Ga naar inhoud

Even voorstellen, keuzestress...


Marissa

Aanbevolen berichten

Hoihoi!

 

Vorige week heb me aangemeld op dit forum omdat ik me (voor nu nog) heel erg aan het oriënteren ben voor een borstvergroting. Ik heb de afgelopen week heel wat discussies gelezen van andere dames hier en ik moet zeggen dat ik het echt super fijn vind om ervaringen van anderen te lezen!

 

Even wat achtergrondinformatie over mij, mijn naam is Marissa, ik ben 23 jaar en twijfel al erg lang over een borstvergroting. Mijn omtrek onder borst is 77cm en ik draag eigenlijk altijd 75A maximizers, maar ook hierbij is er vaak nog ruimte over dus het zou ook zomaar 75AA kunnen zijn. Daarnaast ben ik 1,76m lang en weeg ik 65kg, mede door mijn lengte vind ik mijn borsten persoonlijk totaal niet bij mij passen en maakt dit mij erg onzeker.

 

Graag zou ik denk ik eindigen op een maatje 75D, ik wil het graag ook nog wel enigszins natuurlijk houden maar wel een volle borst. Is dit nog realistisch of kun je beter wat kleiner gaan als je het natuurlijk wilt hebben? Ik neig wel enigszins naar anatomische protheses, maar ik heb ook resultaten gezien waarbij ik juist ronde ook heel mooi vind staan. Daarnaast is de keuze voor protheses echt enorm, wat het voor mij echt alleen maar moeilijker maakt. Ik ben van mezelf al iemand die moeite heeft met keuzes maken maar het is me nog allemaal vrij onduidelijk. Kan iemand mij toevallig vertellen wat nu echt het verschil is bijvoorbeeld tussen Mentor cohesive 2 en motiva ergonomix, ik had namelijk ook ergens gelezen dat de motiva ergonomix natuurlijker vallen? 

 

Ten slotte is dr. Frans Straten denk ik een chirurg waar ik graag mijn eerste consult wil plannen aangezien ik heel veel goeds over hem lees en kliniek Heyendael niet enorm ver van mij vandaan is. Maar dr Straten zet dan bijvoorbeeld (voor zover ik weet) weer geen Motiva protheses, dus gaat hij deze natuurlijk ook niet aanraden. Waarschijnlijk moet ik eigenlijk maar gewoon een keer een consult inplannen, maar toch vind ik het fijn om ook alvast mezelf goed te informeren.

Alvast bedankt xxx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi welkom op het forum :)

Ik had (op je lengte na) ongeveer dezelfde voorsituatie als jou. 1.66m, 60kg, onderwijdte 76cm en een lege 75a. 

Ik wilde ook graag op een D-cup uitkomen, maar inderdaad ook wel nog natuurlijk ogend. ik heb ronde mentor protheses gekregen, 375cc hoog profiel en dual plane geplaatst. ik was heel bang voor dat neppe balleneffect, maar door de dual plane vind ik het erg mooi overlopen. 

Als jij bij je pc aangeeft een 75D te willen, zal hij zelf inschatten hoeveel cc je daar ongeveer voor nodig hebt. dit is namelijk afhankelijk van meerdere factoren en sommigen zullen bijv. met 300cc een D krijgen en anderen met 500cc. hiervoor zul je inderdaad op consult moeten gaan, dan kun je je wensen met je arts bespreken.

Als je wilt kan ik je wel een privéberichtje sturen met foto's van hoe het er nu (24 dagen po) bij mij uitziet?

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marissa!:)

 

Ik ben 1,82 m, toevallig net gewogen.. 64.5 kilo en had altijd cup 75AA en ben bij dr Straten geweest om 390 cc te plaatsen en heb nu 75D. Lees ff mijn verslag zou ik zeggen.. Nu precies een week geleden ben ik geopereerd en ik ben er echt super blij mee! Echt van A tot Z blij! Als je foto's wil zien geef een gil dan voeg ik je even toe aan m'n album of stuur ze even in een privé bericht ik heb zowel voor als na foto's dus goed vergelijkingsmateriaal voor jou. Ik raad dr Straten dik aan!! Succes met je keuze. Liefs! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marissa, welkom! Ik ga zelf binnenkort ook bij Dr. Straten en ben 1.80 m en 72 kg. Ik heb een ongelijk borstkas en een natuurlijk verschil dus krijg twee verschillende anatomische implantaten van mentor. Dr. Frans Straten kan je goed adviseren tijdens het consult over welke prothese en cc het mooiste bij je past. Succes met je keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marissa

welkom hier op het forum! Je verhaal viel mij op omdat je een hele smalle omtrek borst hebt! Vraag me af of je niet onder de verzekerde zorg valt..? Als je wat erover wilt weten moet je me maar een pb sturen. Ik heb nl ook in de 70 omtrek en had ook 75AA ofzo (geen idee pastte nooit normale bh’s want altijd ruimte) en heb mijn bv vergoedt gekregen omdat ik onder bepaalde voorwaarden viel! 

