Ga naar inhoud

Joke07 : 11 februari 2019 : Dr. G. Van Eeckhout : OLV Ziekenhuis Aalst


Aanbevolen berichten

22 uur geleden, joke07 zei:

Hoi dames,

 

Hier ben ik nog eens, heb veel moeten regelen de laatste dagen, gisteren nog naar de bib geweest, alle dagen heb ik al gepoetst en gestreken, ik wil niet dat er iets blijft liggen, vandaag alle bedden verschoont, amaai 't is precies een grote kuis, ik wil gewoon dat alles op orde ligt, heb ook een deel eten gemaakt en ingevroren.

Het komt nu wel erg dicht, mijn vlucht vertrekt thuis om 6u30 om een tussenlanding te maken in het OLV Aalst,

om 7 uur moet ik inchecken voor de tekenacademie om dan voorzien te worden van alle buisjes om dan te neer te strijken op de landingstafel om 10 uur, na 2u30 maak ik een tussenstop in de cafetaria van de recovery om dan uiteindelijk te belanden op mijn bestemming om voor 2 of 3 dagen te bekomen van de jetlag, hopelijk kan ik nadien terugvliegen naar mijn eindbestemming in mijn thuishaven.

De zenuwen vallen nog mee, doordat ik voortdurend bezig ben heb ik niet zoveel tijd om eraan te denken.

Laat jullie zeker iets weten zo gauw ik kan, doei...…….

Ik heb je vluchtticket, zoals gevraagd, even overgevlogen naar je eigen topic.
Ik wens je een mooie vakantie. Vergeet je bikini niet! ;) 

xxx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het nu allemaal maar gebeuren, @joke07.

Ik wens je een fijne vakantie en hoop dat je dat beeld kan blijven vasthouden.

Wij denken aan je en wachten hier op hoe het ook jou gaat meevallen.

:48: 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Hier ben ik weer, ben woensdagnamiddag thuisgekomen, kon niet vroeger schrijven want mijn I-phone geraakte maar niet op de verslagen, dus doe ik het nu maar, maandagmorgen was ik om 7 uur in het OLV en om 9 uur zijn ze me komen halen om naar het OK te gaan, daar heeft de chirurg eerst zijn kunstwerk afgetekend en daarna mocht ik op de operatietafel stappen, was wel raar ze waren zeker met 7 groene schorten en al dat gerammel van het materiaal dat uitgepakt werd, er werd mij een masker opgezet en ondertussen liep de infuus om naar dromenland te vertrekken, na een 2,5 uur was het voorbij en werd ik naar de recovery gereden daar werd ik dus wakker en terug op de bewoonbare wereld gehaald, ben niet ziek geweest van de narcose, om 2u15 werd ik naar mijn kamer gereden, zoveel pijn had ik niet maar ik had een infuus en een potje paracetamol, de eerste nacht heb ik geen ook dichtgedaan ik had verschrikkelijke rugpijn,ook steken aan de borsten en een brandend gevoel, heb toch wel wat pijnstilling gehad , de chirurg zei dat alles oké was, een dikke 3kg weggedaan en de tepels zagen er goed uit, heb ze nog niet echt gezien, gisteren zijn dan de drains verwijderd, dat heb ik gevoeld is niet zo prettig maar het gaat wel, en dan werden er dus nieuwe verbanden met van die vervelende doorschijnende plakkers aangebracht, dat is wel vervelend omdat ze een ruw gevoel geven, maandag moet ik voor de eerste keer op controle, en nu ga ik me rustig houden.

ik kan alleen maar zeggen voor diegenen die in Belgie wonen een uitstekende, zeer vriendelijke en zachtaardig chirurg, ben nu wel blij dat het gedaan is en benieuwd hoe alles er echt gaat uitzien als de verbanden weg zijn, groetjes,  

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om je weer te lezen @joke07.

Gefeliciteerd - het ligt nu achter je. :43:

 

En wat een gewicht is er weggehaald, zeg.

Dat ga je zeker merken.

 

Verzorg je goed en vlot herstel gewenst.

Goed rusten, veel drinken en gezond eten.

En je laten verwennen uiteraard - al helemaal op deze Valentijnsdag. :35:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Joke 

 

Leuk je hier te horen.Proficiat:tatice_04:  

Waauuuuwwww 3 kg.  Ongelofelijk :33: dat zal je zeker wel voelen.  

Doe het maar rustig aan.  Veel drinken rusten en rusten.  

Niets heffen boven je schouders hé.  

Ik ben blij dat het goed gegaan is.  

