Ga naar inhoud

marie : 21 oktober 2010 : Dr. Visser : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi meiden!

Hierbij mijn verslagje:

Woensdagavond begon ik best zenuwachtig te worden, dus moest mezelf echt bezig houden! Heb samen met mn nichtje gekookt en tegen 22:30uur gegeten. De verpleegsters hadden me aangeraden zo laat mogelijk te eten de avond ervoor om zo minder last van misselijkheid te krijgen na de narcose. 23uur in bed en 5:15uur week wakker. Tegen 6:15uur zijn we vertrokken. Tegen 9uur kwamen we aan op het Wellness Kliniek. Een half uur te vroeg! Bij het aanmelden zei de receptioniste dat ze me zo komen halen, want een van de patienten is laat, dus ik kan eerder beginnen. SPannend!!

9:15uur ophehaald door een verpleegster de me (met mn nichtje en schoonzusje) naar mijn kamertje bracht. Ik mocht me uitkleden en op Dr. Visser wachten. Zij kwam vrij snel en maakte foto van mij nog kleine borsten. Ze las mijn gegevens even weer door en tekende op mijn borsten. Ik mocht een dondergroen schort, haarnetje en slippertjes aandoen. Ik mocht mijn onderbroek en sokken aanhouden. Ik kreeg een zetpil en bleef op het bed liggen kletsen.

Dr. Visser was snel bezig en vertelde dat het hele schema was opgeschoven vanwege een zieke patient (ik was de dag ervoor gebeld om eerder te komen) en dezelfde ochtend was een andere patient te laat. Dr. Visser weer de kamer uit en ik weer samen met mijn bezoek wachten. Tegen een uur of 11 werd ik door de verpleegster naar de operatiekamer gebracht. Dr. Visser en 2 assisten waren al druk bezig aan het voorbereiden. Schort uit en op de operatietafel gaan liggen. Toen moest het infuus erin. Ik gaf meteen aan dat het altijd een drama is bij mij om te prikken! En ja, na 2 verschillende plekken op mn rechterarm te prikken en mislukt, uiteindelijk de linkerarm wel gelukt. De assistente zei dat ik zo ga slapen.

Ik maar wachten... het duurde even, maar mn armen werden zwaar en ik dwaalde weg.

Ik sliep dus niet! Ik kwam in een rare tunnel met allemaal beige en lichtblauwe kussens. Ik was opzoek naar iets... heel raar!! ik maar zoeken zoeken... naar wat weet ik niet haha... ik bezefde niet dat ik droomde, maar het voelde absoluut niet eng aan, was gewoon aan het zoeken! Opeens zie ik allemaal blauws.. volgens mij was mijn gezicht bedekt met een doekje ofzo waar je een beetje door kan kijken. Ik kom aan beide kanten iemand staan die aan het werk waren met mn lichaaM!! Ik sprak ze aan van: "zijn ze al mooi?" en "succes he!"...

Opeens merk ik dat ik wakker ben en in een andere kamer... in een soort van hoekje gestopt... alles was wazig en er liep personeel de hele tijd langs... ik maar roepen: "ze hebben me in de steek gelaten!"... zo voelde het, zo alleen in een hoekje hehe... Ik hoorde mensen over koffie praten, dus ik roepen dat ik koffie wil... Dr. Visser liep langs en ik haar roepen en zwaaien... Ik leek echt dronken ofzo!! Niet normaal.. het personeel bleef maar lachen, dus was wel komisch...

En dan naar mn kamer! Daar waren mn nichtje en schoonzusje. Ik had een infuus (denk het het pijnstiller of vitamines waren?) en op bed halfrechtop liggen. Alles was nog een beetje wazig, alsof ik best dronken was! Ik bleef maar doorpraten... iedereen bleef maar lachen, dus ik weet niet wat ik zei...

