Ga naar inhoud

Francisca91 : 2 januari 2019 : Dr. van Zele : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Het jaar beginnen met nieuwe boobies! Ik word 2 januari geopereerd in de Wellness kliniek. Heb uiteindelijk gekozen voor de hydrogel implantaten, na veel gelezen en gesproken te hebben met verschillende mensen. 340 cc dual plane, heb nu een kleine b dus ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Gevoelens gaan nog al op en neer van enthousiasme, spanning/ zenuwen en angsten mbt onderzoeken die ik lees, daardoor soms twijfels mbt bijv het omhulsel en of ik dat anders moet doen. Maar realiseer mij ook dat de kansen allemaal heel erg laag zijn, maartoch. Benieuwd hoe anderen hier mee omgaan :) 

 

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Fijn dat je een datum hebt.

Laat je verder niet gek maken door wat je op internet kunt vinden. 

Gebruik gewoon je verstand. Ben je bewust van de risico’s en trek voor jezelf een conclusie of je dit wilt. Die twijfels zijn normaal. Als je straks je boobies hebt zijn die twijfels (hopelijk) helemaal weg. 

 

 

@best_boobie deze ook weer verplaatsen? ;) 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Francisca91

 

Hoi hoi,

 

Ik zie dat je een datum hebt, ik heb daarom gelijk de titel aangepast en het topic verplaatst naar operatie verslagen, hier in dit topic kun je dadelijk je verslag en alle verdere updates neer gaan zetten, zodat je alles netjes en overzichtelijk bij elkaar hebt staan.

 

Veel plezier met aftellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even een korte update! Ik heb nog totaal geen puf gehad om te updaten en ben meer actief geweest op de chat dan om een verhaal te tikken.

 

De operatie is inmiddels achter de rug! Heel onwerkelijk en bizar gevoel en omdat ik drukverband om moet houden heb ik ze ook nog niet goed kunnen zien.

 

De dag van de operatie en de operatie zelf zijn helemaal goed gegaan. Ik was als eerste aan de beurt en het ging eigenlijk heel snel allemaal. In de OK nog even wat onduidelijkheid over de prothesen omdat er op stond ‘textuur’, maar de hydrogel komen alleen in micro en geen macro textuur. Desalniettemin was ik wel even lichtelijk in de stress. Daarna al snel in slaap en verder niks meegekregen van de operatie. Ik ben niet onder volledige narcose geweest maar slaapverdoving en was even bang tussendoor wakker te worden maar dat was dus niet het geval. Werd op het eind wel wakker gemaakt en toen heb ik ze wel even gezien (en nog een half dronken opmerking gemaakt dat ze niet te groot waren en ik daarbang voor was ?), maar kan me niet meer herinneren hoe ze eruit zien. Daarna was ik eigenlijk al snel weer wakker en bij en ik mocht al redelijk snel weer naar huis.

 

De lange rit viel me gelukkig mee, maar daarna wel echt flinke pijn gehad. Ik moet sowieso zeggen dat het me echt heel erg tegenvalt. Ik vind dat het herstel over het algemeen flink wordt onderschat. Ik heb echt veel pijn gehad de eerste dagen en kon amper rechtop staan. Het wordt aangeraden om zoveel mogelijk rechtop te staan en te lopen, maar ik vond dit een bijna onmogelijke opgave. Spierpijn is echt een zware understatement. Ik nen daarom al snel overgestapt op de zwaardere medicatie waar ook tramadol in zit. Ook gebruik je je borstspier bij bijna alle bewegingen merk ik dus dat is echt heel erg aanpassen en wennen. Mijn vriend heeft mij de eerste dagen geholpen met bijna alles, en nog kleedt hij mij aan en zet alles voor mij klaar. Hij zorgt heel goed voor me wat echt superlief is :). Gister en vandaag is hij helaas aan het werk, en dan merk je dat je bijna niks zelf kan. Gelukkig is alles voorbereid, maar even naar buiten gaan bijv lukt me alleen gewoon niet (ik kan mn jas en schoenen niet aandoen). Niet dat ik daar veel behoefte aan heb gehad vanwege de pijn en slaperigheid, maartoch.

