Ga naar inhoud

Tarieven en artsen


nien1192

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal!

Wat een geweldig forum is dit!

Ik heb al veel voorsteltopics gelezen en ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog niet zoveel onderzoek heb gedaan. Ik zit echt nog in de orientatiemodus, het spookt al een aantal jaren door mijn hoofd om een borstvergroting te nemen, en wellicht kan dit forum me helpen om eindelijk een keuze te maken.

Aan de ene kant, lijkt het me heerlijk om bikini's en lingerie zonder opvulling te kunnen dragen, aan de andere kant hoor ik het stemmetje van mijn ouders: 'ga niet sleutelen aan een gezond lichaam' en 'niemand is perfect'. En daar hebben ze natuurlijk ook wel gelijk in. 

Ik ben daarnaast ook gewoon bang dat het er heel nep uitziet. Aan de bovenkant is een implantaat natuurlijk een stuk ronder dan bij een natuurlijke borst en ze staan van wat ik heb gezien wat verder van elkaar af, naar buiten toe. Plus ik ben een beetje bang met hoe het aanvoelt allemaal.

Je hoort het veel twijfels, maar wel iets wat al jaren aan me knaagt. Ik ben overigens 24 jaar en heb een 75a/70b. 

Ik heb overigens nog veel meer vragen, maar dan wordt het zo'n vraagbaak, dus ik dacht laat ik daar nog maar even mee wachten.

Zijn er mensen die nu een borstvergroting hebben ondergaan en ook deze zelfde twijfels hebben gehad?

Ik ben benieuwd!

Groetjes, Nienke

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

ha meid,

 

allereerst welkom!

 

ik kan je uiteraard niet van je twijfel afhelpen, maar het feit dat je bag bent dat ze te nep worden of te ver uit elkaar gaan staan is echt een fabeltje hoor.

ik heb bijv achterde borstspier, die spier drukt de prothese wat platter aan de bovenkant, en ze lijken serieus echt. met bepaalde bh's of manier van fotograferen kan Ik ze nep laten lijken, maar goed, dat is dus niet zo.

zlefde als te ver uit elkaar staan, een borstvergrotingis eigenlijk niks anders dan een vergroting van je huidige situatie, dus als ze dicht op elkaar staan ,zal dat straks ook zo zijn.. tuurlijk helpt het sort prothese ook mee, maar goed.

 

en wat je zegt, niet snijden in een gezond lichaam, dat had ik ook.. maar ik was wel ongelukkig met mijn borsten, nu heb ik wat om te laten zien als ik wil, maar vooral in de slaapkamer voel ik me meer vrouw

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Bedankt voor je reactie, het is ieder geval al heel fijn om te horen dat het er niet heel nep uitgaat zien (alleen dan waarschijnlijk wel liggend omdat ze rechtop blijven staan ;) ).

Ik lees ook verschillende verhalen over voor en achter de spier plaatsen, omdat ik later en borstvergroting wil kunnen geven en ik veel sport (fitness). Bij de een raden ze voor de spier aan en bij de ander achter de spier.

Maar waarschijnlijk zou ik dan gewoon eens op consult moeten gaan om dit soort vragen te laten beantwoorden. Alleen dit zou voor mij al een hele grote stap zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt helemaal! ik sport heel veel (Krachttraining) en ik heb achter de spier.. ga gewoon eens op consult en laat je informeren door een expert. enne, bij liggen vallen ze ook gewoon opzij hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met precies hetzelfde. Al jaren twijfel ik over een borstvergroting. Soms een tijdje dat ik weer veel op internet ga zoeken en dan weer niet. Waar ik nu ook heel erg mee zit is hoe het aanvoelt, ik houd van het push up effect nu. Maar altijd super push up bh's dragen ben ik ook wel beu. Zodra je die uit doet houd je niet veel meer over :( Daarnaast ben 23 en wil ik graag kinderen over een jaar of 5, de een zegt wachten en de ander zegt doen. ik ben vooral benieuwd hoe het er na een zwangerschap uit gaat zien en welke vorm je het beste voor kunt gaan. Maar ik wil ook nog graag trouwen (en mijn vriend ook) en dan zou ik wellicht wel al grotere borsten willen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan het twijfelen, maar ook inderdaad meer hoe het er uit zal zien nadat ik een kindje heb gehad. Bij mij raadde ze rond voor de spier aan. Ik heb zelf een C nu maar heb al wat hang en daar al 2 jaar onzeker over. Ben nog redelijk nieuw hier maar vind het heel fijn alle verhalen te lezen. Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nien1992 hoi Nienke en andere twijfelende meiden

