Ga naar inhoud

Mel.C : 3 oktober 2017 : Dr. Fechner : Maxima Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en stel me graag ff voor.

Ik ben een mama van 3 kindjes en heb sinds m'n 2de kindje niet de borsten meer die ik gewend was....

Heb hier meer moeite mee dan ik gedacht had. 

En heb nu een consult staan op 8 augustus in het MMC bij Dr. Fechner. Deze werken met Mentor protheses.

Vorig jaar had ik ook een consult staan, maar dat heb ik afgezegd..... Maar nu ga ik. 

Vind het alleen zo eng..... Zou graag mooiere borsten willen, maar als ik lees wat er allemaal mis kan gaan.... Weet ik niet of het mij deze risico's waard zijn. 

En als het goed mag gaan, vraag ik me ook heel erg af of de protheses uit voorzorg toch ooit vervangen moeten worden? Over 15 jaar bv weer onder het mes? 

Graag lees ik hier mee, en kan ik een weloverwogen besluit nemen dat mij rust kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Mel.C 

 

Welkom op het forum! Ja, het is ook niet niks zo'n bv. Er zijn inderdaad wat mogelijke complicaties,maar gelukkig is de kans daarop wel heel klein. Houd er wel rekening mee dat je in principe 6 weken uit de running ligt en dat je bij drie kleine kindertjes echt wel hulp nodig hebt. 

 

Hier op het forum wordt inderdaad wel geadviseerd om de protheses na 10 a 15 jaar preventief te vervangen. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Boobies!

Dank voor je fijne reactie!

Idd zeker niet niks zo'n bv.

Maar ik had gedacht om na de operatie gelijk 3 wkn vakantie op te nemen. En mijn man ook, zodat hij een beetje het huishouden kan runnen......hihi!

Maar had gehoopt dan weer aan de slag te kunnen, wel zo rustig aan  mogelijk...... Of is dat niet realistisch?

Had voor de kids een kleine 70d, en nu een slappe kleine b cup.

Ben jij happy dat je het gedaan hebt? En heb je om een bepaalde reden voor deze merk protheses gekozen?

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey @Mel.C ik zit hier met 4 kindjes in huis en word maandag geopereerd. ventje heeft 2 weken vakantie genomen, dus hij neemt alle zorg op zich en het huishouden (wat hij denk ik een beetje onderschat maar soit) en de weken erna ga ik proberen mijn plan te trekken maar heffen enzo laat ik over aan men oudste zoon. die wou me met plezier helpen. (die krijgt er achteraf dan nog wel een geschenkje voor ;))

 

de ene moet sneller wisselen, dan de andere..je moet maar geluk hebben net zoals met alles anders in het leven.

ik hou er rekening mee ook binnen de 10 jaar te moeten wisselen maar ben wel voorbereid op het ergste.

je moet er rekening mee houden, het kan altijd he.maar laat ons hopen van niet..

informeer je goed over alles waar je vragen over hebt, zo kan je toch met een gerust geweten aan dit avontuur beginnen.

ik kijk er enorm naar uit, al heb ik ook nog een beetje schrik, niet zozeer voor de operatie, maar wel voor de zorg achteraf.

 

succes meid!!! 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, 

Het hangt heel erg af van je werk hoe snel je weer aan de slag kan. Drie weken is zeker wel voldoende als je een kantoorbaan hebt. Maar sommige dames met bijvoorbeeld een zware baan in de zorg die ondervinden wel wat moeilijkheden bij het aan het werk gaan. Je mag immers 6 weken lang niet tillen, geen zwaar huishoudelijk werk verrichten, niet je ellebogen boven je schouders heffen, niet bukken en geen repeterende bewegingen maken. Wat ontzettend fijn dat je man drie weken vrij heeft genomen en je helpt!

 

Daarnaast hangt het er nog vanaf of je je protheses dual plane of voor de spier krijgt. Bij dual plane plaatsing is je herstel vaak wat zwaarder, omdat er dan ook in de spier wordt gesneden. Maar of het voor de spier of dual plane geplaatst wordt hangt echt van jouw voorsituatie, jouw wensen en de pc af. 

 

Ik had ze voor de spier en kon na een week alweer werken (paar dagen in de week, kantoorbaan) en naar college :) mijn vriend had maar drie dagen vrij genomen en dat was wel echt nodig. Eerste drie dagen kon ik niet eens zelf overeind komen namelijk. Hij nam wel 6 weken lang al het zwaar huishoudelijk werk en de boodschappen over. 

 

Jazeker, ik heb verschillende allergieën en dan heb ik een verhoogde kans op het ASIA syndroom, dit is een auto-immuunziekte. De kans hierop is overigens erg klein. Link voor meer informatie: http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Wetenschappelijk/Rapporten/2014/augustus/Gezondheidsrisico_s_van_siliconen_borstimplantaten_Evaluatie_van_een_selectie_van_recente_literatuur

 

Het ASIA syndroom kan worden veroorzaakt door de gel bleeding (zweten van kleine deeltjes van de siliconenvulling door de envelop heen die in je lichaam terecht komen. Siliconen envelop is niet het probleem, omdat die uit harde siliconen bestaat) of het lekken van deze vulling in je lichaam. Je kan over het ASIA syndroom meer vinden via Google/Google scholar. De protheses die ik heb, de Monobloc Hydrogel CMC, gekregen hebben een vulling die biologisch afbreekbaar is en dus gewoon door het eigen lichaam kan worden afgebroken. http://www.monobloc.info/2281/1/Veilig.html 

 

Maar nogmaals de kans op dit syndroom is erg klein. 

