Ga naar inhoud

Hulp gevraagd: vreemd gevoel in borst bij hardlopen, 5 maanden po


Eef.n

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

Afgelopen maanden niet heel actief meer geweest op t forum maar heb nu even een vraag. 

 

In januari heb ik een borstvergroting gehad. Nu na 5 maanden ben ik weer gestart met hardlopen, de maanden hiervoor

wel in de sportschool gesport maar voornamelijk alleen crosstrainer. 

 

Afgelopen zondag dus 7km gelopen, na ongeveer 3 km voelde ik m'n rechterborst wat irriteren maar niet pijnlijk. Uiteindelijk 7 km gelopen en na afloop voelde elke beweging vreemd in m'n rechterborst. 

 

Ik voelde een soort van plopjes als m'n borst bewoog, of gekraak.. Heel lastig te omschrijven. Dit heefttot de dag erna geduurd daarna voelde m'n borst gewoon wat geïrriteerd. Dit gemaild naar m'n plastisch chirurg, de assistent gaf aan dat de chirurg contact met me op zou nemen.  Dit is echter nog niet gebeurt en omdat de pijn weggetrokken was in de loop der dagen heb ik hier ook niet meer zo bij stil gestaan. 

 

Vandaag weer gaan hardlopen, weer bij ongeveer 3 km dat vervelende gevoel in m'n rechterborst. Dus ben omgedraaid en terug gerend. Nu voel ik dus weer t zelfde als die zondag. 

 

Herkend iemand dit en is dit normaal? 

 

Maandag bel ik sowieso de chirurg nog eens! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste Reactie

@Eef.n

Ik kan je jammer genoeg niet helpen, want ben zelf nog maar 3 weken po.

Maar heb je op zachte ondergrond gelopen of in het bos ofzo?

Is inderdaad wel raar. Ik hoop dat je vlug antw krijgt van je pc.

Ik ben ook een loopster en zie af dat ik niet kan lopen. 

Heb je direct 7km aan één stuk gelopen voor de eerste keer ? 

Indien ja. Zou het niet kunnen zijn dat het is omdat je niet hebt opgebouwd, dat je lichaam (vooral je borsten) die afstand en bewegingen niet in één keer aankunnen ?

Dat het te belastend was voor je borstspier  die beweging aan één stuk van de armen? 

Is maar helpen mee zoeken achter de oorzaak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Eef.n:

Hoi dames,

 

Afgelopen maanden niet heel actief meer geweest op t forum maar heb nu even een vraag. 

 

In januari heb ik een borstvergroting gehad. Nu na 5 maanden ben ik weer gestart met hardlopen, de maanden hiervoor

wel in de sportschool gesport maar voornamelijk alleen crosstrainer. 

 

Afgelopen zondag dus 7km gelopen, na ongeveer 3 km voelde ik m'n rechterborst wat irriteren maar niet pijnlijk. Uiteindelijk 7 km gelopen en na afloop voelde elke beweging vreemd in m'n rechterborst. 

 

Ik voelde een soort van plopjes als m'n borst bewoog, of gekraak.. Heel lastig te omschrijven. Dit heefttot de dag erna geduurd daarna voelde m'n borst gewoon wat geïrriteerd. Dit gemaild naar m'n plastisch chirurg, de assistent gaf aan dat de chirurg contact met me op zou nemen.  Dit is echter nog niet gebeurt en omdat de pijn weggetrokken was in de loop der dagen heb ik hier ook niet meer zo bij stil gestaan. 

 

Vandaag weer gaan hardlopen, weer bij ongeveer 3 km dat vervelende gevoel in m'n rechterborst. Dus ben omgedraaid en terug gerend. Nu voel ik dus weer t zelfde als die zondag. 

 

Herkend iemand dit en is dit normaal? 

 

Maandag bel ik sowieso de chirurg nog eens! 

Hoi hoi

Hm.. apart...
Draag je een stevige sportbh? Of wiebelen je borsten erg bij het lopen?

Ik kan me zo voorstellen dat er nog ergens wat vocht of lucht verscholen gezeten heeft in de buurt van je prothese, en dat dit dat rare gekraak veroorzaakt.. Maar dit is puur giswerk van me, weet dit niet zeker..
Wel vervelend voor je, want na 5 maanden zou je toch mogen verwachten dat je met een stevige sportbh weer gewoon zou moeten kunnen hardlopen..

Hoop dat je snel antwoord krijgt van je pc, en zou je zijn antwoord met ons willen delen?
Als je trouwens te lang niets hoort van je pc, neem dan gerust nog een keer contact op he! Hij mag best even de moeite nemen om je te antwoorden :) 

Ik pas even je titel aan, misschien dat er dan meer reacties komen..

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Natje3:

@Eef.n

Ik kan je jammer genoeg niet helpen, want ben zelf nog maar 3 weken po.

Maar heb je op zachte ondergrond gelopen of in het bos ofzo?

Is inderdaad wel raar. Ik hoop dat je vlug antw krijgt van je pc.

Ik ben ook een loopster en zie af dat ik niet kan lopen. 

