Ga naar inhoud

KANDY: 14 oktober 2010 : Dr. Nolens : Virga Jesse Ziekenhuis : Hasselt:


Aanbevolen berichten

vervolg.

Ik had wel last van het verband dat trekt. Daarom heeft de dokter het vrijdag-avond losgemaakt. Ik had inderdaad blaasjes aan de zijkanten, soort brandwonden, door het trekken van het steunverband. Ik mocht in de spiegel gaan kijken en ik was heel tevreden. Het nieuwe verband is elastischer en zou minder moeten trekken, maar die beschadigde huid zit eronder. ..

Maar nu, wat trekt dat verband!

Hadden jullie daar ook last van?

Hoe weet ik op dit moment of de wonden niet aan 't ontsteken zijn?

Vier jaar geleden had ik een keizersnede, maar toen kon ik me wat gebogen houden, maar nu vind ik geen geschikte houding. Zou ik durven het verband een beetje los te prutsen, zodat het minder trekt? Of moet dat zo blijven voor de stevigheid?

Dinsdagavond afspraak, dan mag verband eraf en dan moet ik een sportbeha gaan kopen.

Wat zou de cup-maat nu zijn??.. wat ben ik daar benieuwd naar.

Zo dames, ik ga de steunkousen terug aandoen en dan proberen wat te slapen.

Hopelijk schrikt mijn verslag jullie niet teveel af ... hoewel ik op dit moment toch wel last heb, blijf ik overtuigd dat het resultaat geweldig gaat zijn en dat het de "moeite" waard is geweest.

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Oei, Kandy toen ik het uur zag waarop je geschreven hebt dacht ik: die kan waarschijnlijk niet slapen.....zou alles goed gaan? Blijkbaar heeft iedereen die geopereerd is wel ergens last van en opvallend is dan dat eigenlijk bijna niemand klaagt over de eigenlijke operatiepijnen (ik bedoel de wonden of borsten op zich) Raar is dat hé.

Alhoewel het niet allemaal leuk nieuws is ben ik toch blij dat je geschreven hebt.Mijn huisje ligt er piekfijn bij en straks ga ik nog een beetje strijken. Morgen doe ik nog wat boodschappen om wat afleiding te hebben en dan ben ik helemaal klaar voor de grote dag...en de dagen erna....!

Verzorg je goed en ik schrijf ook zo snel mogelijk in mijn topic

Omie

Wat ik nog wou weten....kon je al snel uit bed om bvb naar toilet te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan omie,

Ik was om 17u30 terug op de kamer en ben om 4u 's nachts voor 't eerst opgeweest om pipi te doen, met begeleiding van de nachtverpleegster. Ze had liever dat ik pipi deed op de pan, omdat ze alleen was en schrik had dat ik zou flauwvallen. Omdat 't niet ging op de pan, nam ze mijn bloeddruk (10 /6) en toen heeft ze me geholpen. Dat ging zonder problemen.

aan de reeds geopereerden:

zijn jullie van dat verband kunnen afblijven?

Bij mij jeukt en trekt het langs alle kanten, ik geloof dat ik minder pijn zou hebben zonder dat verband dan met.

Ik nam 500mg paracetamol (dafalgan) per 4 uren, maar mijn man is dafalgan van 1g gaan halen, maar ook hierbij is het doorbijten om er 4 uren tussen te laten.

Ibuprofen (brufen) werd me afgeraden omdat dat ook lichtjes bloedverdunnend is. Neemt iemand Brufen? Want dat is ook wel ontstekingswerend. Dat zit hier in 't apotheekkastje, zou ik durven, op eigen houtje?

Ik ga in ieder geval maandagmorgen contact opnemen met de dokter. Hopelijk mag ik ernaartoe om het verband losser te maken.

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Fijn om je weer te horen en gelukkig is het allemaal meegevallen. Het strakke verband vond ik ook niet fijn, maar ben er wel vanaf gebleven, dat moet jij ook doen hoor.Niet lospeuteren want als dat te los komt te zitten worden de littekens lelijker en kunnen zelfs open gaan. Hoe moeilijk ook, wachten tot dinsdag.

Ik kreeg van het ziekenhuis diclofenac mee als ontstekingsremmer en paracetamol. Ik mocht de eerste week geen ibu, maar na 2 weken heb ik ze wel genomen, maar wel met een maagbeschermer erbij want het is funest voor je maag. In principe is diclo hetzelfde als ibu, alleen krijg je de diclo alleen op doktersrecept.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

Sterkte verder en ik ben blij dat je tevreden bent.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

hier nog wat nieuws van mij.

