Ga naar inhoud

Borstband op eigen initiatief besteld


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben afgelopen zaterdag geopereerd (dual plane, Motiva Ergonomix, 275cc) en het herstel valt me reuze mee. Kan eigenlijk praktisch alles zelf, ben zelfs al aantal keren buiten de deur wezen lunchen met m’n vriend. So far so good dus zou je zeggen. Ik loop alleen al sinds dag 1 met het vervelende gevoel dat ik ze te hoog vind zitten. Nu heb ik al van vele kanten gehoord en vernomen dat dat normaal is, zwelling is, nog gaat zakken etc. Alleen ben ik hier in de topics over de borstband gaan speuren en ik heb tóch het gevoel dat ik deze moet gaan dragen om ze omlaag te krijgen. Heb al gebeld met de consulente (niet de PC zelf dus, zo gaat dat bij Faceland) of ik dit mocht/kon doen maar zij zei dat als de PC dat nodig had gevonden dat ie dat dan wel had gezegd/voorgeschreven. Met dit antwoord ben ik dus nog steeds niet gerustgesteld dat ‘alles wel goed en op z’n plaats’ zal komen want ik ben gewoon niet blij met wat ik zie in de spiegel vanaf de zijkanten en heb zojuist dus tóch een borstband besteld online. Het laatste wat ik wil nl is van die plop-borsten! Ze komen nog geen 7/8 cm onder m’n borstbeen m’n ribbenkast uit zeg maar. Dit moet vloeiend zijn vind ik!

Is er hier iemand die dit ook uit eigen initiatief heeft gedaan toevallig en wat zijn jullie ervaringen? Spijt/geen spijt, doen/niet doen? 

Ik hoor graag van jullie want ik word gek van de twijfel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luckystar Hoe bedoel je ongeduldig :45: 

 

Een borstband gebruikt niet iedere PC en is alleen op is advies van je PC te gebruiken. Je bent pas zaterdag geholpen dus geef ze tijd om op te bloeien. De ervaring dat je "kant en klaar" na je operatie perfecte boobs hebt,  ben ik hier niet tegen gekomen hier op BF! Ik het begin zitten de protheses hoog en die dalen met de weken wel op hun plaats. Bij je controle kan je PC bepalen of dit hulpmiddel toepasbaar is voor de verdere ontwikkeling. Zou dus NIET op eigen initiatief aan zijn kunstwerk komen ;) 

 

Maak foto's de komende weken zodat je de ontwikkeling van de daling kan zien ( voorzicht en zijkant van beide borsten). Is leuk om te zien dat je borsten hun plekkie aan het zoeken zijn. Het toverwoord op BF is GEDULD :145:

 

Fijn herstel 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ze zakken natuurlijk nog wel wat maar na mijn operatie vond ik ze ook gelijk te hoog zitten en heb ook geen borstband gedragen. Ze zijn altijd te hoog blijven zitten. Ik moet binnenkort weer onder het mes ivm scheur in prothese maar ga zeker borstband dragen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@happy @BrownieG dank jullie wel voor jullie reacties.. Wel heel erg tegenstrijdig en voor allebei wat te zeggen natuurlijk! Blijft dus lastig voor mij..

De borstband zal er wrs toch pas dinsdag zijn dus moet sowieso nog even geduld opbrengen. Dat geeft me de tijd om te kijken (en te fotograferen) hoe de boel zich tot die tijd ontwikkelt en of ik het dan wel of niet nodig vind de band te gebruiken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar, ik ben nu iets meer dan 2 weken PO en ze zitten echt hoog nog. Paar cm onder m'n sleutelbeen vandaan. De verpleegkundige zei dat het nog wel iets ging zakken, maar ik maak me er heel druk om en zit ook aan een borstband te denken. Ze lopen nu nog heelmaal niet mooi over. Zucht, onzekerheid onzekerheid!! Ik ga de kliniek denk ik bellen volgende week (ze zullen wel denken, ongeduldige miep). Ik zou als ik jou was iig niks zomaar zonder overleg met de kliniek doen. Beetje informeren en sparren kan geen kwaad toch? X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luckystar

 

Hoi hoi,

 

Meis je bent nog maar zo ontzettend kort po, en er zit nu nog vocht,en de protheses zitten nog heel erg hoog, wat heel normaal is in het begin, en dit alles geeft nu ook nog een heel erg vertekend beeld.