Iedereen was erg verbaasd dat ik geen pijn had, absoluut geen misselijkheid en vol energ bleef praten. Ik vroeg of ik iets moch eten, maar dat mocht niet. Ik kreeg cola. Heel veel cola gedronken. Toen het infuus leeg was mocht het eruit. Was even gaan plassen en dan aankleden. Ik kom rustig staan en lopen. Mn nichtje en schoonzusje hebben beide narcoses meegemaakt en konden niet geloven hoe goed ik me voelde en hoeveel ik maar door bleef kletsen.

We liepen naar de auto en tegen 5uur waren we thuis. Ik voelde me nu wel moe en mn borst werd stijver, dus nam maar een paracetamol. Nu mocht ik eindelijk eten!! (het was afgeraden in de auto te eten voor het geval ik dan misselijk wordt). Mn broertje was inkopen gaan doen en met z'n drieen hebben ze uitgebreid zitten koken, dus we hebben heel gezellig gegeten. Theetje drinken, gezicht wassen, tanden poetsen, pilletjes innemen en dan slapen! Met 2 kussens achter me hoofd en 1 onder mn arm viel ik vrij snel inslaap. Ik was 11uur in mn bed, 2 keer 's avonds wakker geworden om kussen van plaats te veranderen en te plassen. 7uur nam ik weer een paracetamol, mn antibiotica en zetpil en weer mn bed in. 11uur 's ochtends werd ik wakker en zit vanaf dan lekker te relaxen op mn bank!

Ik voel me nu gewoon erg stijf, alsof ik keihard mn borstspier heb getraind in de sportschool. Onder mn oksels voel ik het ook. Mn borsten voelen hard en strak aan! Toen ik 's ochtends uit bed kwam voelde het alsof ze gingen vallen, dus goed vasthouden... stom natuurlijk, maar het voelt echt zo! Maar dat is na een paar minuutjes over. Ik neem geregeld mijn pijnstillers om de pijn voor te zijn. Over een paar dagen zal ik het gaan verminderen.

Ik mag vandaag al douchen, maar durf het nog niet! Ik denk dat ik het pas 's avonds doe. Ik mag maximaal 3 minuutjes onder de douche staan en er mag geen zeep op de pleisters komen.

Ik heb 360cc in de linkerborst en 400cc in de rechterborst gekregen. Het is via de tepelhof gegaan. Mn nichtje had haar sportbh van haar borstvergroting meegenomen. Het is een amerikaanse maat 34C, denk dat dat een 80C is.

Nou, ik heb genoeg geschreven! Hoop dat jullie er war aan hebben, vooral degenen die nog moeten! Ik heb er zelf heel veel aan gehad om de verslagen van anderen te lezen.

Liefs,

marie xxx (met boobies!!!!!!) :1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marie ,

Gefeliciteerd met jou nieuwe :1boobs: , hopelijk gaat je herstel heel goed en kan je snel gaan genieten van je mooie nieuwe borsten...

Veel liefs Nadja xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaa Marie ik lig helemaal dubbel van je narcose verhaal....vind het eigenlijk ook wel een beetje een eng iets dat je het idee had wakker te zijn, ik hoop dat toch niet mee te maken hoor.

En wat grappig dat je zo aan het praten was en niet eens meer weet wat je gezegd hebt.....dat lijkt mij wel in het normale leven haha.

Ik ben heel benieuwd hoe het geworden is en ik hoop dat je lekker snel herstelt zonder al teveel pijn.

Dikke kus, Daffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Daffyduck, het was echt heel apart en niet zoals ik verwacht had! Maar moet echt wel zeggen dat het absoluut niet eng was. Was wel vaak door de war, maar het voelde gewoon veilig..!! Volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken. De meesten weten van niks tijdens de narcose... in mijn geval ben je gewoon op een soort "trip" denk ik haha..

Moontje, ik moet het douchen toch maar doen he! Ik ga zo eten en denk dat ik voor het slapen toch even ga douchen. Ik heb wel een vraag:

Ik heb dus pleisters op de hechtingen en daarop kompressen. Ik moet de kompressen verwijderen om te douchen, dan pleisters drogen en nieuwe (sterile) kompressen plaatsen. Maar deze heb ik niet meegekregen! Kan ik deze gewoon bij de apotheek of etos halen? Of hoe hebben jullie dit gedaan?