Ik heb het gevoel dat het ergste nu wel geleden is, maar ik heb toch wel afgezien.

Maandag-morgen gebeld naar de dokter dat ik veel pijn had, dat ik moest doorbijten om 4 uren tussen de pijnstillers te kunnen laten, .. Ik begon me echt zorgen te maken, want kennis (die in mei werd geopereerd) had verteld dat ze geen of amper pijn had gehad en dat je owv de pijn niet mag twijfelen.

Na een beetje aandringen was de dokter bereid om naar mijn wonden te kijken, bij spoedgevallen. Hij trok het verband af, maar er was niks abnormaals te zien. Ik had mijn grote-maat-sportbeha bij en daardoor heeft hij zo weinig mogelijk plakkers gebruikt. Hoewel alles volgens hem in orde leek heeft hij toch antibiotica voorgeschreven en een sterkere pijnstiller.

Ik voelde direct dat die beha stevigheid gaf, zonder aan mijn huid te trekken. De pijnstiller werkte ook prima, maar daar wordt ik een beetje draaierig van, ik ga dus zo snel mogelijk terug naar de dafalgan.

Nog een vraagje: hoe lang hebben jullie de steunkousen gedragen?

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Gelukkig dat je goed geholpen bent en nu van de pijn af bent. Tja, met pijnstillers is het zo: het helpt aan de ene kant en het versuft je aan de andere. Wat weegt zwaarder?

Steunkousen heb ik niet aangehad, dus kan je niet helpen met die vraag.

Doe maar lekker rustig aan, het weer is toch niets buiten!!

Groetjes, Ivon,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag dames,

zit rustig in de zetel te lezen, en blijf maar denken ...

vorige week, ongeveer zelfde tijd, was de dokter nu met dikke stiften op mij aan 't tekenen.

Met mij gaat het intussen prima. Ik moet nog opletten, vooral dat de kids voorzichtig met me zijn, maar kan al wat doen.

Gisteren van vriendinnen een cadeau-bon gekregen van een lingerie-zaak. Voor het eerst in mijn leven, verheug ik mij om daar binnen te stappen, en in de spiegels te kijken.

Ook uitnodiging voor 'n feestje ontvangen, en ik neem me voor om hiervoor een mooi zwart, getaillerd, kleedje te gaan kopen. Wat ga ik shoppen ineens fijn vinden, maar eerst ga ik grote opruiming houden in mijn kleerkast. Ik vond dat mijn cup-maat mijn hele figuur en kleding-stijl beinvloedde ...ik zie er nu gewoon slanker uit, ga ook meer rechtop lopen, echt, het doet veel met me!

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy

wat fijn dat je je zo goed voelt..En wat een leuk idee een lingerie bon.

Heerlijk lijkt me dat als je uit alle bhs kunt kiezen..En niet meer naar tenten hoeft te kijken zoals ik nu nog moet.Alhoewel ik geen bh meer ga kopen tot na de bvk.

gr Chantal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over dat kleding shoppen denk ik nu net zoals jij!....jaja ik ben er terug en mijn verslag! staat op mijn topic. Je vroeg hierboven hoe lang je de steunkousen moest dragen maar de verpleegster zei gisteren op dezelfde vraag tegen mij dat ik regelmatig moet rondlopen en dat die kousen dan niet meer nodig zijn dus heb ik ze van gisterennamiddag al uit gedaan. Toen ze het 's morgens zei zag ik mij echt nog niet beginnen rondlopen maar alles verandert en elk uur gaat het beter en beter dus toch zonder kousen! 't beste nog en ik was blij dat ik nog over jou kon lezen voor mijn eigen operatie

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Heerlijk hé als je lichaam veranderd is van een lelijk eendje naar een mooie zwaan?

Ik heb ook allemaal nieuwe truitjes gekocht en ben maar wat trots op mijn nieuwe borsten.

Helaas kan ik geen bh's aan want ze zijn allemaal met beugels en dat wordt voorlopig afgeraden, dus ben wel veel in de lingeriezaken geweest, maar meer om te kwijlen :154:

Geniet er lekker van en doe rustig aan.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

hier nog 'ns een up to date van mij.