 

Momenteel vierde dag PO en het gaat gelukkig steeds beter. Nog steeds heel erg beperkt natuurlijk, maar steeds minder pinn en ook overgestapt op de paracetemol weer. Bij mij zijn ze natuurlijk dual plane geplaatst dus dat zal vast de pijn verklaren, en zal anders zijndan voor de spier. Het is denk ik iig wel goed om te beseffen dat je de eerste week écht vrijwel niet alleen kan zijn en je bijna niks kan; zelfs een kopje tillen om uit te drinken of je billen afvegen ? is lastig. Uiteindelijk voor een goed doel natuurlijk!

 

ik heb mn bh besteld en die krijg ik van de week binnen. Ik mag zelf inprincipe het verband verwijderen volgende week, en hoef hiervoor niet langs de kliniek (mag wel, alleen is het wel redelijk ver en in principe als alles verder goed gaat is het niet per se nodig). Ik heb ze dus nog niet goed kunnen bekijken, maar ben vooralsnog wel tevreden met de grootte als ik afga op wat ik zo zie. Het kan natuurlijk dat datnog anders wordt als het verband er eenmaal afgaat. Ook voel ik nog vaak een wat trekkende/stekende pijn bij de wondjes. 

 

Hopelijk gaat het nu alleen maar beter en kan ik volgende week mn boobies in het echt bewonderen! ?

 

 

Liefs! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Francisca91 zei:

Zo even een korte update! Ik heb nog totaal geen puf gehad om te updaten en ben meer actief geweest op de chat dan om een verhaal te tikken.

 

De operatie is inmiddels achter de rug! Heel onwerkelijk en bizar gevoel en omdat ik drukverband om moet houden heb ik ze ook nog niet goed kunnen zien.

 

De dag van de operatie en de operatie zelf zijn helemaal goed gegaan. Ik was als eerste aan de beurt en het ging eigenlijk heel snel allemaal. In de OK nog even wat onduidelijkheid over de prothesen omdat er op stond ‘textuur’, maar de hydrogel komen alleen in micro en geen macro textuur. Desalniettemin was ik wel even lichtelijk in de stress. Daarna al snel in slaap en verder niks meegekregen van de operatie. Ik ben niet onder volledige narcose geweest maar slaapverdoving en was even bang tussendoor wakker te worden maar dat was dus niet het geval. Werd op het eind wel wakker gemaakt en toen heb ik ze wel even gezien (en nog een half dronken opmerking gemaakt dat ze niet te groot waren en ik daarbang voor was ?), maar kan me niet meer herinneren hoe ze eruit zien. Daarna was ik eigenlijk al snel weer wakker en bij en ik mocht al redelijk snel weer naar huis.

 

De lange rit viel me gelukkig mee, maar daarna wel echt flinke pijn gehad. Ik moet sowieso zeggen dat het me echt heel erg tegenvalt. Ik vind dat het herstel over het algemeen flink wordt onderschat. Ik heb echt veel pijn gehad de eerste dagen en kon amper rechtop staan. Het wordt aangeraden om zoveel mogelijk rechtop te staan en te lopen, maar ik vond dit een bijna onmogelijke opgave. Spierpijn is echt een zware understatement. Ik nen daarom al snel overgestapt op de zwaardere medicatie waar ook tramadol in zit. Ook gebruik je je borstspier bij bijna alle bewegingen merk ik dus dat is echt heel erg aanpassen en wennen. Mijn vriend heeft mij de eerste dagen geholpen met bijna alles, en nog kleedt hij mij aan en zet alles voor mij klaar. Hij zorgt heel goed voor me wat echt superlief is :). Gister en vandaag is hij helaas aan het werk, en dan merk je dat je bijna niks zelf kan. Gelukkig is alles voorbereid, maar even naar buiten gaan bijv lukt me alleen gewoon niet (ik kan mn jas en schoenen niet aandoen). Niet dat ik daar veel behoefte aan heb gehad vanwege de pijn en slaperigheid, maartoch.

 

Momenteel vierde dag PO en het gaat gelukkig steeds beter. Nog steeds heel erg beperkt natuurlijk, maar steeds minder pinn en ook overgestapt op de paracetemol weer. Bij mij zijn ze natuurlijk dual plane geplaatst dus dat zal vast de pijn verklaren, en zal anders zijndan voor de spier. Het is denk ik iig wel goed om te beseffen dat je de eerste week écht vrijwel niet alleen kan zijn en je bijna niks kan; zelfs een kopje tillen om uit te drinken of je billen afvegen ? is lastig. Uiteindelijk voor een goed doel natuurlijk!

