Ga naar inhoud

Sun04 : 2 februari 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Gast Sun04

Aanbevolen berichten

Op 22-11-2017 om 15:05 zei Timsy:

Ik had onlangs ook een bezoekje bij dr. Verdonck. Ik ben zelf 1m 68cm groot en weeg 51 kg. Momenteel heb ik ook een cupmaat A en zou zelf ook graag uitkomen op een gemiddelde C. ik vermoed dat het aantal cc bij ons wat gelijkend zal zijn. Bij de mentor raadde hij mij de 235cc aan, maar 250cc vond hij ook nog wel kunnen. Nu ik toch voor de motiva zou willen gaan twijfel ik wel wat tussen de full en de midi. Maar van die midi vind ik nergens voorbeelden terug. Wel wat moeilijk inschatten vind ik. Volgende week heb ik mijn tweede passessie. De operatie staat gepland voor december. Wanneer de jouwe?

@Timsy :),

Hoe gaat het inmiddels met je? Hoe was je operatie (bij Verdonck?) en welke keuze in CC heb je uiteindelijk gemaakt? Bij mij werd het gisteren de Motiva's 255cc high profile dual plane. Nu ongeduldig afwachten tot het verband eraf mag en ik mijn 'girls' kan zien ;). Hopelijk is je herstel niet te moeizaam/pijnlijk geweest! Veel liefs, Sun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik had mijn verslagje per ongeluk gisteren in het topic van Grownbabe gezet, oeps :p. Eventjes hieronder plakken dus:

 

Operatieverslag - PO dag 1

 

Enorme blijdschap (en ontroering) hier!

Gisteren, vrijdag 2 februari 2018, ben ik rond 8u45 geopereerd door dr. Verdonck in zijn kliniek te Diest. Het is allemaal zo snel gegaan. Om enkele minuutjes na 10u zag ik de snoetjes van mijn ouders en mijn vriendje al terug :).

 

Misschien eventjes wat achtergrondinfo.

Ik ben 25 jaar en mijn beginsituatie was ca.: 1m57, 48kg en cupmaat 70A-AA.

Al sinds de laatste jaren van de middelbare school was ik erg onzeker over mijn borsten. Toen ik de maximizers ontdekte, ebde die onzekerheid een klein beetje weg, maar het kwam altijd dubbel terug wanneer ik mezelf in bikini hulde of wanneer mijn vriend me naakt zag. Die bh ging er altijd als laatste uit dan (en in het begin van de relatie soms zelfs gewoon niet...). Ik geloof sterk in het "Hou van jezelf"-idee en hoewel ik nooit gepest o.i.d. ben geweest door mijn kleine borsten en mijn vriend me al perfect vond zo, heb ik altijd het gevoel gehad nog het lichaam te hebben dat ik als 12-jarige had (wat borsten betreft dan :p). Echt volledig van mezelf houden, was dan niet evident, hoe vaak anderen je ook complimenten of geruststellingen geven. Ik heb hierom best vaak tranen gelaten eigenlijk. Waarschijnlijk herkenbaar voor velen van jullie hier?

 

Eind 2017 heb ik dan de knoop doorgehakt en 2 consults ingepland bij dr. Verdonck. Operatiedatum: 2 februari 2018, dus enkele maandjes moeten aftellen ;). De omstandigheden waren eindelijk ideaal (financieel, mentaal, wat werk/verlof nemen betreft, voldoende gepraat met mijn vriend en ouders). Dit forum was (en is nog steeds!) een grote hulp bij mijn 'reis' (zoooveel info, referentiemateriaal, steun, hulp, ... bedankt, ladies!!!). 

Ik wou een zo natuurlijk mogelijk resultaat dat bij mijn kleine gestalte zou passen en las heel vaak dat Verdonck dan een goede partij is (en ben daar nu zelf helemaal van overtuigd!).

 

Gisteren was het D-day. Rond 8u30 mocht ik mee met de vriendelijke verpleger naar boven (trouwens, wat een mooi, modern, proper gebouw daar), waar ik me moest uitkleden tot op mijn slipje. Hij nam enkele voorfoto's en gaf me dan een badjas die ik over me heen moest slaan en legde dan een zacht warm dekentje over me toen ik op het bedje in die ruimte moest gaan liggen. Hij heeft 2x moeten prikken voor hij een goede/zichtbare ader vond. Ik stresste meer voor dat infuusje (eerste keer en hekel aan naalden :p) dan voor de operatie zelf, haha. 