Oh ja, en sorry voor alle spelfouten in mn verslagje, heb snel zitten typen en zie het nu pas! :P

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marie,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Leuk verslagje trouwens! Fijn dat het je allemaal zo goed is meegevallen en je niet veel pijn hebt. Wens je een voorspoedig herstel!

Je kunt in de apotheek ook speciale pleisters kopen waar je mee mag douchen, lijkt me veel handiger, die had ik erop zitten. smith-nephew, Opsite Post-op heb je in verschillende afmetingen.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi marie..

Jeetje wat een verhaal joh.. je narcose verhaal vind ik een beetje eng klinken!

gelukkig heb jij het zo totaal niet ervaren.. :)

Hihi wel grappig wat je na dat je wakker bent geworden allemaal zegt he?

Ik sloeg ook echt wartaal uit, heel apart is dat..

Nou rust lekker uit...!!

Succes met douchen..

Ga je snel foto;s maken?

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey marie,

Hoe gaat het vandaag met je?

Misschien lig je nog lekker te slapen, ben wel wat jaloers op je gisteren tot 11 uur.

Deze nacht is me iets beter bevallen, eerste keer wakker om half 6 en daarna nog tot half 9 geslapen dan maar opgestaan want kon het niet meer houden van de rugpijn.

Jij hebt al gedouched zeker??

Ik mag vandaag heb een beetje bang en ben super curieus hoe ze eruit gaan zien, hoewel het nog niet al te fraai zal zijn denk ik...

Ga jij fotootjes plaatsen of niet?

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!!

2e dag P.O.

Gisteren moest ik douchen... nou, ik wilde echt niet! Vond het echt super eng om de BH uit te doen en stel je voor dat er zeep op komt... En ja, ik had geen extra kompressen meegekregen, dus wist niet zo goed wat ik moest doen. Maar ja, besloot te douchen en mn borsten niet nat te maken en dan vandaag (zaterdag) nieuwe kompressen te halen.

Nou ik schrok toen ik me uitkleed!!!! Ik ben BOND EN BLAUW!! Lijkt wel of ik helemaal in elkaar ben geslagen! Onder mn oksels had ik al best een stijf gevoel, en dat kwam doordat het echt blauw is, zo'n donder paarse kleur. Tussen mn borsten is het ook best blauw en beetje onder mijn borsten. Vond het best eng, maar goed, blauwe plekken gaan altijd weg. Mn borsten zelf zien er erg strak uit, maar ben er wel reuze blij mee! Het is echt hard en rechtop, maar ik heb het zo vaker gezien bij foto's van anderen, dus weet gelukkig dat dit nog moet gaan veranderen. Mijn borstplooien zijn recht (en lager dan eerst) en mijn tepels staan netjes semetrisch (doordat de een kleiner en hoger was dan de ander, was dat eerst niet zo).

Het douchen zelf... wel, je kunt het niet echt douchen noemen denk ik, hehe...

Mn nichtje heeft mij gedoucht, maar ik wilde het snel afronden, vond het toch eng zo staan zonder BH! En omdat ik de kompressen (met daaronder de pleisters) niet nat wil maken, wil ik me snel afdrogen en omkleden.

Bedankt voor de tip, Eefje, ik laat m'n nichtje kompressen halen vandaag. Dan kan ik vandaag wel beter douchen (als ik het durf :P)

Miiii, ik heb gister wel ene foto gemaakt... een van deze dagen ga ik het wel opladen! misschien wanneer ik ook een foto van 6 dagen p.o. heb ofzo om te vergelijken.