 

ik heb mn bh besteld en die krijg ik van de week binnen. Ik mag zelf inprincipe het verband verwijderen volgende week, en hoef hiervoor niet langs de kliniek (mag wel, alleen is het wel redelijk ver en in principe als alles verder goed gaat is het niet per se nodig). Ik heb ze dus nog niet goed kunnen bekijken, maar ben vooralsnog wel tevreden met de grootte als ik afga op wat ik zo zie. Het kan natuurlijk dat datnog anders wordt als het verband er eenmaal afgaat. Ook voel ik nog vaak een wat trekkende/stekende pijn bij de wondjes. 

 

Hopelijk gaat het nu alleen maar beter en kan ik volgende week mn boobies in het echt bewonderen! ?

 

 

Liefs! Xx

Fijn dat alles achter de rug is .. 

Nu is het tijd om te genezen ..

Pijnervaring is iets wat voor iedereen anders is, ik denk ook niet dat dat vergeleken kan worden want jij voelt wat jij voelt .. Zeker bij de eerste keer is het allemaal vrij heftig omdat je borstweefsel nog niet gerekt is en je borstspier ook nog gefileerd wordt en ze daar een prothese in stoppen dus die wordt ook opgerekt .. Vanaf nu zal het elke dag een stukje beter gaan en op een gegeven moment besef je dat je nergens meer last van hebt ..

Geniet van de voorpret dat je straks je mooie nieuwe aanwinsten mag aanschouwen en neem je tijd om weer te herstellen xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjuul Dankjewel!

 

klopt inderdaad hoor dat het bij iedereen anders gaat, en zeker de eerste keer heftiger. Alleen lees over het algemeen bij veel wel dat ze toch langer vrij hadden oid. Wordt voor mn gevoel (buiten dit forum etc), niet heel veel over gesproken dat het toch wel pittig is. Niet eens zozeer de pijn zelf want dat valt grotendeels wle mee, maar met name de beperking die je hebt en moeite met recht staan, lopen etc. Maar komt vast goed! Steeds een stukje beter :)

 

ben zeer benieuwd hoe ze er straks uitzien, kan niet wachten!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update voor de volledigheid, mocht iemand het lezen.

 

Ik heb het verband er van het weekend afgehaald, dat was zo een verademing! Het jeukte onwijs en het zat ook niet meer goed. Was ook wel een spannend moment omdat ik ze toen voor het eerst echt kon zien. En wauw ik vind ze echt heel mooi! Natuurlijk gaat nog het eea veranderen maar vind ze echt al heel mooi. Niet te groot, maar wel mooi volume, precies wat ik wilde. Vooralsnog ben ik er echt heel blij mee. De BH daarna aandoen voelde wel ineens heel gek, alsof ze ineens zij vrij waren?

Overdag weinig pijn meer, hoewel je natuurlijk wel moet oppassen met wat je doet. Af en toe voel ik nog een steekje oid. Snachts wel nog wat pijn en vooral bij de wondjes. Misschien ook vanwege het platliggen.

Wel heb ik mij deze week nog ziekgemeld op werk. Ik zou op een nieuwe plek beginnen (via mijn detacheerder, dus wel dezelfde werkgever in principe), maar zou minimaal een uur moeten rijden. Ik heb afgelopen weekend een mini stukje geprobeerd maar het voelde echt totaal niet fijn, vooral het schakelen en scherpe bochten nemen. Ik wilde het zekere

voor het onzekere nemen en niet mijn grens overgaan. Ben er zelf een stuk meer gerust onder dat ik nog even tijd heb! 

 

Liefs xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi,

 

Jij bent nu 7 week verder, en ik ben benieuwd hoe het nu met jou gaat? :) Lukt alles al weer? Al lekker wezen shoppen? ;). Welterusten voor nu.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Mtvo zei:

Hoi,

 

Jij bent nu 7 week verder, en ik ben benieuwd hoe het nu met jou gaat? :) Lukt alles al weer? Al lekker wezen shoppen? ;). Welterusten voor nu.

 

xx

 

Hi! Het gaat eigenlijk heel erg

goed, op wat probleempjes met mn littekens na.. de plekjes waar de knoopjes zaten zijn wat vervelend waardoor ik nog wel wat voorzichtig moet zijn. Niet dat ze helemaal open zijn maar nog niet helemaal zoals het hoort. Dus mn geduld wordtnog even op de proef gesteld ?

