Ga naar inhoud

Wel of niet borstvergroting


Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei Anderniempje:

Daar ben ik het mee eens. Het is niet heel makkelijk, maar middels Google Translate kan ik enigszins chocolade maken van het Koreaanstalige artikel en daarin wordt verwezen naar "hydrogel"-implantaten die langzaam opzwollen door osmotische onbalans en uiteindelijk in 2000 in Groot Brittannië verboden zijn. Dat zijn dus hydroxypropylcellulose-implantaten van PIP geweest, en die hadden inderdaad een heel ander vulmiddel (niet te vergelijken met carboxymethylcellulose kwa reactie van het lichaam).

Sorry maar staat dat dan?  

Klopt dat niet bij stond wel merk... Maar zelf nam ik aan dat hydrogel =hydrogel is. 

 

 

Plus nu ben ik dan ook wel heel benieuwd na de positieve onderzoeken die NIET uit Nederland komen?  Zijn die er? Ben serieus benieuwd want heb nog niet mijn bv gehad en twijfels blijft er.

 

Plus monobloc staat ook op het meldpunt voor klachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste Reactie
40 minuten geleden zei Newbie90:

Ja, dat klopt. Het artikel gaat niet over de nu in nederland gebruikte monobloc hydrogel prothesen. Ik weet gelukkig redelijk hoe ik deze artikelen moet lezen en ook vooral hoe ik ze op betrouwbaarheid moet beoordelen. Dit artikel haalt in de conclusie nieuwe informatie aan, wat nergens eerder in het artikel wordt benoemd. Bovendien een zeer kleine onderzoeksgroep en geen andere artikelen aangehaald, wat het artikel al een stuk minder betrouwbaar maakt. Wel goed om overigens bij stil te staan, want iets wat daadwerkelijk onschadelijk is zal nooit 100% bestaan denk ik :)

 

Waarom zou ik het niet betrouwbaar kunnen beoordelen?  Ben je dan medisch geschoold?  vind het nu nog negatief klinken, net alsof ik tekst niet kan beoordelen ofzo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei lunap:

Sorry maar staat dat dan?  

Klopt dat niet bij stond wel merk... Maar zelf nam ik aan dat hydrogel =hydrogel is. 

Sorry, ik heb net het tabje met de vertaling uit het Koreaans gesloten. Maar er worden implantaten genoemd die in 2000 verboden zijn in Groot Brittannië, en dat zijn die van PIP (de hydrogel-variant, niet de siliconen-variant) geweest.

 

10 minuten geleden zei lunap:

Plus monobloc staat ook op het meldpunt voor klachten. 

Dat heeft weer te maken met de methyleenblauw in de implantaten. Zie mijn reactie daarover hierboven.

 

Maar uiteindelijk denk ik dat niemand op dit forum echt 100% in staat is om je te vertellen wat wel en niet veilig is. We zijn er allemaal niet geschoold in en zelfs al waren we dat: de medische wereld weet het óók niet. Dus als jij je beter voelt bij het ene implantaat en een ander bij het andere implantaat, dan is dat toch goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei lunap:

 

Waarom zou ik het niet betrouwbaar kunnen beoordelen?  Ben je dan medisch geschoold?  vind het nu nog negatief klinken, net alsof ik tekst niet kan beoordelen ofzo 

Ik ben inderdaad medisch geschoold en ik heb inderdaad geleerd dergelijke artikelen te beoordelen ;) ... ik wil niet negatief overkomen, dat is niet mijn bedoeling. Excuus als dat zo overkwam. Ben alleen nogal sceptisch. Over siliconen valt namelijk veel te vinden (zowel positief als negatief), maar over monobloc zijn inderdaad weinig echt betrouwbare wetenschappelijke artikelen. Zelf kies ik ondanks wel voor de monobloc hydrogel en neem daarbij ook de nadelen erbij. Wel blijf ik uiteraard ook gewoon nieuwsgierig naar de nadelen van deze prothesen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Newbie90:

Ik ben inderdaad medisch geschoold en ik heb inderdaad geleerd dergelijke artikelen te beoordelen ;) ... ik wil niet negatief overkomen, dat is niet mijn bedoeling. Excuus als dat zo overkwam. Ben alleen nogal sceptisch. Over siliconen valt namelijk veel te vinden (zowel positief als negatief), maar over monobloc zijn inderdaad weinig echt betrouwbare wetenschappelijke artikelen. Zelf kies ik ondanks wel voor de monobloc hydrogel en neem daarbij ook de nadelen erbij. Wel blijf ik uiteraard ook gewoon nieuwsgierig naar de nadelen van deze prothesen :)

Oké duidelijk ;-) 

Heb je enig idee waarom andere landen niet werken met monobloc?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Anderniempje:

Sorry, ik heb net het tabje met de vertaling uit het Koreaans gesloten. Maar er worden implantaten genoemd die in 2000 verboden zijn in Groot Brittannië, en dat zijn die van PIP (de hydrogel-variant, niet de siliconen-variant) geweest.

 

Dat heeft weer te maken met de methyleenblauw in de implantaten. Zie mijn reactie daarover hierboven.

 

Maar uiteindelijk denk ik dat niemand op dit forum echt 100% in staat is om je te vertellen wat wel en niet veilig is. We zijn er allemaal niet geschoold in en zelfs al waren we dat: de medische wereld weet het óók niet. Dus als jij je beter voelt bij het ene implantaat en een ander bij het andere implantaat, dan is dat toch goed?

 Precies wat je in de onderste zin zegt. Er mogen miljoenen artikelen geschreven zijn, uiteindelijk moet je toch doen waar je jezelf goed bij voelt :) Die artikelen kun je hooguit voor je afweging gebruiken of om een discussie te openen met elkaar of jezelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei lunap:

Oké duidelijk ;-) 

Heb je enig idee waarom andere landen niet werken met monobloc?  

Nou, eerlijk gezegd kan ik nergens terugvinden dat landen niet werken met monobloc hydrogel. Wel weet ik dat veel landen de hydrogel prothesen van novagold en ab medical weren. Dit omdat het geen cmc is, maar hpc (andere vloeistof als vulling). Ik ben ook de databanken in geweest (waar onwijs veel medische artikelen worden bewaard), maar ik kan nergens terugvinden dat landen de cmc prothesen weigeren. Weet jij welke landen dit doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei lunap:

Sorry maar staat dat dan?  

Klopt dat niet bij stond wel merk... Maar zelf nam ik aan dat hydrogel =hydrogel is. 

 

 

Plus nu ben ik dan ook wel heel benieuwd na de positieve onderzoeken die NIET uit Nederland komen?  Zijn die er? Ben serieus benieuwd want heb nog niet mijn bv gehad en twijfels blijft er.

 

Plus monobloc staat ook op het meldpunt voor klachten. 

 

 

Alle protheses staan op de site van het klachtenforum!

 

Geen enkele prothese is 100% veilig ook de Monobloc niet! (misschien een veiliger alternatief voor wat ze er nu van weten, want een prothese moet idd eerst velen jaren op de markt zijn wil men er veel over kunnen melden).

Er is zelfs een geheel verbod geweest in Amerika op silliconen, en in Nederland werden deze gewoon gebruikt!

Wij waren denk ik (zo voelde het tenminste toen ik het hoorde) proefkonijnen voor de FDA Amerika.

Er zijn nu maar 3 protheses FDA nmw dat is de natrelle/Mentor en nog 1 weet ik even niet.

Maar deze hebben pas na jaren in europa uit proberen het keurmerk gekregen.

(als ik er langs zit hoor ik het wel van de moderaors, ik wil geen foute info geven).

Ik heb 14 jaar geleden de Jaguar onder de protheses van toen gekregen de nieuwste, konden niet lekken/zelfs met een mes in steken/niet scheuren niks! wat een zwets verhaal achteraf.

Nu zie je bij oa deze prothese dat ze er bij dames als DRAP uit worden gehaald na 2/3 jaar als je pech hebt!

Maar jah ze kunnen ons zeggen wat ze willen, wij geloven het wel als de PC aangeeft met het beste te werken.

Hoe dan ook je kan kijken op klachten forum, die weten over idd elke prothese klachten.

En jah er zullen vast dames zijn waar bij dat zo is, en dat is heel erg.

Maar als je GEEN risico wilt/kunt/durft te nemen.

Doe dan geen BV.

En iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

 

Succes Xx Lena,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel interessante informatie. Erg bedankt voor jullie bijdrage. Ik geloof er ook niet in dat er ooit een dag komt dat een borstvergroting zonder risico's zal zijn. Als je de bijsluiter leest van een gemiddeld medicijn wordt je ook niet vrolijk. Morgen heb ik een afspraak staan bij Laura Mooijen. En 6 april bij Nio. Door jullie ben ik nog beter voorbereid op het gesprek. Ik blijf meelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei lunap:

Klopt dat methyleenblauw is 1 van de klachten maar de staan ook klachten die daar los van staan. 

Ga het artikel lezen!  Bedankt. 

 

 

2 uur geleden zei lunap:

Bedankt voor de artikel!  Had deze al gelezen alleen wat ik persoonlijk dan lastig vind is dat het maar een studie is van 5 jaar.  Meeste klachten met siliconen ontstaan na 10 @ 15 jaar. 

 

Denk dat je misschien beter even een bv kunt overdenken, het zit je toch wel hoog.

Als jij jezelf er zo druk over maakt, niet verkeerd bedoeld kun je beter even wachten.

En hier kijken en tegenlijk het klachtenforum bezoeken, lijkt mij persoonlijk al helemaal niet verstandig.

Maar dat is mijn persoonlijke mening:116:.

 

Xx Lena,

(jij bent toch niet toevallig iemand van het klachtenforum? hihi, jah het zou zo maar kunnen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei lena76:

 

 

Alle protheses staan op de site van het klachtenforum!

 

Geen enkele prothese is 100% veilig ook de Monobloc niet! (misschien een veiliger alternatief voor wat ze er nu van weten, want een prothese moet idd eerst velen jaren op de markt zijn wil men er veel over kunnen melden).

Er is zelfs een geheel verbod geweest in Amerika op silliconen, en in Nederland werden deze gewoon gebruikt!

Wij waren denk ik (zo voelde het tenminste toen ik het hoorde) proefkonijnen voor de FDA Amerika.

Er zijn nu maar 3 protheses FDA nmw dat is de natrelle/Mentor en nog 1 weet ik even niet.

Maar deze hebben pas na jaren in europa uit proberen het keurmerk gekregen.

(als ik er langs zit hoor ik het wel van de moderaors, ik wil geen foute info geven).

Ik heb 14 jaar geleden de Jaguar onder de protheses van toen gekregen de nieuwste, konden niet lekken/zelfs met een mes in steken/niet scheuren niks! wat een zwets verhaal achteraf.

Nu zie je bij oa deze prothese dat ze er bij dames als DRAP uit worden gehaald na 2/3 jaar als je pech hebt!

Maar jah ze kunnen ons zeggen wat ze willen, wij geloven het wel als de PC aangeeft met het beste te werken.

Hoe dan ook je kan kijken op klachten forum, die weten over idd elke prothese klachten.

En jah er zullen vast dames zijn waar bij dat zo is, en dat is heel erg.

Maar als je GEEN risico wilt/kunt/durft te nemen.

Doe dan geen BV.

En iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt.

 

Succes Xx Lena,

 

 

 

Ik wil hier idd wel even iets aanvullen, voor zover de info waarover ik beschik, nog actueel is.

De FDA heeft enkele merken goed gekeurd in het begin, maar zij keuren geen merken meer in die zin, dat ze ze willen gebruiken.. en waarom zouden ze ze goedkeuren als de prothesen sowieso niet in Amerika gebruikt gaan worden. Dat is de reden die ik gelezen heb, al is dit dus enkele jaren geleden.

Wat ze jou destijds gezegd hebben over de 'jaguar' onder de prothesen.. Ik denk dat het iets anders zat, en anders hebben ze de info destijds verkeerd over gebracht. Je kunt er met een mes in steken idd, maar de prothese gaat dan toch kapot. Alles waar je met een mes in steekt, gaat kapot. Wat ze destijds hebben willen aantonen, is dat de silicone niet vloeibaar is, en dus niet zomaar weglekt uit je borst. Ja het kan drap worden, maar dat is logisch, het is een gel.. doe daar wat lichaamsvocht bij en je krijgt drab.

