Ga naar inhoud

Wel of niet borstvergroting


Aanbevolen berichten

Ik heb de dokter gebeld en einde van de week ligt er een verwijzing klaar. Dan kan ik een afspraak maken bij het OLVG. Ik wil zo graag een vergroting en ga toch kijken voor de mogelijkheden van de gel protheses. Vanmiddag heb ik een afspraak bij Bergman. Die laat ik toch maar doorgaan, maar de siliconen durf ik eigenlijk niet meer. Ik reageer al op veel dingen gevoelig en heb al een auto immuunziekte ( ziekte van Hashimoto ). Ik hoop dat de nadelen van de gel protheses mee vallen. Iemand nog aanvullende informatie over de voor- en nadelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste Reactie

Goedemorgen @Maison!

Goed bezig! Voor nu zijn de enige nadelen dat je bij dunne huid plooivorming kunt krijgen (en dan moet kiezen voor dual plane) en dat ze niet zo 'high profile' zijn als sommige zouden willen. Verder heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken. Heb zelf maandag een afspraak bij Nio in Olvg en dinsdag bij Visser in Genk. Misschien dat ik daarna nog wat meer info heb. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dokter gebeld en einde van de week ligt er een verwijzing klaar. Dan kan ik een afspraak maken bij het OLVG. Ik wil zo graag een vergroting en ga toch kijken voor de mogelijkheden van de gel protheses. Vanmiddag heb ik een afspraak bij Bergman. Die laat ik toch maar doorgaan, maar de siliconen durf ik eigenlijk niet meer. Ik reageer al op veel dingen gevoelig en heb al een auto immuunziekte ( ziekte van Hashimoto ). Ik hoop dat de nadelen van de gel protheses mee vallen. Iemand nog aanvullende informatie over de voor- en nadelen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noesoe, ja fijn als je mij op de hoogte wil houden! Dual plane moet sowieso bij mij. Mijn huid is dun en tenger gebouwd van boven. Denk je dat het  bij dual plane plaatsen het probleem van rimpelvorming opgelost is? En heb jij enig idee hoe de protheses aanvoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maison als je nog geen verwijsbrief hebt kan je al wel bellen voor een afspraak. Gewoon zeggen dat je hem al hebt en dat je een afspraak wilt inplannen.  Dat heb ik ook gedaan op mijn dokter zijn advies :P 

 

Dual plane plaatsing lost het op. Het kan alleen zijn dat als je vooroverhangt/ bukt aan de zijkant iets rimpels ziet/voelt. Maar dat moet je maar even met drs Nio bespreken. 

 

Ja, klopt die borsten van een vriendin van mij met monobloc hydrogel zijn echt heel mooi natuurlijk gevormd en voelen heel zacht aan. Maar je zal tijdens het consult ook aan de prothese voelen dat de vulling meebeweegt. Dus als je ligt, zit of staat de protheses net als natuurlijke borsten meevormen.  

 

Intake bij Bergman kan nooit kwaad en wie weet spreekt het jou uiteindelijk toch meer aan. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maison ik heb al 15 jaar mijn siliconen implantaten (McGHan 310CC voor de borstspier, anatomisch) en ik heb nergens last van...ja nu na 15 jaar heb ik kapselvorming graad 4...helaas moet ik hierdoor nu een prothesewissel :wacko: Kapselvorming heb je nu eenmaal kans op als ze er 10-15 jaar inzitten :blush:

Krijg nu wel de Mentor:rolleyes: , 440CC voor de borstspier weer terug en anatomische High Profile.. 

zie er wel tegenop hoor tegen de operatie maar goed, tis niet anders..:blink: 

maar elk lichaam reageert natuurlijk anders.. de een kan wel ergens tegen en de ander niet.. 

maar als je kijkt hoeveel vrouwen er wel gelukkig zijn met bij BV ...zijn er dat nogal wat volgens mij..

succes met je keuze... :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ben ik bij dokter Korteweg geweest van Bergman. Ook verschillende protheses gepast. Wat valt het dan weer tegen als je ze uit doet. 