Beetje bij beetje gaan de protheses dadelijk indalen, en dan zul je zien dat de bolling bovenop echt minder gaat worden.

 

Ik vind het niet aan te raden om zomaar uit jezelf een borstband te gaan dragen en ik zou dit eerst nogmaals overleggen met je pc, desnoods dat de consulente je vraag even doorgeeft aan hem, want wat zij zegt klopt, als je pc het nu al nodig had gevonden dan had hij dit gelijk tegen je gezegd, en ik zou echt niet tegen dat advies ingaan.

 

Er zijn verschillende pc's die niet met een borstband werken, en ook niet iedereen heeft er 1 nodig.

Voorlopig moet je echt nog even geduld hebben, de komende weken gaat er heel veel veranderen.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je geruststellende woorden @Desert-Rose  Het is zó lastig, weet dat ik geduld moet hebben maar lees aan de andere kant ook verhalen van dames waar ze toch (te) hoog zijn blijven zitten. Dat maakt het allemaal zo moeilijk qua beslissing (geduld of de boel een beetje helpen)

Zoals gezegd zal ik de band pas dinsdag in huis hebben, dan zijn we weer iets verder ik bet herstel. Ik zal dan voordat ik iets doe sowieso nogmaals contact opnemen met de consulente en idd aan haar vragen of zij mijn vraag aan de pc wil voorleggen. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Luckystar zei:

@happy @BrownieG dank jullie wel voor jullie reacties.. Wel heel erg tegenstrijdig en voor allebei wat te zeggen natuurlijk! Blijft dus lastig voor mij..

De borstband zal er wrs toch pas dinsdag zijn dus moet sowieso nog even geduld opbrengen. Dat geeft me de tijd om te kijken (en te fotograferen) hoe de boel zich tot die tijd ontwikkelt en of ik het dan wel of niet nodig vind de band te gebruiken. 

 

 

Los van het feit dat je deze uit jezelf aanschaft en wil gaan gebruiken dien je er wel bij stil te staan dat je zonder een medisch advies..,,alle gevolgen van je bv voor jezelf zijn als er complicaties optreden!!! Dus wil jij PERSE de borstband aan dan zou ik dit wel effe overleggen met je PC ipv de consulent. Dit om jezelf te beschermen tegen eventuele problemen bij je nazorg :38:

 

Ze dalen bij iedereen anders. Neem mezelf bijvoorbeeld..6 weken sportbh kennelijk te strak gedragen …:44: en moest daarna 6 weken zonder..:25: om een tiet te laten dalen die zo lui was!  Nio werkt over het algemeen niet met een borstband maar soms raad ie het aan. En soms zegt ie een sportbh en dan weer een beugelbh. Geen touw aan vast te knopen want alle borsten hebben een eigen leven in de eerste weken. Vrees dat jij er ook effe doorheen moet en moeder natuur z'n gang moet laten gaan. En uiteraard bij twijfel een controle afspreken.

Laat het even over je heenkomen en blijf in de rust de komende weken want meer kun je momenteel niet doen.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Luckystar

 

Graag gedaan meis, ja dat geduld opbrengen is lastig, maar waar je op moet letten is dat je niet teveel gaat vergelijken met andere meiden hier op het forum. Bij de ene dalen protheses soms net iets langzamer of sneller in, en ja soms gebeurt het dat de protheses te hoog blijven zitten, maar zodra een pc dat ziet, zal hij adviseren om een band te gaan dragen.

 

Wacht het gewoon allemaal even af, je wilt alles veel te snel, vergeet niet dat je een behoorlijke operatie achter de rug hebt, en herstel kun je niet afdwingen, het lichaam heeft daar echt tijd voor nodig.

 

x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Luckystar, ik ben 7d po en ik ben wakker geworden na de operatie met borstband. Mijn chirurg doet dit standaard om een zo natuurlijk mogelijk effect te creëren. Ik moet die 8 weken dragen. Ik voel mij daar eigenlijk heel goed bij en zie hiervan het nut zeker in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.