Ik ben benieuwd naar je vervolg.  

Dikke knuffel en tot gauw

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Het meeste last heb ik van de verbanden, hadden jullie dat ook, onder die bh, hebben ze steriele compressen gelegd en op die compressen is er een soort doorschijnend kleefverband, en dat stoort me omdat het schuurt en daardoor pijn doet, op mijn tepels zijn er zo kleine, dan een naar beneden en 2 onderaan want ik heb twee vrije grote sneden, die zitten tot aan mijn armen en die zijn vrij ambetant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend voor je. 

Ik had gewoon losse dikke zachte absorberende verbanden in mijn bh steken. Niks van plakkers.  Nu ik snap wel dat dit irreterend kan zijn.  Ik reageerde ook op kleefpleisters.  Moest je blijvende last van hebben even je chirurg contacteren? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Joke, fijn dat het achter de rug is en dat het goed verlopen is. 

Ik heb helemaal geen pleisters of verband gehad. Zo gewoon los in mijn bh. 1e dag 1 gaasverbandje op een lekkend wondje. Nu ben ik 1 week po en alles zit mooi dicht. De spanning wordt al wat minder. Vandaag wel heel erg moe moet ik zeggen. En doe dus ook niet zoveel. Neem je rust en laat goed voor je zorgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, joke07 zei:

Hallo iedereen,

 

Hier ben ik weer, ben woensdagnamiddag thuisgekomen, kon niet vroeger schrijven want mijn I-phone geraakte maar niet op de verslagen, dus doe ik het nu maar, maandagmorgen was ik om 7 uur in het OLV en om 9 uur zijn ze me komen halen om naar het OK te gaan, daar heeft de chirurg eerst zijn kunstwerk afgetekend en daarna mocht ik op de operatietafel stappen, was wel raar ze waren zeker met 7 groene schorten en al dat gerammel van het materiaal dat uitgepakt werd, er werd mij een masker opgezet en ondertussen liep de infuus om naar dromenland te vertrekken, na een 2,5 uur was het voorbij en werd ik naar de recovery gereden daar werd ik dus wakker en terug op de bewoonbare wereld gehaald, ben niet ziek geweest van de narcose, om 2u15 werd ik naar mijn kamer gereden, zoveel pijn had ik niet maar ik had een infuus en een potje paracetamol, de eerste nacht heb ik geen ook dichtgedaan ik had verschrikkelijke rugpijn,ook steken aan de borsten en een brandend gevoel, heb toch wel wat pijnstilling gehad , de chirurg zei dat alles oké was, een dikke 3kg weggedaan en de tepels zagen er goed uit, heb ze nog niet echt gezien, gisteren zijn dan de drains verwijderd, dat heb ik gevoeld is niet zo prettig maar het gaat wel, en dan werden er dus nieuwe verbanden met van die vervelende doorschijnende plakkers aangebracht, dat is wel vervelend omdat ze een ruw gevoel geven, maandag moet ik voor de eerste keer op controle, en nu ga ik me rustig houden.

ik kan alleen maar zeggen voor diegenen die in Belgie wonen een uitstekende, zeer vriendelijke en zachtaardig chirurg, ben nu wel blij dat het gedaan is en benieuwd hoe alles er echt gaat uitzien als de verbanden weg zijn, groetjes,  

Vlot geschreven en ook vlot gelopen zo te lezen. Dat er zoveel mensen in de operatiezaal waren en er veel dingen werden uitgepakt kan ik mij ook nog herinneren. Steken (heb ik nu nog bij stress) en brandend gevoel ook. Mijn verbanden (Zenuvit pads) zaten gewoon in mijn sportBH maar er zaten geen plakkers over. Toen de apotheker mij kleinere pads gaf dan in het ziekenhuis heb ik ze wel een beetje vastgeplakt maar daar kreeg ik uitslag van. Ik snap dat jouw plakkers waarschijnlijk ook wat aan je huid trekken en dat dat vervelend is. 

En nu inderdaad goed je tijd nemen om te rusten en jezelf te (laten). Word je wel een beetje ondersteund of doe je dit alleen in je uppie? 

