Ga naar inhoud

Alyssa : 17 juli 2017 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

  • Reacties 182
  • Created
  • Laatste Reactie
2 uur geleden zei Truusje:

Haha ze attendeerde mij er ook op :45: ik deed me vest aan maar me arm deed ik naar achter maar dat mocht dus niet haha. Fijn dat alles goed was bij iedereen. Ik mag maandag beginnen met creme te smeren. Dus ik moet nog even wachten. 

Ohh mag je armen toch wel gewoon bewegen om je aan te kleden ? :rolleyes: 

ik dacht dat alleen tillen en boven je hoofd pakken niet mocht ( ellebogen niet hoger dan schouders ) 

 

fijn Dames dat jullie allemaal goed gekeurd zijn ! Ik volgende week op controle pas met twee weken.

blij als die pleisters er af zijn zitten niet echt lekker 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Gizmootje:

Ohh mag je armen toch wel gewoon bewegen om je aan te kleden ? :rolleyes: 

ik dacht dat alleen tillen en boven je hoofd pakken niet mocht ( ellebogen niet hoger dan schouders ) 

 

fijn Dames dat jullie allemaal goed gekeurd zijn ! Ik volgende week op controle pas met twee weken.

blij als die pleisters er af zijn zitten niet echt lekker 

 

Haha jaaa dat dacht ik dus ook. Ik deed het ook onbewust eingelijk en toen zei lisa jaa je mag je armen niet zover naar achter doen... spannend volr jou volgende week! Die pleisters zijn wel echt een opluchting als die eraf zijn die trokken bij mij heel erg aan de onderkant... alleen krijg je die band ervoor terug hahaha die is net zo erg :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was ook alles goed! Ik ging om 8:55 naar binnen en stond om 9:05 weer bij de auto. Er zijn foto's gemaakt, ze heeft gevoeld en de borstband om gedaan.  

 

Lisa was verbaasd over hoe ik op stond en liep, eigenlijk over mijn hele herstel. Ik heb buiten wat spierpijn gewoon geen pijn gehad, dus doe eigenlijk alles weer. Ze zei dat ze dat maar zelden hoorde, dat het wel eens voor kwam maar dat alles wel heel voorspoedig was gegaan bij mij. Natuurlijk pas ik wel op met tillen en bukken etc. Ik mocht ook meteen weer beginnen met auto rijden en fietsen, vanaf maandag bio oil smeren. En ik mocht langzaam 'wat gaan wandelen' maar dat deed ik eigenlijk al heel veel. Littekens zijn nu al heel mooi, alles is dicht en er zitten geen korstjes meer. 

 

Hoe vinden jullie de borstband? Ik dacht de hele dag dat ik er niet mee zou kunnen slapen, maar ik lig helemaal plat en het ligt erg fijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Gizmootje:

Ohh mag je armen toch wel gewoon bewegen om je aan te kleden ? :rolleyes: 

ik dacht dat alleen tillen en boven je hoofd pakken niet mocht ( ellebogen niet hoger dan schouders ) 

 

fijn Dames dat jullie allemaal goed gekeurd zijn ! Ik volgende week op controle pas met twee weken.

blij als die pleisters er af zijn zitten niet echt lekker 

Ik hoorde bij de nacontrole dat je ook absoluut niet zelf je bh mag los of vastmaken aan de achterkant. Dat wist ik ook niet en deed ik soms al zelf.. dus ik zou ook met kleding met bepaalde bewegingen uitkijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/24/2017 om 22:52 zei jeda:

Komt ze weer aan... je moet je borsten niet zo afkraken hoor!!! Maar vond t eind rijden voor zo klein en kort bezoekje wel wat hoor hahah maar goed t is weer gecheckt en alles was in orde.. nu zien dat die 6 weken beetje snel voorbij gaan vliegen... 