Ik heb onderweg daarnaar toe ook een afspraak gemaakt bij dokter Nio. 6 april kan ik daar terecht voor een intake. Ik heb de verwijzing nog niet binnen, maar mede door jullie tips alvast gebeld. Morgen kan ik de verwijzing halen. Ik ben erg benieuwd. Ik hoop zo dat die gel protheses wat zijn. Ik wil nu toch wel graag doorzetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook bewust voor monobloc hydrogel. Ik heb mezelf veel ingelezen over siliconen en ik werd er zo bang van. Ik heb zelf een autoimmuun ziekte en daarmee groot kanshebber tot ontwikkeling van de zogeheten "siliconenziekte", mocht de prothese gaan lekken (en dat doen ze al vanaf het moment dat ze worden ingebracht). Het feit dat een monobloc alleen zout/water/suiker lekt in je lichaam, vond ik vele malen geruststellender. Natuurlijk hebben deze ook een stevige siliconen enveloppe, maar dit is "vast" siliconen. Dit gaat niet lekken in je lichaam. En ach alles heeft voor en nadelen. Het is maar net bij welke nadelen je jezelf het meest rustig voelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2017 om 18:55 zei Maison:

Hallo allemaal 

 

Al een jaar of 25 ben ik niet tevreden over de formaat van mijn borsten. Lange tijd overweeg ik een borstvergroting. Het enige wat mij tegen heeft gehouden zijn de eventuele risico's. 

Nu heb ik de afgelopen tijd verschillende klinieken bezocht en nu heb ik wel een goed gevoel bij dokter Verdonck. Volgende week staat er nog een afspraak bij Bergman en die week erop een tweede consult bij Laura Mooijen van Velthuis. Ik was er voor 99% zeker van dat ik de vergroting wilde gaan doen, totdat ik vorige week iemand sprak die haar siliconen eruit heb laten halen omdat ze allemaal vage klachten had. Ook haar vriendin had vage klachten. Nu vraag ik me af; zijn er meer vrouwen met vage klachten of zijn er meer vrouwen erg tevreden en blij dat ze het gedaan hebben. 

 

Ik ben erg benieuwd! 

Hoi,

 

Ik overwoog al 4 jaar een bv, en ik was heel bang voor complicaties, heel bang van alle verhalen die rond gaan, of mensen die je waarschuwen zodra je zegt dat je het overweegt, al die bekende opmerkingen, snijden in een gezond lichaam, wat als het mis gaat bla bla..

 

Op een gegeven moment heb ik bedacht , je leeft maar 1x, ik neem het risico om eventueel een mislukte bv te ondergaan ( kans is heel klein)... Heb ik het ieder geval geprobeerd en als het goed uitpakt dan ben ik hoogwaarschijnlijk de gelukkigste vrouw op aarde!

 

Ik ben  vandaag 2 maanden geleden de operatie ondergaan, ik heb geen moment spijt gehad! Jah het herstel vond ik zwaar tegenvallen, veel pijn gehad als ik moest bewegen maar dat is het allemaal waard geweest, ik ben een jonge (30) gezonde vrouw, sport normaal, rook  niet,, en ik genees heel erg goed.  Enige waar ik nu heeeeel erg spijt van heb dat ik het niet eerder heb laten doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde eerst ook hydrogel maar hoe meer ik over lees hoe minder zeker ik daarvan ben.  In heel veel landen worden ze überhaupt niet gebruikt en het lekken id niet zo onschuldig als gezegd wordt ivm beschadigen weefsel rondom.  

Voor nu staat mentor bij mij op nr 1 en ben in bereidt en risico te nemen.  Ik leef vandaag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei lunap:

Ik wilde eerst ook hydrogel maar hoe meer ik over lees hoe minder zeker ik daarvan ben.  In heel veel landen worden ze überhaupt niet gebruikt en het lekken id niet zo onschuldig als gezegd wordt ivm beschadigen weefsel rondom.  

Voor nu staat mentor bij mij op nr 1 en ben in bereidt en risico te nemen.  Ik leef vandaag.

 

Bedoel je niet siliconen dan @lunap? Hydrogel is biologisch afbreekbaar en beschadigd volgens mij dus juist niks in je lichaam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg moeilijk denk ik.

Ook ik heb zo gedacht.

 

Uiteindelijk besloten om voor een stevigere siliconen te gaan. Mentor. 

Minste kans op scheuren voor mijn gevoel.

 

In mijn directe omgevingen 2 dames met een gescheurde prothese.... natrelle anatomisch. 

 

Wat beeft allergische reactie.... ik ben ook overal allergisch voor. Je lichaam reageert misschien alleen heftig als de prothese gaat lekken of extreem zweten....erg moeilijk.

 

Maar ook de hydrogel bestaat uit een siliconen envelop. 

