Ga naar inhoud

Annuh : 17 februari 2018 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

Op 23-1-2018 om 11:37 zei Mima:

Ben benieuwd wat best-boobie te melden heeft! Hou me op de hoogte :)

 

Best_boobie had een hoop info. In het kort begrijp ik dat het verschil in de grootte van 400, 450 en 500 meer in de breedte van de prothese zit dan in de projectie. Ik ga het dus met de arts bespreken en hem vragen dat te plaatsten wat het beste bij mijn lichaam past. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste Reactie
Op 27-1-2018 om 19:23 zei Rocker:

 

Ja die foto's zijn verschrikkelijk, het stomme is dat ik mijn boobies de eerste twee tot vijf dagen nooit lelijk heb gevonden, ik was er helemaal verliefd op en zat op m'n roze wolk.
Pas toen ik bijna een week a anderhalf thuis zat en niet kon doen wat ik wilde begon ik te balen, had erg gehoopt op een snel herstel en zag allemaal meiden die na een week alweer boodschappen deden enzo terwijl ik echt nog last had van de narcose.

 

Hoe ik me heb voorbereid op de operatie, tjah ik heb heel veel hier gelezen en geleerd. Vooral ervaringsverhalen van meiden gelezen ná de borstvergroting en waar ze tegenaan liepen zodat ik me daar op in kon stellen. 
Maar dat is veel lichamelijk ongemak en niet over de "kraamtranen" haha. Anders moet je mijn topic even lezen daar staat best veel in beschreven aangezien ik soms nogal lang van stof ben haha. :P 

 

Oh hihi en over dansen, ik doe paaldansen waarbij je best veel grip nodig hebt van je buik/oksels etc en daar was ik ook bang voor dat het in de weg zit.
In het begin is het vooral onwennig omdat je bang bent dat je jezelf pijn doet en het nog een beetje hard aanvoelt, maar dat went ook vrij snel omdat je vanzelf aanvoelt wat nog niet prettig is.
Zo kon ik met stretchen bijvoorbeeld niet op m'n buik liggen toen ik weer begon en deed ik alternatieve stretches voor m'n rug. 

Dankjewel voor je eerlijke antwoord Ik ga je topic als ik tijd heb doorspitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Annuh:

 

Best_boobie had een hoop info. In het kort begrijp ik dat het verschil in de grootte van 400, 450 en 500 meer in de breedte van de prothese zit dan in de projectie. Ik ga het dus met de arts bespreken en hem vragen dat te plaatsten wat het beste bij mijn lichaam past. 

Goed plan! Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 15-2-2018 om 17:25 zei Shaar:

Succes Annuh! Ik ben precies 2 weken na jou aan de beurt bij Hupkens in Vlaardingen. Ik wil je graag volgen.

 

Dat mag altijd. Ik ga zodra ik weer in beweging kan komen een album maken. Als ik het vergeet, remind je me dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

# OPERATIEVERSLAG # 450 cc Dual Plane Cohesive II High profile #

 

Vandaag is mijn derde dag PO en het is nu wel tijd om jullie te vertellen hoe mijn operatie is verlopen. 

 

ik moest om 0915 uur bij de kliniek melden. De kliniek is op een twintig minuten rijden vanaf ons adres. We stapten om 08.30 uur in de auto om niet te laat te komen en toen ging mijn telefoon... een onbekend 010 nummer. Ik dacht echt: OMG ze bellen om te vertellen dat de chirurg ziek is of een andere reden dat het niet door kon gaan. Ik kreeg een dame aan de telefoon die vertelde dat ze 3 kwartier uitliepen en dat ik me om 10.00 uur mocht melden ipv 0915 uur.  Opgelucht en enigszins teleurgesteld terug naar huis en half uur mezelf in de weg lopend en zitten stuiteren op de bank.

 

Toen ik aankwam de bekende vragen doorgenomen: waar ik voor kwam, wie ik was, mij id laten zien en of ik gezond was etc. Vervolgens nog half uurtje olympische spelen gekeken en toen mocht ik mee lopen. Vriendje nog snel een kusje en op weg naar de eerste kamer. 

 

In een kamertje moest ik me uitkleden. In een mooi blauw operatieschort, mutsje, mijn slip en heerlijke warme sokken ging ik door naar een kamertje waar ik een lekkere warme deken kreeg en mocht gaan liggen. Daar heb ik even alleen gelegen tot dr. Hupkens kwam om mij af te tekenen. De protheses 450 cc en 500 cc stonden klaar en de chirurg vroeg welke maat het ging het worden. Ik besprak met hem mijn overwegingen en twijfels. Hij vertelde me dat ik echt zelf moest kiezen en dat beiden maten zouden passen. Hij vertelde ergens tussendoor dat hij zich kon voorstellen dat ik mijn persoonlijkheid wilde behouden en niet alleen als meisje met de borsten gezien wilde worden. Daarmee sloeg hij de spijker keihard op zijn kop. Ik heb voor de 450cc gekozen en achteraf ben ik daar heel blij mee. 

