Ga naar inhoud

Hulp gevraagd: vreemd gevoel in borst bij hardlopen, 5 maanden po


Eef.n

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste Reactie

@Natje3 @best_boobie @Desert-Rose 

 

Nou, vol goede moed ging Ik vanavond lopen. Het voelde direct goed, merkte ook echt wel verschil met de shock absorber. Dus ik dacht echt, yes dit is t en t probleem is opgelost. 

 

Helaas na 2,5 km kwam het vervelende gevoel weer in mn rechterborst. Dus Ik ben direct omgedraaid en rustig verder gerend. Als ik druk op mn borst uitoefende met mn hand, waardoor ik de prothese zeg maar 'vastzet' was t vervelende gevoel weg. 

 

Ik baal echt zo ontzettend! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

O nee. Dat is echt vervelend. 

En links heb je dat niet ?

Ik weet niet of dat zou helpen, als je nu een week 2,5 km loopt en dan de week erna 3 km  en zo opbouwen. 

Ik ben maar aan het mee denken. want ik weet het zelf ook niet. 

Ik zou graag binnen 2 weken terug beginnen,  ben toch ook bang of ik iets ga voelen of niets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Eef.n:

@Natje3 @best_boobie @Desert-Rose 

 

Nou, vol goede moed ging Ik vanavond lopen. Het voelde direct goed, merkte ook echt wel verschil met de shock absorber. Dus ik dacht echt, yes dit is t en t probleem is opgelost. 

 

Helaas na 2,5 km kwam het vervelende gevoel weer in mn rechterborst. Dus Ik ben direct omgedraaid en rustig verder gerend. Als ik druk op mn borst uitoefende met mn hand, waardoor ik de prothese zeg maar 'vastzet' was t vervelende gevoel weg. 

 

Ik baal echt zo ontzettend! 

 

He bah, meis,had zo gehoopt dat dit inderdaad de oplossing zou zijn, maar dan zou ik toch eens langs je pc gaan, want dit hoort niet.

Lijkt er op dat de prothese te veel ruimte heeft, helemaal als je al aangeeft dat als je fixeert dat het over is.

 

En het is alleen met hardlopen, niet met andere dingen, bijv op je zij slapen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Desert-Rose:

 

He bah, meis,had zo gehoopt dat dit inderdaad de oplossing zou zijn, maar dan zou ik toch eens langs je pc gaan, want dit hoort niet.

Lijkt er op dat de prothese te veel ruimte heeft, helemaal als je al aangeeft dat als je fixeert dat het over is.

 

En het is alleen met hardlopen, niet met andere dingen, bijv op je zij slapen?

@Desert-Rose Nu je het zegt, ik lig tegenwoordig niet meer op mn linkerzij omdat mn rechterborst dan wat pijnlijk is doordat de prothese dan 'hangt'. 

 

Wat gebeurt er als een prothese te veel ruimte heeft? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Eef.n:

@Desert-Rose Nu je het zegt, ik lig tegenwoordig niet meer op mn linkerzij omdat mn rechterborst dan wat pijnlijk is doordat de prothese dan 'hangt'. 

 

Wat gebeurt er als een prothese te veel ruimte heeft? 

 

Dat betekend dan dat de pocket te groot is en die zal dan verkleind moeten worden.

 

Voor de nachten zou je kunnen proberen om voorlopig weer even een sportbh of een strak topje te dragen, zodat je borst niet naar de zijkant valt.

 

Maar ik zou wel echt een afspraak bij Verdonck gaan maken, zodat hij zelf alles even kan beoordelen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Desert-Rose:

 

Dat betekend dan dat de pocket te groot is en die zal dan verkleind moeten worden.

 

Voor de nachten zou je kunnen proberen om voorlopig weer even een sportbh of een strak topje te dragen, zodat je borst niet naar de zijkant valt.

 

Maar ik zou wel echt een afspraak bij Verdonck gaan maken, zodat hij zelf alles even kan beoordelen.

 

 

 

@Desert-Rose Hmm... dat zou wel echt flink balen zijn! Is de operatie en het herstel hiervan vergelijkbaar als de operatie van een borstvergroting? 

 

Ik ga contact opnemen voor een afspraak want heb t 3 maanden consult ook nog niet gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Eef.n:

@Desert-Rose Hmm... dat zou wel echt flink balen zijn! Is de operatie en het herstel hiervan vergelijkbaar als de operatie van een borstvergroting? 

 

Ik ga contact opnemen voor een afspraak want heb t 3 maanden consult ook nog niet gehad. 

 

Ja als het echt zo is dan is het zeker balen, en het is niet iets waar je op zit te wachten, maar als de pocket echt te groot is, dan gaat dat niet vanzelf weg, en blijf je last en beperkingen houden.

