Ga naar inhoud

Hoe doen jullie dat met kleine kinderen???


Jgj

Aanbevolen berichten

Hii, 

ik ben nu 17 dagen geleden geopereerd. Ik heb 2 kleine kinderen van 6 en 1,5.

M’n man had 2 weken vrij genomen en daarna is mijn moeder nog 3 geweest om te helpen. 

 

Nu voel ik me ontzettend goed en gister bij de controle was het ook allemaal prima, maar ik mag natuurlijk nog steeds niet echt tillen enzo. 

 

Hoe doen jullie dat nu met kleine kinderen? 

Ik heb niet iemand die hier 6 weken langs is om te kunnen helpen.

mn man werkt in de horeca dus die is in de avond  niet thuis om te helpen met koken of de kinderen op bed te leggen.

 

vandaag is de eerste dag alleen thuis, en ik vind het eerlijk gezegd ook wel even lekker om alleen te zijn, maar nu zie ik toch wel een beetje tegen vanavond op met eten koken en op bed leggen enzo. 

 

Zou het heel veel kwaad doen als ik de kleinste zelf in haar ledikantje leg? Ze is 12 kilo. M’n lichaam zegt wel dat ik het kan. 

 

Graag ervaringen hoe jullie dit doen !!:) 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Jgj:

Hii, 

ik ben nu 17 dagen geleden geopereerd. Ik heb 2 kleine kinderen van 6 en 1,5.

M’n man had 2 weken vrij genomen en daarna is mijn moeder nog 3 geweest om te helpen. 

 

Nu voel ik me ontzettend goed en gister bij de controle was het ook allemaal prima, maar ik mag natuurlijk nog steeds niet echt tillen enzo. 

 

Hoe doen jullie dat nu met kleine kinderen? 

Ik heb niet iemand die hier 6 weken langs is om te kunnen helpen.

mn man werkt in de horeca dus die is in de avond  niet thuis om te helpen met koken of de kinderen op bed te leggen.

 

vandaag is de eerste dag alleen thuis, en ik vind het eerlijk gezegd ook wel even lekker om alleen te zijn, maar nu zie ik toch wel een beetje tegen vanavond op met eten koken en op bed leggen enzo. 

 

Zou het heel veel kwaad doen als ik de kleinste zelf in haar ledikantje leg? Ze is 12 kilo. M’n lichaam zegt wel dat ik het kan. 

 

Graag ervaringen hoe jullie dit doen !!:) 

 

 

 

 

Ik heb twee kinderen van 1,5 en 3,5 jaar. Ik heb 3weken hulp in huis. De jongste kan zelf de trap op en af gelukkig (al duurt dat een uur) en na deze 3weken laat ik hem op een huishoudtrap klimmen bij het ledikantje dat ik hem alleen maar naar beneden even te leggen. Uit bedje laat ik hem ook weer op een kruk klimmen. Zijn ze nu al aan het oefenen Haha. Ben ook wel heel benieuwd hoe het zal gaan straks. Helemaal tillen voorkomen kunnen we niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jbtje ja ik heb ook voor de operatie de kleinste geleerd om trap te lopen, en eraf hou ik 1 hand vast en loopt ze ook mee. Duurt ff maar lukt wel :P huishoudtrapje bij het bedje is een hele goeie inderdaad ! Ga het zometeen gelijk ff proberen met het middagslaapje! Ik denk ook niet dat je het helemaal kan voorkomen. Net gooide ze een klein vaasje van de vensterbank, Tsja dan moest ik toch even voorzichtig stofzuigen..! Jij bent pas geleden geopereerd? Hoop voor je dat jouwn herstel ook spoedig verloopt, dat maakt het al een stuk makelijker ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappug, ik ben nu 4 dgn zonder mn kids maar morgen komen ze terug. Mn dochter is 4 dus dat is ok en mn zoontje is 2,5 dus die moet ook maar via huishoud trapje in en uit bed... oepsie. Vanaf wanneer mogen jullie weer fietsen van je pc ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zoontje van ruim 2 jaar en die heb ik een week voor de borstvergroting een peuterbedje gegeven. Hij mega trots dat hij in een groot bed slaapt en mama blij dat ze hem niet in bedje hoeft te tillen:4:  (klein beetje eigen belang dus:44:

 

Maar goed daar heb jij nu niks aan natuurlijk haha. Ik denk dat het idee van een krukje de beste optie is.