Dinsdag-avond bij de dokter geweest. Het zag er prima uit, hij heeft de knoopjes van de hechtdraad verwijderd. Alleen onderaan, waar alle punten samenkomen is het nog niet heel mooi dicht. Hij heeft speciale zalf voorgeschreven, voor onder compresje en douchen mag vanaf het week-end.

Die siliconenpleisters waar Donna over sprak, vindt hij nogal duur, moet je opbouwend gebruiken (= iedere dag wat langer) en de wonde moet helemaal dicht zijn.

Teruggaan op 7 december.

Intussen ook zoektocht naar mooi zwart kleedje gestart .... wat blijft een kleedje vinden toch moeilijk. Mijn probleeem is minder groot, maar niet helemaal opgelost. De nepen kloppen niet: ofwel teveel zodat je er helemaal achterdoor kijkt, ofwel te eng zodat alles "platgedrukt" wordt. Ook iets mooi aangehad met mouw, maar daar stond mijne buik dan weer te fel in. Pfff. Gelukkig wel 'n bloesje gevonden, zwart, dat kan dienen voor dat feestje.

Daarna naar de lingerie-zaak voor zwart BH ('tje) ... en daar heb ik toch wel een traantje moeten wegpinken. De dokter dacht dat ik een beugelBH nog niet zou kunnen verdragen, en zonder beugel hadden ze niks zwart ... en toen kreeg ik opnieuw datzelfde gevoel als vroeger ... niks "kiezen" welke je de mooiste vindt, maar tevreden zijn dat er iets is wat kan dienen en dat kopen. Ik wou zo graag in een C kunnen, maar heb D moeten nemen ...

Nu is het weer helemaal van me af, en ja, 't is nog maar 2 weken geleden gebeurd en ja, misschien zit er nog wat vocht en ja, ook de vorm kan nog altijd veranderen. Enfin, voorlopig heb ik wat ik nodig heb en rond de feestdagen zal ik mijne moed nog wel eens bij elkaar rapen en wie weet met welk heerlijk goed gevoel ik dan buitenkom.

Vraagje: wat vinden jullie van de kwaliteit van de BH's van Hema of C&A of Zeeman?

Eens ik een maatje zal hebben dat je overal kan vinden, wil ik van ieder kleurtje éne, zeker aan laag prijsje, ookal is de kwaliteit ietsje minder.

da was 't voorlopig

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hela kandy

heb je een beetje een "off-day"? Dat mag wel eens hoor maar je mag zo vlug niet zo negatief denken. Zoals je zegt is het toch nog maar 2weken en nog allemaal aan het veranderen. Bij mij zie ik dat toch ook zo. Ik ben nog geen kleren gaan shoppen en ook mijn sportbeha knijpt overal waar het volgens mij niet moet en vormt strepen en groeven in de zijkat van mijn lichaam. Maar ik zie ook wel dat het precies zo is dat mijn borsten en de "omgeving" van mijn borsten elke dag veranderen. Ik probeer het zo positief mogelijk te bekijken en reken erop dat alles wat me nu niet aanstaat nog zal verbeteren. Ik wens je een goeie nachtrust en morgen een "postief" opstaan.

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omie,

dank voor je reactie.

Mijne man zei: onvoldoende geduld is een groter probleem dan het lettertje van je cup-maat.

En eigenlijk moet ik hem gelijk geven...maar ik heb er zo naar uitgekeken, ben er al zo lang over aan 't piekeren, heb zo lang afgeteld. Begrijpen jullie me?

En toch gaat alles prima. Heb geen pijn meer, kan sportBH verdragen, kan goed rug-slapen (minder vast dan op mijne buik, maar 't gaat) Alleen dat "drielandenpunt" heeft wat aandacht nodig, en mijn tepels zijn wat overgevoelig (Donna,heb jij dat ook nog?) maar geduld geduld geduld en dan is alles ok.