 

verder eigenlijk geen pijn oid meer. Wel zijn sommige bewegingen nog wat ongemakkelijk en merk ik dat de spier nog moet wennen als ik bijv op mn armen leun of mn armen gebruik om op te staan oid. Maar al met al gaat het goed! In principe kan ik bijna alles weer :) 

 

 

Jij bent nu echt bijna aan de beurt he! Eindelijk!!! Aftellen ? ben je zenuwachtig of kijk je er naar uit? 

 

Liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Francisca91 zei:

 

Hi! Het gaat eigenlijk heel erg

goed, op wat probleempjes met mn littekens na.. de plekjes waar de knoopjes zaten zijn wat vervelend waardoor ik nog wel wat voorzichtig moet zijn. Niet dat ze helemaal open zijn maar nog niet helemaal zoals het hoort. Dus mn geduld wordtnog even op de proef gesteld ?

 

verder eigenlijk geen pijn oid meer. Wel zijn sommige bewegingen nog wat ongemakkelijk en merk ik dat de spier nog moet wennen als ik bijv op mn armen leun of mn armen gebruik om op te staan oid. Maar al met al gaat het goed! In principe kan ik bijna alles weer :) 

 

 

Jij bent nu echt bijna aan de beurt he! Eindelijk!!! Aftellen ? ben je zenuwachtig of kijk je er naar uit? 

 

Liefs xx

Wat vervelend van je littekens... Zijn ze wel helemaal dicht? Is dit later gekomen, of al vanaf het begin last gehad van je hechtingen? Ik ben blij als ze bij mij er ook uit zijn. Pleisters zitten er nog op, maar begint wel te irriteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MenM zei:

Wat vervelend van je littekens... Zijn ze wel helemaal dicht? Is dit later gekomen, of al vanaf het begin last gehad van je hechtingen? Ik ben blij als ze bij mij er ook uit zijn. Pleisters zitten er nog op, maar begint wel te irriteren...

 

Ja heel vervelend.. geduld wordt weer aardig op de proef gesteld. Het was aanvankelijk dicht dus was ook al begonnen met smeren van de littekens na een aantal weken, maar helaas dus toch weer wat open gegaan oid, heel vreemd! Gelukkig niet mega ontstoken of helemaal open hoor en het gaat steeds wat beter, maar wel vervelend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Francisca91 zei:

 

Hi! Het gaat eigenlijk heel erg

goed, op wat probleempjes met mn littekens na.. de plekjes waar de knoopjes zaten zijn wat vervelend waardoor ik nog wel wat voorzichtig moet zijn. Niet dat ze helemaal open zijn maar nog niet helemaal zoals het hoort. Dus mn geduld wordtnog even op de proef gesteld ?

 

verder eigenlijk geen pijn oid meer. Wel zijn sommige bewegingen nog wat ongemakkelijk en merk ik dat de spier nog moet wennen als ik bijv op mn armen leun of mn armen gebruik om op te staan oid. Maar al met al gaat het goed! In principe kan ik bijna alles weer :) 

 

 

Jij bent nu echt bijna aan de beurt he! Eindelijk!!! Aftellen ? ben je zenuwachtig of kijk je er naar uit? 

 

Liefs xx

 

Eindelijk ja!! En dan te bedenken dat alles volgens planning was gegaan ik net zo ver als jij was geweest qua tijdsverloop. Zenuwachtig niet echt, wel spannend natuurlijk, zie meer op tegen de herstelperiode dan tegen de operatie zelf, maar heb mij voorgenomen alles maar over mij heen te laten komen.

 

Fijn dat het goed met je gaat en dat jij vrijwel geen pijn o.i.d. meer ervaart  en dat jij vrijwel alles weer kan doen! :)Wel vervelend dat jij problemen hebt met je wondjes :( lijkt mij idd niet prettig. Wat zegt jouw arts hierover? Hoop dat de wondjes z.s.m. dicht gaan en dat jij dan echt kunt genieten van je bv!!!

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-2-2019 om 13:51, Mtvo zei:

 

Eindelijk ja!! En dan te bedenken dat alles volgens planning was gegaan ik net zo ver als jij was geweest qua tijdsverloop. Zenuwachtig niet echt, wel spannend natuurlijk, zie meer op tegen de herstelperiode dan tegen de operatie zelf, maar heb mij voorgenomen alles maar over mij heen te laten komen.