 

Lees je goed in voor zover het kan want het blijft toch altijd een gok. 

Uiteindelijk draait de medische wereld ook om geld dus een onafhankelijk goedgekeurd advies hierin is best moeilijk. Iedere prothese heeft voor en nadelen en dat verschilt ook per persoon.

 

Heel veel succes! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei lunap:

Ik wilde eerst ook hydrogel maar hoe meer ik over lees hoe minder zeker ik daarvan ben.  In heel veel landen worden ze überhaupt niet gebruikt en het lekken id niet zo onschuldig als gezegd wordt ivm beschadigen weefsel rondom.  

Voor nu staat mentor bij mij op nr 1 en ben in bereidt en risico te nemen.  Ik leef vandaag.

 

Zou je Mij kunnen vertellen waar je die informatie vandaan hebt? Naar mijn weten en volgens wetenschappelijke artikelen kunnen hydrogel prothesen bij lekken geen ernstige schade veroorzaken. Natuurlijk moeten de nieren harder werken om de afvalstoffen uit te scheiden, maar bij een gezond persoon zou dit geen probleem moeten zijn. De monobloc hydrogel bestaat namelijk voor 97% uit fysiologisch zout, dit is van nature isotoon voor weefsels. Bovendien zijn deze prothesen al sinds 1984 klinisch in gebruik. Tussendoor wel een paar keer van naam veranderd, maar ik kan in de wetenschappelijke artikelen niets vinden over de weefselschades. Mocht je doelen op de methyleenblauw die erin zit, dit is zo weinig. Bij onderzoeken met contrastvloeistof krijgt een patiënt veel meer toegediend (dacht 2 mg/kg). Bovendien wordt methyleenblauw ook in aquaria gebruiken en ik heb er nog geen vis eerder door zien sterven. Uiteindelijk iedereen zijn eigen keuze natuurlijk, maar ben benieuwd naar nadelen van monobloc hydrogel (extra onderbouwde informatie is nooit verkeerd) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Leche:

Bedoel je niet siliconen dan @lunap? Hydrogel is biologisch afbreekbaar en beschadigd volgens mij dus juist niks in je lichaam. 

Dat dacht ik dus ook maar dat is niet zo. Heb het echt over de hydrogel.  Kan nu niet een twee drie de onderzoek vinden die ik bedoel. 

De positieve berichten die je over hydrogel leest zijn uit Nederland en meeste van de kappel die op de zwarte lijst staat.  In Amerika zijn ze er niet positief over bijvoorbeeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei lunap:

Dat dacht ik dus ook maar dat is niet zo. Heb het echt over de hydrogel.  Kan nu niet een twee drie de onderzoek vinden die ik bedoel. 

De positieve berichten die je over hydrogel leest zijn uit Nederland en meeste van de kappel die op de zwarte lijst staat.  In Amerika zijn ze er niet positief over bijvoorbeeld. 

Bedoel je niet die injecties met polyacrylamide hydrogel? 

 

Zou je misschien één zo'n onderzoek kunnen plaatsen, want ik ben nu best wel benieuwd. Ik kan alleen dat soort onderzoeken over de polyacrylamide hydrogel injecties vinden. En negatieve onferzoeken over de PIP hydrogel, maar die heeft ook een ander bindmiddel dan de monobloc hydrogel. De vulling van de monobloc hydrogel bestaat uit carboxy methylcellulose en water. 

 

Waren het echt onderzoeken over de hydrogel met carboxy methylcellulose (CMC)?

 

Please correct me if i am wrong en hoor het graag als jij meer weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei lunap:

De positieve berichten die je over hydrogel leest zijn uit Nederland en meeste van de kappel die op de zwarte lijst staat.

 

Maar de reden waarom dr. Kappel op de zwarte lijst staat heeft helemaal niks te maken met welke prothese ze toepast. Ze was aantoonbaar slordig geweest bij een nabloeding na een explantatie (= uitnemen) van een implantaat (bron).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Anderniempje:

 

Maar de reden waarom dr. Kappel op de zwarte lijst staat heeft helemaal niks te maken met welke prothese ze toepast. Ze was aantoonbaar slordig geweest bij een nabloeding na een explantatie (= uitnemen) van een implantaat (bron).

Klopt maar toch geeft mij dat geen lekker gevoel. 

