Ga naar inhoud

Wel of niet borstvergroting


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 

 

Al een jaar of 25 ben ik niet tevreden over de formaat van mijn borsten. Lange tijd overweeg ik een borstvergroting. Het enige wat mij tegen heeft gehouden zijn de eventuele risico's. 

Nu heb ik de afgelopen tijd verschillende klinieken bezocht en nu heb ik wel een goed gevoel bij dokter Verdonck. Volgende week staat er nog een afspraak bij Bergman en die week erop een tweede consult bij Laura Mooijen van Velthuis. Ik was er voor 99% zeker van dat ik de vergroting wilde gaan doen, totdat ik vorige week iemand sprak die haar siliconen eruit heb laten halen omdat ze allemaal vage klachten had. Ook haar vriendin had vage klachten. Nu vraag ik me af; zijn er meer vrouwen met vage klachten of zijn er meer vrouwen erg tevreden en blij dat ze het gedaan hebben. 

 

Ik ben erg benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 100
  • Created
  • Laatste Reactie

Sommige mensen willen graag hydrogel, en adviseren dat dan ook aan anderen.

Ik heb zelf siliconen en ben er erg blij mee.
Zou je kiezen voor hydrogel, lees je dan wel heel goed in. Zo zijn er vast wel voordelen te noemen, maar zorg ook dat de nadelen ervan gelezen worden.
Heb ergens een stukje dat erover gaat, gekopieerd van een lid die het goed uitgezocht had :)
Ff kijken, zal ik het hier plakken:
Het grootste nadeel van de monobloc hydrogel is de kans op rimpelvorming bij een dunne huid of onvoldoende borstweefsel. Dual plane plaatsing is hiervoor meestal de oplossing. Daarnaast zouden deze protheses eerder lekken/scheuren , maar over dit laatste zijn de meningen nogal verdeeld. Je hebt overigens wel 10 jaar garantie op de prothese bij lekken/scheuren. Ook is de projectie van de mh minder en is deze maar in een beperkt aantal cc verkrijgbaar. Het methyleenblauw, de blauwe kleurstof in de prothese, gaat niet goed samen met sommige antidepressiva en pijnstillers (en dat is nog vrij zachtjes uitgedrukt, dus daar moet je goed op letten).

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Maison:

Bedankt voor de belangrijke info@best_boobie. Ik heb een dunne huid, dus bij mij zal het dual plane geplaatst moeten worden. De blauwe kleurstof lijkt ook wel een beetje op Motiva of is dat toeval? 

Verdonck was ook geen voorstander van de hydrogel zoals ik begreep.

Ik durf niet te zeggen of dat hetzelfde spul is, dat er gebruikt wordt... Zou dat even navragen aan Verdonck evt.... Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!
Trouwens, de Motiva heeft een tracker! Dus mocht je een keer onder een lawine terecht komen, kunnen ze je vinden :45: 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen in Amerika al lopen er 7 miljoen dames rond met siliconenborsten. Dat gaat meestal goed, maar je loopt altijd een risico gezondheidsproblemen te ontwikkelen als je een lichaamsvreemd voorwerp in je lichaam stopt. Als het fout gaat, dan gaat het veelal ook heel erg fout. Kijk maar naar deze uitzending: http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/08-11-2016/borstimplantaten/

Ik denk dat geen enkele plastisch chirurg 100% veiligheid kan garanderen. Het is aan jou om dat risico te accepteren, hoe minimaal het wellicht ook is. Zorg er in ieder geval voor dat je heel goed geïnformeerd bent en dat je een eerlijke en betrouwbare arts consulteert. Ik wens je een weloverwogen beslissing. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Quirine:

Alleen in Amerika al lopen er 7 miljoen dames rond met siliconenborsten. Dat gaat meestal goed, maar je loopt altijd een risico gezondheidsproblemen te ontwikkelen als je een lichaamsvreemd voorwerp in je lichaam stopt. Als het fout gaat, dan gaat het veelal ook heel erg fout. Kijk maar naar deze uitzending: http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/08-11-2016/borstimplantaten/

Ik denk dat geen enkele plastisch chirurg 100% veiligheid kan garanderen. Het is aan jou om dat risico te accepteren, hoe minimaal het wellicht ook is. Zorg er in ieder geval voor dat je heel goed geïnformeerd bent en dat je een eerlijke en betrouwbare arts consulteert. Ik wens je een weloverwogen beslissing. 