Zo'n 10 minuutjes later zag ik dan de vrolijke dr. Verdonck (echt een crème van een kerel) die me aftekende en vroeg naar mijn definitieve beslissing: 255cc links en rechts, Motiva round - high profile - dual plane. Mijn wens was een grote B/liefst C. Hij gaf aan dat als er geen plaats is voor de 255cc, hij de 235cc erin zou plaatsen. Dat vond ik prima. 

 

Kort erna kwam een vrouw me halen en stapte ik mee naar de operatiekamer, op stoffen pantoffeltjes die ze me gaf en die ik mocht aanhouden tijdens de operatie. Inderdaad frisjes daar, maar al snel lag ik op de verwarmde operatietafel en werd er een dekentje over me gelegd. 

Al het aanwezige personeel was heel vriendelijk en grappig. Wel vond ik dat het snel ging, maar daar ben ik blij om. Zuurstofmasker over mijn neus en de anesthesist die zei: "Je krijgt alvast een aperitiefje". "Jeej, altijd lekker", zei ik en zonder het te beseffen, was ik weg.

 

Om iets voor 10u werd ik wakker in een andere kamer. 1 grote roes! Wauw, iemand of iets zwaars zat precies op me. Ik keek naar beneden en zag 2 bobbels in een verband en begon te huilen van geluk :). Eindelijk, na bijna 10 jaar was het zover!

De verpleger kwam naar me toe met een bekertje water dat ik rustig moest opdrinken. Daarna hielp hij me rechtop om naar het toilet te gaan. Ik had het best fris, maar was blij dat het plassen lukte en ik me niet misselijk voelde, maar wel wat groggy. 

Ik stapte weer naar bed waar ik nog eventjes heb gelegen. De verpleger kwam dan met mijn kledij en kleedde me aan. Dr. Verdonck kwam er ook bijstaan en meldde me dat alles goed was verlopen. Ik kreeg van hem ook een envelopje met van alles in (ziekteattest van 2 weken voor mijn werk, nazorginstructies, ...). De verpleger bracht me met een rolstoel naar de wachtzaal, waar mijn vriendje op me wachtte (mijn ouders hadden niet verwacht dat het zooo snel ging gaan en waren ontbijt voor me gaan halen :p). Dit is toch iets dat ik niet alleen had kunnen doen en ik prijs mezelf gelukkig dat ik op hun steun en hulp kan rekenen (straks ga ik weer wenen, haha, zouden pijnstillers je zo emotioneel maken :p?).

 

In de auto werd ik plots heel moe, maar de bochtjes en drempels hielden me wakker, hoe traag vriendjelief ook reed. Volgens hem heb ik een flesje cola, 3 soorten koekjes en een banaan in speed time verorberd :D. Herinner ik me niet zoveel van, maar aan de vele kruimels op mijn sweater te zien vandaag, was het niet gelogen :). Eenmaal thuis ben ik in bed gaan liggen en begon ik aan een berichtje voor best_boobie, maar ben dan halverwege in slaap gevallen...

 

Ik voel dat het ongemakkelijke (op de rug/rechtop slapen, urghhh), pijnlijke dagen gaan zijn, maar best_boobie heeft me een duidelijk medicatieschema bezorgd waardoor de pijn beperkt wordt. Het ademhalen gaat nu beter, maar ik heb het gevoel gekneusde ribben te hebben als ik over mijn huid wrijf net onder mijn borsten. Precies blauwe plekken, maar ik zie niets. Iemand die dit ook heeft? De opgeblazen buik had ik al vernomen via het forum, maar dacht niet dat het zo erg ging zijn :p.

 

Ik kan echt niet wachten tot het verband eraf gaat, maar probeer mijn ongeduld te bedwingen en dit verband te doorstaan :).

 

Ik tel alleszins af naar het spiegelmomentje waarbij ik denk: "Ik voel me echt 'vrouw', met alles erop en eraan, en ik zie mezelf graag."

 

Zo, ik rond hier af... Als je vragen hebt of als ik iets ben vergeten: shoot :).

 

Een spoedig herstel aan alle dames die al geopereerd zijn!

Voor wie nog moet: succes en laat niemand je ervan weerhouden iets te doen dat jou gelukkiger kan maken.

 

Veel liefs,

 

Sun

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOh wat een heerlijk verslag!

Ik kreeg zelf al tranen in mijn ogen :D

Je hebt dat heel goed gedaan en idd alle geluk dat je hebt kunnen rekenen op de hulp van jou vriend en ouders!

