Ga naar inhoud

Sendrey : 23 april 2018 - 17 december 2018 (herstel operatie) : Dr. Schellekens : CosMed Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

hoe is het nu met je? Inmiddels ben hè alweer even wat dagen verder. Ik word 11 juni door dr. Schellekens geopereerd in de Cosmed kliniek. Ik ben benieuwd of je nog extra pijnstilling mee naar huis krijgt? Of heb jij het alleen op de ibuprofen en paracetamol gedaan?

 

En zou je de kliniek weer aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ganda

 

Inmiddels zijn we 24 dagen verder. Het gaat goed. Ik ben vanaf afgelopen maandag weer fulltime aan het werk en dit bevalt prima. Enige klacht die ik nu heb is dat ik continu moe ben. De eerste 3/4 dagen na de operatie zijn een ramp.. daarna gaat het alleen maar beter! 

Ik heb zelf Naproxen 500mg en Paracetemol genomen. Ik heb ook geen andere medicatie gevraagd of meegekregen van Cosmed Kliniek. Ik heb standaard Naproxen 500mg in huis ivm reuma. Ibuprofen en Naproxen zijn beide NSAID's. Dit lijkt me voldoende pijnstilling hoor.

 

Cosmed Kliniek zou ik wel aanraden. De verpleegkundigen zijn heel aardig, de arts is kundig en weet wat hij doet. Je wordt er goed verzorgd na de operatie. 

 

11 juni, spannend! Het is er eerder dan je denkt! :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sendrey:

Hoi @Ganda

 

Inmiddels zijn we 24 dagen verder. Het gaat goed. Ik ben vanaf afgelopen maandag weer fulltime aan het werk en dit bevalt prima. Enige klacht die ik nu heb is dat ik continu moe ben. De eerste 3/4 dagen na de operatie zijn een ramp.. daarna gaat het alleen maar beter! 

Ik heb zelf Naproxen 500mg en Paracetemol genomen. Ik heb ook geen andere medicatie gevraagd of meegekregen van Cosmed Kliniek. Ik heb standaard Naproxen 500mg in huis ivm reuma. Ibuprofen en Naproxen zijn beide NSAID's. Dit lijkt me voldoende pijnstilling hoor.

 

Cosmed Kliniek zou ik wel aanraden. De verpleegkundigen zijn heel aardig, de arts is kundig en weet wat hij doet. Je wordt er goed verzorgd na de operatie. 

 

11 juni, spannend! Het is er eerder dan je denkt! :43:

 

Dank je wel voor je bericht en het delen van je ervaringen. Fijn dat je positief bent over de Cosmed kliniek. 

 

Waren de eerste 3/4 dagen een ramp gezien de pijn? Ik lees heel verschillende ervaringen hier. Hopelijk valt het mij mee. Fijn dat jij weer aan het werk bent. Maar dat heeft toch zo’n 3 weken geduurd? Dat is best lang. Heel veel beterschap nog en hopelijk is de moeheid snel weer over! Dank je wel voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, al had ik het erger verwacht de eerste 3/4 dagen! Maar toch vroeg ik mezelf af: Waar ben ik aan begonnen? 

Ik had gelukkig 3 weken vakantie. 1 week vrij gekregen en na die week had ik sowieso 2 weken vrij :) Ik werk in het onderwijs. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo @Sendrey, ik las jouw topic voornamelijk vanwege mijn zoektocht naar ervaringen van vrouwen die kampen met reumatische aandoening, met de nadruk op algemene vermoeidheid zware en stramme benen, vochtophopingen, etc...je zult ze wel kennen. Ik vermoed dat er niet meteen na een borstvergroting opvallende klachten zijn, maar dat deze wel het auto-immuunsysteem ziekte wel negatiever kunnen beïnvloeden met de tijd. Mijn vraag is, hoe ervaar je jouw leven sinds je de implantaten hebt? Is er een verandering van klachten van uw reumatische aandoening? Hoe zit het met sport, vnmlk. bodyattack en HITT lessen (ik geef zelf les), kan je zoals voor de operatie op dezelfde manier jouw sporten beoefenen of is deze belemmert? Hoeveel tijd was er nodig om terug volledig op krachten te zijn en ook het sporten terug te beginnen? Ik vind het heel moeilijk om de keuze te maken vanwege de gelijkaardige ziekte waar ik mee kamp, het actief blijven bewegen helpt ietswat tegen de klachten maar  met zo’n operatie zal dat lang niet het geval zijn. Ik mag helaad nog geen specifieke medicatie nemen, enkel pijnstillers wanneer nodig. Erg bedankt om jouw ervaring mee te delen, ik hoop dat je nog dit bericht kan lezen en beantwoorden, zou me enigszins helpen in mn twijfelsituatie ..in ieder geval, Thanks!! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @LaNra89,

 

Ik ben wat laat misschien met reageren, maar hier komt mijn antwoord op een aantal vragen.