Inderdaad! Ik moest ook 2 uur rijden al zijn er bij mij wel ook foto's gemaakt voor in mijn dossier.. ik zou zelf dan toch een paar goede foto's maken zoals zij dat doen. Die zou je kunnen opsturen maar ook gewoon voor jezelf. Je krijgt de anderen namelijk bij de volgende controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Alyssa:

Zo, vanmorgen op controle geweest. Ik werd fijn snel geholpen door Lisa. Ik was al iets eerder aan de beurt dus denk dat ik jou daarom niet heb gezien @Truusje! Lisa keek naar mijn borsten en zei: "Oh ik zie dat ze je flink met verdoving hebben ingespoten". Weet niet of dat door de blauwe plekken onder mijn borsten kwam haha maar goed. Nog steeds mooi blauw... Ze voelde aan mijn borsten, merkte op dat de linker nog wat langer nodig had om te herstellen (die is ook nog dikker) en ze heeft foto's gemaakt. Ik baal er eigenlijk wel van dat de linker nog groter is!! Moet ik meer geduld hebben? Ze vroeg hoe lang ik pijn had gehad na de bevalling, en ik zei dat de eerste drie dagen een hel vond. 

Ze vertelde dat ik na de 6 weken alle beha's aan mocht, behalve push up. Ze zei wel dat ik niet te veel moest kopen, omdat ze nog veranderen. Ze adviseerde me om na 4 maanden de borsten bij een goede lingeriezaak op te laten meten. 4 maanden lijkt nog zo ver weg...maar heb wel al zin om nieuwe beha's te kopen! Ookal ben ik alleen maar push-up beha's gewend, dus wordt het toch een beetje gek om daar niet naar te kijken in de winkels... 

Hoe is het bij de rest gegaan? Hoe gaat het met jullie? @Willlemyn en @Truusje en wie ik allemaal vergeet te taggen ;) 

Dat komt inderdaad door extra verdovingsspuiten! Ik ben ook nog bont en blauw (dat zie ik bij de meeste niet op de foto's) en bij mij vertelde ze dat dit komt omdat ik extra prik(ken) had gehad. Ik vind mijn herstel erg langzaam gaan. Slik nog steeds mijn paracetamol en doe niet veel.

 

Het ergste vind ik dat mij bij het consult werd verteld dat ik mijn zoontje na wat dagen gerust rustig, soms kon tillen. Dit is de reden dat ik voor de operatie heb gekozen. Nu werd er gezegd dat dit 6 weken absoluut niet mag. Als ik dat had geweten... En nu? Ik zei al, ik kan moeilijk bij mijn moeder in blijven 6 weken. Dat was dus een hele grote tegenvaller..

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei AngelinaJJ:

Dat komt inderdaad door extra verdovingsspuiten! Ik ben ook nog bont en blauw (dat zie ik bij de meeste niet op de foto's) en bij mij vertelde ze dat dit komt omdat ik extra prik(ken) had gehad. Ik vind mijn herstel erg langzaam gaan. Slik nog steeds mijn paracetamol en doe niet veel.

 

Het ergste vind ik dat mij bij het consult werd verteld dat ik mijn zoontje na wat dagen gerust rustig, soms kon tillen. Dit is de reden dat ik voor de operatie heb gekozen. Nu werd er gezegd dat dit 6 weken absoluut niet mag. Als ik dat had geweten... En nu? Ik zei al, ik kan moeilijk bij mijn moeder in blijven 6 weken. Dat was dus een hele grote tegenvaller..

 

Wat vervelend om te lezen dat het zo langzaam gaat :( 

Dit bedoel ik echt niet bot, maar wist je niet dat je 6 weken niet mocht tillen? Als je even op internet kijkt wat je wel en niet mag na een bv staat dat letterlijk overal meteen! :o 

 

heeeeel bizar dat de consulente tegen jou heeft gezegd dat je na een paar dagen wel weer zo mogen tillen.. echt niet oké! 

Hoe oud is je zoontje als ik vragen mag? 