Dat is goud waard.. Rust maar goed indien het kan en hopelijk herstel je snel en kan je gauw je borsten bewonderen en blij zijn en genieten naar waar je zooo lang naar verlangd hebt! 

groetjes Helena

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Helena123:

OOh wat een heerlijk verslag!

Ik kreeg zelf al tranen in mijn ogen :D

Je hebt dat heel goed gedaan en idd alle geluk dat je hebt kunnen rekenen op de hulp van jou vriend en ouders!

Dat is goud waard.. Rust maar goed indien het kan en hopelijk herstel je snel en kan je gauw je borsten bewonderen en blij zijn en genieten naar waar je zooo lang naar verlangd hebt! 

groetjes Helena

Hoi hoi @Helena123!

Bedankt voor je lieve woordjes :)

Vandaag gaat het beter en heb ook iets langer doorgeslapen, maar het verband begint soms toch wel echt warm te worden en 't jeukt... Aaahhh :P Op donderdag 15/02 mogen het verband en de hechtingsdraadjes weg! :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verslag - 1 week PO!

 

Vandaag is het een weekje geleden sinds mijn operatie in de BBC en wat ben ik daar blij om!

De eerste 3-4 dagen na de operatie waren zo verschrikkelijk dat ik niet had durven denken dat het nu veel beter zou gaan. De pijnstillers heb ik 4 dagen ingenomen volgens het medicatieschema van best_boobie en ben dan beginnen afbouwen vanaf dag 5. Vandaag (dag 7 PO) ben ik er volledig mee gestopt en het gaat prima met me (au revoir kortademigheid, buikpijn, pijnlijk knellend gevoel in de borststreek en ter hoogte van mijn ribben, ...!) :D.

 

Vaarwel, drukverband!

Gisteren werd de jeuk me te veel en had ik op bepaalde plekjes pijnlijke/pikkende uitslag doordat het blauwe verband binnenin plooien/verdikkingen had, wat als het ware sneed in mijn huid.

Ik besloot het toch nog een dag vol te houden... maar vannacht heb ik amper kunnen slapen door de jeuk en de plakkerigheid, dus heb ik deze ochtend naar de BBC gebeld om te vragen of het verband eraf mag... en YES! Verband OUT! :D Wat een verademing!!! Blijkbaar is een week verband wel het minimum tegen de zwelling. Ik moest wel meteen een sportbh aandoen en ook de borstband. Met een smile heb ik de Carefix Anna (maat M) aangetrokken.

 

Hellooo nieuwe boobs!

Zonet heb ik dus voor het eerst mijn nieuwe borsten gezien en ik kon mijn geluk echt niet op (de eerste minuut zonder verband was wel raar, alsof mijn borsten ineens gingen slapen en zouden vallen :p). 

Ik had schrik voor vanalles (te groot geworden tepels, te klein of te grote maat, ontsteking, ...), maar jongens,  dr. Verdonck heeft mijn onzekerheid weggenomen die ik sinds de middelbare school had... :). 

Hopelijk zakken mijn borsten nog en liefst in vrij gelijke tred, maar over de grootte en vorm ben ik nu al tevreden (groter mag altijd, kleiner liever niet natuurlijk :D).

Straks even een (privé-)album aanmaken! :)

 

Veel liefs,

 

Sun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk verslagje :D ik heb net zoals jij ook het gevoel dat er blauwe plekken op m'n ribben zijn vlak onder de boobs terwijl er niks te zien is. Zal wel terug verdwijnen. Ik ben ook heel benieuwd naar je album! Ik zal je alvast toevoegen aan de mijne.

Nog een goed herstel gewenst xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sun04, wat fijn dat dat verband er eindelijk vanaf is. Een week vind ik eigenlijk nog best lang en ik ben dan ook blij dat ik geen verband heb gekregen! Fijn dat je er nu al zo blij mee bent, dat heb ik zelf ook en ik ben pas 3 dagen po. 

Mag ik straks ook in jouw album spieken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Grownbabe:

Haha echt jaloers! :) ik heb ook sommige momenten enorm veel jeuk maar ik kan me (net) nog wel inhouden.

Past de sportbh? Ik wil je album ook meekijken!

@Grownbabe Petje af dan! :D Mijn vriend had gewed dat ik het geen 2 weken zou volhouden en uit koppigheid heb ik nog een dagje extra geprobeerd, maar ik werd er echt gek van en zag dat mijn huid eronder leed zodus... handdoek in de ring gegooid, meh :p.