Elk jaar komt dit weer naar voren, maar ze hebben het nog nooit goed kunnen onderbouwen..

Jij bent niet toevallig van dat meldpunt? Heb zo een vermoeden van welk, aan je bericht te zien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! @Maison

Ik heb bewust gekozen voor de monobloc hydrogel vanwege mijn allergieën. Wanneer je allergieën, reuma of al een autoimmuunziekte hebt behoor je tot één van de risicocategorieën voor het ASIA syndroom (autoimmuunziekte) en heb je dus een grotere kans om hier last van te krijgen. 

 

Dat stukje van best_boobie komt uit een berichtje van mij waarin ik alle voor- en nadelen van de mh heb uiteengezet. Misschien handig voor jou om even te lezen: 

Het is maar net waar jij je beter bij voelt en wat jouw wensen zijn. Ga in ieder geval naar een arts die zowel siliconen als de monobloc hydrogel plaatst, zodat je een eerlijk advies krijgt en jou in staat stelt om een goede afweging te maken. Drs Nio staat er bijvoorbeeld heel neutraal in en geeft een eerlijk antwoord op je vragen (ik word op 10 april door hem geopereerd!! :) ). Ook drs Van Selms plaatst beiden en staat voor zover ik heb begrepen er ook neutraal in. 

 

Drs Kappel (staat wel op de zwarte lijst vanwege een incident) en drs Visser zijn echt voorstander van de monobloc hydrogel. 

 

Ik hoop dat je eruit komt en als je vragen hebt stel ze gerust!

 

Succes met je keuze! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maison 

 

@Melissa1983 heeft onlangs haar siliconen protheses laten vervangen door de monobloc hydrogel, vanwege ernstige gezondheidsklachten. Zij voelde zich na een week al veel beter. Dit kan je teruglezen in haar topic. Dit kan dus een oplossing zijn voor de dame die jij gesproken hebt. 

 

Ook in de onderzoeken (kan je teruglezen op in internet. Is bijv. onderzocht door drs Kappel) blijkt dit voor de meeste vrouwen de oplossing te zijn na het krijgen van gezondheidsklachten door siliconenprotheses.

 

Ik wil je nergens toe dwingen, maar je in ieder geval genoeg informatie geven, zodat jij jouw keuze kan maken. Ik ben er zelf gewoon heel enthousiast over, omdat ik anders nooit mijn borsten zou laten vergroten vanwege mijn allergieën en angst voor het ASIA syndroom  :). Maarja zoals wel uit de vele positieve verhalen op het forum blijkt zijn er heel veel vrouwen, die er geen last van krijgen. 

 

De keuze ligt geheel bij jou. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!  Ik heb zelf last van allergieën en een traag werkend schildklier, dus ik zal me nog meer verdiepen in Monoblock. Ik had inderdaad begrepen dat deze sneller stuk kunnen gaan en ook een siliconen omhulsel heeft dus daardoor niet beter. Maar als ik jullie verhalen lees kan het geen kwaad om nog eens goed in te lezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De monobloc hydrogel heeft inderdaad een envelop van harde siliconen. Het is juist de gelbleeding, dus het zweten van de siliconenvulling door de envelop heen dat de symptomen kan veroorzaken. Zeker wanneer de envelop scheurt. Dit zijn losse of in ieder geval lossere siliconen, die zich door het lichaam kunnen verspreiden. 

 

De vulling van de monobloc hydrogel (water met een soort suikeroplissing) zweet ook door de envelop heen, maar dat zijn lichaamseigenstoffen. Ook het scheuren van de prothese is daardoor ongevaarlijk. 