Evi, wat fijn dat je gisteravond beter hebt kunnen slapen! Heb je het met de kussen onder je knieen geprobeerd? Neem jij ook pilletjes (antibiotica, paracetamol, zetpil) voor het slapen? Ik denk dat dat mij ook helpt om goed te slapen...

ja, ik heb weer goed geslapen hoor! Was 10:30uur in bed... tegen 3 uur was ik wakker, beetje rommelen met de kussen, slokje water en weer slapen. Tegen 7uur weer wakker... uit bed om wat kleins te eten, pilletjes nemen en weer mn bed in gedoken. tegen 10:15 uur ben ik er weer uitgegaan. Voel me natuurlijk wel stijf zodra ik uit bed kom, alsof mn borsten gaan vallen als ik ze niet vasthou hehee :P

Voor de rest ben ik gewoon heel stijf... ik loop krom (met schouders ingebogen) en ik hou mijn armen telkens heel dicht bij me. Maar ja, hopelijk gaat het elke dag wat losser zitten.

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marie ,

Jij hebt al lekker even kunnen kijken , ik moet nog even wachten tot straks.

Ben ook wel een beetje bang om de steunbeha uit te doen , ze zitten daar zo veilig in he en eigenlijk ook wel om het resultaat want voordien had ik gewone borsten , nu heb ik er grote , dat moet toch raar zijn he als je dat de eerste keer ziet :unsure:

Het stijf zijn is bij mij al veel beter dan gisteren , ik kan mijn schouders toch al wat ontspannen , gisteren liep ik heel erg in elkaar gedoken.

Gaat het met jou ook al wat beter ?Welke maat heb je nu ?

Liefs Nadja :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey meis..

Fijn dat het al wat beter gaan met je! Joh, helemaal bont en blauw das minder! :133: Maar dat gaat ook wel weer over gelukkig!! Douchen vond ik ook heel erg eng, ik wilde zo snel mogelijk die steunbh weer aan! Wacht maar over een paar dagen, dan kijk je juist uit naar het douchen, kun je weer bekijken :D ben echt nieuwsgierig naar je foto.. :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Weer een dagje verder en voel me minder stijf. Wel heb ik last van steken! Neem aan dat het normaal is, maar ik ga me bij elke steek wel afvragen of het niet anders is dan wat de rest meemaakt. Vooral aan de buitenkant van mijn linkerborst/onder de oksel voel ik sinds gisteravond zo nu en dan een steek, meestal wanneer ik bezig ben. Is dit een signaal dat ik teveel doe?

Soms voel ik ook alsof het bij mijn tepels (dus waar de hechtingen zijn) warm wordt.. ik denk steeds dat het bloed ofzo. Doet geen pijn ofzo, maar een raar gevoel.

Heb vandaag weer beter en zelfstandiger kunnen douchen, Miii! M'n (hele grote) blauwe plekken zijn nog steeds donker, maar ietsje geeler... Ik zal een van deze dagen mn foto's opladen! Vind het wel heel anders uitzien op de foto's... Weet iemand of ik Arnica mag nemen terwijl ik nog allemaal antibiotica, paracetamol en zetpillen neem? of heeft het geen nut nu ik de blauwe plekken al heb?

Slapen gaat ook nog steeds erg goed! Heb 12uur lang geslapen en was maar 2 keer wakker... heerlijk dat dat nu zo koud is buiten!! Wordt ik heel slaperig van haha...

Nadja, had me gisteren opgemeten en volgend de bh-maat berekenen websites heb ik een 80D!! Best een mooi maat hihi... Het ziet er wel erg opgezwollen uit, dus denk dat het wel iets kleiner gaat worden. Met een bv voor de spier worden je borsten just kleiner (zwelling moet wegtrekken) dan met een bv achter de spier (spier gaat rekken), toch? Weet iemand dit?

Zit vanavond weer lekker op de bank! fijne avond!

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Marie,

Wij gaan wat gelijk op met ons genezingsproces.

Mijn spieren deden ook geen pijn meer vandaag maar ook die branderige steken.

En doe ook al vrij veel dus begon ook te denken dat dit misschien komt omdat ik niet genoeg rust...