 

Fijn dat het goed met je gaat en dat jij vrijwel geen pijn o.i.d. meer ervaart  en dat jij vrijwel alles weer kan doen! :)Wel vervelend dat jij problemen hebt met je wondjes :( lijkt mij idd niet prettig. Wat zegt jouw arts hierover? Hoop dat de wondjes z.s.m. dicht gaan en dat jij dan echt kunt genieten van je bv!!!

 

Liefs x

 

 Ja dat is wel een gek idee he! Ach uiteindelijk loop jij deze zomer ook vol vertrouwen in bikini ? snap dat je wat tegen de herstelperiode opziet, maar komt goed! Zoals je vast hebt gelezen overal, genoeg rust nemen, zorgen dat iemand je kan ondersteunen en alles klaar en laag zetten. En die eerste weken alles maar lekker makkelijk doen en zoveel mogelijk loslaten! 

 

Die wondjes zijn nog even vervelend inderdaad. Gelukkig niet ontstoken of een infectie oid, maar wel geïrriteerd. Geduld hebben maar ??‍♀️! De arts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en het moet ontsmetten en siliconen hechtpleisters erop kan doen. En verder dus dat het vooral reactie is op het draad en geen infectie lijkt.

 

Voor jou bijna zover!! Spannend! ♥️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Francisca91 zei:

 

 Ja dat is wel een gek idee he! Ach uiteindelijk loop jij deze zomer ook vol vertrouwen in bikini ? snap dat je wat tegen de herstelperiode opziet, maar komt goed! Zoals je vast hebt gelezen overal, genoeg rust nemen, zorgen dat iemand je kan ondersteunen en alles klaar en laag zetten. En die eerste weken alles maar lekker makkelijk doen en zoveel mogelijk loslaten! 

 

Die wondjes zijn nog even vervelend inderdaad. Gelukkig niet ontstoken of een infectie oid, maar wel geïrriteerd. Geduld hebben maar ??‍♀️! De arts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en het moet ontsmetten en siliconen hechtpleisters erop kan doen. En verder dus dat het vooral reactie is op het draad en geen infectie lijkt.

 

Voor jou bijna zover!! Spannend! ♥️

 

Komt vast allemaal in orde, maar had het niet erg gevonden om al "klaar" te zijn, haha. Ga mijn best doen om zoveel mogelijk geduld met mijzelf te hebben en heb mijn vriend bij voorbaat al "mijn excuses" aangeboden voor eventuele chagrijnige buien :P. Heb bijna alles voorbereid, nog ff wat kleine dingetjes klaarleggen op de dag voor de operatie en dan ben ik "zover" en dan neemt mijn partner de honneurs waar.

 

Gelukkig dat je geen ontsteking o.i.d. hebt :54:, maar wel vervelend dat jouw huid zo reageert op het hechtdraad. Hoop dat het z.s.m. over zal zijn, zo kun je nog niet optimaal genieten. 

 

Nog 3 dagen en dan ben ik aan de beurt :D 

 

Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Even een update voor wie nog ooit dit topic gaat lezen :)

 

ik ben nu 14 weken PO en inmiddels alles weer opgepakt. Ik sport weer en doe vrijwel alles weer, hoewel ik sommige oefeningen wel nog vermijd of heeeel voorzichtig doe. Met name omdat ik dan mn borst voel verspringen en mn borstspier dit nog niet fijn vindt. Maar verder kan ik alles weer en voel ik het ook niet meer zo intens als ik iets moet duwen of mezelf omhoog moet trekken ergens (dit had ik een paar weken geleden wel nog erg).

 

Ben super tevreden met de vorm en de grootte, en ze voelen ook al redelijk zacht en natuurlijk aan. Wel voel ik af en toe een randje aan de onderkant, maar dit is minimaal. Mijn vriend merkt eigenlijk niks en voor hem voelt het natuurlijk en echt.

 

En wat een heerlijkheid ook om weer normaal te kunnen slapen in een positie die je wilt! Haha, hier heb ik tot een week of 4 PO echt geen last van gehad, maar daarna begon de drang om te draaien wel weer. Vond het in het begin wel nog spannend om op mn zij te draaien of om zonder bh te slapen, voelde heel eng ofzo. Maar dat went uiteindelijk ook weer :)

 

Ook de littekens zijn heel goed genezen uiteindelijk. Hier heb ik nog een tijdje last van gehad, maar met de juiste verzorging en een portie geduld kwam ik een eind ?. Ze zijn wel nog erg rood natuurlijk, maar dat wordt vast nog minder in de loop der tijd.

