Ga naar inhoud

kapselvorming/borstvoeding/verwijdering van implants


Aanbevolen berichten

Hey!

 

Zoals ik al me voorgesteld had, twijfel ik al jaaaaren over BV. 

Ik heb wel wat research gedaan maar deze vragen worden nog niet volledig opgelost.

 

Heeft iemand al ervaring met kapselvorming en ja, is de operatie van kapselverwijdering een 'zware' operatie?

Vaak worden implants ook vervangen, dan moet je heel die herstelproceduren terug aangaan..

 

Als er iets mis gaat, wil ik gewoon de implants verwijderen, maar ik vraag me af of je borsten terug 'normaal' worden (ik bedoel ermee, hetzelfde als voor de operatie buiten uw littekens) na de verwijdering.

 

Ik heb ook gelezen dat je zwangerschap/borstvoeding heel veel veranderingen breng aan je borsten.

Hoe zijn die geworden na je zwangerschap/borstvoeding?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik moet nu een wissel vanwegen omstandigheden en kon kiezen om ze er definitief uit te laten maar dan kunnen ze je niet vertellen hoe de borsten er uit komen aangezien ze door de vergroting uiteraard opgerekt worden dus ja je kan dan lege hangborsten over houden maar het kan ook zijn dat ze er "redelijk" normaal uit komen!

dit is iets wat je uiteindelijk pas na de operatie kan zien!

maar @best_boobie of @Desert-Rose zullen hier vast meer van weten!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word 24 juli geopereerd omdat ik ze na 22 jaar wel graag wil laten verwijderen. Volgens mij heb ik geen kapselvorming, ik heb in ieder geval nergens last van.

ik twijfel wel of ik ze wil laten vervangen of dat ik ze er alleen maar uit laat halen.

Ben nu 43 jaar en waarschijnlijk moet ik dan over een jaar of 15 nog een keer geopereerd worden.

Misschien ga ik wel vragen of lipofilling ook een mogelijkheid is na het verwijderen.

10 juli heb ik mijn eerste consult en dan gaan we een beslissing nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎-‎6‎-‎2017 om 13:27 zei Grownbabe:

Hey!

 

Zoals ik al me voorgesteld had, twijfel ik al jaaaaren over BV. 

Ik heb wel wat research gedaan maar deze vragen worden nog niet volledig opgelost.

 

Heeft iemand al ervaring met kapselvorming en ja, is de operatie van kapselverwijdering een 'zware' operatie?

Vaak worden implants ook vervangen, dan moet je heel die herstelproceduren terug aangaan..

 

Als er iets mis gaat, wil ik gewoon de implants verwijderen, maar ik vraag me af of je borsten terug 'normaal' worden (ik bedoel ermee, hetzelfde als voor de operatie buiten uw littekens) na de verwijdering.

 

Ik heb ook gelezen dat je zwangerschap/borstvoeding heel veel veranderingen breng aan je borsten.

Hoe zijn die geworden na je zwangerschap/borstvoeding?

 

 

Hoi hoi

NOrmaal gezien worden de prothesen ook vervangen als je overmatig kapsel hebt.
Het herstel van het verwijderen van het kapsel (of dat nou met wissel van de implantaten is of dat de oude implantaten blijven zitten (als dat überhaupt kan?)) is hetzelfde als wanneer je ook meteen nieuwe implantaten laat zetten. Dit omdat het juist om het herstel van het nieuwe kapsel gaat, dat je rustig aan moet doen.
De vorming van het kapsel duurt 6 weken en deze tijd is dus ook de hersteltijd. Daarnaast worden er toch wonden gevormd in de borst, omdat het soms niet heel makkelijk weg te halen is, dat kapsel, en dus dat moet ook allemaal genezen.

Neem je nieuwe implantaten, maar is het kapsel nog goed, dan is het herstel korter. Er wordt dan alleen een klein sneetje in het kapsel gemaakt en als dat hersteld is, en de wond herstelt is aan de buitenkant, kun je weer normale dingen doen.

Wat ik hier de afgelopen jaren gelezen heb, ligt het er maar net aan hoe extreem je kapsel is en hoe dik je huid, hoe de operatietechniek van de pc enz. Meestal kun je de eerste paar dagen wel iets meer last hebben, maar daarna lijkt het herstel toch wel op de normale wissels/borstvergrotingen, zover ik dat kan inschatten natuurlijk.

Afhankelijk van hoe lang je je implantaten al hebt, hoeveel je borsten meegemaakt hebben in de tussentijd (gewichtstoename/ -afname), zwangerschap enz enz, hoe minder je borsten zullen lijken op de borsten die je nu hebt.
Stel dat je nu nog strak in je velletje zit, het zou kunnen dat er een groot gedeelte van hersteld als je na jaren je prothesen laat verwijderen, maar het kan ook allemaal wel wat slapper geworden zijn.

Het kán zijn dat een zwangerschap veel verandering brengt aan je lichaam. Dit is echter geheel afhankelijk per zwangerschap. Heb meiden gezien die enorm groeiden bij de ene zwangerschap en superslang bleven bij de andere zwangerschap. Geen peil op te trekken dus eigenlijk helaas...
Borstvoeding is trouwens iets dat geen probleem hoeft te zijn na een borstvergroting!
Een vriendin van mij heeft een dik jaar borstvoeding gegeven. Zij had toen al 2 jaar siliconen.

Als we alles van te voren weten, wordt het leven saai haha ;) 
Maar zonder gekheid, op sommige vragen van jou, is gewoon geen duidelijk antwoord te geven of te vinden helaas :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Natje3 ik vind ze niet mooi meer. Voor mijn gevoel is mijn eigen borst gaan zakken tov de prothese en voel ik de randen nu. Hier heb ik nog nooit eerder last van gehad. Een ander ziet het niet, maar ik wil ze er gewoon uit hebben. Momenteel verkeer ik ook in de omstandigheid dat ik alle tijd heb voor een operatie. Ik woon op Sint Maarten nu, heb geen werk. Mijn 2 herdershonden lopen hier in een enorme tuin dus daar heb ik ook minder omkijken naar dan in Nederland en mijn 2 paarden heb ik toch al uitbesteed in Nederland zolang ik op Sint Maarten woon.

Alle tijd om te herstellen dus als ik iets wil moet ik het nu doen omdat ik als ik weer terug ben in Nederland gewoon te veel moet regelen voor een operatie. Voor mijn gevoel is nu of nooit.

 

Misschien gaan ze wel weer 22 jaar mee hoor of nog langer, ik weet het niet. We wachten het oordeel van de chirurg af.

Ik wil geen lege borsten, dus als er weer prothesen in moeten dan gaat dat ook gewoon weer gebeuren. Maar als het niet hoeft dan doe ik het toch liever niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.