fijne zondag iedereen,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kandy, ik had bij mijn verslag al gereageerd op je vragen. Ja, mijn tepels zijn nog steeds gevoelig, gelukkig niet meer zo erg als in het begin. En jeuk !! oh... vreselijk, maar kan niet gaan krabben, dus zit steeds maar over mijn borsten te wrijven. Even wachten nog hoor met passen, alles moet nog even zakken, de eerste weken zit er nog veel vocht in je borsten. Als ik kijk hoe mijn borsten meteen na de operatie en nu 4 weken later is toch een verschil. De sportbeha van de hema heb ik nu om, ik heb de heavy genomen, want die sluit boven heel goed aan, zit heel lekker, achter kan je het verstellen met bandjes met klitteband. En dat voor maar `15 euro....Heeft de Zeeman ook sportbeha dan?? Ik heb vanochtend afspraak gemaakt met de arts, mijn wondjes bij het drielandenpunt worden te groot, blijven vochtig. Sinds gisteren is het droog, maar na vannacht weer niet, mijn beha gaat los, en hup daar begint het weer. Dus toch maar even terug. Ik kan al voorzichtig op mijn zij slapen, en heb ook al even op mijn buik weer gelegen, maar echt lekker is het niet hoor, moet echt heel voorzichtig, maar durf gewoon niet, en raar maar waar, ik slaap heel goed op mijn rug. Ik heb besloten dat ik nog een hele lange tijd na de operatie 's nachts met een sportbeha ga slapen, ik vind het gewoon heerlijk zitten.... Ik hoop dat je vandaag een goeie dag hebt. Rustig aan he??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kandy, ik had bij mijn verslag al gereageerd op je vragen. Ja, mijn tepels zijn nog steeds gevoelig, gelukkig niet meer zo erg als in het begin. En jeuk !! oh... vreselijk, maar kan niet gaan krabben, dus zit steeds maar over mijn borsten te wrijven. Even wachten nog hoor met passen, alles moet nog even zakken, de eerste weken zit er nog veel vocht in je borsten. Als ik kijk hoe mijn borsten meteen na de operatie en nu 4 weken later is toch een verschil. De sportbeha van de hema heb ik nu om, ik heb de heavy genomen, want die sluit boven heel goed aan, zit heel lekker, achter kan je het verstellen met bandjes met klitteband. En dat voor maar `15 euro....Heeft de Zeeman ook sportbeha dan?? Ik heb vanochtend afspraak gemaakt met de arts, mijn wondjes bij het drielandenpunt worden te groot, blijven vochtig. Sinds gisteren is het droog, maar na vannacht weer niet, mijn beha gaat los, en hup daar begint het weer. Dus toch maar even terug. Ik kan al voorzichtig op mijn zij slapen, en heb ook al even op mijn buik weer gelegen, maar echt lekker is het niet hoor, moet echt heel voorzichtig, maar durf gewoon niet, en raar maar waar, ik slaap heel goed op mijn rug. Ik heb besloten dat ik nog een hele lange tijd na de operatie 's nachts met een sportbeha ga slapen, ik vind het gewoon heerlijk zitten.... Ik hoop dat je vandaag een goeie dag hebt. Rustig aan he??

In het verslag dat de chirurg gemaakt heeft (hij heeft het mij trouwens ook zo gezegd)staat dat ik een maand dag en nacht een steunende beha moet dragen.

Over de wonden moet ik micropore pleisters kleven (hoop dat dat een beetje helpt tegen het openritsen van de wonde)en op de tepels moet ik een zalf (cicaplast) smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik ben geadviseerd om 6 weken dag en nacht een sportbeha te dragen. De pleisters begonnen mij pijn te doen, dus even zonder gedaan, nu heb ik ze er wel weer op, behalve op de wondjes. Trouwens, die siliconenpleisters krijg ik van het ziekenhuis, hoort bij de behandeling en word ook vergoed door het ziekenfonds. Ik heb geen zalf voor de tepels, hieromheen zit ook tape.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

hoe komt het dat er geen foto's van bvk in de galerij van deze site gezet worden?

wat moet je doen voor het wachtwoord te weten? pb, wat is dat?

Ik moet toch ook nog effe vertellen hoeveel er bij mij afgegaan is:

480g links en 510g rechts, dat is in totaal 990g !!

Het weggenomen weefsel is helemaal onderzocht en helemaal gezond, toch ook een geruststelling.

Ook bij mij zei de dokter om 6 weken dag en nacht sportBH te dragen.

Zolang de wonde niet helemaal toe is moet ik fucidin-zalf smeren, dik laagje, onder compresje.

Daarna pas iets voor de littekens, maar dat heb ik nog niet gehaald, dus weet niet precies hoe dat zalfje heet.

Nu nog een onderwerp waarover hier weinig geschreven wordt: de kosten.

Hebben jullie, na tussenkomst van de ziekenkas, nog een hoge ziekehuisrekening ontvangen?

Hebben jullie de dokter nog appart betaald? Hoeveel?