 

Anyway succes met je keuze enzo, ik kom van 75AA/A en heb 290cc laten zetten wat uitkomt op een C. Voor je gewenste resultaat moet je denk ik minstens 350 laten zetten omdat je voorsituatie erg klein is. Misschien wel al 400 maar laat je goed voorlichten door een arts en vooral! Plan ook met een andere kliniek een afspraak in! Je moet je echt oriënteren op meerdere klinieken, zo hoor je ook of iedereen je ongeveer hetzelfde cc aanraadt en weet je of wat je wilt beetje bereikt kan worden. Dr Straten is top maar een andere afspraak inplannen kan echt geen kwaad! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Annefleurx

Ik had (laatste keer dat ik het had gemeten) inderdaad iets van 77 onder borst. Maar zover ik weet bepaald dat juist alleen je bandmaat, dus zou dat betekenen dat ik tussen 75-80 in val. Mijn omtrek over borst wat ik dacht dat je cupmaat bepaald weet ik zo niet meer dat zou ik dan nog eens op moeten meten. 

 

Ik heb het een tijd geleden eens gevraagd bij huisarts over vergoeding. Ik zei ja het is niet veel maar wel iets, kreeg ik als reactie dat het dan toch niet wordt vergoed want dat je dan echt plat moet zijn. Ik dacht iets van 1cm klierweefsel maximaal en geen borstplooi. Borstplooi vind ik heel lastig in te schatten of het nu wel of geen borstplooi is. 

 

Als je wilt kan ik je via pb wel een foto van mijn situatie nu laten zien? Dat zegt waarschijnlijk veel meer dan wat cijfertjes en woorden. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Marissa,

 

wat goed van je dat je toch een afspraak gemaakt hebt met de huisarts voor een doorverwijzing. Ik heb het ook op die manier gedaan. Ik ben 1,70m en weeg 53 kilo. Ik draag altijd een 70A maximizer.

 

heb mn doorverwijzing gekregen, was ook bang dat ik er niet binnen viel. 

Maar heb geen borstplooi, en na een echo had ik ook minder dan 1cm borstweefsel.

 

mijn aanvraag is afgelopen woensdag goedgekeurd en krijg dus mn vergroting vergoed.

 

heel veel succes, ik hoop ook voor jou het beste! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi ik zit ook even mee te lezen. Ik lees berichten over 400 cc..

Iemand anders gaf al aan dat de een met 300 en de ander met 500 cc een d haalt.

Ik ben 1.71, 55 kilo en heb een omtrek van 73 cm.

Ik had altijd een kleine a en na 2 kinderen borstvoeding niks meer over.

Ik heb eind februari mijn borstvergroting gehad, bij Vito Koeijers van A klinieken.

Met 300 cc heb ik nu een 70E/75D!

Optisch is het in een t-shirt een mooie volle C

In bh of bikini duidelijk een D

Op een ander consult, diana gabriels, kreeg ik 375 cc advies, ik moet er niet aan denken wat dat geworden was!

Ik zou mijn wensen gewoon voorleggen aan de plastisch chirurg en je door hem laten voorlichten,

Zij hebben immers het meeste ervaring

 

Ik hoop voor je dat de operatie vergoed wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Del93 Haha ik had niet gezien dat je hier had gereageerd. Ik reageer dan hier maar even zodat anderen het ook mee kunnen lezen als het misschien interessant is voor ze. 

 

Mag ik trouwens vragen welk ziekenhuis je bent geweest? 

 

Ik heb ook nog wat onduidelijkheid over die echo. Wat ik had begrepen; is het zo dat je die echo kunt laten doen bij ziekenhuis of ergens en die uitslag daarvan gaat naar je huisarts. Dat je daarna met deze echo uitslag (indien minder dan 1cm) naar een plastisch chirurg toe kunt die een aanvraag voor je doet en ook de afwezigheid van borstplooi beoordeeld. 