Ik hoop echt dat je een vlot herstel zal hebben met een mooi en praktisch resultaat. :101:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen,en "doe ik het of niet?" momenteel heb ik niet zoveel pijn, behalve de last van de pleisters, ik hoop dat ik het kan volhouden tot maandag want het jeukt, prikt, krabt, schuurt  geweldig, dus alles wat je kan missen. Als ik maandag op controle ga zal ik vragen of die pleisters echt nog moeten, ik lees bij veel dat ze enkel verbanden hebben, ik moet ook geen thuiszorg van de PC, niet aan prutsen zegt hij, gewoon de consultatie volgen en stelselmatig zal hij draadjes wegnemen, dus hij zal het ook best weten en volg ik maar,want ik ben super tevreden van zijn werk enkel mocht ik bloed verliezen uit een wonde dat niet binnen 24 uur droog is moet ik verwittigen. 

En ik heb vast wel goede hulp thuis, mijn echtgenoot verzorgt, kookt en doet de hele reutemeteut, lief hé, hij heeft zelf mijn valies uitgepakt, zo blij was hij toen ik mocht uitchecken, zo kan ik ook veel rusten en vlug herstellen.

Lieve groetjes aan al de herstellenden en pas goed op jullie zelf, doei...………..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @joke07; jeuk zou je kunnen interpreteren als genezing. Maar dat maakt het er niet prettiger op.

Hopelijk maandag bij je controle wat verlossing. Ik had zelf-oplossende draadjes; die moesten niet verwijderd worden. Maar er zijn er bij mij toch nog een 3-tal verwijderd. :kez_11:

Wat fijn dat je echtgenoot je zo goed verzorgt - laat dat maar een tijdje toe. Ik ben na bijna 2 weken weer alleen naar huis gegaan na mijn logeerpartijtje bij mijn broer en schoonzus. Ik miste het toen wel om zo verwend te worden.

Geniet er dus maar lekker van en neem je tijd om te herstellen.

:beach:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

 

Zal nog maar wat schrijven zodat jullie de nodige leesvoer hebben voor het weekend, zoals je kan merken mijn vliegvakantie naar het OLV is niet voor niets geweest, heb zelf de lentezon kunnen schaken zodat iedereen kan genieten van de eerste straaltjes op de bergjes waar we nu zo trots op zijn, alle dagen denk ik waarom heb ik dit niet vroeger gedaan, bang zeker en eigenlijk voor niets nodig, het gaat allemaal zo vlug en voor je het beseft ben je weer in je vertrouwde omgeving.

Ben nu wel erg benieuwd voor maandag, heb nog weinig kunnen zien van de lijnen, zijn het de littekens van Mondriaan of is het eerder Picasso, zal eens een spiegel moeten meennemen om die rare kronkels te inspecteren, mijn man zegt dat het onderaan vrij grote kronkels zijn, ja, waar haal je anders meer dan 3kg vandaan, toen ik het aan een vriendin die van niets wist vertelde zei ik : ik heb groot nieuws, weet je onze nieuwe spruit is geboren en hij weegt 3 kg" ze begreep het niet ze zei : wat? wie heeft er een kleine gekocht, een hondje of zo?

Ik zei nog : ja en hij heeft 2 nog behoorlijke bultjes achtergelaten, toen was ze helemaal van de kaart, ze had het dus niet door, als ik haar de waarheid vertelde hebben wij er hartelijk om gelachen, je ziet het kan soms ook leutig zijn,

Verder hou jullie goed en maandagavond laat ik zeker weten hoe de evolutie is van de nieuwe bultjes. Knuffels...……….

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig en positief hoe jij je traject beschrijft! En supertof hoe je ermee omgaat.

Bedankt voor het mooie vervolg en voor dat lentezonnetje dat jij geregeld hebt. :59:

Goed idee om een spiegeltje mee te nemen naar je controle - jammer dat ik daar niet aan gedacht heb. Maar mijn PC had er wel ééntje liggen in zijn privé-praktijk en heeft het 1 keer aangeboden bij een wondcontrole. 

 

Prettig weekend verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo iedereen, hier ben ik nog eens, ben reeds 2x op controle geweest bij de PC, gisteren heeft hij de pleisters afgehaald en de knoopjes, alles ziet er goed uit behalve dat ik last heb van de littekens, hij had gezegd nog een dag of drie wachten en dan mag je beginnen masseren met b-oil of een creme, maar die littekens die jeuken en trekken, eerst had ik last van het kleefverband, nu is het iets anders, op de 2 littekens van de 3 punten steek tussen de bh een verbandje, ook voor mijn tepels heb ik dat gedaan, en de littekens van de liposucie. 