 

Mijn dochter is bijna 2 maar ook zij moet nog in bed getild worden enzo. Ik woon bij Mn ouders dus nu is dat geen probleem maar volgende week gaat Mn ma weer sporten en werken dus ben benieuwd hoe ik het dan ga doen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak zelf ook iedere keer foto's hoor wel zo leuk om t proces zo te volgen :) 

 

@AngelinaJJ ik heb ook lang paracetamol geslikt hoor. Was er bijna vanaf en toen kreeg ik weer erge last vh zakken vd prothese dus heb bij elkaar wel 2 weken para gehad de andere pijnstillers was wel snel voorbij. Dus ook bij mij gaat t niet zo snel hoor. Hoeft ook niet tis niet niks hè wat er even gebeurd is met je lichaam.. en vh tillen volgens mij zeiden ze als t echt niet anders kan na bijv 3 weken dan armen in de zij houden dus met je onderarmen tillen. Maar proberen dit gewoon te vermijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Blondie22:

 

Wat vervelend om te lezen dat het zo langzaam gaat :( 

Dit bedoel ik echt niet bot, maar wist je niet dat je 6 weken niet mocht tillen? Als je even op internet kijkt wat je wel en niet mag na een bv staat dat letterlijk overal meteen! :o 

 

heeeeel bizar dat de consulente tegen jou heeft gezegd dat je na een paar dagen wel weer zo mogen tillen.. echt niet oké! 

Hoe oud is je zoontje als ik vragen mag? 

 

Mijn dochter is bijna 2 maar ook zij moet nog in bed getild worden enzo. Ik woon bij Mn ouders dus nu is dat geen probleem maar volgende week gaat Mn ma weer sporten en werken dus ben benieuwd hoe ik het dan ga doen.. 

Ik wist dat ik niet mocht tillen. Het is mijn 3e operatie in 2 jaar tijd dus ik was me bewust dat veel niet mag. Maar omdat mijn zoontje van 8 maanden nu nog hoog slaapt etc dacht ik dat ik hem in ieder geval wel soms uit bed zou mogen halen of in de stoel zetten etc. Na mijn keizersnede kon dit bv wel. 

 

Telefonisch voor het consult was dit al mijn 1e vraag. Toen werd meteen al gezegd dat dit in dat soort situaties wel moest kunnen als ik zou uitkijken. Ook tijdens het consult werd dit herhaald. Ik was niet de eerste moeder die dit ging doen werd er gezegd. Ik dacht dus dat ik sowieso na een week soms, als er niemand anders aanwezig was, hem even zou mogen/kunnen verplekken. Eigenlijk gelijk vanaf het moment dat ik wakker werd uit de narcose werd mij dit gelijk afgeraden toen ik het over mijn zoontje had. Ook nu tijdens de nacontrole was het radicaal, dat mag 6 weken niet. 

 

Dat is dus wel erg problematisch. Ben nu alwwer 9 dagen bij mijn moeder in maar mijn man die alleen thuis is, ikzelf wil graag weer naar huis en mijn moeder waar het allemaal teveel voor is zijn daar niet blij mee. Dus dat wordt zoeken naar een oplossing maar waarschijnlijk wordt het sowieso vanaf week 3 of 4 erg soms even tillen... ben er wel bang voor.

 

Maar goed, het is gebeurd en hopelijk zal het de moeite waard zijn en komt het allemaal goed ;-)

 

Ja een kleintje van 2 weegt natuurlijk nog zwaarder, al is hij ook al 10 kilo. Dat lijkt me ook lastig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was helemaal vergeten te vragen of ik na 2 weken mocht beginnen met smeren. Maar dat is dus oke? Bio oil dus? :D Ook de littekens toch?

 

@Nikitaxx Tegen mij zei ze ook je mag vanaf vandaag rustig beginnen met wandelen. Maar ik ben al elke dag zeker een uur aan het wandelen. Als het niet meer is haha. Oeps!

 

Bij mij trouwens ook foto's gemaakt en gevoeld. Ziet er allemaal wel ok uit. 