 

Ik had ook gelezen dat de echo wel geld kost maar dat dit van je eigen risico af ging? Dat zou voor mij niet uit maken dan want mijn eigen risico is toch al op :12:

 

Ik zag dat je 7 juni gaat passen, succes en veel plezier alvast! 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een doorverwijzing gevraagd naar de plastische chirurg in het ziekenhuis(Apeldoorn). Daar ben ik op gesprek geweest en is geconstateerd dat ik geen borstplooi heb. Zij heeft me doorverwezen voor een echo. Die echo is toen ter beoordeling naar mn plastische chirurg gegaan. En zij heeft toen de aanvraag opgestuurd naar de verzekering.

 

bij mij kostte de echo geloof ik €90. Inderdaad van je eigen risico! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen bij de huisarts geweest om een verwijzing te vragen voor echo. Ik kwam zelfs nog een collega tegen die voor mij bij dezelfde huisarts een afspraak had haha, hoezo toevallig en enorm ongemakkelijk :12: maar gelukkig vroeg hij niet waarom ik daar was. Ik heb het eigenlijk nog bijna niemand verteld en was ook van plan om het enkel aan ouders/zussen en wat vriendinnen te vertellen.

De huisarts wilde mij in eerste instantie doorverwijzen naar een plastisch chirurg in het ZH zodat deze alles in een keer af kan handelen, de echo voor borstweefsel, beoordeling borstplooi en verwijzing. Alleeen, ik wil dit het liefst meteen goed doen en van wat ik heb gelezen hier maakt het erg veel uit wat de pc op de aanvraag zet of je het vergoed krijgt of niet. Tevens ben ik een enorme twijfelaar en weet ik nog steeds niet met zekerheid door welke chirurg ik geopereerd wil worden (ongeacht of het nu vergoed wordt of niet). Mij leek het dus het beste om gewoon eerst een echo te laten maken en dat ik als dat binnen de eisen valt nog kan kiezen naar welke chirurg(en) ik wil gaan voor een consult en/of een verwijzing te laten doen. Net gebeld naar het ZH voor een echo afspraak.

 

Ennnn, eerste plekje was volgende week vrijdag middag dus dat is het dan maar geworden. Spannend! Ik hoop echt dat dit lukt, zooo zenuwachtig nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marissa ik heb het ook zo gedaan! Ik heb ergens een echo laten maken (in Amsterdam heb je DC klinieken waar je gewoon een echo kan inplannen door de huisarts) en met die uitslag ben ik naar verschillende klinieken geweest (en het ziekenhuis overigens ook)

 

uitslag hoor je meteen dus zou ook nu gewoon al wat afspraken inplannen met chirurgen die je fijn vindt! Dan heb je die al staan iig. En kan je later altijd nog kiezen welke het fijnst was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YESSS, ik ben net bij radioloog geweest voor de echo en ik heb 0,7mm borstklier aan beide kanten dus daarmee val ik binnen de eisen :5:. Echt even super happy nu! Ik weet dat dit t nog niet was, maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat ik een goede kans maak. Maandag is de uitslag officieel bij mijn huisarts. 

 

De radioloog wist wel wat hij moest doen zei hij maar niet wat de eisen waren want die zij van de verzekeringen uit hadden waren heel onduidelijk of zo? Ik zei, Oohh maar dat weet ik wel hoor :7:. Voor de zekerheid had hij naast de dikte de diameter ook maar opgemeten. Was wel echt mega zenuwachtig dat radioloog me zou veroordelen ofzo dat het voor een borstvergroting is, omdat ik wel eens had gelezen hier dat sommigen het maar belachelijk vinden. Maar ik was echt prima behandeld en ook helemaal niet ongemakkelijk ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saskiabloem
Op 22-5-2018 om 21:01 zei Zomerwens:

Hoi Marissa, welkom! Ik ga zelf binnenkort ook bij Dr. Straten en ben 1.80 m en 72 kg. Ik heb een ongelijk borstkas en een natuurlijk verschil dus krijg twee verschillende anatomische implantaten van mentor. Dr. Frans Straten kan je goed adviseren tijdens het consult over welke prothese en cc het mooiste bij je past. Succes met je keuze! 

Hi Zomerwens,

 

Wat grappig , ik heb ook een ongelijke borstkas waardoor k 2 verschillende maten moest. 