 

De Carefix Anna past! Ik heb een M besteld en dat zit wel strak genoeg vind ik :). Een S had ik denk ik

nie eens dicht gekregen vooraan. Ik ga wel nog om een extra sportbh gaan, want voor buitenshuis wil ik toch nog ietsje meer ondersteuning (de Anna zit comfy en ondersteunt goed, maar voor buiten wil ik echt een bh waarin mijn borsten nie kunnen bewegen, snap je? :p).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lavelle:

Wat een leuk verslagje :D ik heb net zoals jij ook het gevoel dat er blauwe plekken op m'n ribben zijn vlak onder de boobs terwijl er niks te zien is. Zal wel terug verdwijnen. Ik ben ook heel benieuwd naar je album! Ik zal je alvast toevoegen aan de mijne.

Nog een goed herstel gewenst xxx

@Lavelle, bedankt :)!

Ben nu 7 dagen PO en heb geen pijn meer bij de ribben. Vond het wel flippen in het begin, want ik dacht dat mijn ribben gekneusd waren of zo :p. Ik moest er alleen maar zachtjes over strelen of het voelde al naar aan, inderdaad zoals blauwe plekken. Ik denk dat het komt doordat alle spieren en zenuwen in die zone ook verbonden zijn met de borstspieren, allee dat las ik toch ergens. Gaat gelukkig wel over! 

Mooi resultaat trouwens jouw bv! Voelen ze al wat vertrouwder aan bij je? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei El80:

@Sun04 hoi, ik heb over 1,5 week mijn tweede afspraak bij Verdonck. Zou ik je album mogen bekijken? Succes met het herstel. 

Hey @El80 :). Ik voeg je toe!

Heb je al een idee van het aantal cc dat je wilt?

Gezien mijn kleine gestalte heeft Verdonck me gezegd dat 255cc mijn max zou zijn als ik het nog natuurlijk wil doen lijken. Ik heb er nog aan gedacht elders te gaan voor meer cc's, maar ben heeeeeel blij dat ik naar Verdonck heb geluisterd en dat hij me geopereerd heeft :). Ben je van plan binnenkort geopereerd te worden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sun04 dank je wel! Ik heb 24-2 mijn consult en 25-4 de ingreep onder voorbehoud. Ik ben 1.67 m en 55/56 kilo. Ik denk dat het 275 cc zal worden. Ik houd van natuurlijk en Verdonck gaf aan tussen de 255/275 max. 295cc kon net maar dat was op het randje van onnatuurlijk...en dat wil ik liever niet. Afwachten nog even.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sun04:

@Lavelle, bedankt :)!

Ben nu 7 dagen PO en heb geen pijn meer bij de ribben. Vond het wel flippen in het begin, want ik dacht dat mijn ribben gekneusd waren of zo :p. Ik moest er alleen maar zachtjes over strelen of het voelde al naar aan, inderdaad zoals blauwe plekken. Ik denk dat het komt doordat alle spieren en zenuwen in die zone ook verbonden zijn met de borstspieren, allee dat las ik toch ergens. Gaat gelukkig wel over! 

Mooi resultaat trouwens jouw bv! Voelen ze al wat vertrouwder aan bij je? :)

Het gaat inderdaad gelukkig over. Ik ben nu 23 dagen Po en heb het nog een heel klein beetje vlak onder de rechter borst. Bedankt! Ik ben ook super tevreden. Het is precies wat ik wilde :5: jij hebt ook hele mooie boobies, mooi gelijk! Heb je al een idee van je nieuwe bh maat? Ik kan me nu al moeilijk voorstellen hoe het was zonder boobies :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Sun04

hey, ik ben ook al op consult geweest bij Verdonck en twijfel tussen 235cc en 255cc. Heb nu kleine 75A , eigenlijk AA, 55kg en 1m62. Heb schrik voor te groot, het is zeker niet mijn bedoeling dat iedereen merkt dat ik borstvergroting onderga. Daarnaast loop en sport ik ook regelmatig...

Zou ik ook mogen meekijken? Merci

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei El80:

@Sun04 dank je wel! Ik heb 24-2 mijn consult en 25-4 de ingreep onder voorbehoud. Ik ben 1.67 m en 55/56 kilo. Ik denk dat het 275 cc zal worden. Ik houd van natuurlijk en Verdonck gaf aan tussen de 255/275 max. 295cc kon net maar dat was op het randje van onnatuurlijk...en dat wil ik liever niet. Afwachten nog even.... 