Mijn klachten voor de operatie ( en dat is met name de pijn in mijn kleine gewrichten en rug + de vermoeidheid) zijn hetzelfde als na de operatie. Hier is nu nog niets aan veranderd. Ik heb 12 weken niet volledig kunnen/mogen sporten, maar dit heeft een andere oorzaak. Na 1 week ben ik alweer gaan wandelen. Elke keer weer een grotere wandeling en na 5 weken ben ik de sportschool ingegaan om mijn benen licht te trainen. De benen trainen valt best tegen nog. Ik doe nog steeds de legpress op 80/90 kilo, terwijl ik normaal gesproken 150 kilo wegdruk.  In principe mag je na 6 weken weer volledig sporten (wel opbouwen natuurlijk). Zelf heb ik alleen nog de Synrgy360 en BBBB mee gedaan. Dit gaat prima! Aankomende week ga ik bodycombat en bkick proberen. Ik zal eind van de week anders nog een update geven over hoe dat is gegaan. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

We zijn nu 14 weken verder en ik heb een complicatie. Die kreeg ik na ongeveer 6weken. Tijdens het aanspannen van mijn borsten gaan mijn borsten omhoog, maar dat is niet het enige. Mijn borstspieren zijn te strak? Wanneer ik mijn borsten aanspan zie je de oude borstplooi, waardoor je dus een double bubble effect creëert. Dit wordt animation deformity genoemd. Afgelopen maandag ben ik bij Dr. Schellekens geweest en hij heeft hier na gekeken. Er waren volgens hem 2 mogelijkheden om te doen. De huid strak trekken en opnieuw hechten, maar hierdoor zou ik een litteken van links naar rechts hebben van ongeveer 10 cm? Hiermee verhelp je volgens mij niet het probleem.

Andere mogelijkheid was om opnieuw te opereren en de implantaten voor de borstspier plaatsen en de huid iets strakker maken. Dit lijkt mij de beste optie, maar ik moet nog eerst even op onderzoek uit. In oktober ga ik terug naar Dr. Schellekens voor controle en word ik in de kerstvakantie geopereerd. 

 

Nu ben ik heel benieuwd natuurlijk of er meiden zijn die een hersteloperatie hebben gehad. Meiden die eerst Dual Plane hadden en nu de implantaten voor de borstspier hebben. Iemand? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat super vervelend! Ik heb miss wel hetzelfde...

Als ik mijn borstspier aanspan gaan ook beide borsten naar de zijkant ofzo. Maar ik heb daar nooit zo overna gedacht. Hoort dit niet?

En ik heb dus ook een soort double bubble aan één kant. 

Heb jij dat aan beide kanten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Op 30-7-2018 om 22:28, Vinorosso zei:

Hey wat super vervelend! Ik heb miss wel hetzelfde...

Als ik mijn borstspier aanspan gaan ook beide borsten naar de zijkant ofzo. Maar ik heb daar nooit zo overna gedacht. Hoort dit niet?

En ik heb dus ook een soort double bubble aan één kant. 

Heb jij dat aan beide kanten?

 

 

Sorry voor mijn late reactie! Was er even helemaal klaar mee..

Wanneer je dual plane hebt is het normaal dat je borsten iets opzij gaan, volgens mij.

 

Ik heb de Animation deformity aan beide kanten, oude borstvorm is dan zichtbaar en heb ook iets een double bubble aan beide kanten. 

 

Zonder aanspannen ziet het er prima uit trouwens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer actief hier! 

Vorige week bij dr. Schellekens geweest om te bespreken wat we nu gaan doen.

17 december is mijn hersteloperatie

 

Dr Schellekens gaat de protheses boven/voor de borstspier plaatsen. Hij heeft nieuwe implantaten besteld van Polytech 450 cc. Nu heb ik ze dual plane en mentor 400 cc. Tijdens de operatie zal hij beslissen welke protheses weer erin gaan. Wat mij betreft die Polytech en 50 cc meer, prima ;) Hierdoor zal de double bubble ook waarschijnlijk een stuk minder zijn of niet zichtbaar zijn. 

 

Hopelijk ben ik na 17 december klaar en hoef ik alleen nog maar 1 keer terug te komen voor controle! ik hoop het zo!

Mooi rond, zonder Animation deformity en zonder double bubble! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-11-2018 om 10:10, Sendrey zei:

Ik ben weer actief hier! 

Vorige week bij dr. Schellekens geweest om te bespreken wat we nu gaan doen.

17 december is mijn hersteloperatie

 

Dr Schellekens gaat de protheses boven/voor de borstspier plaatsen. Hij heeft nieuwe implantaten besteld van Polytech 450 cc. Nu heb ik ze dual plane en mentor 400 cc. Tijdens de operatie zal hij beslissen welke protheses weer erin gaan. Wat mij betreft die Polytech en 50 cc meer, prima ;) Hierdoor zal de double bubble ook waarschijnlijk een stuk minder zijn of niet zichtbaar zijn. 

 

Hopelijk ben ik na 17 december klaar en hoef ik alleen nog maar 1 keer terug te komen voor controle! ik hoop het zo!

Mooi rond, zonder Animation deformity en zonder double bubble! 

Hoop voor je dat het dan het goede resultaat geeft :)

 

wordt dit kosteloos gedaan?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.