Ga naar inhoud

KANDY: 14 oktober 2010 : Dr. Nolens : Virga Jesse Ziekenhuis : Hasselt:


Aanbevolen berichten

Dag Dames,

wat ben ik blij op deze site uit te komen.

Ik zal me even voorstellen:

37 jaar, gehuwd, moeder van 3 kindjes, oudste 6 jaar.

Van in mijn puberteit vind ik mijn bortsen te groot en niet in verhouding met de rest van mijn lijf. Na de zwangerschappen en enkele kilo's verdikken heb ik BH-maat 80 G.

( ben 1,64m groot, weeg 67kg)

Vooral in de zomer vind ik het vreselijk: heb geen bikini, geen enkel topje met spaghetti-bandjes, geen mooi getailleerd kleedje, ...

Hoewel mijn man lang heeft kunnen tegenhouden, en nu borstvoeding geven nooit meer nodig zal zijn, zie ik geen reden meer om nog uit te stellen.

Ik ben me concreet beginnen te bevragen, tussenkomst van de ziekenkas is geregeld, mammografie achter de rug ... 14 oktober is het zover.

En nu, nu het echt dichterbij komt, begin ik te twijfelen:

Heb gelukkig gezin, dat ik 3 dagen in de steek laat.

Ben gezond en toch neem ik het risico van een operatie, onder narcos.

Zal ik veel pijn hebben? Wat als de wonden niet mooi genezen?

Mijn grootste vrees is dat ik later ga moeten toegeven dat ik tevreden had moeten zijn, maw dat ik spijt krijg.

Kennen jullie die gevoelens?

Hadden jullie ook zo schrik voor de ingreep?

Heeft er iemand spijt van de borstverkleining?

Hoe reageerden jullie partners?

Waarom moet je na de ingreep een "sportbeha" kopen?

Ik verheug me zo om eens Hunkemuller binnen te stappen en daar iets mooi te kunnen kopen. ..

alvast bedankt voor jullie reacties,

KANDY

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Kandy, Welkom op deze site ! :) jeetje, 80G! Lijkt me erg lastig om leuke bh's te vinden of leuke kleding! Verder heb ik ook geen ervaring met bvk want ik heb een bv ondergaan... Ik hoop voor je dat je straks na je operatie eindelijk de borsten hebt die je graag wilt.. Welke cupmaat ga je overhouden? Veel succes! Ik wens je een fijne tijd hier op het forum en hoop dat andere dames je verder kunnen helpen.. Liefs :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kandy,

Welkom! :D

Twijfels zijn heel normaal hoor zo vlak voor de operatie, en angst voor de narcose/operatie en dat het zou kunnen tegenvallen, hoort er allemaal bij! Maar denk dat de meeste zoniet alle meiden achteraf echt geen spijt hebben van hun beslissing, alleen spijt dat ze het niet vroeger hebben laten doen. Zal een last zijn die van je schouders valt, letterlijk en figuurlijk. Je zult je beter in je vel voelen, kleding/lingerie staat zoveel leuker, eindelijk een mooie bikini aankunnen en verlost zijn van eventueel pijn in rug en schouders, echt denk niet dat je hier spijt van zult krijgen. :6:

Een sportbh houd alles goed op z'n plaats na de ingreep en geeft geen druk op je littekens/wonden en dergelijke, en steunt je borsten zodat ze goed kunnen gaan genezen. Gewone bh's kun je echt nog niet aan. En na je herstel kun je gauw genoeg echt leuke bh's gaan uitkiezen in de Hunkemöller! :4:

Wens je veel lees- en postplezier op het forum, en nog veel aftelplezier naar je operatie, 14 oktober is zo! :43:

Liefs, :54:

PS: bij wie laat je je operatie doen, dan zetten we dat bij in je titel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Welkom hier, gezellig dat je er bent :rolleyes:

Ik snap je twijfel, ben zelf ook moeder van 3 kinderen. Ik heb het constant uitgesteld omdat ik net zo dacht als jij, maar nu zeg ik: had ik het maar jaren eerder gedaan!!

Niet twijfelen, gewoon doen! Als je goede oppas voor je kinderen heb loopt alles heus op rolletjes hoor, je zal het zien. De sport bh is inderdaad voor de steun. Je zal zien als je die bh uit mag doen om te douchen dat je blij bent dat je hem weer aan mag.

Spijt heb ik niet van de operatie, in tegendeel.

Mijn partner heeft geen moeite met kleine borsten, die ziet me liever gelukkig en zonder pijn met kleine dan ongelukkig met grote ( wat ik jaren was )

Dat geldt ook voor de littekens. De mijne zijn inderdaad niet zo mooi, maar ik deed het voor de pijn en ellende, niet voor het mooie, dus dat neem ik maar voor lief. Het kan allemaal nog bijtrekken, daar staat een jaar voor, dus misschien veranderd het allemaal, maar zo denk ik er nu over.