Ben benieuwd welke maat het nu uiteindelijk wordt :wub:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik me afvraag over het tillen...als je je kleintje nu oppakt terwijl je op de grond zit. dus zonder dat je moet bukken en kracht zetten, je neemt m tegen de borst, ellebogen tegen je lichaam, en je staat zo recht..zou dit mogen. is niet tillen maar dragen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het spijt me zeer, maar verwachten ze dan ook dat ik 6 weken lang geen boodschappen doe? Ik heb gisteren boodschappen gedaan en ja, ook dan moet ik wel even tillen! Als er een fles frisdrank bij zit, dan zijn de boodschappen al gauw wat zwaarder. Ik probeer dan mijn armen tegen mijn lichaam te houden en het vooral uit armkracht te laten komen en niet uit borstkracht. Sommige dingen kan ik echt niet vermijden. En tuurlijk, als het pijn zou doen, zou ik meteen stoppen. Ik weet wel dat ik met tillen moet opletten, maar ik kan niet aan alles ontkomen. Ook mijn beha losmaken achter doe ik zelf. Scheelt wel dat ik lange armen heb en dat alles vrij gemakkelijk gaat, maar als ik dat ook zelf niet mag doen....pff ik word wel beetje chagrijnig van al die beperkingen. Kan me voorstellen @AngelinaJJ dat jij met je kleintje daar nog meer moeite mee hebt. 

En met autorijden, het schakelen, dan zet je met je arm toch ook bepaalde kracht naar voor en naar achteren? Maar dat mag dan weer wel? Pfff....om gek van te worden! 

 

Mijn moeder had nog een potje bio-oil, dus die ga ik gebruiken. Vind het wel prima dat de pleisters eraf zijn, maar hoe lang moet je die gaasjes er nu op houden? Want dat ziet er al helemaal niet uit hahah. En ik vind het maar onhandig zo die gaasjes tussen je beha klemmen.

 

Dat was mijn gezeik, hope you enjoyed it:62::152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier ook een rondlopen van 4 jaar en idd moet soms wel eens bukken en iets oppakken. Probeer ook zoveel mogelijk door me knieën te gaan met iets pakken. Sommige dingen even een krukje als het hoger staat. Maar zoals je zegt je kunt niet zes weken op de bank blijven zitten. 

Ik heb gister ook met een stofdoek eventjes over de nachtkastjes en meubels enzo gegaan, er was hulp om te stofzuigen dweilen en badkamer etc te doen. Maar echt dat 6 weken niks doen lijkt mij voor iedereen toch onmogelijk. 

Mijn bh heeft een voor sluiting dat is wel makkelijk. 

Volgende week ben ik 2 weken en wil dan weer gaan proberen zelf te koken, maak nu alleen dingen warm durf nog geen zware pannen te tillen met afgieten enzo. Man lief en me moeder zorgen dat ik het nu alleen aan hoef te zetten zodat man lief thuis komt alleen nog af moet gieten en opscheppen. Hoe doen jullie dit ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan idd niet niks doen, is gewoon onmogelijk. de 1ste 2 weken heb ik me hier wel echt aan gehouden., ik had ook hulp waardoor ik me dit kon permitteren. vanaf dag 15 ben ik rustig aan alles zelf weer beginnen doen.

boodschappen doe ik nog met mijn man samen. maar koken en potten afgieten doe ik zelf. er staat wel een trapje in men keuken nu, zodat ik aan de bovenste spullen kan zonder me te moeten rekken ;)

bukken doe ik zoveel mogelijk door men knieen maar af en toe kan het idd echt niet anders met onze kleinste.

 

men haar vastdoen probeer ik ook zoveel mogelijk met het hoofd naar beneden maar af en toe betrap ik mezelf erop dat de armen te ver omhoog zijn.

 

het is niet simpel, maar ik let er zeker wel op dat dit niet te vaak gebeurd ,maar het leven gaat door he.

binnenkort begint men zoon ook weer terug met zen vakantiewerk en zal ik de kleinste ook uit zijn ledikant moeten tillen, ik zal wel net 5 of 6 weken po zijn dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Alyssa:

Ja het spijt me zeer, maar verwachten ze dan ook dat ik 6 weken lang geen boodschappen doe? Ik heb gisteren boodschappen gedaan en ja, ook dan moet ik wel even tillen! Als er een fles frisdrank bij zit, dan zijn de boodschappen al gauw wat zwaarder. Ik probeer dan mijn armen tegen mijn lichaam te houden en het vooral uit armkracht te laten komen en niet uit borstkracht. Sommige dingen kan ik echt niet vermijden. En tuurlijk, als het pijn zou doen, zou ik meteen stoppen. Ik weet wel dat ik met tillen moet opletten, maar ik kan niet aan alles ontkomen. Ook mijn beha losmaken achter doe ik zelf. Scheelt wel dat ik lange armen heb en dat alles vrij gemakkelijk gaat, maar als ik dat ook zelf niet mag doen....pff ik word wel beetje chagrijnig van al die beperkingen. Kan me voorstellen @AngelinaJJ dat jij met je kleintje daar nog meer moeite mee hebt. 