 

Je kan het niet helemaal vergelijken, want is toch wel iets heftiger, je moet met de hechtingen die geplaatst gaan worden echt heel voorzichtig zijn, deze zijn fragiel,en je moet de arm aan die kant ook echt ontzien.

 

En omdat de hechtingen redelijk strak zitten en dieper(vaak worden ze aan de spier vastgezet) kun je in het begin deuken zien, maar deze trekken wel helemaal weg.

 

Maar eerst maar eens even kijken wat Verdonck ervan gaat zeggen, kijken wat zijn beoordeling is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Desert-Rose:

 

Ja als het echt zo is dan is het zeker balen, en het is niet iets waar je op zit te wachten, maar als de pocket echt te groot is, dan gaat dat niet vanzelf weg, en blijf je last en beperkingen houden.

 

Je kan het niet helemaal vergelijken, want is toch wel iets heftiger, je moet met de hechtingen die geplaatst gaan worden echt heel voorzichtig zijn, deze zijn fragiel,en je moet de arm aan die kant ook echt ontzien.

 

En omdat de hechtingen redelijk strak zitten en dieper(vaak worden ze aan de spier vastgezet) kun je in het begin deuken zien, maar deze trekken wel helemaal weg.

 

Maar eerst maar eens even kijken wat Verdonck ervan gaat zeggen, kijken wat zijn beoordeling is.

@Desert-Rose Ja dat lijkt me ook verstandig want uitsluitsel hierover is wel belangrijk. Hoop dat t niet t geval is.. want op n operatie zit ik echt niet te wachten. 

 

@Natje3 Ik denk dat je zeker veel steun hebt aan de shock absorber want ik merkte zeker verschil! Ik zal je op de hoogte houden. 

 

Pfff.. ben een beetje onrustig nu! Hardlopen is echt mn ding en dan altijd Lange afstanden.  Heb zelfs nog gevraagd of ik nog gewoon kon hardlopen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

 

Ja precies, en Verdonck is de enige die jou uitsluitsel kan geven, die kan voelen hoe het allemaal zit.

 

Aan de ene kant zou ik zeggen, probeer echt even niet te gaan hardlopen totdat je je controle afspraak hebt gehad, maar als je het echt niet trekt zonder hardlopen, kun je dan niet eens proberen om de shock absorber te dragen en de borstband.eens kijken of dat helpt.

En je hebt gevraagd of je kon hardlopen, en normaal gesproken moet je ook echt na 3 maanden kunnen hardlopen, en als dat niet gaat ,dan is er iets niet in orde, dus morgen gaan bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n jeetje mooi klote zeg. Ben benieuwd wat Verdonck zegt. 

Ik ben nu na 3 mnd po ook weer gaan hardlopen. Ik heb nergens last van. Voel ze wel wat meer maar oké Ik heb van Nike een sport bh die echt super stevig zit en heel fijn is met hardlopen. Hopelijk valt het mee bij je Maar oké .. nog ff afwachten. Ik zou het voor nu ind rustig aan doen Meis. Sterkte 

xxx:wub:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @Eef.n

Hm dat is flink balen!!
Het is goed dat je even een afspraak maakt met Verdonck idd, maar ik zat te denken: misschien is het handig om eens een paar weken je band te dragen tijdens het hardlopen. En wat Desert al aangeeft, de sportbh weer even dragen in de nacht, evt met toevoeging van de band. Het zou zomaar kunnen dat dat helpt, als je even heel consequent bent. Dus zowel met slapen bh en band en met hardlopen de shockabsorber en de band. Het ziet er dan misschien niet heel sjiek uit, maar ik heb zo het idee dat dat best eens zou kunnen helpen...
Alles beter dan weer een operatie, toch?
Misschien dat je kunt appen met Verdonck? Hoor vaker dat meiden zijn gsm nummer hebben om vragen te stellen na de operatie... Wie weet is dit een optie, kun je dat een paar weken (weekje of 3?) uitproberen en dan daarna met Verdonck afspreken om te zien hoe het op dat moment is...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-6-24 om 21:04 zei Eef.n:

Hoi dames,

 

Afgelopen maanden niet heel actief meer geweest op t forum maar heb nu even een vraag. 

 

In januari heb ik een borstvergroting gehad. Nu na 5 maanden ben ik weer gestart met hardlopen, de maanden hiervoor

wel in de sportschool gesport maar voornamelijk alleen crosstrainer. 

 

Afgelopen zondag dus 7km gelopen, na ongeveer 3 km voelde ik m'n rechterborst wat irriteren maar niet pijnlijk. Uiteindelijk 7 km gelopen en na afloop voelde elke beweging vreemd in m'n rechterborst. 