 

Ik heb op 10 april 320cc hp monobloc hydrogel voor de spier gekregen door dr Nio (echt een aanrader!) in het OLVG West in Amsterdam. Ik had een 70C en draag nu 70E/meestal F bij de Hunkemöller, maar oogt als een mooie D-cup.

 

Het grote nadeel van deze prothese is de vergrote kans op rimpelvorming bij weinig eigen borstweefsel en een dunne huid, dit wordt dan vaak opgelost met een dual plane plaatsing. 

 

Mocht deze prothese je wat lijken, dan beveel ik je dr Nio aan. Sympathieke man en een uitstekende arts! Hij werkt ook met siliconen protheses, dus als je twijfelt kan je beide mogelijkheden met hem bespreken. Hij werkt dus in het OLVG West in Amsterdam (borstvergroting met monobloc hydrogel 3500 euro en met siliconen protheses 3100 euro) en in de Parkkliniek in Rotterdam (zou ik ongeveer 800 euro duurder uit zijn geweest, zie hun website voor de prijslijst). 

 

Ja, ik had dit eigenlijk veel eerder moeten doen! Elke dag als ik weer in de spiegel kijk ben ik keer op keer weer gelukkig. Kleding, lingerie, bikini's etc alles staat nu zo veel leuk er en ben nu veel zelfverzekerder en echt blij met hoe ik er nu uit zie! :D 

 

Heb jij al enig idee wat je wilt? xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo fijn om jullie reacties te lezen.

Ik zie persoonlijk niet op tegen een operatie, maar wel wat de gevolgen zijn. Genees ik goed, en hoelang gaan de protheses mee....

Maar ik weet ook dat ik hier alleen achter ga komen als ik dit doorzet. Ik schrik wel van het vervangen, ben nu 33. Dat betekend dat ik nog een paar keer onder het mes zou moeten......

(Dat zou betekenen dat ik een oud vrouwke mag worden....hihi)

Graag zou ik terug willen wat ik had, een kleine D cup. 

8 augustus eerst eens afwachten, en heb nog een paar meiden waar ik mee ga kletsen. Zij zijn allemaal ergens anders geweest, waaronder een van hen ook bij Dr. Fechner. 

Heb begrepen dat hij zeer goed bekend staat. Prijzen zijn vanaf €3100. Maar wat dat voor mij gaat betekenen hoor ik de 8ste.

In ieder geval super idd dat mijn mannetje vrij heeft als ik de operatie doorzet. Word een apparte vakantie......

Ik werk trouwens als kapster, niet een heel handig beroep in combi met een bv..... Maar heb een fijne baas, die me hopelijk de eerste weekjes nog wat spaart....

Ik neig trouwens nu meer naar dp anatomisch, deze gaan vanaf €3800 in het MMC.

Nogmaals dank voor jullie uitgebreide reacties!!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde zorgen die mij tegenhielden hoor, moeten ze vervangen worden elke tien jaar etc.... Gelukkig zijn de kwaliteit van de implantaten echt zoveel beter dat ik mij geen grote zorgen maak dat ik ze moet vervangen door lekkage. En kans op kapselvorming met een hoge graad is door de nieuwe buitenlaagjes en plaatsing dp ook minder dan jaren geleden. Maar dan nog..... Je kan pech hebben of dat door veroudering dat het er raar uit gaat zien etc. Ik ga elke maand een bedragje opzij zetten zodat als ik toch aan de beurt ben ik daar het geld voor heb ;-)

En bij de fabrikant (in elk geval motiva, misschien ook anderen) kan je extra garantie afsluiten. Dan betalen zij de eerste jaren een groter stuk mee als je toch tegen problemen aanloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi dames!!

 

Ik ben 8 augustus op consult geweest bij dr. Fechner in het MMC.

Omdat ik na onze 3 kindjes niet gelukkig meer ben met mijn borsten.

Hopelijk klinkt dit niet ondankbaar, want ik ben heel dankbaar dat wij ouders mogen zijn.

Maar het stuk zelfbeeld over mijn borsten is na de kids niet heel goed.....

Heb er ergens zo'n schuldgevoel over dat ik dit zo voel.....

Maar het blijft knagen, zit er nu 2 jaar mee. En heb nu de knoop doorgehakt en ga ervoor.

3 okt gaat het gebeuren. Vind het zo spannend!!!! Ik krijg anathomische protheses van ongeveer 200cc. Ben zelf wat fijner gebouwd, en heb verder ook niks te klagen. Wil gewoon graag terug hoe het was. En hoop me daardoor weer wat zekerder te voelen. 

Voor mijn man hoeft het niet, maar hij begrijpt me wel. En ondersteund me geweldig in mijn proces.

Vind het heel fijn om hier mee te lezen, en ook wat tips op te doen.

Liefs!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey Janneke!

 

Leuk om van je te horen. 

Idd het aftellen is nu ècht begonnen...... Vanaf 13.00 uur kan ik gebeld worden over de tijd wanneer het morgen gaat gebeuren. 

Gezonde spanning nu, over morgen zullen we het maar niet hebben....hihi.

Hoe is het met jou? Blij met de keuze die je gemaakt hebt?

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.