Heb je direct 7km aan één stuk gelopen voor de eerste keer ? 

Indien ja. Zou het niet kunnen zijn dat het is omdat je niet hebt opgebouwd, dat je lichaam (vooral je borsten) die afstand en bewegingen niet in één keer aankunnen ?

Dat het te belastend was voor je borstspier  die beweging aan één stuk van de armen? 

Is maar helpen mee zoeken achter de oorzaak.

 

@Natje3 dank je voor t meedenken. Ik liep voor mn BV altijd lange afstanden dus qua km's is mn lichaam t wel gewend. Afgelopen tijd in de sportschool ook een aantal keer een kleiner aantal km gelopen op de loopband. Dit was dan telkens rond de 2,5/3 km. Verder de oefeningen voor mn borstspieren langzaam opgebouwd. 

 

T is dus echt even n raadsel en baal er echt van! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Hm.. apart...
Draag je een stevige sportbh? Of wiebelen je borsten erg bij het lopen?

Ik kan me zo voorstellen dat er nog ergens wat vocht of lucht verscholen gezeten heeft in de buurt van je prothese, en dat dit dat rare gekraak veroorzaakt.. Maar dit is puur giswerk van me, weet dit niet zeker..
Wel vervelend voor je, want na 5 maanden zou je toch mogen verwachten dat je met een stevige sportbh weer gewoon zou moeten kunnen hardlopen..

Hoop dat je snel antwoord krijgt van je pc, en zou je zijn antwoord met ons willen delen?
Als je trouwens te lang niets hoort van je pc, neem dan gerust nog een keer contact op he! Hij mag best even de moeite nemen om je te antwoorden :) 

Ik pas even je titel aan, misschien dat er dan meer reacties komen..

xxx BB

@best_boobie dank je voor je reactie! Ik heb zelfs 2 sportbh's aangedaan voor de zekerheid. Een is door de pc zelf aangemeten en de andere is de welbekende hier op t forum van de Hema. Kan ook niet zeggen dat mn borsten erg bewegen met t lopen. Ik voel t wel meer als voorheen, maar dat is natuurlijk logisch. Dan voel ik eerder de implantaten wat bewegen. 

 

Ik had t Bij de nacontrole ook nog aan de pc gevraagd of Ik kon hardlopen, dit was geen probleem na de herstelperiode. Dus Baal nu wel n beetje, vooral omdat ik dus niet weet wat t kan zijn! 

 

Ik mail de Kliniek vandaag meteen weer even! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Natje3:

@Eef.n

Maar je me eens.iets weten als je meer weet van pc.

Ben er toch ook mee bezig omdat ik ook bang ben voor als ik weer mag starten met lopen 

@Natje3 Als ik meer weet dan laat ik t hier achter! 

 

Hoe gaat t herstel bij jou? Door wie ben je geholpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Eef.n:

Hoi dames,

 

Afgelopen maanden niet heel actief meer geweest op t forum maar heb nu even een vraag. 

 

In januari heb ik een borstvergroting gehad. Nu na 5 maanden ben ik weer gestart met hardlopen, de maanden hiervoor

wel in de sportschool gesport maar voornamelijk alleen crosstrainer. 

 

Afgelopen zondag dus 7km gelopen, na ongeveer 3 km voelde ik m'n rechterborst wat irriteren maar niet pijnlijk. Uiteindelijk 7 km gelopen en na afloop voelde elke beweging vreemd in m'n rechterborst. 

 

Ik voelde een soort van plopjes als m'n borst bewoog, of gekraak.. Heel lastig te omschrijven. Dit heefttot de dag erna geduurd daarna voelde m'n borst gewoon wat geïrriteerd. Dit gemaild naar m'n plastisch chirurg, de assistent gaf aan dat de chirurg contact met me op zou nemen.  Dit is echter nog niet gebeurt en omdat de pijn weggetrokken was in de loop der dagen heb ik hier ook niet meer zo bij stil gestaan. 

 

Vandaag weer gaan hardlopen, weer bij ongeveer 3 km dat vervelende gevoel in m'n rechterborst. Dus ben omgedraaid en terug gerend. Nu voel ik dus weer t zelfde als die zondag. 

 

Herkend iemand dit en is dit normaal? 

 

Maandag bel ik sowieso de chirurg nog eens! 

Supervervelend! Ik loop ook 6x per week hard en als dat straks niet meer kan dan ga ik echt hard balen! Hoop voor je dat het snel verdwijnt of dat de pc reageert... Hou ons op de hoogte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

Door Verdonck. 

Ik weet dat hij aan mijn bed stond om te zeggen dat ik naar huis mocht, en hij zei tegen me en zeker niet voor 8 weken niet lopen en anders niets van voor dit en dat oppassen. Nu ik jou bericht lees denk ik daarop. 

Ik weet niet waarom hij dat toen zo belangrijk vind om dat tegen me te zeggen. Daarom dat ik ook bang ben als ik opnieuw ga lopen.

En bij de meeste pc's mag je al na 6 weken terug sporten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eef.n

 

He meis,

 

Ben ook inderdaad benieuwd wat je pc gaat zeggen.