Ik word daar echt niet goed van, krijg er gewoon zenuwen van en voel me daardoor niet lekker, heb nu een dafalgan van 1gr genomen maar denk niet dat het daarmee gaat overgaan, wat gebruiken jullie als die littekens zo jeuken, de bh heb ik ook al vooraan een stukje losser gedaan, maar veel helpen doet het niet, voor de rest is het oké, alleen die verdomde jeuk en dat trekkend gevoel ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo,

Op 11-2 heb ik een bvk gehad onder volledige narcose, alles gaat goed, donderdag moet ik voor de 3dex op controle bij de PC, wat ik hier eens wou vragen, sinds een paar weken heb ik soms bij het naar vooroverbuigen  last van duizeligheid, alles begint dan te draaien, ik zet mij dan recht en moet me vasthouden tot de wereld weer stilstaat of ik zou vallen, voordien had ik dat nooit, heb mijn bloeddruk gemeten en die staat 15 voor mij is dat vrij normaal, heb altijd een iets hogere bloeddruk, nu wou ik eens weten of andere leden na een narcose daar ook last van hebben, naar het schijnt duurt het tot één jaar voor dat volledig uit je lichaam is.    

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @joke07 leuk om te lezen dat het goed met je gaat.

Maar wat vervelend dat je zo duizelig wordt als je voorover buigt.

Ik heb daar geen last van gehad dus ik kan er niet veel over zeggen.

In ieder geval lijkt het me belangrijk dat je dit laat nakijken. Niet dat je valt als je zo duizelig bent. Misschien even langs de huisarts of bespreken met je PC bij de volgende controle.

Het hoeft niet van de narcose te zijn - er kan van alles aan de hand zijn (bij duizeligheid denk ik vaak aan Meunière - een probleem met je evenwichtsorgaan). 

Hoe gaat het verder met je wonden/littekens?

En hoe sta je er nu in in je beslissing om dit te laten doen?

Prettig weekend nog en hou ons maar verder op de hoogte.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor je mailtje, ik ga dat zeker laten nakijken deze week, eerst ga ik donderdag naar de PC en dan vrijdag neem ik een afspraak bij mijn huisarts, heb ondertussen ook de bijsluiter gelezen van een van mijn bloeddrukmedicatie, dat is juist voor de operatie veranderd omdat het vorige niet meer in stock was bij de apotheek en voorlopig niet geleverd werd door de leverancier, zo is het de laatste tijd met veel medicatie, misschien komt het daardoor.

Met de wonden en de littekens gaat het vrij goed, soms nog wat pijn, maar alles is dicht, heb wel nog een draadje of 2 die uitsteken denk dat daar nog knoopjes zitten, die zal de PC donderdag wel wegnemen, mijn tepels zijn dik in orde, in het begin was er ene die niet zo mooi was, eerder ingedeukt, maar nu zijn ze alle 2 gelijk, en ja de littekens dat zal nog een tijdje duren zeker voor dat die minderen, ze zijn wel niet rood en ik heb nu een silicone zalf die heel goed is, en blauwe borsten heb ik nooit gehad. 

Ik heb  zeker geen spijt dat ik het laten doen heb alleen dat ik zoveel jaren gewacht heb, het valt allemaal best mee, alleen de eerste twee weken vond ik wat lastig, met de jeuk, maar voor de rest dik oké;

En hoe is het met jou, alles nog in orde?

groetjes en fijn weekend.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo,

 

Nog eens een klein verslag met een grote vraag. Hoop dat iemand antwoord.

 

Ben nu sinds 11-2 geopereerd en alles is best ok, voel me goed, heb geen pijn meer en de littekens vallen mee dank zij de massage met de bio olie gaat het alle dagen beter. 

Er is maar een probleem waar ik mee zit, ik heb dus een ankeroperatie, dus de tepel is verplaatst naar boven, en net waar die drie punten samenkomen voel ik inwendig een harde knobbel, of bult zoals je dat wil noemen, pijn doet het niet, het lijkt of er daar een been zit of zou dat een inwendige naad zijn van de drie delen die zijn genaaid. 

Nu wou ik eens vragen, of iemand die een BVK heeft gehad dat ook heeft, moet nu wel 9 mei nog eens op controle bij de chirurg maar wil eerst mijn licht bij jullie eens opsteken.

 

groetjes,

 

joke07

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @joke07 fijn te horen dat het zo goed met je gaat.

Ik vroeg me deze week toevallig af hoe het met je zou gaan.

Wat dat harde stukje betreft dat zou wel eens littekenweefsel kunnen zijn denk ik.

Dat had ik ook nog een tijd.

Nu bijna anderhalf jaar later is daar niks meer van te voelen.

 

Ik ben benieuwd wat je pc gaat zeggen. Maar da's wel nog even wachten.

 

Ben je nog steeds blij met je keuze?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.