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je hier links iemand haar naam ziet staan dan staan eronder ook nog verschillende tekentjes (meestal een manneke en daarnaast een envelopje)

Als je op het envelopje klikt dan kom je in een venster om een privémail te sturen naar die persoon. Je kunt dan een gesprek voeren dat andere mensen niet kunnen zien en op die manier kun je van iemand haar codewoord krijgen om naar de fotos te kijken.

Als je bvb bij Donna (niet bij mij want ik heb geen fotos) onderaan haar teksten het lijntje http.....aanklikt kom je in een fotoprogramma waar je het codewoord moet invullen. Hopelijk is het een beetje duidelijk?

Bedankt voor de tip van de fucidine want dat heb ik nog liggen. Straks proberen.

Mijn eigenlijke ziekenhuisrekening ga ik pas na een 8tal weken krijgen Normaal komt de ziekenkas en ook de hospitalisatieverzekering tussen .

Ik heb wel een week voor de operatie 1500 euro op de zienhuisrekening moeten storten voor de dokter en dat was voor het esthetische deel van de operatie. Ik hoop ook daar een stuk van terug te krijgen via hospitalisatie maar dat wordt bslist op basis van het verslag dat de chirurg gemaakt heeft en waarin staat hoeveel weefsel er is weggenomen. Ik heb al gehoord dat ze tussenkomen vanaf 500gr per borst maar ik weet niet of dat klopt.

Groetjes, Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kandy, ww via pb betekend; wachtwoord via persoonlijk bericht.....Ik moest eerst ook puzzelen wat het allemaal betekende al die afkortingen. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd, ik denk dat je die via je hotmail krijgt, je klikt bij mij op mijn link,( van mijn albums) en dan moet je het wachtwoord invoeren om de foto's te krijgen. Je weet dat ik een borstlift heb gehad en geen verkleining he?? ( alhoewel ze nu wel 2 cups kleiner zijn ) door de lift ben ik van een f naar een d cup gegaan. In Nederland krijg je geen rekening van het ziekenhuis, het ziekenhuis stuurt dat meteen door naar het ziekenfonds ( bij jullie heet het ziekenkas geloof ik. )Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

morgen is het 3 weken geleden, "nog maar" en ook "toch al".

Maandag was pannekoeken eten bij schoonfamilie (traditie op 1 nov., zoals bij velen wrschlk) en ik heb veel complimentjes gehad.

Iedere keer als ik thuis langs een spiegel doorloop, trek ik mijn T-shirt effe strak, en ja, er is zeker nog voldoende over, maar er is ook heel wat weg. Mooi! Ik blijf overtuigd, ik heb een goede beslissing genomen.

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Kandy,

ik vind dat reuze goed voor jou en ik heb ook voor mezelf ongeveer dezelfde mening.

Waar ik de laatste dagen meest last van heb is van jeuk over het gedeelte maag/buik . Daarenboven heb ik onder mijn armen, iets lager dan mijn oksel, telkens een zeer hard opgespannen gedeelte zitten zo tussen de zijkant van mijn lichaam en het begin van de horizontale lidtekens, net alsof daar een spankabel onder mijn vel zit die de boel op zijn plaats moet houden en het is echt wel pijnlijk.

Maar niet getreurd, ik ben content en als dit ongemak niet betert zal ik al vroeger dan 25 nov terug cotact opnemen met de dokter. 't beste voor jou, Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omie,

die kabel zit er bij mij ook, maar sinds de knoopjes van de hechtdraad verwijderd zijn trekt die veel minder. Vooral 's nachts voel ik hem, als ik toch op mijn zij probeer te liggen.

Volgens mij is het de hechtdraad die je voelt.

Mijn dokter zei dat die vanzelf zou moeten weggaan, maar als bij de volgende controle blijkt dat hij er nog zit en problemen geeft, knip hij er nog stukjes af.

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omie,

die kabel zit er bij mij ook, maar sinds de knoopjes van de hechtdraad verwijderd zijn trekt die veel minder. Vooral 's nachts voel ik hem, als ik toch op mijn zij probeer te liggen.

Volgens mij is het de hechtdraad die je voelt.

Mijn dokter zei dat die vanzelf zou moeten weggaan, maar als bij de volgende controle blijkt dat hij er nog zit en problemen geeft, knip hij er nog stukjes af.

groetjes,

Kandy

Hé heel erg bedankt voor je reactie hoor. dat kan inderdaad een verklaring zijn!

De koopjes zijn wel al meer dn een week afgeknipt bij mij maar er zal inderdaad onderhuids nog vanalles vastgenaaid zijn....blij dat ik je reactie gekregen heb

Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.