Ga naar inhoud

Infectie na prothesewissel


Roza

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, graag wil ik mij even voorstellen. Ik ben een veertiger en ik heb 20 jaar geleden een borstvergroting laten doen omdat ik erg onzeker was over mijn kleine borsten. Uiteindelijk kwam ik uit op een 75D cup waar ik bijna 20 jaar heel gelukkig en klachtvrij mee ben geweest. Ik ben toentertijd geopereerd in Bilthoven door dr. de Blecourt en ik ben er altijd zeer tevreden over geweest. Op een gegeven moment is mij geadviseerd om voor een implantaat wissel te gaan en dit is eind november 2018 gebeurd in Schiedam door dokter de Blecourt. Een paar weken later begonnen de problemen..

ik schrijf hier meer over bij complicaties. Ik wil mijn verhaal hier graag delen maar ook omdat ik nog met vragen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allemaal,

Hier mijn verhaal. Aangezien mijn eerste borstvergroting alweer 20 jaar geleden was had ik op aanraden besloten voor een prothesewissel te gaan. 

Aangezien ik nooit problemen heb gehad verwachtte ik nu ook geen problemen.

ik ben toentertijd geopereerd door dokter de Blecourt in Bilthoven en ik wilde vanwege het mooie resultaat weer door hem geholpen worden. Dus deze keer in het Vlietland ziekenhuis in Schiedam, helaas moest ik wel een nacht in het ziekenhuis blijven ivm met een eventuele nabloeding maar oké.De eerste 3 weken was helemaal perfect, het zag er goed uit en ik had er amper last van.

Tot ik op een zondagochtend wakker werd met heel veel pijn en een vergrootte borst aan de rechterkant, lopen ging ook amper van de pijn. Ik besloot te wachten tot de dag erna en ik had een mail gestuurd naar dr de Blecourt om hem te laten weten van mijn probleem. Ik heb toen ook contact opgenomen met het ziekenhuis in Schiedam. Omdat het 24 december en al in de middag was werd mij verteld dat er geen plastisch chirurg aanwezig was.. ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en die heeft contact opgenomen met het locale ziekenhuis - ik woon 200 km van Schiedam- bij mij in de buurt waar wel nog een plastisch chirurg aanwezig was en ik kreeg antibiotica voorgeschreven. Direct na de kerstdagen gebeld en ik dezelfde dag nog terecht bij een plastisch chirurg in het lokale ziekenhuis .Na een echo werd meteen besloten dat ik de volgende dag meteen geopereerd moest worden.

Uiteindelijk werd de prothese aan de linkerkant verwijderd en kreeg ik een drain en nogmaals antibiotica mee. Ik heb daarna nog contact gehad met dokter de Blecourt en hij vroeg waarom ik niet naar zijn vervanger was gegaan.. 

Allereerst werd ik afgepoeierd door de telefoniste in Schiedam en ik zat heel moeilijk met vervoer vanwege de feestdagen en ik heb ook geen partner dus het was een vervelende situatie. Toen de prothese verwijderd was was de pijn ook zo goed als over en ik heb alleen nog maar paracetamol hoeven te nemen. Een grote opluchting dus. Het bleek dus de stafylokokken te zijn die alles veroorzaakt heeft. De week voor de operatie was ik ziek maar geen koorts. Misschien doordat mijn weerstand verminderd was? 

Ondertussen heb ik een vulling in mijn bh zodat het niet opvalt. De plastisch chirurg die mij geopereerd had zei dat ik na 3 maanden weer een nieuwe prothese mocht maar dokter de Blecourt heeft mij zeer duidelijk laten weten dat ik minimaal 6 maanden moet wachten omdat de kans te groot is dat de infectie weer terug komt. Ik tel de weken af, eind maart heb ik een gesprek in Schiedam om de situatie te bespreken. Ik had 20 jaar prachtige borsten en geen klachten, er werd mij al een paar jaar gelden geadviseerd om voor een prothesewissel te gaan om problemen te voorkomen... omdat ik er tegenop zag af ik het nog een paar jaar uitgesteld maar als ik dit van te voren geweten had. Ik heb een foto van de vergrootte borst gemaakt maar ik moet eerst nog even uitzoeken hoe plaatsen werkt maar dat komt nog wel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom de ene arts zegt 3 maanden wachten en de andere arts minimaal 6 maanden voor een nieuwe prothese omdat anders de infectie waarschijnlijk weer terug komt. En waarom is 3 maanden dan te kort en word er eerst nog getest op stafylokokken of word dat bij dit soort ingrepen nooit gedaan? 

Ik ben ergens ook bang dat de rechterkant een probleemborst zal blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Roza,

 

ik heb ook een infectie gehad vorig jaar o.a.

bij mij is de prothese er ook 6 maanden uit geweest. Mij werd verteld dat de borst die tijd echt nodig heeft om goed te herstellen van binnen. Niet alleen van de infectie maar ook qua littekenweefsel. De borst moet echt weer goed zacht voelen van binnen, en volgens mijn pc is periode van 3 maanden daar te kort voor. 

 

Ik wens je veel sterkte... het deed geestelijk bij mij heel veel dus kan me voorstellen dat jij dat ook hebt. Er is niets te zeggen om dat stukje te verzachten.... rustig aan.... 6 maanden vlogen bij mij uiteindelijk voorbij en ik hoop voor jou ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat dit je overkomen is @Roza:139:

Ik leef met je mee. :147: Helaas kan ik je niet verder adviseren omdat ik hier geen ervaring mee heb. (ik had een BVK :1boobs:).