@El80 Ik ben op dit forum wel wat meiden tegengekomen met een aan jou gelijkaardige beginsituatie en aantal cc (vnl. 275 en 295) van wie ik het resultaat erg natuurlijk vond :) komt helemaal goed bij dr. Verdonck als je graag een natuurlijk resultaat hebt! Ik ben 2x op consult geweest bij hem en had in mijn hoofd minstens 300cc, maar ben blij dat ik naar zijn max heb geluisterd (255cc), want groter zou mijn lichaam in onevenwicht gebracht hebben en misschien zorgen voor striemen op mijn borsten. Ik hoor wel vaak over "booby greed" en dat de meesten voor het maximum aantal cc gaan, maar je moet kiezen wat jou het beste in je vel doet voelen :) xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Lavelle:

Het gaat inderdaad gelukkig over. Ik ben nu 23 dagen Po en heb het nog een heel klein beetje vlak onder de rechter borst. Bedankt! Ik ben ook super tevreden. Het is precies wat ik wilde :5: jij hebt ook hele mooie boobies, mooi gelijk! Heb je al een idee van je nieuwe bh maat? Ik kan me nu al moeilijk voorstellen hoe het was zonder boobies :blush:

@Lavelle Ja he ik kan er echt inkomen dat die nieuwe borsten zo snel wennen! Ik kijk zo vaak naar mijn voor- en nafoto's sinds het verband eraf is, onwerkelijk :p.

Merk jij na zoveel dagen PO eigenlijk een (groot) verschil met enkele weken terug (groter, kleiner, gezakt, ...)? Ik hoop dat de mijne niet kleiner worden want ik had gisteren een 70C bh van mijn zus aan en was zooo blij :p! Wilde namelijk een grote B kleine C :). Welke cupmaat heb jij nu? Kan je je nog inhouden om nieuwe lingerie te shoppen of is het al te laat? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei GoBB:

 

@Sun04

hey, ik ben ook al op consult geweest bij Verdonck en twijfel tussen 235cc en 255cc. Heb nu kleine 75A , eigenlijk AA, 55kg en 1m62. Heb schrik voor te groot, het is zeker niet mijn bedoeling dat iedereen merkt dat ik borstvergroting onderga. Daarnaast loop en sport ik ook regelmatig...

Zou ik ook mogen meekijken? Merci

Hi @GoBB! Je kan mijn album nu bekijken als 't goed is :)

Ik ben kleiner (70A(A), 1m57 en 48kg, nu ja, waarschijnlijk wat zwaarder door die opgeblazen buik die ik nog heb sinds de operatie :p) en heb 255cc gekregen, Motiva full round dual plane. 

Bij de eerste passessie bij Verdonck kwamen we op 235cc uit. Leek me helemaal goed en Verdonck gaf aan dat dat een perfecte evenwicht zou zijn qua natuurlijkheid. Maar ik wou toch nog eens teruggaan voor groter uit schrik achteraf spijt te hebben. 

Bij de 2de passessie had Verdonck 255cc klaargelegd en gezegd dat als ik, met mijne kleine frame, voor groter zou gaan, het mijn lichaam zou overheersen en mogelijk striemen zou veroorzaken gezien mijn huid zo strak is en ik amper vetweefsel had daar.

Ik heb het maximum (255cc) gekozen en ben daar heel blij om. Vind ze bij mijn lichaam passen en op zich scheelt dat maar 20cc met de 235 (wat je met het blote oog echt niet ziet). Mijn vriend zegt zelfs dat je aangekleed niet ziet dat ik een bv heb gehad, want ik droeg al jaaaren maximizers :). Hopelijk heb je hier wat aan. Succes meid, komt goed! Ik vond op de Amerikaanse site realself.com trouwens meer vergelijkingsmateriaal van 235 en 255cc dan hier :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Sun04,

 

Proficiat met je BV! Super dat je tevreden bent van het resultaat.
Mijn ingreep staat vast op 28/03, ik moet dus nog even aftellen en vooral veel lezen op het forum (wat een verslaving is me dat zeg :45:)
Ik ben 1m72, 60 kg en momenteel een 75A. Ik twijfel tussen de 295 en 315 CC, zou graag uitkomen op een mooie C en volgens Verdonck ging dit hiermee lukken.
Wel kies ik voor de Motiva Progressive Plus gel in plaats van de Ultima gel waar hij meestal mee werkt, (die gel is blijkbaar iets minder druppelvormig maar blijft wel natuurlijk)
Spannend allemaal, zeker omdat ik ook al wat negatieve ervaringen met Dr. Verdonck heb gelezen op het forum ben ik toch wat beginnen panikeren. 
Daarom altijd leuk om tevreden verslagen van de BBC te lezen!
Zou ik ook eens mogen piepen in je album?
Alvast nog veel succes met je herstel!!

Liefs x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.