 

Nadat ik een mooie tekening op mijn borstkast had is hij weggelopen met de 500 cc en ik dacht nog... Maar we hadden toch 450 afgesproken? Vlak daarna kwam een dame me halen en liep met mij en de 450 cc naar de OK. Gelukkig het kwam toch goed. Op de OK ging er een man (geen idee wie) met mijn arm aan de slag, prikte het infuus en vertelde mij dat ik zometeen lekker ging slapen. Tegelijkertijd kwam dr. Hupkens binnen en vroeg me of ik mevr... was, vroeg mijn geboorde datum, waarom ik daar lag en hoeveel cc ik had gekozen. Vervolgens werd er welterusten tegen mij gezegd en voelde ik me wegzakken. Achteraf had ik graag gezien dat de anesthesist zich eerder bij had laten zien zodat ik wist wie hij was. Ik ging nu echt zonder vertrouwen de narcose en dat was niet fijn. 

 

Op de uitslaapkamer werd er tegen mij gezegd dat ik wakker mocht worden. Ik heb geantwoord met de het feit dat ik wilde slapen, en ben dan ook verder gaan slapen zoals eigenwijs als ik ben:46:. Niet heel veel later moest ik toch echt wakker worden en kreeg ik een klein blikje cola, een kopje thee en wit broodje kaas. Ik had behoorlijk wat pijn en ik kreeg een extra pijnstiller. Door al het drinken wilde ik graag naar het toilet, alleen ging dat moeilijk. Nu ken ik mijn eigen lichaam. Het zijn hoge toiletten en ik heb om een verhoging onder mijn voeten gevraagd. Toen ging het wel, had ik het niet gevraagd en kon ik niet plassen dan had ik terug mijn bed in gemoeten en had ik het later weer moeten proberen... Gelukkig dat het ging anders had ik veel later naar huis gegaan. Ik mocht naar huis als Dr. Hupkens langs was geweest en alles nog een keer goed had bekeken omdat hij op dat moment aan het opereren was moest ik nog wachten. 

 

Dr. Hupkens kwam langs en vroeg mij om te gaan staan. Terwijl ik daar stond heeft hij gekeken naar hoe het was geworden en hij was tevreden maar gaf wel aan dat het allemaal nog moest zakken/dalen en dat de zwaartekracht nu aan de beurt was om zijn werk te doen. 

 

Thuis aangekomen ben ik lekker op de bank genesteld, beentjes op de bank en warm kussen in mijn rug. De afgelopen twee dagen vallen me mee. Mijn borsten zitten erg hoog en zijn heel gespannen. Mijn borstspier voelt heel strak en dit trekt door naar mijn rug en schouders en nek. Het lopen zelf gaat heel goed, maar opstaan en gaan liggen en weer opstaan is echt niet fijn. Vriendlief ( na 15 jaar nog steeds niet mijn man =D ) heeft en is nog steeds heel goed voor mij aan het zorgen. Hij helpt me met opstaan, zorgt voor mijn eten en medicatie. Hij helpt me in het uit bed, met douchen en doet het hele huis en de was. Ik ben superblij met zijn hulp, want zonder hem zou ik even niet weten hoe ik het had moeten doen. Zoonlief is ook een goede hulp geweest en is ondertussen weer naar school en ik denk blij dat hij zijn hulpbehoevende moeder even kan ontlopen. :lol:

 

Het slapen gaat gelukkig heel goed, ik heb geen speciale kussens aangeschaft. Ik heb twee 1persoondekbedden opgerold en aan beiden zijden van me neergelegd en daarop laat ik mijn armen rusten. Mijn matras aan het hoofdeinde heb ik half hoog staan. Zo kan ik onmogelijk op mijn zij rollen en heel mijn lichaam is goed ondersteund.

 

Wat ik vergeet te benoemen is mijn opgezette onderbuik... ik lijk wel zwanger zo erg. Maar naar wat ik begreep hoort dat er bij en trekt dat weer weg toch?

 

OH en mijn Boobies want daar gaat allemaal om... Na de operatie was ik daar helemaal niet mee bezig en eerlijk gezegd moet ik nu nog heel erg aan ze wennen en kan ik ze nog lang niet mooi noemen. Dat zal vast komen als alles wat minder gezwollen is en zachter is en wat meer gezakt is. Ik maak me daar ook niet echt zorgen om, maar mijn geduld... daar maak ik me wel zorgen over :lol:

 

Tips vanuit mijn ervaring:

 

- check of je rits van je vestje werkt, ik kreeg de mijn namelijk niet zelf dicht. 

- ik heb omdat mijn maag snel pijn doet paracetamol zetpillen ipv slikken. 

- mijn favoriete huisbroek die heerlijk zit, was toch wel ingewikkeld om aan en uit te doen. Hij zit best strak al had ik dat niet door voor mij operatie. bedenk dus goed of jij je kleding zonder kracht omhoog kan trekken. 

 

Voor wie wil: ik heb een foto album aangemaakt als je wilt kan je meekijken. laat me dit dan even weten. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk verslag @Annuh, ben erg benieuwd naar je foto's en de rest van je herstel.

Die broek komt ook helemaal goed hoor. Ik had inderdaad ook wat strakkere broeken maar dadelijk na dag 3 of 4 wordt dat alleen maar makkelijker.

Ik hou nu nog steeds vocht vast in mijn buik. Zijn meer meiden die dat hebben, en bij sommige duurt het een paar dagen, bij andere een paar weken ( helaas )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verversde al steeds de pagina in de hoop dat je verslag er stond! Hihi 

Heel blij dat alles goed is gegaan. En toch de " kleinere" dus! Ik twijfel ook nog steeds tussen 450 of 400 cc....

Welke po bh heb je? 

Graag kijk ik ook in je album!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.