Normaal gesproken kun je na 3 maanden het hardlopen oppakken, wellicht kun je toch ook nog eens kijken voor een andere sport bh, en dan de Shock Absorber Ultimate Run, deze is speciaal voor hardlopen, kost wel iets meer, maar heeft een hoog level, en zorgt ervoor dat de borsten niet omhoog bouncen, wellicht het proberen waard.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Eef.n:

@best_boobie dank je voor je reactie! Ik heb zelfs 2 sportbh's aangedaan voor de zekerheid. Een is door de pc zelf aangemeten en de andere is de welbekende hier op t forum van de Hema. Kan ook niet zeggen dat mn borsten erg bewegen met t lopen. Ik voel t wel meer als voorheen, maar dat is natuurlijk logisch. Dan voel ik eerder de implantaten wat bewegen. 

 

Ik had t Bij de nacontrole ook nog aan de pc gevraagd of Ik kon hardlopen, dit was geen probleem na de herstelperiode. Dus Baal nu wel n beetje, vooral omdat ik dus niet weet wat t kan zijn! 

 

Ik mail de Kliniek vandaag meteen weer even! 

Hm.. beide bh's hebben geen hoog level en ik heb geen idee of twee bh's met laag level evenveel effect hebben als 1 bh met hoog level.
Ik heb zelf de Shock absorber Ultimate, en moet zeggen dat ik echt veel steun ervaar daarvan. Heb ook enkele sporttops met ingenaaid stukje, waardoor borsten echt goed blijven zitten.

Ik zou er nog eens over nadenken om dit toch te overwegen, aangezien je je borsten langer mooi houdt, als ze goed ingepakt zitten bij het sporten, en het gevoel misschien minder is.

Als het met zo een bh, evt met zo een sporttop erover, nog steeds raar aanvoelt, dan is dat wel echt balen. Na 5 maanden moet je idd je hardlopen weer kunnen oppakken.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Na 3 maanden:o . ik hoopte echt dat ik na 8 weken (bij Verdonck  mogen we niet voor 8 weken)terug te kunnen lopen zonder problemen.

Ik ga misschien wel eens kijken voor die sport bh. Van welk merk is deze Shock absorber Ultimate run ?

@Desert-Rose

@best_boobie

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Natje3:

 

Na 3 maanden:o . ik hoopte echt dat ik na 8 weken (bij Verdonck  mogen we niet voor 8 weken)terug te kunnen lopen zonder problemen.

Ik ga misschien wel eens kijken voor die sport bh. Van welk merk is deze Shock absorber Ultimate run ?

@Desert-Rose

@best_boobie

Het advies hard lopen is per pc wisselend, dus het kan best dat Verdonck zegt met 8 weken, maar bijv Nio die zegt 3 maanden.

 

Shock Absorber is het merk, en de Ultimate run is echt de beste voor hardlopen

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Natje3:

@Desert-Rose

Bedankt. Deze ga ik zeker bestellen. Bedankt voor de tip.

 

Graag gedaan hoor meis

 

Het is deze, je moet even kijken op verschillende sites, want de prijzen verschillen nog al 

 

https://all4running.nl/hardloop-ondergoed/dames-sportondergoed/sport-bh/shock-absorber-ultimate-run-bh-dames-s5044blk.html?ad_id=202372317524&gclid=CJzK47uN2dQCFSIM0wodnioH5g

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Natje3 en @best_boobie 

 

Goed dat je aangeeft dat Ik dus eigenlijk de verkeerd sportbh's draag!! En Ik maar denken dat ze stevig genoeg waren. Stom stom stom! Nooit n zware sportbh hoeven dragen dus is even nieuw voor me! Ik ga m direct bestellen! 

 

Ik ben ook door dr. Verdonck geholpen! Vandaag heeft hij me gebeld, hij gaf aan dat er door de belasting waarschijnlijk vocht is ontstaan en dit dat vreemde gevoel Opleverd. Zijn advies rustig aan opbouwen.. ( en dus de juiste sportbh ) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Natje3 en @best_boobie

 

Klopt wat best_boobie zegt, t vocht trekt vanzelf weg. T was ook niet iets zorgwekkends. 

 

Ben zelf eigenlijk ook blij dat is naast de pc te contacteren ook hier even om advies gevraagd heb! Hier krijg je toch net even de tips die een pc vaak niet geeft. 

 

Goed dat er een forum is zoals dit!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎25‎-‎6‎-‎2017 om 15:25 zei Desert-Rose:

 

Graag gedaan hoor meis

 

Het is deze, je moet even kijken op verschillende sites, want de prijzen verschillen nog al 

 

https://all4running.nl/hardloop-ondergoed/dames-sportondergoed/sport-bh/shock-absorber-ultimate-run-bh-dames-s5044blk.html?ad_id=202372317524&gclid=CJzK47uN2dQCFSIM0wodnioH5g

ik heb de link aan mijn favorieten toegevoegd! Ik doe namelijk ook aan hardlopen dus kan ik deze ook goed gebruiken na mijn operatie in december! dank je wel @Desert-Rose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.