Siliconendeeltjes (net als nicotinedeeltjes en andere stoffen die in ons lichaam komen door bv cosmetische producten (denk aan de propyleenglycol die harstikke giftig is,die in je gezichtscreme zit bijvoorbeeld)) kunnen zich uiteraard verspreiden door je lichaam. Maar goed, het is een keuze die je maakt.. Neem je botox, dan doe je dat bewust (mits je goed ingelezen bent), neem je siliconenborsten, dan doe je dat ook om die reden en zo zit het ook met hydrogel.


Dit even tussendoor :) 
 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je BB:6:,

 

Jij kan dat beter uitleggen als ik idd, maar het klopt wat je zegt.

Maar als leek toen der tijd, geloof je dat gewoon:blink: misschien stom idd.

Er werd echt gezegd, ze zullen nooit lekken en hoeven nooit gewisselt te worden mits je last krijgt.

Maar goed, met dat mes dat begreep ik wel dat er dan een scheur in komt maar geen direct gevaar.

Bedankt voor je uitleg:116:.

 

Ooh misschien een gek vraagje, hoe lang mag je lid zijn op dit forum? Xx Lena

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei lena76:

 

 

Ooh misschien een gek vraagje, hoe lang mag je lid zijn op dit forum? Xx Lena

Zo lang je geen onzin verkoopt, geen reclame maakt of een ander 'forum' (agressief) promoot, of je respectloos gedraagt tov andere leden of moderatoren/administratoren, eeuwig (zolang het forum bestaat :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei best_boobie:

Zo lang je geen onzin verkoopt, geen reclame maakt of een ander 'forum' (agressief) promoot, of je respectloos gedraagt tov andere leden of moderatoren/administratoren, eeuwig (zolang het forum bestaat :P )

 

Oke dat is fijn om te weten, gezellig:43:.

 

Bedankt voor je antwoord Xx Lena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik bij Velthuis kliniek geweest. Ze gaven aan dat asia ook voor kan komen als je iets anders in je lichaam laat plaatsen zoals een nieuwe heup of iets dergelijks. Voor mij was het nieuwe informatie, maar het maakt de keuze niet makkelijker. Ze was geen voorstander van de hydrogel omdat dit ook in een siliconen envelop zit en het zou klotsen. Wat zeggen jullie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Maison:

Vandaag ben ik bij Velthuis kliniek geweest. Ze gaven aan dat asia ook voor kan komen als je iets anders in je lichaam laat plaatsen zoals een nieuwe heup of iets dergelijks. Voor mij was het nieuwe informatie, maar het maakt de keuze niet makkelijker. Ze was geen voorstander van de hydrogel omdat dit ook in een siliconen envelop zit en het zou klotsen. Wat zeggen jullie? 

 

De monobloc hydrogel klotst niet, dat is juist het verschil tussen de zoutwaterprotheses zonder verdikkingsmiddel en de monobloc hydrogel. Dat zal je tijdens je consult over de mh wel zien. 

 

Dat siliconen protheses ook voor andere ingrepen worden gebruikt heb ik ook weleens gelezen/gehoord. Maar of dit waar is en of deze protheses vergelijkbaar zijn weet ik niet. Hier kunnen misschien leden met een medische achtergrond meer over vertellen. Ben ook wel benieuwd :)

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Maison:

Wat zeggen jullie?

Het is jouw lijf. Wij kunnen niet die keuze voor je maken. Het is écht waar jij je goed bij voelt.

 

Laat je ook goed voorlichten over hydrogel. Je weet nu wat je kunt vragen. Succes!

 

23 minuten geleden zei B00bies:

Dat siliconen protheses ook voor andere ingrepen worden gebruikt heb ik ook weleens gelezen/gehoord. Maar of dit waar is en of deze protheses vergelijkbaar zijn weet ik niet.

Ik geloof dat je dan moet denken aan dingen als drains (bijv bij waterhoofd) en stents (in de kransslagaders van het hart) en onderdelen van hartkleppen en pacemakers. Maar dat zijn allemaal vaste siliconen, geen gel. Ik kan zo even snel niks anders bedenken wat ook siliconengel bevat (maar ik ben dan ook geen medicus).

 

Bovendien, dat zijn in principe levensreddende hulpstukken. Dus áls je daar toch last van krijgt dan neem je het lijkt me eerder voor lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie, en hoe kan aangetoond worden of je het ASIA syndroom hebt? Kan dit bijvoorbeeld via bloedonderzoek aan het licht komen? Of zijn daar andere onderzoeken voor nodig? 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.