 

Clinical Features after Rupture of Hydrogel Breast Implants - MDbP206

 

Als je dit in Google zet krijg je het onderzoek dat ik bedoel @Boobies

 

Het is persoonlijk waar je prettig bij voelt met keuze wat voor soort prothese . Ik heb mijzelf ook heel erg lopen inlezen in Hydrogel . Je leest veel goede verhalen ( 90%uit Nederland)  maar evenveel negatieve ervaringen. 

Plus de is weinig onderzoek met ze gedaan.  Voor mij een reden om toch voor silicone te kiezen.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei lunap:

Klopt maar toch geeft mij dat geen lekker gevoel. 

 

Clinical Features after Rupture of Hydrogel Breast Implants - MDbP206

 

Als je dit in Google zet krijg je het onderzoek dat ik bedoel @Boobies

 

Het is persoonlijk waar je prettig bij voelt met keuze wat voor soort prothese . Ik heb mijzelf ook heel erg lopen inlezen in Hydrogel . Je leest veel goede verhalen ( 90%uit Nederland)  maar evenveel negatieve ervaringen. 

Plus de is weinig onderzoek met ze gedaan.  Voor mij een reden om toch voor silicone te kiezen.  

 

Hoi dankjewel! Als ik de tekst lees en naar de bronnen van het stuk kijk, dan gaat het niet over de hydrogel CMC. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei B00bies:

Hoi dankjewel! Als ik de tekst lees en naar de bronnen van het stuk kijk, dan gaat het niet over de hydrogel CMC. 

Daar ben ik het mee eens. Het is niet heel makkelijk, maar middels Google Translate kan ik enigszins chocolade maken van het Koreaanstalige artikel en daarin wordt verwezen naar "hydrogel"-implantaten die langzaam opzwollen door osmotische onbalans en uiteindelijk in 2000 in Groot Brittannië verboden zijn. Dat zijn dus hydroxypropylcellulose-implantaten van PIP geweest, en die hadden inderdaad een heel ander vulmiddel (niet te vergelijken met carboxymethylcellulose kwa reactie van het lichaam).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Anderniempje:

Daar ben ik het mee eens. Het is niet heel makkelijk, maar middels Google Translate kan ik enigszins chocolade maken van het Koreaanstalige artikel en daarin wordt verwezen naar "hydrogel"-implantaten die langzaam opzwollen door osmotische onbalans en uiteindelijk in 2000 in Groot Brittannië verboden zijn. Dat zijn dus hydrogel-implantaten van PIP geweest, en die hadden inderdaad een heel ander vulmiddel (niet te vergelijken met carboxymethylcellulose kwa reactie van het lichaam).

Ja, dat klopt. Het artikel gaat niet over de nu in nederland gebruikte monobloc hydrogel prothesen. Ik weet gelukkig redelijk hoe ik deze artikelen moet lezen en ook vooral hoe ik ze op betrouwbaarheid moet beoordelen. Dit artikel haalt in de conclusie nieuwe informatie aan, wat nergens eerder in het artikel wordt benoemd. Bovendien een zeer kleine onderzoeksgroep en geen andere artikelen aangehaald, wat het artikel al een stuk minder betrouwbaar maakt. Wel goed om overigens bij stil te staan, want iets wat daadwerkelijk onschadelijk is zal nooit 100% bestaan denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland is alleen de CMC hydrogel van toepassing, dus alle andere hydrogel prothesen kunnen buiten beschouwing gelaten worden @lunap
Goed inlezen hierover, want het artikel waar jij aan linkt, gaat niet over de in Nederland gebruikte hydrogel prothesen, zover ik dit eruit kan halen.
Mocht jij hier meer over weten, verklaar je dan aub specifieker nader, want tot nu toe heb je geen onderbouwing gegeven.

Ik bedoel dit niet alleen als een aanval op jou, lunap, maar ik wil alle meiden in dit topic vragen idd, zoals ook veel gedaan wordt, bij de feiten te blijven :) 

Vaak wordt er veel gezegd over deze prothesen en iedereen heeft zijn eigen motieven om ze wel of niet te nemen. Als er echter een discussie over ontstaat, is het beter om te onderbouwen wat je precies bedoelt. Het is namelijk al in menig artikel geëscaleerd, als er hier discussies over gevoerd werden. Dit wil ik graag voorkomen.
Vandaar ook dat ik eerder in dit topic feller reageerde op die vrouw van het meldpunt. Zij schreeuwen enkel, en onderbouwen niks.

Dus, houdt alles aub gebaseerd op feiten :)

Alvast bedankt!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.