Ga naar inhoud

Joke07 : 11 februari 2019 : Dr. G. Van Eeckhout : OLV Ziekenhuis Aalst


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben nog eens naar de postoperatieve onderzoeken geweest, eerst de mammografie, dat is me toch maar een pijnlijke zaak, als je zwaar bent en dan dat platduwen, was blij dat het voorbij was, dan de cardio alles oké, medicijnen besproken, dus alles klaar, als ze me nu eens doorbellen wanneer ik me moet aanmelden, de 11de dan is het

het moment.

Heb ergens iets gelezen op deze site over oefeningen van armen, weet iemand daar iets over, zijn je armen omhoog bij de operatie ofzo? Wie weet dat? groetjes

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, joke07 zei:

Hallo,

Ben nog eens naar de postoperatieve onderzoeken geweest, eerst de mammografie, dat is me toch maar een pijnlijke zaak, als je zwaar bent en dan dat platduwen, was blij dat het voorbij was, dan de cardio alles oké, medicijnen besproken, dus alles klaar, als ze me nu eens doorbellen wanneer ik me moet aanmelden, de 11de dan is het

het moment.

Heb ergens iets gelezen op deze site over oefeningen van armen, weet iemand daar iets over, zijn je armen omhoog bij de operatie ofzo? Wie weet dat? groetjes

Hey @joke07, ik snap helemaal wat je bedoelt van die mammografie. Pijnlijke zaak. Ik heb er ooit eens een flinke blauwe plek aan overgehouden. Au! :kez_11:

Eerlijk gezegd ben ik wel wat ongerust voor een volgende mammografie omdat er nu veel minder borst is. Maar @best_boobie zei ooit dat ze niet veel nodig hebben om een mammografie te maken. :kez_11:X 2. :45:

Jij zit goed op schema zo te lezen @joke07. Goed voorbereid. :35::153:

Wat die oefeningen betreft denk ik dat jij en @Pixie1 dat best even navragen bij jullie PC. Ik heb daar iig niets over te horen gekregen. In de weken na de BVK moet je gewoon opletten dat je je ellebogen niet boven je schouders doet, geen repetitieve bewegingen (zoals stofzuigen en dweilen) en dat je niets zwaar tilt. Maar je lijf herinnert je daar ook wel aan hoor. Maar ik denk dat de armoefeningen vooral bedoeld zijn voor vrouwen met een BV. En dan vooral die die de prothese onder de spier hebben. Maar als @best_boobie meeleest kan zij misschien wat duiding geven.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

Hey @joke07, ik snap helemaal wat je bedoelt van die mammografie. Pijnlijke zaak. Ik heb er ooit eens een flinke blauwe plek aan overgehouden. Au! :kez_11:

Eerlijk gezegd ben ik wel wat ongerust voor een volgende mammografie omdat er nu veel minder borst is. Maar @best_boobie zei ooit dat ze niet veel nodig hebben om een mammografie te maken. :kez_11:X 2. :45:

Jij zit goed op schema zo te lezen @joke07. Goed voorbereid. :35::153:

Wat die oefeningen betreft denk ik dat jij en @Pixie1 dat best even navragen bij jullie PC. Ik heb daar iig niets over te horen gekregen. In de weken na de BVK moet je gewoon opletten dat je je ellebogen niet boven je schouders d,r vrouwen met een BV. En dan vooral die die de prothese onder de spier hebben. Maar als @best_boobie meeleest kan zij misschien wat duiding geven.

 

Sorry @joke07, die  ":153:"hoorde niet thuis in mijn bericht. Dat was een accidentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, joke07 zei:

 

Heb ergens iets gelezen op deze site over oefeningen van armen, weet iemand daar iets over, zijn je armen omhoog bij de operatie ofzo? Wie weet dat? groetjes


Hoi hoi

Ik denk dat je het hebt over de oefeningen die je meekrijgt bij 1 bepaalde kliniek in Nederland. De Velthuiskliniek heeft op 1 (of enkele?) locaties, een speciaal fysioprogramma na een borstvergroting. Misschien dat dit is wat je bij gebleven is? Dit geld echter niet voor een borstverkleining en is sowieso geen 'algemeen iets' :)