 

Hoe heb je het nu uiteindelijk gedaan vanavond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vriesje Kijk dat heb je slim gedaan! Die van mij nog ff te klein daarvoor. Ik heb het huishoudtrapje geprobeerd, maar het lukte haar niet om erover te stappen, is ze net nog ff te klein voor.

dus ze stond er op en haar toch maar gewoon even erin getild. 

Ging eigenlijk gewoon wel goed, voelde verder niks pijnlijks en het was maar een klein stukje. Als er iemand anders is dan laat ik het iemand anders doen, maar anders gaat het zo denk ik ook wel en kan het (hopelijk) niet veel kwaad!

 

@Bayou oh kijk, ja ik denk dat je vooral ook goed moet luisteren naar je lichaam. Als ik veel pijn had gevoeld met haar net ff tillen in bed had ik denk wel een andere oplossing gezocht. 

 

@Tes33 geen idee vanaf wanneer weeer fietsen ? Ik denk dat ik dat nu wel kan. Niet echt grote stukken maar ff de oudste naar school brengen zou wel lukken op de fiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit ik dus ook mee, heb drie kids, oudste is 9 dus al heel zelfstandig en middelste is 5 en de jongste net 2. Vanaf volgende week moet ik het weer alleen gaan doen dus ben benieuwd hoe dat gaat, gelukkig is het een klimgeit en wil alles al graag zelf doen dus met veel geduld moeten we er wel komen en af en toe tillen lijkt mij geen probleem.

Waar ik wel mee zit ook is mijn werk, ik werk op een kinderdagverblijf en ga na 2 weken weer beginnen, heb wel aangegeven dat ik aanpassend werk moet doen maar of ik dat krijg tot 6 weken is niet duidelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jopie-sommie het is wel fijn als je nog kids erbij hebt die al wat zelfstandig zijn hè. Mijn oudste is 6 en die vond het geweldig om te helpen, even de kleinste optillen, luier verschonen etc. Helaas is ze dit weekend nou net bij haar vader :P 

Je gaat dus 2 weken na de operatie al werken ? En dan op het kinderdagverblijf.. dat lijkt me ook echt wel zwaar hoor! Hoop voor je dat ze goed rekening met je houden! 

 

Ik merk aan mijn omgeving dat ze het niet zo nauw nemen als ik zeg dat ik bepaalde dingen niet mag of kan doen, omdat ze wel zien dat ik gewoon top fit ben. 

Laatst boodschappen doen met een vriendin, vraag even of zij dat dingetje wil pakken van de bovenste plaatje, reactie: haha jeetje kan je dat zelfs niet !?  Ja euhm dan vind ik het ook lastig om zoiets nog een keer te vragen. Herkenbaar bij jullie ?? <_<

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Jgj:

@jopie-sommie het is wel fijn als je nog kids erbij hebt die al wat zelfstandig zijn hè. Mijn oudste is 6 en die vond het geweldig om te helpen, even de kleinste optillen, luier verschonen etc. Helaas is ze dit weekend nou net bij haar vader :P 

Je gaat dus 2 weken na de operatie al werken ? En dan op het kinderdagverblijf.. dat lijkt me ook echt wel zwaar hoor! Hoop voor je dat ze goed rekening met je houden! 

 

Ik merk aan mijn omgeving dat ze het niet zo nauw nemen als ik zeg dat ik bepaalde dingen niet mag of kan doen, omdat ze wel zien dat ik gewoon top fit ben. 

Laatst boodschappen doen met een vriendin, vraag even of zij dat dingetje wil pakken van de bovenste plaatje, reactie: haha jeetje kan je dat zelfs niet !?  Ja euhm dan vind ik het ook lastig om zoiets nog een keer te vragen. Herkenbaar bij jullie ?? <_<

 

Ja vind ik wel herkenbaar hoor, ik vraag ook niet makkelijk om hulp en mensen horen graag dat t goed gaat. Ik stel ze niet graag teleur want voor je t weet krijg je een preek over positief blijven. Je kunt ook gewoon een rotdag hebben toch? ;-). En idd mensen vinden vaak dat je je aanstelt..  heel irritant! Doe gewoon wat er gevraagd word ipv een potje te betweteren... Dat denk ik dan haha. Helpt wss niet dat ik ook 2 kleine kindjes heb die zelden doen wat van ze gevraagd word... dan is je lontje met volwassenen gewoon wat korter hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur geleden zei Jgj:

@jopie-sommie het is wel fijn als je nog kids erbij hebt die al wat zelfstandig zijn hè. Mijn oudste is 6 en die vond het geweldig om te helpen, even de kleinste optillen, luier verschonen etc. Helaas is ze dit weekend nou net bij haar vader :P 

Je gaat dus 2 weken na de operatie al werken ? En dan op het kinderdagverblijf.. dat lijkt me ook echt wel zwaar hoor! Hoop voor je dat ze goed rekening met je houden! 

