Ga naar inhoud

Wat zit/ zat er in jouw tas om mee te nemen op de dag van de operatie?


Gast Loulou_

Aanbevolen berichten

Hoi dames,

 

Nog een kleine 4 weken en dan krijg ik een borstvergroting. Ik ben altijd van het voorbereiden en dingetjes regelen enzo. Zo heb ik alvast schoonmaakhulp geregeld en heeft mijn schoonmoeder aangegeven dat ze de strijk komt doen.  Zo lief! Ik ga een paar dagen van te voren alvast koken zodat ik de vriezer kan vullen met gezonde maaltijden. Scheelt ook weer werk voor mijn man (die ook nog eens onregelmatig werkt) en kunnen we toch goed en gezond eten. 

 

Maar nu, wat zijn handige spullen voor na de operatie. En dan denk ik aan kleding enzo.  Ik denk dat je de eerste dagen vooral lekker zittende kleding aan wilt zoals joggingbroek en en vestjes enzo?

 

Wat neem/ nam jij mee naar de kliniek? Ik heb nu het volgende lijstje:

- sport bh

- ondergoed

- makkelijk zittende broek 

- vestje

- topje

- warme sokken (?)

- haarborstel

- slippers 

- leesboek

- eten en drinken en iets te lezen voor mijn man 

- voor op de terugweg in de auto: dekentje en kussen, flesje water, spuugzakje

 

Iemand nog aanvullingen of tips wat ik echt mee moet nemen? En wat is handig om in huis te hebben voor de eerste dagen na de operatie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou al op voorhand even naar de kliniek bellen welke medicatie je dient te nemen! Zodat wanneer je een lange terugrit hebt of in de file belandt zoals mij dan is het echt aangeraden dat je al medicatie kan innemen! Voor de rest ziet je lijstje er volledig uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede toevoeging @Schildpad. Heb m'n lijstje bijgewerkt. 

 

@Zuster89: heb jij rietjes gebruikt bij het drinken? Is dat echt handig? Alles op pakhoogte zetten is een goede tip!

 

@JJ' ik moet inderdaad nog wel even een stukje rijden  (1 uur en een kwartier zonder files). Tijdens het consult werd er gezegd dat ik waarschijnlijk medicatie voor het weekend mee krijg omdat ik op vrijdag wordt geopereerd.  Zal sowieso genoeg paracetamol in huis halen en een extra coolpack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Loulou_:

Goede toevoeging @Schildpad. Heb m'n lijstje bijgewerkt. 

 

@Zuster89: heb jij rietjes gebruikt bij het drinken? Is dat echt handig? Alles op pakhoogte zetten is een goede tip!

 

@JJ' ik moet inderdaad nog wel even een stukje rijden  (1 uur en een kwartier zonder files). Tijdens het consult werd er gezegd dat ik waarschijnlijk medicatie voor het weekend mee krijg omdat ik op vrijdag wordt geopereerd.  Zal sowieso genoeg paracetamol in huis halen en een extra coolpack.

Ik moet ook nog geholpen worden. Dus nog geen ervaring mee; 6-4 d-day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij had ik geen tas bij me!
Wat moet je met een tas :P 

Ik had makkelijk zittende kleren aan toen ik naar de kliniek ging, diezelfde kleren had ik ook aan toen ik de kliniek verliet.
Ik heb geen tijd gehad om te lezen of wat dan ook, enige wat ik wilde, was drinken, plassen, aankleden en naar huis haha.

Ja mn gsm zal ik wel bij me gehad hebben. Portemonnee had mijn man mee ;) 

Zo weinig mogelijk mee nemen hoor.. je moet het ook weer meer naar huis zeulen ;) 

Wel zorgen voor water in de auto (maar dat kan in de auto blijven liggen) en voor een evt. spuugemmertje (voor het geval je misselijk zou worden. Maar ook dat hoeft niet in je tas hihi

Oh ja en stop 2 paracetamolletjes in de jaszak van manlief, of van je makkelijk zittende kleding, dan kun je die onderweg naar huis al innemen!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha @best_boobie. Zoveel spulletjes zijn dit toch niet :D 

 

Ben een controlfreak en wil alles goed geregeld hebben maar dat heb je vast al gemerkt aan mijn eerste berichtje in dit onderwerp :P. Wat dat boekje betreft: denk inderdaad niet dat ik de rust heb die dag om een boekje te lezen :lol:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Loulou_:

Hahaha @best_boobie. Zoveel spulletjes zijn dit toch niet :D 

 

Ben een controlfreak en wil alles goed geregeld hebben maar dat heb je vast al gemerkt aan mijn eerste berichtje in dit onderwerp :P. Wat dat boekje betreft: denk inderdaad niet dat ik de rust heb die dag om een boekje te lezen :lol:

 

hahaha, kon het gewoon niet laten :P 
Is ook goed hoor, dat je alles goed geregeld wilt hebben. Maar soms lees ik iets en dan móet ik gewoon reageren :45: 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 @best_boobie :D kan ik heel goed hebben! 

 

Nu ik jou hier toch "spreek", zou jij een gok willen wagen over mijn cupmaat na de operatie? Ik heb nu maat 70aa en krijg deze protheses: mentor 323 cohesive III 343-1102 300 cc 11 cm breed, 10,3 cm.hoog en 5,6 cm projectie (omdat ik twijfel over de maat kijk ik op de dag zelf samen met Dr. Straten of 345 cc eventueel ook een optie is). Ze worden dual plane geplaatst.  Ik ben 160 cm en 49 kg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, dat wil ik wel :) 

Met een 70AA als voorsituatie, denk ik dat je met deze prothese uit gaat komen op een bh maat 70E
Gaat er dan uitzien als een volle C, zover ik dat kan beoordelen.
Ook de 345 zal in die richting uit gaan komen, al moet je even met je arts overleggen, of die niet te breed worden. Die is namelijk een halve cm breder, en als ik jouw bouw 'bedenk' adhv je lengte/gewicht, dan zul je met die 300 ook al redelijk naar de max zitten. Ziet er dan wel natuurlijk uit hoor, maar of de 345 ook kan, moet je dus even overleggen. Qua maat gaat 0,2 cm meer projectie, niet heel veel verschil maken.

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt waar??? :wub: Dat zou geweldig zijn!

 

Mijn wens is een volle C cup (misschien kleine D). Overigens adviseerde Frans mij tijdens het consult niet groter te gaan dan 300 cc. Hij gaf aan dat groter onnatuurlijk zou zijn en er kans is op zichtbare randen en de borsten meer naar de buitenkant komen (en te breed worden). Eigenlijk zeg jij zo'n beetje hetzelfde :) 

 

Ik twijfelde omdat ik dacht dat ik met 300 cc 2,5 maat omhoog zou gaan.  Dan zou ik op een volle B komen. En wil toch echt een C cup.

 

Bedankt voor je reactie @best_boobie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...
49 minuten geleden zei MadameC:

Oh een lijstje, handig!!!!

 

Warme sokken neem ik zeker mee. Misschien wel 2 paar haha! Ben zo een koudeschijter.

 

Ik had sneaker sokjes aan met daarover dikke wollen sokken. Ben ook een koukleun. En ik had het na de operatie af en toe best koud dus die sokken waren heerlijk. Maar mijn allerbeste vriend "de kruik" en ik waren echt onafscheidelijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Schildpad:

Ik had sneaker sokjes aan met daarover dikke wollen sokken. Ben ook een koukleun. En ik had het na de operatie af en toe best koud dus die sokken waren heerlijk. Maar mijn allerbeste vriend "de kruik" en ik waren echt onafscheidelijk :D

Hihi, ik ga men kersenpitkussen dan ook maar klaarleggen ;) Thx voor die tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Sunday, March 26, 2017 om 10:43 zei Zuster89:

Had deze vraag op chat gesteld. Rietjes voor je drinken daarna was ook handig en alles op hoogte zetten dat je erbij kan

De eerste dagen was drinken uit een rietje heel fijn. Ik had ze niet in huis. Man is er speciaal voor op pad gegaan. Volgensmij de eerste avond al. Handig om in huis te hebben! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2017 om 21:37 zei Loulou_:

De eerste dagen was drinken uit een rietje heel fijn. Ik had ze niet in huis. Man is er speciaal voor op pad gegaan. Volgensmij de eerste avond al. Handig om in huis te hebben! 

 

Misschien dan toch maar halen. Is nu ook niet verloren kost moest ik ze niet nodig hebben :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.