Ik was je verhaal even aan het lezen en ik kan me echt vinden in jou. Ik ben nu bijna 22 jaar. En ben al vanaf me +/- 16de ongelukkig met mijn borsten (A75). Ik heb genoeg “30 graden dagen” mee gemaakt dat ik letterlijk niet mee ging naar het zwembad ect. Puur uit schaamte. Natuurlijk heb ik vaak gedacht kom op er zijn ergere dingen in het leven. En dat is ook zo, maar sommige mensen begrijpen niet hoe ongelukkig iemand hierdoor kan zijn.

Na tijdje ging de knop toch om waarom niet even een afspraak maken bij een kliniek? Informatie kon toch geen kwaad? Toen ik eenmaal bij de kliniek was geweest kon mijn geluk niet op. Ik had me goed laten informeren en laten adviseren door mijn pc. (voor mijn gevoel stelde ik de raarste vragen:P) Maar dat was natuurlijk helemaal niet het geval. Eindelijk mensen die me begrepen en het beste met me voor hadden. Toch kwam de twijfel weer.. Ik sport fanatiek met wedstrijden. Ging dit wel met prothese? En vooral de on eindigen gedachten: Wat moest mijn team wel niet denken? of mijn vriendinnen? familie?
Toen kwam ik op deze forum terecht, wat een lieve meiden allemaal! Mede dankzij hun besloot ik dat het genoeg was geweest met te denken wat andere mensen wel niet van me gingen vinden. Die zelfde middag heb ik nog om 16:55 de telefoon gepakt, en een afspraak ge maakt voor mijn operatie. Ik keek nog steeds elke dag op de forum en het enigste wat ik nu nog kan denken is: dit heb ik straks ook, eindelijk een zomer waar ik in me bikini durf rond te rennen:blush:

Ik wil niet op je gedachten inspelen, maar ik ben heel blij dat ik de knoop heb door gehakt. Ik krijg 400 cc achter de spier. Mijn advies is ga gewoon een keertje langs in een kliniek (of meerdere), informatie kan geen kwaad! 

Liefs Brenda



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nienke,

Ik denk eigenlijk dat iedereen op dit forum zich volledig in jouw twijfels kan vinden. Niemand maakt zo'n grote beslissing namelijk in een dag. Ik ben zelf 22 jaar en liep al ruim 6 jaar met de gedachte rond. Natuurlijk hoopte ik nog op een vertraagde groeispurt, die helaas nooit is gekomen. Ik ben blijven steken op een 70AA. 

Nu moet ik zeggen, ik ben totaal niet onzeker over mijn borsten als het om de buitenwereld gaat. Ik draag altijd bikini's zonder vulling in het binnenland en in het buitenland paradeer ik vrolijk topless rond op het strand. Ik heb dan ook lang gedacht van: wat kan mij het schelen, niemand is perfect. Aangezien ik wel gezegend ben met een strakke buik en een volle bips, vertelde ik mezelf altijd dat ik niet zo moest zeuren. Want moest alles aan mij nou perfect zijn? 

Het is eigenlijk een riedeltje dat ik jarenlang in mijn hoofd opnieuw heb afgespeeld, hopend dat ik er zelf ooit in zou gaan geloven. Want nog steeds was ik altijd teleurgesteld als ik in de spiegel keek in de badkamer. Mijn lichaam is niet in verhouding en ik voel me er absoluut niet vrouwelijk door. En een borstvergroting bestaat nu eenmaal en is een mogelijkheid. Waarom zou ik mezelf dat volledige plaatje niet gunnen?