Er komen vast andere forumleden mee lezen en je kan altijd via de zoekbalk verhalen gaan lezen van anderen die iets soortgelijks doormaken of hebben doorgemaakt.

Veel succes nog met je traject, hopelijk snel antwoord op je vragen en op naar 2 mooie boobies. :71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Roza zei:

Ik vraag me af waarom de ene arts zegt 3 maanden wachten en de andere arts minimaal 6 maanden voor een nieuwe prothese omdat anders de infectie waarschijnlijk weer terug komt. En waarom is 3 maanden dan te kort en word er eerst nog getest op stafylokokken of word dat bij dit soort ingrepen nooit gedaan? 

Ik ben ergens ook bang dat de rechterkant een probleemborst zal blijven. 

Overigens, begrijp ik je angst dat je zegt bang te zijn dat de rechterkant een probleemborst blijft.

ik ben nu net morgen 3 weken po van mijn linker “probleemborst”. Mijnborst is nog flink blauw aan de onderkant (alles is naar beneden gezakt) maar ik heb geen pijn meer aan mijn borst.

ik snap de angst, omdat ik zelf ook niet kan wachten tot de 6 weken voorbij zijn, liever nog 12 weken verder.... 

mijn ontsteking was na 4 weken vorig jaar. 

Tot zover gaat het dus goed, probeer ook positief te zijn. Dat het dus 1 keer pech was... vaak is dat ook zo.... misschien dat je met die gedachte iets kan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden, San28 zei:

Hoi Roza,

 

ik heb ook een infectie gehad vorig jaar o.a.

bij mij is de prothese er ook 6 maanden uit geweest. Mij werd verteld dat de borst die tijd echt nodig heeft om goed te herstellen van binnen. Niet alleen van de infectie maar ook qua littekenweefsel. De borst moet echt weer goed zacht voelen van binnen, en volgens mijn pc is periode van 3 maanden daar te kort voor. 

 

Ik wens je veel sterkte... het deed geestelijk bij mij heel veel dus kan me voorstellen dat jij dat ook hebt. Er is niets te zeggen om dat stukje te verzachten.... rustig aan.... 6 maanden vlogen bij mij uiteindelijk voorbij en ik hoop voor jou ook.

Bedankt voor je reactie, ik moet geduld hebben ik weet het. Heb jij nog extra voorzorgsmaatregelen moeten nemen voordat je opnieuw geopereerd werd? En qua kosten, heb je nog iets moeten bijbetalen?

Ik heb ergens gelezen dat als je een infectie hebt gehad dat je dan ook meer kans hebt op problemen met kapselvorming. Nadat ik zelf problemen kreeg ben ik er veel over gaan lezen en geschrokken van de verhalen van wat er allemaal kan mis gaan. Nooit bij stil gestaan. Ik heb nog even zitten twijfelen om de andere er definitief uit te laten halen maar dan ben ik net een wandelende tak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Roza zei:

 

Bedankt voor je reactie, ik moet geduld hebben ik weet het. Heb jij nog extra voorzorgsmaatregelen moeten nemen voordat je opnieuw geopereerd werd? En qua kosten, heb je nog iets moeten bijbetalen?

Ik heb ergens gelezen dat als je een infectie hebt gehad dat je dan ook meer kans hebt op problemen met kapselvorming. Nadat ik zelf problemen kreeg ben ik er veel over gaan lezen en geschrokken van de verhalen van wat er allemaal kan mis gaan. Nooit bij stil gestaan. Ik heb nog even zitten twijfelen om de andere er definitief uit te laten halen maar dan ben ik net een wandelende tak?

 

Nou ja, bij mij was het verhaal nog even anders daar ik net voor ik de infectie kreeg longembolieeen geconstateerd waren (na hevige pijn op de borst , arm rug die verergerde bij ademhaling). Dus ik heb toen bloedverdunners gekregen. Daarna kwam de infectie, toen hebben ze schoongespoeld en teruggeplaatst. Maar helaas doordat mijn bloed verdund was kreeg ik inwendige bloeding en toen moest de prothese eruit. Dus als je 1 keer embolieeen hebt gehad, moet je bij elke operatie in de toekomst bloedverdunners preventief. Dat was dan ook het enige als je het hebt over voorzorgsmaatregelen. Dus antwoord op jouw vraag om lang verhaal kort te maken hahaha nee geen extra voorzorgsmaatregelen. 

 

Qua kosten hadden ze het er bij mij eerst over dat ik misschien alleen de narcose moest betalen a ongeveer 400 euro, uiteindelijk heb ik toch niets meer hoeven te betalen. 

 

Geen idee wat die kapselvorming. Nog nooit van gehoord. Het enige is... dat er tijdelijke of volledig blijvende assymetrie van de borsten kan optreden. Ik heb daar ook een formulier voor moeten ondertekenen.... indekken ? maar goed ondanks dat heb ik het toch willen proberen. Vond ze zo mooi..... 

 

op dit moment is de assymetrie enorm moet ik eerlijk bekennen. Wel zie ik dat de borst veel lijkt op de andere qua vorm. Ik heb daarom goede hoop dat als ik een paar maanden verder ben en het allemaal goed gezakt is, ze toch wel bijna gelijk gaan worden... mijn “inkijk” ziet er gelukkig alsnog mooi uit hahahaha dus daar ben ik voor nu blij mee. 

Geduld zal het leren...

 

succes met je keuze... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.