Mocht ik mij vergissen, en je bedoelt iets anders, dan hoor ik het graag van je :35: 

 

24 minuten geleden, Doe ik het of niet? zei:

 

Eerlijk gezegd ben ik wel wat ongerust voor een volgende mammografie omdat er nu veel minder borst is. Maar @best_boobie zei ooit dat ze niet veel nodig hebben om een mammografie te maken. :kez_11:X 2. :45:

Dat zit je hoog he :45: 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

 

Neen dit lijstje had ik niet gezien  zeker meenemen, het komt stil dichterbij, morgen moet ik stoppen met de 

Asaflow.

Heb gisteren  mijn eerste betaling gedaan 3220€ erelonen,van CMverzekering ga ik  bijna niets  terugtrekken en dan is er nog geen operatie bij of kamer, omdat het een BVK is dit een esthetische operatie en dan krijg je 500€ terug, ook al is het noodzakelijk en heb je de goedkeuring van de medisch adviseur niet, ik heb wel voor een  persoonskamer gekozen anders is het niet betaalbaar. Vind dat je weinig terugbetaald krijgt als je weet dat de premies elk jaar betaald zijn en niet goedkoop, maar ja het moet dan maar zeker, was wel wat geschrokken van de kleine terugbetaling door CM, voor je kamer zou je€ per dag terugkrijgen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, joke07 zei:

Hallo,

 

Neen dit lijstje had ik niet gezien  zeker meenemen, het komt stil dichterbij, morgen moet ik stoppen met de 

Asaflow.

Heb gisteren  mijn eerste betaling gedaan 3220€ erelonen,van CMverzekering ga ik  bijna niets  terugtrekken en dan is er nog geen operatie bij of kamer, omdat het een BVK is dit een esthetische operatie en dan krijg je 500€ terug, ook al is het noodzakelijk en heb je de goedkeuring van de medisch adviseur niet, ik heb wel voor een  persoonskamer gekozen anders is het niet betaalbaar. Vind dat je weinig terugbetaald krijgt als je weet dat de premies elk jaar betaald zijn en niet goedkoop, maar ja het moet dan maar zeker, was wel wat geschrokken van de kleine terugbetaling door CM, voor je kamer zou je€ per dag terugkrijgen.

Hier schrik ik ook van. :107:

Voldoe je dan niet aan de criteria ivm hang (excuseer het woord), afstand tepel - sleutelbeen, minstens 400 gr per borst dat wordt weggehaald, minstens een D-cup hebben?

Welke cupmaat heb je nu? En naar welke cupmaat zou je gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord aan Pixie1 en doe ik het of niet ;  Ik heb nu een H cup, eventueel een D of als het kan een C, maar dat kan je zelf niet kiezen dat bepaald de PC, ik heb een verzekering bij CM Hospitaalplan en een Mediko (maar die laatste telt alleen voor consultaties bij de arts) ik zou wel nog wat terugkrijgen 45€ per dag voor de kamer, voor de operatie dat weet ik niet, die 3200€ is een voorschot op erelonen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik had ook een toelating van de medisch adviseur voor de operatie, ik begrijp niet waarvoor die zijn toelating moet geven als je zoveel moet betalen, of krijg je anders niets terug, ook niet die 500€ , ik begrijp er geen jota (niks)van, men zegt dat het ethetisch is, maar het is wel verantwoord, begrijpe wie begrijpe kan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@joke07 ik vind dit ook heel raar.

Ik probeer maar even mee te denken ...

Als ik van jou was zou ik nog eens contact nemen met je chirurg en je ziekenfonds.

Het lijkt me sterk dat dit puur esthetisch is en niet-medisch.

 

Misschien kan je een beoordeling van een andere adviseur aanvragen of misschien kunnen ze hun beslissing nog herzien. Of misschien ligt het bij je hospitalisatieverzekering.

Misschien ligt het aan de formulering op het document van je chirurg.

Misschien is er een fout gemaakt bij de beoordeling door je ziekenfonds, ...

