Ook zij zorgt goed voor ons. Ik merk alleen dat ik echt heimwee krijg en steeds meer meehelp met klusjes in huis omdat ik me gwn verveel en nuttig wil zijn. Vooral omdat ik me zo goed voel. Denk er zelfs over na om maandag weer te beginnen met werken maar gewn volle dagen. Ik werk maar 3 dagen per week. 

 

Bedankt voor de tip. Ik ga het volgen. Vanaf was jij weer gaan werken en weer gaan zwemmen? Ik heb over 6 weken een vakantie geppand staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Hanah-adam zei:

Hoi dankjewel voor je berichtje. De eerste dagen was ik thuis met manlief. Hij zorgde goed voor ons(mn zoontjes van 2 en 6 maanden). Dindsdah is hij weer gaan werken en ik ben dus gaan logeren bij mn mama. Ik ben nog steeds bij haar. Ook zij zorgt goed voor ons. Ik merk alleen dat ik echt heimwee krijg en steeds meer meehelp met klusjes in huis omdat ik me gwn verveel en nuttig wil zijn. Vooral omdat ik me zo goed voel. Denk er zelfs over na om maandag weer te beginnen met werken maar gewn volle dagen. Ik werk maar 3 dagen per week. 

 

Bedankt voor de tip. Ik ga het volgen. Vanaf was jij weer gaan werken en weer gaan zwemmen? Ik heb over 6 weken een vakantie geppand staan. 

Goed geregeld zo dus. Laat je nog maar lekker wat verwennen.

Ik ben na 3 weken weer gaan werken - ineens voltijds (5 dagen). Dat was wel even iets anders dan thuis zijn. ik zat de eerste dag al terug aan de pijnstilling. 

En met zwemmen heb ik een half jaar gewacht , denk ik. En toen ik de eerste keer ging voelde ik het echt wel trekken aan mijn littekens. Maar leuk dat je een vakantie gepland hebt staan - dan kun je ook nog wat rusten en genieten.

Prettig weekend.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon na 4 weken weer op mijn zij slapen. Van tevoren een beetje schuin geslapen want recht op mijn rug jan ik echt niet.  Na een week if 2 weer licht huishoudelijke taken maar niets zwaars. Ik ben na 3 weken heel voorzichtig begonnen met werken en werk nu nog steeds halve dagen. Ik heb een hele drukke baan en ben vooral nog erg moe ‘s middags. 

 

Ik kreeg van een vriendin de tip om de Annamammelle bh te kopen. Speciaal voor na borstoperaties. Die heb ik gebeld welke maat ik moest hebben. En die bh heb iknu nog iedere dag aan. Soms als ie in de was zit doe ik even een strak hemdje aan. 

 

Ik blijf voorzichtig want mijn drielandenpunten blijven gevoelig en soms komt er ineens een wondje waar dan een hechting loopt te irriteren. Zwemmen dus voorlopig nog niet. Fietsen en wandelen wel al veel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bij die kleine wondjes bij mij ook. Op het ziekenhuis zeiden ze dat mijn afweermechanisme de hechtingen eruit wil hebben. Er ontstaat dan een kleine ontsteking. Dan gaat dat wondje open en komt er nog een hechting uit. Ook dat gele wondvocht waar je het over hebt. Misschien is het dat ook bij jou?

 

Als ik de hechting eruit krijg is het wondje de dag erna al veel beter. Lukt het niet dan kan het nog dagen wat vocht verliezen. Ik heb in het begin voor de zekerheid contact opgenomen met het zh. Kon heel snel komen. Ze verwijderden nog wat hechtingen en gaven met betadine gaasjes mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Hanah-adam zei:

Ik heb een borst waar nog een beetje gele vocht uit komt. Wat is dat eigenlijk? Mijn andere borst heeft nooit gelekt. 

Dat heb ik nooit gehad. 

Hopelijk gaat het snel over.

@Depri-E ik vind het wel erg moedig van jou hoor dat jij die hechtingen er ook zelf uithaalt. Brrrrrr. Dat zou ik niet durven.

@Hanah-adam hou het maar goed in de gaten en bij twijfel toch maar advies inwinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.