Wist niet eens dat dit een ding was hahha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Saskiabloem
23 minuten geleden zei Zomerwens:

@Saskiabloem ja ik wist het eigenlijk ook niet maar het verklaard wel waarom mijn bh’s en kleding altijd scheef zitten en mijn bh aan 1 kant altijd boven mijn kleding uitkomt (tot grote erfenis). Heeft het bij jou goed uitgepakt? En wat is jou verschil?

Nu je het zegt , is dat idd een goede verklaring.

Het heeft bij mjj tot nu toe heel goed uitgepakt. Ben nog maar 10 dagen PO dus ze moeten nog goed indalen.

Links heb ik 350 cc gekregen en rechts 450 cc dus het verschil is best groot.Nu zie je na genoeg geen verschil meer gelukkig. 

Erg blij mee! 

K had door dit verschil ook een kleine "deuk" boven op mn borst kas .

Had jij dit ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Saskiabloem nee geen deuk maar mijn linkerkant staat gewoon verder naar voren. Zie je vooral goed bij mijn ribben. Echt raar eigenlijk. Maar goed, ik krijg als het goed is 440/495 cc waarvan de ene medium profile en de andere high profile. Heb al best vaak gebeld met de kliniek want ben zo bang dat het niet goed gaat en het probleem dan nog erger is.. gelukkig stellen ze me iedere keer weer gerust. Nog 5 weekjes stressen en dan hopelijk een mooi resultaat :43:

 

100 cc is ook een aardig verschil ja. Fijn dat het tot nu toe zo goed lijkt, geniet van ze :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik hier lees dat de mogelijkheid op vergoeding wel bestaat ben ik niet zo blij met mijn huisarts. Heb met mijn huisarts gesproken en hij zei dat vergoeding niet mogelijk was. Nu alles zelf betaalt maar het lijkt er dus op dat vergoeding wel mogelijk zou kunnen zijn. Mezelf toch nog verder moeten verdiepen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/22/2018 at 3:20 PM, Marissa said:

Graag zou ik denk ik eindigen op een maatje 75D, ik wil het graag ook nog wel enigszins natuurlijk houden maar wel een volle borst. Is dit nog realistisch of kun je beter wat kleiner gaan als je het natuurlijk wilt hebben? Ik neig wel enigszins naar anatomische protheses, maar ik heb ook resultaten gezien waarbij ik juist ronde ook heel mooi vind staan. 

 

Ten slotte is dr. Frans Straten denk ik een chirurg waar ik graag mijn eerste consult wil plannen aangezien ik heel veel goeds over hem lees en kliniek Heyendael niet enorm ver van mij vandaan is.

 

Heb zelf ook ronde protheses 500cc dual plane gekregen van Frans van Straten, het resultaat is super natuurlijk geworden en er zijn genoeg mensen die denken dat mijn borsten echt zijn.

Wat ik begreep van Frans tijdens het consult is dat je bij anatomisch meer bolling krijgt onderin je borst, bij rond zit de bolling ook bovenaan je borst en DP geplaatst heb je geen "opgeplakte bollen" effect.

 

Las dat je in aanmerking komt voor een vergoeding maar dan zou ik wel even navragen of je dan ook bij Heyendael terecht kan.
Ben je al bij Frans op consult geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Rocker:

Las dat je in aanmerking komt voor een vergoeding maar dan zou ik wel even navragen of je dan ook bij Heyendael terecht kan.
Ben je al bij Frans op consult geweest?

 

Klopt, ik moet nu naar een pc om borstplooi te laten beoordelen. Maar had gelezen dat ze bij heyendael niet werken met vergoeding van zorgverzekering, dus dat is wel teleurstellend. Ik had dit ook opgezocht bij de zorgzoeker en daar kon ik heyendael niet vinden. Duss dat vind ik wel balen. 

 

Bij jou ziet er wel netjes uit trouwens op je profielfoto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2018 om 14:23 zei Zomerwens:

Hoi Marisse, dat is fijn dat je dat nu weet! Heb je al een afspraak gemaakt bij een (of meerder) klinieken?? 

Nee helaas nog niet, ik geloof dat ik wel een verwijzing nodig heb van de huisarts (ivm vergoeding) dus ik hoop dat de huisarts de uitslag van de echo morgen eens binnen heeft. Ik ga er morgen sowieso weer eens achteraan bellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.