 

Ik kreeg eerst ook een goedkeuring voor een maagoperatie :kez_11:.

1 telefoontje naar het ziekenfonds en "Oeps; dat was een foutje".

 

Ben je moeten langsgaan bij de medisch adviseur eigenlijk?

Heeft je chirurg zo een document met de opmeting van de afstand van je tepels tot je sleutelbeen ingevuld?

 

Ik geef je snel nog even een tip mee (die ik misschien al gegeven heb): zorg dat je alle documenten die je krijgt ook voor jezelf kopieert. Er raakt wel eens iets kwijt bij het ziekenfonds. :23:

 

Sorry voor de vele vragen ... het is goed bedoeld want het is toch een hele smak geld en zoals je zegt: waarom betaal je dan al die premies?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag je wel zeggen, op mijn papier staat enkel bedrag erelonen, voor de rest staat er niets op, vraag me af of er hier op het borstforum al iemand geopereerd is die verzekerd was bij CM, morgen ga ik zeker eens het secretariaat bellen van de PC en het OLV zelf.Ik ga ook nog eens vragen aan CM wat er op mijn papier stond van de chirurg.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @joke07

Volgens mij betekent bilaterale borstreductie een borstverkleining aan beide kanten.

Tepels verplaatsen hoort volgens mij bij een lift en ankermethode verwijst naar hoe de incisies gemaakt gaan worden. Goed dat je het gaat navragen bij je PC en het ziekenhuis.

Maar ik zou zeker ook het ziekenfonds bevragen over de beslissing van de medisch adviseur. Er moet toch een uitleg voor zijn waarom die het als iets puur esthetisch ziet. En je hebt het recht om dat te weten volgens mij. Wat staat er in de brief van de medisch adviseur? Als je dat wil delen uiteraard.

 

Het is me niet helemaal duidelijk of je PC beslist heeft dat jij die erelonen moet betalen of dat het ziekenfonds dat beslist heeft.

 

En je zal niet graag horen wat ik nu ga zeggen, want dat kan ook wel wat stress veroorzaken (dus sorry alvast) maar je kan je operatie altijd nog uitstellen om dit eerst uit te klaren en eventueel nog een andere PC te consulteren waar je misschien een andere regeling kan treffen.

 

Je had toch ook klachten van je zware boezem? Ik begrijp niet waarom jij zo'n groot deel zelf moet betalen. En ik hoop dat je meer te weten gaat komen.

Of zou je leeftijd hierin kunnen meespelen? Dat ze redeneren: op die leeftijd hoef je geen mooie borsten meer te hebben. Maar mocht dat zo zijn dan zou ik dat een vorm van discriminatie vinden.

 

Nou @joke07; het is niet leuk om dit zo kort voor je operatie nog te moeten tacklen, maar stel dat het allemaal op een vergissing berust dan is het wel goed dat het eerst uitgeklaard wordt, toch?

 

Hopelijk snel duidelijkheid en positief nieuws.

Hou ons op de hoogte, he.

:48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pixie1 en "doe ik het of doe ik het niet", ( dat laatste is wel een lange naam, ik moet altijd over nadenken)

Ik heb gisteren met het secretariaat gebeld en nadien met de mutualiteit, op het sec? PC zeggen ze dat dit normaal is omdat bij een BVK altijd ook een esthetisch deel komt bij zien, dat is dus een deel dat je op voorhand moet betalen, zelfs als is dit een ankermethode en verplaatsing van de tepel, begrijp het zelf ook niet maar het is nu zo.

Op de CM zeggen ze identiek hetzelfde, van een BVK krijg je 500€ terug en  45€ per dag hospitalisatie dat is van je hospitalisatieverzekering, ze heeft me wel gezegd dat de mutualiteiten ook niet hetzelfde zijn in Nederland, ik heb het betaald en voor de rest mag ik er niet teveel over nadenken, ik word er gewoon stressie van en dat kan ik nu wel missen. Ik zal betalen wat ik moet het is veel maar als alles goed gaat hou ik er toch wat moois aan over, hopelijk 

En Pixie hoe gaat het met jou, nog veel pijn, kan je al gemakkelijk iets doen of is het nog in het zeteltje? Ben benieuwd, want voor mij komt het nu heel dichtbij, nog een weekje en dan is het zover. 