En met autorijden, het schakelen, dan zet je met je arm toch ook bepaalde kracht naar voor en naar achteren? Maar dat mag dan weer wel? Pfff....om gek van te worden! 

 

Mijn moeder had nog een potje bio-oil, dus die ga ik gebruiken. Vind het wel prima dat de pleisters eraf zijn, maar hoe lang moet je die gaasjes er nu op houden? Want dat ziet er al helemaal niet uit hahah. En ik vind het maar onhandig zo die gaasjes tussen je beha klemmen.

 

Dat was mijn gezeik, hope you enjoyed it:62::152:

Inderdaad! Amen to that! Ik snap echt dat het natuurlijk voor jezelf is en ik wil ook echt niet onnodig gevaar lopen voor complicaties. Ik snap ook dat ze het moeten zeggen maar ik geloof niet dat iedereen het privilege heeft om 6 weken lang niets te doen. Boodschappen, zorg voor dier en kind(heb ook een hond) etc kunnen niet altijd 6 weken lang overgenomen worden.. ik vraag me dus af hoe het meestal gaat in de praktijk. 

 

Ik zou het nu 10 dagen po nog niet durven maar 6 weken is wel erg lang..

 

Ps die gaasjes, weet je hoelang ze zei tegen mij! Net zolang als je gaat smeren en dat zou zelfs een jaar 'moeten'. In ieder geval tot dat het littejen helemaal klaar is. Dat zie ik mezelf niet doen. Kost ook een fortuin aan gaas btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met die gaasjes stop ik zodra er geen korstjes meer opzitten, dacht dat het eerder ter bescherming was zodat je bh de korstjes er niet afwrijft. maar als de korstjes eraf zijn is het toch niet meer nodig. ik stop ermee dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei MissM:

met die gaasjes stop ik zodra er geen korstjes meer opzitten, dacht dat het eerder ter bescherming was zodat je bh de korstjes er niet afwrijft. maar als de korstjes eraf zijn is het toch niet meer nodig. ik stop ermee dan.

 

Ja hier sluit ik me bij aan! De gaasjes zijn inderdaad ter bescherming van de korstjes en om te voorkomen dat er bacteriën bij komen. @AngelinaJJ scheelt dat gaasjes niet duur zijn, maar dan zouden we inderdaad wel héél veel pakjes moeten kopen. Dus ik stop ook eerder dan de 6 weken haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me een beetje zorgen. Ik hoop dat iemand me hier een beetje gerust kan stellen of tips kan geven. 

Omdat ik een klein beetje verschil in borsten heb, kreeg ik aan de linkerkant 390cc en aan de rechterkant 440cc. Ik dacht soms: oeh wordt de rechter dan niet te groot, en heb ik dan weer een verschil? Maar nu (12 dagen PO) is niet de rechter, maar is de linker een stuk groter (al sinds de operatie). De gedachte schiet soms door mijn hoofd dat de chirurg ze misschien per ongeluk verwisseld heeft (maar ga er van uit dat hij zulke fouten toch niet maakt!) 

Heeft iemand ook zulk verschil meegemaakt dat het is bijgetrokken? Ik heb die bevestiging echt even nodig.. Nu is het een cupmaat verschil! 

*edit: foto's verwijderd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou me ook zeker niet teveel zorgen maken hoor. hier heb ik ook 1 dat duidelijk kleiner is terwijl de andere al een mooie volle borst is. op de papieren die ik heb meegekregen staat ook echt opgeschreven, verschil in borsten qua hoogte en grootte is normaal en kan tot 6 maanden duren.komt goed meis. w8 nog even af, zie je binnen 2 weken nog niks van verschil kan je contact opnemen met je pc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.