Een pijnloze operatie ( en erna ) heb ik nog nooit meegemaakt, dus ja, je hebt pijn. Maar er zijn goede pijnmedicatie tegenwoordig, dus als je teveel pijn hebt, gewoon zeggen en ze geven er wat voor.

Ik hoop dat ik je een beetje hebt kunnen geruststellen en anders hoor ik het wel.

Dus 1 advies: Niet twijfelen, laat het lekker over je heen komen, komt goed :136:

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Welkom hier, gezellig dat je er bent :rolleyes:

Ik snap je twijfel, ben zelf ook moeder van 3 kinderen. Ik heb het constant uitgesteld omdat ik net zo dacht als jij, maar nu zeg ik: had ik het maar jaren eerder gedaan!!

Niet twijfelen, gewoon doen! Als je goede oppas voor je kinderen heb loopt alles heus op rolletjes hoor, je zal het zien. De sport bh is inderdaad voor de steun. Je zal zien als je die bh uit mag doen om te douchen dat je blij bent dat je hem weer aan mag.

Spijt heb ik niet van de operatie, in tegendeel.

Mijn partner heeft geen moeite met kleine borsten, die ziet me liever gelukkig en zonder pijn met kleine dan ongelukkig met grote ( wat ik jaren was )

Dat geldt ook voor de littekens. De mijne zijn inderdaad niet zo mooi, maar ik deed het voor de pijn en ellende, niet voor het mooie, dus dat neem ik maar voor lief. Het kan allemaal nog bijtrekken, daar staat een jaar voor, dus misschien veranderd het allemaal, maar zo denk ik er nu over.

Een pijnloze operatie ( en erna ) heb ik nog nooit meegemaakt, dus ja, je hebt pijn. Maar er zijn goede pijnmedicatie tegenwoordig, dus als je teveel pijn hebt, gewoon zeggen en ze geven er wat voor.

Ik hoop dat ik je een beetje hebt kunnen geruststellen en anders hoor ik het wel.

Dus 1 advies: Niet twijfelen, laat het lekker over je heen komen, komt goed :136:

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, zojuist iet misgelopen.

Bedankt voor jullie reacties.

Fijn om te weten dat jullie het ook geen simpele beslissing vonden.

De operatie zal uitgevoerd worden door dr. Nolens, virga jesse ziekenhuis, Hasselt.

Ik heb hem gevraagd om max. C-cup over te houden, maar dat kan hij niet garanderen omwille van de brede inplanting bij mij. Hij weet dat ik blijer zou zijn met B over te houden, dan dat het toch nog D blijkt te zijn.

Na hoeveel weken konden jullie stilaan sporten, bv. fikse wandeling? En joggen?

groetjes,

Karla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Karla,

Heb het bijgezet in je titel hoor! :)

Vermoed dat een fikse wandeling wel spoedig terug mogelijk is, maar joggen zal toch wel pas na 6 weken weer kunnen opgebouwd worden, afhankelijk welke methode is gebruikt voor je bvk, maar je zult zelf ook wel voelen wanneer je er weer klaar voor bent. Echt goed de tijd nemen om te herstellen is het belangrijkste en zo weinig mogelijk doen de eerste 6 weken om te vermijden dat je een ontsteking krijgt of zo.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

Sporten is echt uit den boze de eerste 6 weken en ook zware dingen mag je niet, zoals rekken,tillen en stofzuigen.

Lichte dingen mag je na 4 weken weer doen.

Tenminste, zo was het bij mij.

Auto rijden en fietsen mocht ik ook pas na 6 weken. Het is een behoorlijk ingreep die zwaar onderschat wordt, dus kijk uit met de snel te veel willen doen, dan gaat het herstel tegen je werken en krijg je meer ellende dan je wilt hebben.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij Donna dat je een album kan maken met foto's.

Hoe werkt dat dan?

Ik ben benieuwd naar haar foto's omdat zij ook een brede inplanting heeft van de borst, net als ik.

Hopelijk valt voor haar goed mee, vandaag en ook erna.

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donna is er al dooruit en voor Lilly morgen de grote dag.

Oh, wat begin ik toch schrik te krijgen. Ik zal maar goed "het doel" voor ogen houden, want ik verheug me zo op allles wat anders gaat zijn eens 't hersteld is.

Zes weken herstel, zal moeilijk zijn om weinig in 't huishouden te doen.