 

Ik moet binnenkort nog een keer langs mn kliniek voor een controle, maar verwacht geen bijzonderheden.

 

liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, gewoon alweer 14 week PO, wat is dat snel gegaan! Wat fijn dat alles zo goed gaat en dat je zo blij met je borsten bent! Ook fijn dat het nu beter gaat met je littekens en dat het niet meer irriteert. :) Dat op je zij liggen snap ik, ben ik ook heel erg aan toe, haha. V.a. wanneer zat bij jou een "normale" bh lekker? Suc6 bij je controle! Weet niet of jij nog een foto aan je album gaat toevoegen, maar ben heel benieuwd! 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Mtvo zei:

Wow, gewoon alweer 14 week PO, wat is dat snel gegaan! Wat fijn dat alles zo goed gaat en dat je zo blij met je borsten bent! Ook fijn dat het nu beter gaat met je littekens en dat het niet meer irriteert. :) Dat op je zij liggen snap ik, ben ik ook heel erg aan toe, haha. V.a. wanneer zat bij jou een "normale" bh lekker? Suc6 bij je controle! Weet niet of jij nog een foto aan je album gaat toevoegen, maar ben heel benieuwd! 

 

Liefs

 Ja bizar he hoe snel het gaat! De eerste weken gaan zo langzaam en ineens vliegt de tijd.

 

Ik heb vanaf een week of 7 denk af en toe al een normale bh gedragen, ik had hier geen last van verder. Alleen bij mij waren de littekens/ wondjes nog wat lastig dus dat vond ik meer vervelend. Verder geen last gehad van dat het niet lekker zat! Ik heb wel ook een soort t shirt bh van de hema gekocht, die vond ik heerlihk zitten, zonder beugel is dat :)

 

Hoe gaat het met jouw herstel?

 

ik zal binnenkort weer even foto’s toevoegen!!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Francisca91 zei:

 Ja bizar he hoe snel het gaat! De eerste weken gaan zo langzaam en ineens vliegt de tijd.

 

Ik heb vanaf een week of 7 denk af en toe al een normale bh gedragen, ik had hier geen last van verder. Alleen bij mij waren de littekens/ wondjes nog wat lastig dus dat vond ik meer vervelend. Verder geen last gehad van dat het niet lekker zat! Ik heb wel ook een soort t shirt bh van de hema gekocht, die vond ik heerlihk zitten, zonder beugel is dat :)

 

Hoe gaat het met jouw herstel?

 

ik zal binnenkort weer even foto’s toevoegen!!

 

xx

 

Kun je wel stellen idd, zo leef je maanden naar de operatie toe, vervolgens heb je de eerste herstel weken achter de rug en zo ben je ineens alweer zoveel weken PO. Kan mij wel indenken dat het niet helemaal fijn was in combi met de wondjes, blij dat dat nu iig helemaal in orde is!

 

Wat tijd betreft, ik ben morgen ook al weer 6 week PO, zolang als ik gewacht heb op de operatie, zo snel ging de herstelperiode haha. Ik heb weinig te klagen gehad qua herstel, het vervelendste waren de eerste dagen, veel misselijk geweest en de eerste 3 week veel rugpijn gehad. Enige wat ik tot nu toe nog vervelend vind is dat ik nog niet op mijn zij kan slapen, vind het nog niet prettig liggen (maar ook hiermee, geduld hebben, haha). Had zelf ook voor een T-shirt bh gekeken, maar kon niets vinden, dus heb een sport bh gekocht en een topje gekocht voor de nacht. 

 

Rustig aan meid, ben benieuwd naar jouw foto's! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi lieve mede boobies, (lange post, ik hoop dat ik dit hier mag posten)

 

De afgelopen weken ben ik door een rollercoaster gegaan van emoties. Eigenlijk begon het al kort na de operatie. Ik kreeg last van een heel erg onrustige huid. Ik weet dat dit ook door de narcose kon komen, maar het gekke was dat ik het pas een paar weken erna kreeg. Aanvankelijk legde ik de link met mijn koperspiraal, die ik een paar maanden daarvoor heb laten plaatsen. Ik besloot deze eruit te halen en inderdaad mijn huid leek wat rustiger te worden. Leek, want ik bleef last houden van flink wat onzuiverheden, iets wat ik hiervoor nooit heb gehad. Voor sommige lijkt dit misschien iets kleins en no big deal, maar ik kampte met enorme onzekerheid en schaamde me. Geloof me, ik heb echt alles opgezocht/ gedaan en geprobeerd, en het is geen typische acne maar ook bepaalde cremes en juiste verzorging ervoor lijkt niet te helpen. 