Inmiddels ben ik eruit dat ik mezelf dat plaatje zeker gun en ik kan eerlijk gezegd echt niet wachten. Ik ga voor een niet te grote borstvergroting, 245 cc dual plane anatomisch. Volgens de PC zal ik uitkomen op een grote B/kleine C cup. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125 Daar heb ik ook naar ge informeerd. Alléén als ik komend jaar van plan was om zwanger te worden kon ik beter de operatie plannen naar mijn zwangerschap. (waarom dat precies was durf ik niet meer te zeggen) ik heb namelijk geen plannen en anders ook pas over +/- 5 jaar. Dus voor nu was het echt geen enkel probleem. Ook kon ik gewoon met mijn protheses mentor cohesive 2 borstvoeding geven, dit was volledig veilig ect. Maar dit zijn keuzes die je zelf kan maken. (ik heb een consult gehad bij kliniek Veldhoven) ik weet niet waar je vandaan komt maar dit is in de buurt van Eindhoven. Maar er zijn echt heel veel verschillende goede klinieken. 
(hoe lang het kan blijven zitten? geen idee) 
 

liefs brenda


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brendax Oke dankje voor de informatie.

Mijn gegevens heb ik achter gelaten op de website van Velthuis, dus hopelijk wordt ik snel teruggebeld.
Ik woon in de buurt van Eindhoven, maar ik hoor goede verhalen over Hilversum van Velthuis kliniek omdat je daar speciale oefeningen vande fysiotherapeut krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Wat een fijne reacties. Heel fijn om te lezen. Ik zou graag willen volgen hoe het met jullie verder gaat, jullie zijn immers toch al weer een stapje verder dan mij!

@Brendax wanneer gaat de operatie plaatsvinden? En de protheses waar je voor gaat zijn ronde protheses toch? Als ik zo lees zijn anatomische protheses natuurlijker, maar snap ik niet dat de meeste dan toch voor een ronde prothese gaan?

Ik woon overigens zelf in Amsterdam, maar het maakt mij niet uit als ik een stuk moet reizen om naar een goede kliniek toe te gaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Ellen125:

@Brendax Oke dankje voor de informatie.

Mijn gegevens heb ik achter gelaten op de website van Velthuis, dus hopelijk wordt ik snel teruggebeld.
Ik woon in de buurt van Eindhoven, maar ik hoor goede verhalen over Hilversum van Velthuis kliniek omdat je daar speciale oefeningen vande fysiotherapeut krijgt.

Als je kiest voor Hilversum, zoek dan wat informatie over dr. Moojen-Zaal. Is echt een van de besten die er is. Veel meiden vinden het ook fijn omdat zij een vrouw is. Zelf word ik geholpen in Rotterdam, door dr. van der Meulen. Ook echt prachtige resultaten en mijn tweede keuze, Moojen-Zaal had namelijk helaas geen tijd in mijn beoogde periode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dori Dat zij een vrouw is scheelt voor mij al heel veel. Dat ik naar haar wil is mede doordat zij mee heeft gedaan aan een tv-programma en ik goede verhalen heb gehoord. Omdat ik nog steeds twijfels heb maakt het me niet zoveel uit als het wat langer duurt voordat ik bij haar terecht kan. Ik zou eerlijk gezegd niet zi goed weten waar ik anders naar toe zou willen. Voorkeur gaat wel uit naar een vrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 22 november 2016 om 23:11 zei Dori:

Als je kiest voor Hilversum, zoek dan wat informatie over dr. Moojen-Zaal. Is echt een van de besten die er is. Veel meiden vinden het ook fijn omdat zij een vrouw is. Zelf word ik geholpen in Rotterdam, door dr. van der Meulen. Ook echt prachtige resultaten en mijn tweede keuze, Moojen-Zaal had namelijk helaas geen tijd in mijn beoogde periode.

Zit dr Mooijen erg vol of kon een bepaalde datum niet. Ik wil maandag even bellen maar ben al benieuwd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2016 om 20:45 zei Sun3:

Zit dr Mooijen erg vol of kon een bepaalde datum niet. Ik wil maandag even bellen maar ben al benieuwd :)

Ik ben inmiddels al erg laat met mijn reactie, sorry.. Ik wilde graag in de periode net voor kerst en daarin had zij in ieder geval sowieso geen plek. Werd pas vanaf januari. Dat ik dat te horen kreeg was halverwege oktober denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, wat is het fijn om te lezen dat je niet alleen bent met die eindeloze twijfels. Je moet een keertje de knoop doorhakken maar dit blijft moeilijk. Zelfs na mijn eerste consult. Ze vertelde me dat het na de spier moet en dit had ik toch niet verwacht.

 

ik heb ook wel iets van borst, 70c maar ik heb bredere heupen waardoor ik mezelf niet in proportie vind.