Ik heb gisteren nog de ramen eens gedaan, en wat gerommeld hier en daar, ik ga met mijn kleindochter deze eek ook nog wat zen muziek downloaden, dat brengt rust, want op een kamer van 2 weet je nooit wie er naast jou ligt en ook que bezoek, liefst niet teveel gekwebbel en zeker niet na de operatie, ik heb vroeger altijd een éénpersoonskamer gehad maar dat is hier in Belgie bijna onbetaalbaar, dan heb je erelonen van meer dan 150%, schandalig hé., dus heb ik nu gekozen voor een 2 persoons met OORDOPJES, hahaha, groetjes, 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ik heb in een 1 persoonskamer ook oordopjes gedragen hoor.  Gaf me rust.  

 

Voila als jij er goed bij voelt is het belangrijkste @joke07

 

Met mij gaat het goed.  Ik laat me nog steeds in de watten leggen door  thuisverpleging. Ze helpen me nu in de douche en nig de spuitjes.  Zo zalig gevoel echt waar.   

Voor de rest doe ik het nog allemaal voorzichtig   Dus veel in zetel lezen of puzzelen of tv kijken.  Soms wandel ik ook even buiten maar voorzichtig wel.  

Heb je ook hulp als je terug thuis komt? Is echt zeker de eerste 2 a

3 weken aan te raden hoor   ?

je moet ook zien dat alles wat op hoogte staat dat je u elleboog niet boven je schouders komen. Echt hier een  pluspunt geweest. Moeilijke is ik voel me goed en dan zie je van alles liggen of denk je teveel ?

Ook komt mijn vriendin elke week mijn haar wassen en drogen.  Zalig gevoel

 

het zal gauw jouw beurt zijn. Ik zal met veel plezier  je verhaaltjes lezen en antwoorden.  Komt allemaal goed en zo blij dat ik het gedaan heb

xww

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

Hier ben ik nog eens, heb veel moeten regelen de laatste dagen, gisteren nog naar de bib geweest, alle dagen heb ik al gepoetst en gestreken, ik wil niet dat er iets blijft liggen, vandaag alle bedden verschoont, amaai 't is precies een grote kuis, ik wil gewoon dat alles op orde ligt, heb ook een deel eten gemaakt en ingevroren.

Het komt nu wel erg dicht, mijn vlucht vertrekt thuis om 6u30 om een tussenlanding te maken in het OLV Aalst,

om 7 uur moet ik inchecken voor de tekenacademie om dan voorzien te worden van alle buisjes om dan te neer te strijken op de landingstafel om 10 uur, na 2u30 maak ik een tussenstop in de cafetaria van de recovery om dan uiteindelijk te belanden op mijn bestemming om voor 2 of 3 dagen te bekomen van de jetlag, hopelijk kan ik nadien terugvliegen naar mijn eindbestemming in mijn thuishaven.

De zenuwen vallen nog mee, doordat ik voortdurend bezig ben heb ik niet zoveel tijd om eraan te denken.

Laat jullie zeker iets weten zo gauw ik kan, doei...…….

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @joke07 wat heb je dat leuk beschreven. ? In een vorig leven was jij vast piloot of stewardess. Het lijkt me dat je er klaar voor bent. En ik zou dat "ik ga op vakantie-gevoel" proberen vast te houden. 

Hopelijk blijven de zenuwen onder controle.

Ik kijk uit naar de rest van je "vakantie"-verhaal.

:71:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@joke07 dat verplaatsen kan ik niet.

wat mijn naam betreft ... jij maakt hem langer dan hij al is. :45:

Ik zal @best_boobie even taggen en vragen of zij de 2 vorige bijdragen in dit topic wil verplaatsten naar dat van jou. 

BB: wil jij zo lief zijn aub (als dat kan ... dat verplaatsen bedoel ik, he). :115:

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.