Daarnaast ben ik al langer bekend met migraine en hoofdpijn, maar ik heb de afgelopen maanden bijgehouden hoeveel medicatie ik hiervoor neem en vind het echt schrikbarend en veel meer dan vorig jaar. Ook merk ik dat ik snel duizelig ben, last heb van mijn ogen (moeite met focussen, droog/ irritatie) en dagelijks last heb van een opgeblazen buik/ winderigheid. Het lastige van dit alles is dat bijna alles wel bekend voorkomt, maar vooral de frequentie is wat opvalt. Misschien let ik er wel teveel op dat kan natuurlijk en dat kan alles verergeren.

 

Maargoed! Ik heb een gedachte steeds weggestopt omdat ik er niet aan wilde, nl. Zou het door mijn implantaten kunnen komen? Maar daarom heb ik toch juist voor hydrogel gekozen? Dus ik ben op onderzoek uitgegaan. En tot mijn grote schrik en verbazing zijn er ontelbare vrouwen met klachten die saline (zout water) prothesen hebben. Ik weet dat dit in Nederland een beetje wordt gebagatelliseerd en we hier skeptisch over zijn. En dat is ook goed want onnodig angst zaaien is onzin. In Amerika is dit echter een groot onderwerp van debat en zijn er duizenden vrouwen die overgaan tot explantatie. En verbeterden daarna... Het zijn allemaal nogal vage klachten dus het is ook gewoon allemaal erg lastig en vaag en het kan uiteraard van alles komen. 

Na alles wat ik heb gelezen heb ik echter besloten over te gaan tot een drastisch besluit, namelijk het verwijderen van mijn prothesen. Ik kan het idee ineens niet meer verdragen dat ik dit in mijn lichaam heb. Ik wil niet onnodig risico lopen, mij niet afvragen of bepaalde dingen daar wel of niet van zouden kunnen komen. 

 

Er is daarnaast ook echt wel wat onderzoek naar dit soort klachten .. (BII/ SIS). Ik kwam een video tegen van een Nederlandse arts, die met harde data komt uit onderzoek. (https://www.getarmystrong.com/home/2019/3/29/professor-jw-cohen-tervaert-one-of-the-most-powerful-speeches-on-breast-implants-and-the-dangers). 

Aangezien het een Nederlandse arts en docent is en hij met goed onderzoek kwam, vond ik dit erg geloofwaardig. Daarnaast zijn er tevens artsen (in Nederland) die uberhaupt geen siliconen implantaten meer plaatsen (oa Dr Kappel). Er is wel degelijk onderzoek naar (siliconen) implantaten die negatieve effecten laat zien bij een bepaald percentage (en helaas wel iets meer dan maar 1 procent). 

Zij plaatsen dan echter nog wel hydrogel prothesen. En die heb ik inderdaad. Maar zoals ik al zei zijn er ontzettend veel vrouwen met klachten en een saline implantaat. Hydrogel is niets meer dan zoutwater met een verdikkingsmiddel, en heeft ook een siliconen envelop. Er zijn ook bij vrouwen met een saline implantaat tevens silicone deeltjes aangetroffen in het lichaam, dus dat kan alleen maar van de envelop kunnen komen. Daarnaast schijnen saline implantaten kunnen schimmelen in de temperatuur van je lijf. Hiervan weet ik echter niet zoveel. In nederland worden natuurlijk grotendeels siliconen geplaatst dus van hydrogel of zoutwater is hier niet veel bekend.