 

gewoon je zelfzeker voelen, het lijkt zalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal !

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met al die twijfels. Ik herken mezelf heel erg in jullie verhalen. Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik me eraan stoor dat ik bijna geen borsten heb. In kleding heb ik er geen last van. Met een super push up valt het niet op dat ik maar 75A heb maar als savonds m'n bh uitgaat blijft er niks over... Afgelopen zomervakantie stoorde ik me er zo erg aan dat ik heb besloten een afspraak te maken bij dr Verdonck. Op 19 januari staat mijn bv gepland. Nu het zo dichtbij komt spelen er steeds meer twijfels door mn hoofd. 

Ik ben erg sportief... kan ik na een borstvergroting alle sporten nog doen die ik leuk vinden... krijg ik geen complicaties...  enz.

Ik denk zelf totaal niet aan kinderen maar mijn pc vertelde wel dat borstvoeding geen probleem is als de prothese achter de spier geplaatst wordt. Geloof dat je geen borstvoeding kunt geven als de prothese voor de spier geplaatst wordt.

liefsxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Bloem94:

Hallo allemaal !

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met al die twijfels. Ik herken mezelf heel erg in jullie verhalen. Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik me eraan stoor dat ik bijna geen borsten heb. In kleding heb ik er geen last van. Met een super push up valt het niet op dat ik maar 75A heb maar als savonds m'n bh uitgaat blijft er niks over... Afgelopen zomervakantie stoorde ik me er zo erg aan dat ik heb besloten een afspraak te maken bij dr Verdonck. Op 19 januari staat mijn bv gepland. Nu het zo dichtbij komt spelen er steeds meer twijfels door mn hoofd. 

Ik ben erg sportief... kan ik na een borstvergroting alle sporten nog doen die ik leuk vinden... krijg ik geen complicaties...  enz.

Ik denk zelf totaal niet aan kinderen maar mijn pc vertelde wel dat borstvoeding geen probleem is als de prothese achter de spier geplaatst wordt. Geloof dat je geen borstvoeding kunt geven als de prothese voor de spier geplaatst wordt.

liefsxx 

Hoi Bloem94,

Mijn pc zei dat het voor het geven van borstvoeding niet uitmaakt of je het voor of achter de spier plaatst. Je kan in beide gevallen nog borstvoeding geven na de operatie. Als je graag aan krachttraining e.d. doet dan kan een dual plane plaatsing (wat bij 75A waarschijnlijk het geval is) inderdaad weleens nadelen opleveren, maar dat kan je beter even met je pc bespreken.

Op 12-12-2016 om 18:21 zei My dream:

Hallo, wat is het fijn om te lezen dat je niet alleen bent met die eindeloze twijfels. Je moet een keertje de knoop doorhakken maar dit blijft moeilijk. Zelfs na mijn eerste consult. Ze vertelde me dat het na de spier moet en dit had ik toch niet verwacht.

 

ik heb ook wel iets van borst, 70c maar ik heb bredere heupen waardoor ik mezelf niet in proportie vind.

 

gewoon je zelfzeker voelen, het lijkt zalig.

Hoi My dream, 

Waarom zie jij plaatsing voor de borstspier als een nadeel als ik vragen mag? Ik wilde dat juist heel graag met mijn 70C en dat kan gelukkig ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allen,

Ik dacht dat ik een paar weken terug eindelijk een knoop had doorgehakt dat  ik het toch wel wilde (nog nooit op een consult geweest), toch weer opnieuw gaan twijfelen en nu begin ik eigenlijk weer van voren af aan.. HOPELOOS!

Borstvoeding/sporten (heb ook 75a)/mogelijke complicaties, inderdaad allemaal twijfels die rond blijven spoken door mn hoofd. Ik blijf dus gewoon maar weer even met jullie meelezen! :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

ik heb ook echt twijfels. Zo ook vragen die spoken zou ik het doen of niet doen. Welke dokter of kliniek is goed. Ik woon in België en zou ook niet te ver rijden ivm complicaties. Maar denk dan ook ga ik niet te fake lijken,... Wat met men kleren heb vaak een xs past dat dan nog wel. Gaat alles nog in proportie zijn :huh::D

Ik ben nu 1m72 weeg 55 kilo en heb B75 dus echt twijfels ... hoop dat jullie me ook wat kunnen helpen! 

Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die twijfelt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.