Zes weken niet autorijden?? Ik zou toch graag mijn kindjes zelf van school gaan halen, nu 't kan omdat ik niet moet werken.

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij Donna dat je een album kan maken met foto's.

Hoe werkt dat dan?

Ik ben benieuwd naar haar foto's omdat zij ook een brede inplanting heeft van de borst, net als ik.

Hopelijk valt voor haar goed mee, vandaag en ook erna.

groetjes,

Kandy

Hey Kandy,

Je kunt hier in de galerij een album aanmaken, gewoon bovenaan de pagina op 'galerij' klikken en dan 'borstverkleining' kiezen en op 'nieuwe album' klikken of je kunt bvb. op mijnalbum.nl een album aanmaken, hier vind je een uitgebreide uitleg hoe je dat doet. Succes alvast! :35:

Je begint een beetje last te krijgen van de zenuwen hé, komt allemaal goed hoor, inderdaad goed het doel voor ogen houden en hoe je straks kunt gaan genieten na je herstel! En die 6 weken lijken nu een eeuwigheid, maar gaan best snel voorbij hoor! :38: Sterkte met het onder controle houden van de zenuwen en nog veel aftelplezier!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag dames,

En dan nu de zenuwen, ja, die zijn er toch wel zunne.

Misschien hadden ze me beter onverwacht gebeld met de mededling dat ik er de dag erna mag staan, dan viel het aftellen minder zwaar.

Zojuist nog 'n slaapkleedje en een pyama gekocht, wie weet komen er enkele dagen bij of wie weet als een wonde opengaat hoe rap het vuil is. Ik kan niet verwachten dat mijn mama thuis is bij de kindjes én kan zorgen voor extra slaapkledij.

Voor de operatie op zich en mijn afwezigheid heb ik niet meer zo bang, eerder over de herstelperiode. Ik hoop maar dat er geen complicaties zijn, want dan zal 't nog langer duren eer ik kan strijken, kindjes wassen, winkelen. Ach ja, ik sta er nu voor en ik moet erdoor. ...

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes over 2 dagen.

Ja de pyama heb ik ook al in huis maar ik vind hem nog niet zo leuk/lekker zitten.

Ik probeer er zelf ook al niet te veel over na te denken. Ben blij als ik het heb

gehad en dat ik weer verder kan zonder klachten.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy

Heel veel succes morgen en laat het over je heen komen.

Ik zelf ben voor de hele operatie en dat ik daar moet blijven ook niet bang ,meer voor de tijd erna.hoe het hier thuis gaat.IK heb ook 3 kids maar ze zijn al wat groter,

Veel succes ik zal aan je denken en zie graag je verslagje tegemoed.

Yo go for it girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Heel veel succes morgen. Laat alles maar gewoon over je heen komen, dan komt het allemaal wel goed. Je zal zien dat je achteraf denkt: tssss, heb ik me daar nu zo'n zorgen om gemaakt. :119:

Ik kijk naar je verslag uit.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

wat fijn dat jullie zo aan me denken!

Mijn valiesje staat klaar, heb juist extra lang in de badkuip gelegen en nu ga ik nog iets klein eten en iets fris drinken, want na 23u mag 't niet meer tot .. Ik moet om 1Ou daarzijn, er wordt nog bloed getrokken en ik krijg ook steunkousen.

Als alles goed verloopt kan ik zaterdagnamiddag naar huis komen. Ik ga proberen zondag of maandag mijn verslagje hier al te schrijven, zou dat niet gaan?

tot gauw,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kandy.

Het zit erop voor je. Van harte met je nieuwe leven en een heel voorspoedig herstel :119:

Ik hoop dat alles is gegaan zoals je in gedachte had en dat je heel blij bent met je nieuwe maatjes.

Ik lees het allemaal wel.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

hier ben ik weer, terug thuis.

ik moest dus donderdag om 10u daar zijn. We waren maar goed op tijd vertrokken, want moesten parking zoeken en inschrijven. Ik stond om 11u30 op het operatie-schema, maar 't was toch 12u eer de dokter er was om "te tekenen". 12u30 was ik in de operatiezaal en 17u30 terug op de kamer. Blijkbaar ben ik gevoeliger dan anderen voor narcose, ik heb 2X moeten overgeven, nog voor ik 1 slokje water had gehad. Vanaf 19u mocht ik water, per kleine slokjes, maar 's nachts toch nog eens dat beetje water ook overgegeven. Ontbijt niet gegeten, alleen 't suikertje dat bij de koffie lag en daar was ik terug misselijk van. Rond 11u gebedeld voor glaasje cola en dat heeft mijn maag in gang gezet. Rest van de dag goed verlopen, pijn zeker dragelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.