Ga naar inhoud

Zonnen??


brunette

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

 

Ik heb een vraagje..

Ik zie zoveel verschillende antwoorden dat ik niet meer weet wat wel en niet is..

Ik ga binnenkort op vakantie maar als ik ga is het om en na bij 5 weken geleden dat ik geopereerd ben.

Nu is mijn vraag over het zonnen.

De doktersassistente zei dat ik niet met mijn borsten in de zon mag want dat is er kans op abces (en dat wil ik natuurlijk niet!).

In de zon lopen mocht wel. Ook mag ik al vliegen :D.

Mag ik nu helemaal niet met mijn lichaam zonnen of alleen met mijn borsten niet?

Wat is er bij jullie verteld en wat vinden jullie wat ik wel en niet kan doen?

Hopelijk kom ik hier een beetje verder..

 

Liefs,

 

Brunette

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Het beste is om de eerste 6 weken niet in bikini te gaan liggen zonnen.
Daarna is het niet zo een probleem, mits je je littekens (ook onder de bikini) goed insmeert met een factor 50.

In kleding mag het na 5 weken wel gewoon (liefst geen zwarte kleding aangezien dit extra heet wordt), maar in bikini zou ik echt ff wachten totdat je 6 weken po bent (ja het scheelt maar een weekje, maar dat weekje kan soms veel uitmaken)

Het eerste jaar wordt sowieso aangeraden om je littekens goed in te smeren met een factor 50. Vergeet het niet als je je bikini aan hebt, want de meeste bikini's laten gewoon uv straling door....

Zwemmen pas na 6 weken en in bad/zwembad zitten pas als je littekens een week korstvrij en dus helemaal potdicht zijn.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie je zegt dat bikini's UV straling doorlaten, heb je tips welke dingen dit niet doorlaten? Hoorde bijvoorbeeld iemand van die huidskleurige hansaplast tape zeggen.

 

Wil straks als ik weer mag naar de sauna maarja dan is het net zomer. Wil sowieso smeren met factor 50 maar als we buiten dan in de zon gaan liggen wil ik er wel iets éxtra van/als een zakdoek of dunne handdoek over de littekens leggen. Werkt dat denk je / is dat voldoende om ze te beschermen (icm factor 50)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Visje7:

@best_boobie je zegt dat bikini's UV straling doorlaten, heb je tips welke dingen dit niet doorlaten? Hoorde bijvoorbeeld iemand van die huidskleurige hansaplast tape zeggen.

 

Wil straks als ik weer mag naar de sauna maarja dan is het net zomer. Wil sowieso smeren met factor 50 maar als we buiten dan in de zon gaan liggen wil ik er wel iets éxtra van/als een zakdoek of dunne handdoek over de littekens leggen. Werkt dat denk je / is dat voldoende om ze te beschermen (icm factor 50)?

Kleding, handdoeken enz, maar het enige dat ik kan verzinnen, zonder dat je een hele handdoek in je bikini legt, is dus zonnebrandcreme factor 50.

De hansaplast wondpleisters zijn volgens mij best goed, maar ook (zover ik kan zien) niet tegen uv-licht. Ik heb even de website voor je erbij gepakt, daar onderaan staan 2 tips, waarvan 1 over waarom niet te zonnen met littekens :)

http://www.hansaplast.nl/directe-hulp/gezondheid-en-bescherming/mooie-wondgenezing

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Loulou_:

Morgen wordt het hopelijk zonnig weer. Mag je wel in de zon op het terras zitten (gekleed uiteraard :lol: )? Of beter van niet?  Ik ben morgen 2 weken po. @best_boobie

Jawel, mag in principe wel, maar liefst niet te lang. Wissel regelmatig ff af met schaduw. Bacteriën voelen zich heerlijk in warmte en vermeerderen zich sneller dan. Dus mocht er ergens iets zitten nog, dat niet naar buiten komt/gekomen is en op sterven na dood, dat kan door te lang in de warmte weer actief worden. 

 

Dus met mate geen probleem en liefst geen warmte aantrekkende kleding (zwart)

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de info @best_boobie

 

Alleen heb ik dan wel een probleempje want ja ik ben dan nog geen 6 weken verder..

Waarom is het niet slim om in je bikini te liggen voor die tijd?

Ik weet ook wel dat ik niet vol in de zon mag en dat ga ik ook echt niet doen..

Maar ik wil ook wel een beetje genieten van mijn vakantie..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei best_boobie:

Jawel, mag in principe wel, maar liefst niet te lang. Wissel regelmatig ff af met schaduw. Bacteriën voelen zich heerlijk in warmte en vermeerderen zich sneller dan. Dus mocht er ergens iets zitten nog, dat niet naar buiten komt/gekomen is en op sterven na dood, dat kan door te lang in de warmte weer actief worden. 

 

Dus met mate geen probleem en liefst geen warmte aantrekkende kleding (zwart)

 

Xxx

@brunette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leer hier elke dag bij. Ik word in juli geopereerd. Ik dacht lekker te recupereren in men tuin op men ligstoel in een wit bloesje. Damn...daar gaat men plan 

 

zal onder de bomen wel gaan liggen dan....dju toch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei JESSICAD:

Ik leer hier elke dag bij. Ik word in juli geopereerd. Ik dacht lekker te recupereren in men tuin op men ligstoel in een wit bloesje. Damn...daar gaat men plan 

 

zal onder de bomen wel gaan liggen dan....dju toch 

Ik ook juli waar ga jij ? Ik ben 18 juli aan de beurt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Gizmootje:

Ik ook juli waar ga jij ? Ik ben 18 juli aan de beurt 

 

Ik 3 juli bij dr straten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Fijn dat het voor jou toch goed gekomen is. :) 


Al denk ik niet dat die adviezen door chirurgen worden gegeven om bang te maken, dat warmte bacteriegroei stimuleert is wetenschappelijk bewezen en je hoeft maar nét dat beetje pech te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei brunette:

Daar heb je gelijk in. Maar waarom opereren ze dan ook in de zomer maanden zie hier boven zoals je leest. Dat is dan toch niet bevordelijk. 

Het is nu zelfs in mei al warm. Stel dat je een zomerstop inschakelt van mei tot september of zo, voor ALLE operaties (want dit geldt voor alle operaties) dan zouden die mensen zich kapot werken in de winter.

Voordeel is wel dan dat de spoedgevallen waarschijnlijk al overleden zijn, dus dat dat de werkdruk dan wel weer iets verlaagt.

 

Er worden adviezen meegegeven na een operatie. Als je zelf kiest voor een operatie,  kies je ook zelf voor de restricties. Dat wil dus zeggen dat je niet in de zon gaat zitten, in die eerste 6 weken.

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Vicky83:

Jeetje ik wist dit dus niet. Ben nu 9 dgn po en heb al sinds dag 2 po heerlijk liggen zonnen buiten in een hemdje. Durf nu dus niet meer naar buiten.

Er staat niet dat je niet naar buiten mag hè ;)

Gewoon in de schaduw, liefst met lichte kleding aan, geen zwart of andere donkere kleuren.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik met 9 weken po op mijn luchtbed op mijn buik kunnen liggen. Kan da kwaad voor implantaten aangezien het niet heel fijn ligt :wacko: maar ja. Ze zoude eigenlijk een luchtbed moeten uitvinden ( en bij de masseur) dat er twee kuilen ingemaakt word waar ze dan in kunnen liggen :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.