 

Ik merk aan mijn omgeving dat ze het niet zo nauw nemen als ik zeg dat ik bepaalde dingen niet mag of kan doen, omdat ze wel zien dat ik gewoon top fit ben. 

Laatst boodschappen doen met een vriendin, vraag even of zij dat dingetje wil pakken van de bovenste plaatje, reactie: haha jeetje kan je dat zelfs niet !?  Ja euhm dan vind ik het ook lastig om zoiets nog een keer te vragen. Herkenbaar bij jullie ?? <_<

 

Ja herkenbaar hoor, ik moet echt alles vragen en vind het zo irritant om dan afhankelijk te zijn. Gelukkig heb ik er nu wel wat rust in gevonden want het is gewoon even niet anders.

Maak me dan ook meer zorgen weer over een week als ik weer moet gaan werken ben dan 15 dagen p.o want idd het is niet te zien aan je....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden...

 

Heel herkenbaar allemaal!

Nu 3dgn po , heb mn protheses voor de spier gekregen. 5 kindjes onder de 6, waarvan de jongste 8 mnden.

De oudste 4 kunnen traplopen en zelf in bed klimmen, maar de jongste mooet toch echt vanuit n laag opgemaakt ledikant eruit en erin getild worden.

Laat t zoveel mogelijk aan mijn man over maar als hij eerder wakker wordt dan gepland moet ik t zelf doen.

Is dit slecht? En wat is de grens?

Wil zo graag dat  de kapselvorming op een goede manier gebeurt!

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jopie-sommie @Wens2017  Aahh Okee ik ben niet de enigste gelukkig :P misschien omdat wij altijd de kinderen moeten helpen en nu zelf overal mee moeten worden geholpen is het extra lastig. 

Mn man zegt ook je moet het gewoon vragen, wat maakt het nou uit het is voor je eigen herstel en over paar weken kan je zelf alles weer. Moet ik hem wel gelijk in geven! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luus Hiii ! 

 

Ik denk dat na 3 dagen na je operatie al je kindjes uit bed tillen nog niet zo'n goed idee is! Probeer het zoveel te vermijden, misschien kan je je oudste kindjes vragen om even te helpen ?

mijn pc gaf ook duidelijk aan dat ik goed naar mijn eigen lichaam moet luisteren, als iets niet kan dan moet je het ook echt niet doen. 

Het blijft lastig met kinderen 6 weken niks doen !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zelf 3 kids van 5, 9 en bijna 11. Zij kunnen echt wel alles zelf maar ik werk ook op een kinderdagverblijf en wel op een babygroep. Ik heb destijds, bij mijn eerste operatie een jaar geleden aks advies gekregen, dat ik op zich alles meteen mag, ook tillen. Leek mij niet verstandig en ben 3 weken thuis geweest en daarna gaan werken en mijn stagiaire het meeste tilwerk laten doen. Nu krijg ik mijn 2e hersteloperatie aan een borst. Gelukkig links want ik ben rechts, dat scheelt ook. Ik ga nu na 2,5 week weer "gewoon" werken. Ditmaal zonder stagiaire die me veel kan helpen. Volgens de kliniek zou ik na 1 a 2 wkn alles wel weer kunnen. Moest geen pijn doen maar zou wel weer alles mogen. Ik ben benieuwd. Had na mijn vorige hersteloperatie meer last als van mijn echte operatie :blink:. Volgende week donderdag is het al zover! Ieeeeeuw! 

 

Liefs Guusje78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dominicana2_
Op 8/10/2017 om 10:00 zei Jgj:

@dominicana2_ Hiii,

nee volgens mij is dat allemaal 6 weken herstellen, maar volgens mij is achter de spier (???) wat pijnlijker herstel, maar weet niet of dat nou voor of achter de spier is, ik heb zelf dual plane. 

Phoe 6 weken afzien is wel erg lang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.