 

Een explantatie is helaas een heel stuk lastiger (en vaak duurder) dan een implantatie. Met het verwijderen van de prothesen moet namelijk ook het kapsel verwijderd worden en dat kan lastiger zijn als het achter de spier is geplaatst of als het kapsel dun is bijv. Hiervoor is het vinden van de juiste arts dus des te belangrijker. Veel schepen je af met dat ze dat niet doen of niet kunnen. In het kapsel kunnen namelijk resten siliconen zitten en kan bovendien nog bia alcl ontwikkelen (dit laatste is natuurlijk heeel erg zeldzaam, maar als je ze dan laat verwijderen dan wil je wel dat alles weg is). Ik hoop dat ze alles weg kunnen halen bij mij. Ik heb ontzettend veel spijt dat ik deze keuze heb gemaakt en mezelf door dit hele proces heb gesleept en zoveel geld heb ‘weggegooid’. Maargoed dat heeft uiteraard geen zin en we kunnen alleen maar vooruit. Begrijp me niet verkeerd, ik wilde borsten en vind ze ook echt prachtig. Maar ik kan er nu ook niet meer van genieten. Voor anderen misschien erg overdreven en ik heb geprobeerd los te laten, maar het feit dat ik mogelijk iets in mijn lijf zit dat voor klachten zou kúnnen zorgen (en nu eigenlijk al zorgt, heel mild en ja wellicht komt het toch nog ergens anders door), trek ik gewoon niet. Die

 

Ik wil uiteraard geen angst zaaien. En weet ook niet zo goed wat ik met dit bericht wil, wil eigenlijk alleen mijn verhaal en gedachtegang delen. Er zijn zoals ik al zei zat vrouwen zonder klachten en dat is alleen maar heel fijn! Maar voor mij persoonlijk voelt het niet meer goed om ze te houden. 

 

Wordt vervolgd! 

 

Liefs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Francisca91,

 

Wat een verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je ook maar het geringste vermoeden hebt dat je klachten van je prothesen afkomen, je je er niet goed meer bij voelt. Het is een heel drastisch besluit, maar kan wel het beste voor je zijn. 

Ben je al met verschillende artsen gaan praten hierover? Ik weet er zelf niet zo heel veel van, maar in hoeverre kan dit gediagnosticeerd worden? Ik bedoel: is er een manier om er achter te komen of je klachten veroorzaakt worden door je prothesen? 

 

In ieder geval heel veel succes! 

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mevrouw1987 zei:

Beste @Francisca91,

 

Wat een verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je ook maar het geringste vermoeden hebt dat je klachten van je prothesen afkomen, je je er niet goed meer bij voelt. Het is een heel drastisch besluit, maar kan wel het beste voor je zijn. 

Ben je al met verschillende artsen gaan praten hierover? Ik weet er zelf niet zo heel veel van, maar in hoeverre kan dit gediagnosticeerd worden? Ik bedoel: is er een manier om er achter te komen of je klachten veroorzaakt worden door je prothesen? 

 

In ieder geval heel veel succes! 

 

Liefs x

 

Dankjewel! ♥️

Helaas is er geen manier om dit vast te stellen, dat is ook een van de redenen dat nog zo controversieel is. Het zijn allemaal heel vage klachten, vaak auto immuun problemen. Je weet het eigenlijk pas als ze eruit zijn, dus het blijft in die zin altijd een gok. Veel artsen geloven er ook niet in, dus dat maakt het lastig bespreekbaar. Dr kappel en een aantal andere artsen erkennen wel klachten van siliconen implantaten. Maar ik heb verder nog geen consulten gehad, kon pas in juni terecht bij de artsen die ik wilde. Het is bij mij momenteel een combinatie van dingen die ik merk, een onderbuikgevoel en rust terugkrijgen in mn hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Francisca91

 

Dappere beslissing van je. Als je denkt dat dit voor jou het beste is dan moet je ze eruit halen. Zoals je het schrijft lijk je je er ook van bewust te zijn dat het ook door heel iets anders kan komen. Persoonlijk vind ik het goed dat jij je verhaal hier deelt. De meeste, inclusief mijzelf, melden zich hier aan om een realitisch beeld te krijgen van wat een borstvergroting inhoudt. Zeer interesssant filmpje van Prof. Cohen Tervaert, ik hoop ook echt dat ze hier nader onderzoek naar gaan doen. Het zou mooi zijn als ze kunnen achterhalen 'wie' sterk kunnen reageren op implantaten. en voor wie het dus niet of minder geschikt. Ikzelf heb mijn operatie over 2 weken gepland staan, ik heb me vooraf goed ingelezen en op basis daarvan de keuze gemaakt dat ik het ga doen. Ik ben me er zeer van bewust dat het niet zonder risico's is, ik hoop maar dat ik niet een van de personen ben waarbij dit het geval is. Ik ga daar ook zeker niet van uit, zodra je op iets gaat focussen ga je ook dingen vinden. En tegelijkertijd is daar wel degelijk het risico op klachten, blijft toch lastig!

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.