Jij hebt vandaag dus weer gekeken, mag dit eigenlijk alle dagen??

Ik hoop het dat ze achter de spier nog beetje bijkomen of toch zeker hetzelfde blijven want als ze kleiner zouden worden zou ik echt niet willen, ze zijn eigenlijk precies goed zo.

Vandaag uitstapje gedaan met zoontje maar morgen ga ik toch ees proberen om een dag te rusten (hoewel ik dacht een reserve sportbeha te halen)

Tot gauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marie,

Die steken zijn heel normaal hoor! Heb ik ook last van gehad!

Ook vooral in mijn littekens krijg ik heel veel steken! Maar als jij ze juist krijgt als je iets doet, doe je toch wel misschien iets teveel ! iets rustiger aan doen dus ;)!

Ik vind mijn boobs ook op fotos er heel anders uitzien als in het echt. in het echt vind ik ze mooier! Maar ik ben benieuwt naar je foto's! :D Waar ga je ze zetten?

80D mooie maat hoor, wat is je bovenwijdte op dit moment?

Achter de spier worden ze meestal iets groter inderdaad, doordat de spier nog moet rekken :)

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evi!

Wat grappig, we lopen gelijk met ons genezingsproces en schrijven tegelijk in elkaars topics hihi! :4:

Ik weet het nu niet zeker, maar ik dacht dat ik elke dag mocht douchen, 3 minuten maximaal. Heb niet gevraagd of het elke dag mag, ging er gewoon vanuit toen ik verteld was dat ik de volgende dag al mocht douchen. Maar ik denk dat het weer zoiets is dat elke chirurg/kliniek anders adviseerd?

Heel leuk dat je toch naar het uitstapje met je zoon kon gaan! Ik zou het morgen wel extra rustig aan doen! Ik ga morgen ook wat rustiger aandoen. Ben iemand die de hele dag opruimt en afwast, en vind het moeilijk om het aan anderen over te laten... maar goed, moet eerst even goed genezen!

Ben benieuwd hoe we morgen wakker worden :)

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi hi moet lukken hé.

Ik veronderstel dat het nu alle dagen beter zal gaan dus zal wel meevallen hé.

Morgen moet ik mijn zoontje terug naar school brengen (kan te voet gaan hoor) we zullen waarschijnlijk weer wel te laat zijn :blush: en daarna toch maar is rusten (zeg ik nu hé!!)

Tot morgen waarschijnlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid ,

80D is een hele mooie maat he , ga je foto's op forum zetten?

Kan jij platliggen als je gaat slapen of moet je eerst ook een heel fort bouwen met alle kussens die je kan vinden om schuin te kunnen liggen?

Oh jee , helemaal bont en blauw , zal wel pijn doen ook he.Gelukkig trekt dat binnekort allemaal mooi weg he.de steken die je krijgt zijn gewoon normaal hoor , ik krijg ze ook af en toe , altijd in dezelfde borst.Toch grappig he , elke keer als je iets voelt aan je borsten wat je nog niet gevoeld hebt dan ga je direct denken van "oei , wat is dit , is het wel normaal" :4: Dan ga ik altijd zitten zoeken op het forum of ik het bij iemand terug vind en dan weet ik , oke het is normaal.

Hoe dikwijls per dag neem jij nu die tramadol ? Ik maar 1 keer voor het slapen of zou het echt 2 keer moeten ?

Ik zal eens een poging wagen om me op mijn eentje de douchen.

Tot snel Nadja xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Evi en Nadja!

Weer een dagje verder en voel me ook weer wat beter! Ben inmiddels aan de steken gewend en maak me ook niet meer druk! Ik zit ook de hele tijd op het forum meer info te zoeken! Ik ga het vandaag wat rustiger aandoen door lekker op de bank schooldingen doen op mn laptop en beetje tv kijken. Mn broertje komt later langs en dan laat ik hem gewoon koken, afwassen, beetje opruimen enz!