 

Ik voelde een soort van plopjes als m'n borst bewoog, of gekraak.. Heel lastig te omschrijven. Dit heefttot de dag erna geduurd daarna voelde m'n borst gewoon wat geïrriteerd. Dit gemaild naar m'n plastisch chirurg, de assistent gaf aan dat de chirurg contact met me op zou nemen.  Dit is echter nog niet gebeurt en omdat de pijn weggetrokken was in de loop der dagen heb ik hier ook niet meer zo bij stil gestaan. 

 

Vandaag weer gaan hardlopen, weer bij ongeveer 3 km dat vervelende gevoel in m'n rechterborst. Dus ben omgedraaid en terug gerend. Nu voel ik dus weer t zelfde als die zondag. 

 

Herkend iemand dit en is dit normaal? 

 

Maandag bel ik sowieso de chirurg nog eens! 

Hoi Eef,

 

Ik herken jouw beschrijving van ploppen en kraken. Bij mij zat er ook nog een soort scheurend gevoel bij. Ik had het ook maar bij 1 borst en die borst is nu gedraaid. Ik had er overigens wel vrij snel al last van, niet tijdens intensief sporten maar gewoon al als ik normale huis tuin en keuken dingen deed of op mijn zij slaap. De pocket is te groot en er moet wat aan gedaan worden. Ik heb anatomische dual plane 270cc. Ik ben benieuwd wat je arts gaat zeggen en hoop voor je dat het snel beter wordt. Vind jij dat je borsten symmetrisch zijn of is die rechter sowieso al anders dan de linker? Bij mij kon ik van het begin al zien dat die foute borst heel anders in zn velletje zat. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, dus ik zeg die dingen er allemaal maar even bij. 

liefs Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Moes:

Hoi Eef,

 

Ik herken jouw beschrijving van ploppen en kraken. Bij mij zat er ook nog een soort scheurend gevoel bij. Ik had het ook maar bij 1 borst en die borst is nu gedraaid. Ik had er overigens wel vrij snel al last van, niet tijdens intensief sporten maar gewoon al als ik normale huis tuin en keuken dingen deed of op mijn zij slaap. De pocket is te groot en er moet wat aan gedaan worden. Ik heb anatomische dual plane 270cc. Ik ben benieuwd wat je arts gaat zeggen en hoop voor je dat het snel beter wordt. Vind jij dat je borsten symmetrisch zijn of is die rechter sowieso al anders dan de linker? Bij mij kon ik van het begin al zien dat die foute borst heel anders in zn velletje zat. Ik wil je niet onnodig ongerust maken, dus ik zeg die dingen er allemaal maar even bij. 

liefs Moes

Hee @Moes dank je voor je reactie. Fijn om iemand te horen die dit gevoel herkend! Wat balen dat jij hier last van hebt en al bij zo weinig belasting van je lichaam! Bedoel je met gedraaid dat de prothese gedraaid is bij jou? 

 

Had je deze klachten al vrij snel na je operatie? Hoelang po ben je nu? 

 

Ik ben nu begonnen met de bovenstaande tips van @Desert-Rose en @best_boobie op te volgen door mn borstborstband en sportbh snachts weer te dragen.. 

 

echt groot verschil tussen beide borsten zie ik niet. Rechts is wel altijd een beetje de meest zeurende borst na de operatie geweest. 

 

Heeft jouw pc vastgesteld dat de pocket te groot was? Welke pc heb je? Weet je al wanneer je geopereerd wordt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dames, 

 

Dinsdag heb ik een afspraak bij mn pc, ik ben dus erg benieuwd! Ik ben niet meer gaan hardlopen, dit vertrouw ik niet zo. Ben wel nog op de cross trainer gaan staan maar ook nu een zeurende 'pijn' in mn borst. Dus daar maar mee gestopt na een half uurtje. Nu ik terug denk heb ik dit altijd wel gehad maar voorheen dacht ik dat t te maken had met t herstel nog. Alleen nu ben Ik er meer op gefocused en kon ik t ook niet echt loslaten tijdens t trainen.

 

vanochtend opgestaan met een heel vervelend gevoel aan de bovenkant van mn borst. Mn rechterborst voelt zwaar en bewegen is niet prettig, niet pijnlijk maar ongemakkelijk. T bewegen van de prothese is ook niet prettig en merk verschil met de andere borst. 

 

Ik kan er echt wel om janken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

 

Schrijf al je vragen en hoe jij alles ervaart op, zodat je tijdens consult niets vergeet.