Nadja, ik slaap met 2 kussens... ik slaap meestal met 1 kussens of zelfs zonder! Zo halfrecht slapen kan ik echt niet haha.. Ik kan dus in vliegtuigen en bussen ook NOOIT slapen, heel vervelend.

Ik slaap wel met een dikke kussen onder mijn knieen. Ik verander nu wel vaker van positie, bv benen optrekken, een uitrekken, de ander krom.. mn heupen schuif ik ook vaker om een beetje van positie te veranderen. Ik krijg nu wel vaker zin om op mn zij te gaan! Maar durf het nog niet hehe... zou wel heeeeeeeerlijk zijn eenmaal dat kan!

Ik neem de tramadol 2 keer per dag, 's avonds voor het slapen en 's ochtends tegen een uur of 6 of 8, wanneer ik even wakker ben om te draaien (uhm, schuiven). Mijn antibiotica neem ik ook 2 keer per dag tegelijk met de tramadol. Ik neem nog steeds vaak een paracetamol om de pijn voor te zijn. Moet morgen wel beginnen langzaam te verminderen. Tramadol is woensdag op en de antibiotica tegen donderdag denk ik. Ik drink heel veel water om hopelijk snel van deze stomme opgezwolle buik af te zijn! Het stoort me niet zo heel veel, want loop de hele dag in een dikke badjas, maar eenmaal ik weer aan het werk en naar school ga, moet ie wel echt weg!! hehe :81:

Hebben jullie daar nog last van?

Nou meiden, geniet van jullie dag! We zijn nu 4 dagen p.o. :43:

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid ,

Heb geen last van gezwollen buik , wel vervelend denk ik maar dat gaat ook wel weer weg he.Is het dan eigenlijk dat je door de operatie vocht ophoudt ofzo ?

Ik kan gewoon niet plat slapen , dan kan ik totaal niet meer weg.Vanmorgen probeerde ik me een beetje op mijn zij te draaien maar dat is echt niks hoor.Veeeel te gevoelig nog , ik snel terug op men rug en dan voel je toch dat het echt nog te vroeg is.Wij meiden hebben veel te weinig geduld he , hihi , :rolleyes:

Net even in de douche geweest , mmm zalig toch , maar toch nog snel er terug onderuit en maken dat die steunbeha terug aan is.Ik voel me anders zo kwetsbaar!!

Ik lees dat je nog naar school moet , hoe lang ben je nu dan thuis?

Ik ben 3 weken thuis van werk en die heb ik wel nodig denk ik.

Zo , dat was het weer...

Heel veel liefs Nadja

:1big_boobs: xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoiii,

Ja, ik denk dat die opgezwolle buik door vocht komt van de operatie. Ik lees wel dat velen er last van hebben/hadden, dus maak me niet druk.. wil er gewoon snel vanaf hehe...

Oeiii dat je durfde op je zij te proberen te slapen! ik durf het echt nog niet haha... maar goed, we zijn er dus niet klaar voor... weer dat magisch woord: GEDULD! :P

Ben blij te horen dat je wel even alleen hebt durven douchen!! Het wordt elke dag iets makkelijker, dat merk ik wel. Hahaha... jaaaaaa, jij hebt ook echt 600cc, kan me voorstellen dat je je echt kwetsbaar voelt zonder die BH! Ik vind het even een opluchting, geen BH aanhebben. Maar eenmaal ik schoon en droog ben, wil ik 'm ook meteen aan. Is niet voor niets dat we 'm 24 uur aan moeten houden voor de komende weken!

Ik werk en studeer tegelijk. Werken doe ik pas over een week of 4. School is wel te doen, omdat ik gewoon colleges moet volgen. Ik kijk gewoon hoeveel ik aankan. Ik studeer deeltijd dus ben niet verplicht om aanwezig te zijn, dus gelukkig heb ik die vrijheid. Heb genoeg thuis te doen voor school, dus dat houd me ook bezig.

Heb je een kantoorbaan of doe je iets waar je fysiek bezig bent?

liefss,

marie xxx :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.