 

Ik denk dat het inderdaad nu even goed is om niet te trainen, want als je eigenlijk met alles zo'n last hebt, dat is niet normaal, en hoort ook niet, een prothese hoort niet zo te bewegen, en als een pocket eenmaal te groot is, dan ga je dat steeds meer voelen,omdat de prothese toch steeds aan de wandel gaat, en dit veroorzaakt een onaangenaam gevoel.

 

Ben super benieuwd wat je dinsdag te horen krijgt, en ik kan me voorstellen dat je wel kunt janken ( en dat mag best wel even, het is gewoon een tegenvaller) maar het belangrijkste is dat het opgelost gaat worden, daar moet je je nu even op gaan focussen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

@Eef.n

 

Schrijf al je vragen en hoe jij alles ervaart op, zodat je tijdens consult niets vergeet.

 

Ik denk dat het inderdaad nu even goed is om niet te trainen, want als je eigenlijk met alles zo'n last hebt, dat is niet normaal, en hoort ook niet, een prothese hoort niet zo te bewegen, en als een pocket eenmaal te groot is, dan ga je dat steeds meer voelen,omdat de prothese toch steeds aan de wandel gaat, en dit veroorzaakt een onaangenaam gevoel.

 

Ben super benieuwd wat je dinsdag te horen krijgt, en ik kan me voorstellen dat je wel kunt janken ( en dat mag best wel even, het is gewoon een tegenvaller) maar het belangrijkste is dat het opgelost gaat worden, daar moet je je nu even op gaan focussen.

 

xx

@Desert-Rose Dank je voor de tip, ik had er zelf nog niet aan gedacht om alles op te schrijven maar dat ga ik morgen meteen doen. Dan kan ik de pc ook een goed beeld geven wanneer en waarbij ik mn borst allemaal voel. Hopelijk was vandaag gewoon even een pechdag en had ik gewoon last... 

 

De sportbh snachts voelt wel heel prettig en veilig op t moment! 

 

Als ik op mn rug lig zonder bh dan lijkt mn rechtborst ook verder naar de zijkant te zakken dan de linker... 

 

Ergens probeer ik de hoop nog te houden dat er niks aan de hand is en ik m gewoon n beetje overbelast heb... maar ja... 

 

Zou een pc hier eerlijk over zijn als de pocket te groot is? (Dit zou ik wel verwachten maar soms lees je van die ervaringen waar je niet blij van wordt) En hoe test hij dit? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

 

Ja precies, zo kun je alles op een rijtje zetten wanneer het is begonnen etc, en tijdens een consult vergeet je een hoop, en helemaal als je in de stress zit.

 

Fijn dat de sport bh met het slapen een veilig gevoel geeft, zo fixeer je toch de borst een beetje.

 

Als het overbelasting is,dan zou het na een aantal weken rust over moeten zijn.

 

Ik denk zelf dat jouw pc hier wel eerlijk over zal zijn, omdat hij toch in mijn ogen wat ik allemaal al over hem gelezen heb, echt zijn naam hoog wil houden, en graag iedereen tevreden wilt houden, vind zijn nazorg ook super wat ik hier vaak lees.

 

Hij kan het voelen,of er iets mis is, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose 

 

T gevoel wat jij over mijn pc omschrijft, zo voel ik dat idd ook! Nog even geduld hebben en dan gelukkig uitsluitsel! 

 

Ik heb net een foto gemaakt van mn borsten als ik lig, mag ik m je sturen zodat je eens kunt kijken. Ik vind t vreemd uitzien.. stom dat ik t nooit eerder gezien heb. Misschien zie ik ook in eens wel spoken ofzo.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Eef.n:

@Desert-Rose 

 

T gevoel wat jij over mijn pc omschrijft, zo voel ik dat idd ook! Nog even geduld hebben en dan gelukkig uitsluitsel! 

 

Ik heb net een foto gemaakt van mn borsten als ik lig, mag ik m je sturen zodat je eens kunt kijken. Ik vind t vreemd uitzien.. stom dat ik t nooit eerder gezien heb. Misschien zie ik ook in eens wel spoken ofzo.. 

 

Ja hoor meis,stuur me maar even per pb,  ik wil best met je meekijken 

 

En ik ken jouw pc niet, maar wat ik heb gelezen, heb ik echt die indruk van hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

Goed. Af en toe nog wat pijntjes als ik teveel doe.

Ik denk wel dat Verdonck eerlijk zal zijn tegen je. 

Ik ben ook door hem geopereerd.

Ik ben nog niet op na controle geweest, maar lees hier toch ook dat de nazorg super is bij hen.

Ben wel een beetje bang om terug te lopen. Als ik dat zo allemaal lees.

Ik ging na 6 weken eens proberen, maar zal me maar mooi aan de regels van Verdonck houden en wachten tot 8 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.