 

Denk er inderdaad maar goed over na. Lees je lekker in.  Uiteindelijk hebben ze allebei hun voor- en nadelen. En wie weet geeft de siliconen envelop wel klachten, maar ik heb dat nog niet eerder gelezen. Ook blijft het een operatie waar allerlei risico's aan zijn verbonden. Goed dat je er niet al te licht over denkt :) Je moet er wel 100% voor willen gaan. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Maison,

Ook ik heb me na veel ingelezen te hebben besloten voor de hydrogel te gaan. Als aanvulling op voorgaande berichten is de kans niet groter (sommige zeggen zelfs minder groot) dat deze prothesen scheuren. Maar als ze scheuren, dan zie je t gelijk omdat ze daadwerkelijk leeg lopen. Bij de silicone prothesen valt een scheur niet op, omdat het om een "vast" materiaal gaat. Hier kun je dus gemakkelijk mee doorlopen zonder er achter te komen. Het blijft een heel persoonlijk iets en je moet vooral je gevoel volgen. Ik heb zelf te veel gelezen om nog met een gerust hart de siliconen te laten plaatsen, maar er zijn enorm veel vrouwen die met siliconen nergens last van hebben.. succes met je zoektocht en keuze!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! @Maison

 

Zelf heb ik nu silliconen en nog nergens last van zover ik weet, al 14 jaar.

Toen ik mijn protheses kreeg wist ik er niks van welk merk, wel of niet goed gekeurd? ik ging naar 1 pc en klaar.

Er was zelfs in die tijd een verbod in Amerika geloof ik op silliconen, gelukkig weet ik dat nu pas! er werd mij niks verteld hoor.

Monobloc hydrogel heb ook geen idee hoe lang deze implantaten er al zijn, er werd mij niks verteld.

Betreft de monobloc hydrogel kwam ik ook op een site van dr kappel, maar wat ik dan weer niet begrijp deze zijn niet FDA en kappel plaatst deze idd veel maar doet ook heel veel explantatie's.

Misschien ben ik de enigste, maar af en toe krijg ik het gevoel dat wij in europa proefkonijnen zijn voor imlantaten zoals die ik ook heb, kregen pas een FDA na velen jaren dat ik ze had.

Bij het meldpunt klachten, krijg ik helemaal de kriebels er staat over elk implantaat wel iets, maar waarom dan toch de Hydrogel is mij ook vreemd.

Nu weet ik dus wel beter dat en CE keurmerk niks voorsteld, maar een fda iets meer rust geeft.

Heb ook gedacht over monobloc hydrogel nu, maar dan krijg ik waarschijnlijk 2 platte pannekoeken omdat deze breedt en weinig profiel geven (niet echt ideaal als je van aa af komt denk ik, in mijn situatie).

 

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, succes met je keuze xx Lena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is trouwens wat Dr. Kappel over methyleenblauw in de hydrogel-implantaten schrijft:

 

Een andere fabel waar ik mij behoorlijk aan erger dat afkomstig is van het “Meldpunt voor patiënten met siliconenklachten” is, dat het methyleenblauw schadelijk zou zijn voor patiënten die antidepressiva innemen. Dit aan de hand van 1 casus die in ieder geval vanuit de medische voorgeschiedenis voor een rits chemicaliën gevoelig is. Het nadeel van internet is dat iedereen maar van alles kan roepen, zonder dit wetenschappelijk te onderbouwen. Het kan best zo zijn dat pure methyleenblauw wanneer het gebruikt wordt om te tekenen in weefsel (en dat doen chirurgen, plastisch chirurgen, KNO artsen, dermatologen etc. voor het markeren tijdens het opereren) bij daarvoor gevoelige patiënten tot een ontstekingsreactie kunnen leiden, maar het methyleenblauw in de Monobloc Hydrogel borstprothese is sterk verdund en zit in de hydrogel. Het is niet te vergelijken met het donkerblauwe pure methyleenblauw.

(bron)

 

Mijn vriendin (heeft chemische technologie gestudeerd) rekende me ook voor dat er totaal in beide implantaten misschien 4-6mg methyleenblauw zit, terwijl men voor medische toepassingen (bij bepaalde vergiftigingen) 1-2mg per kg lichaamsgewicht gebruikt (bron). Ik denk dus dat het risico wel meevalt. Anders was het denk ik ook wel eerder opgevallen (ze worden al sinds 1984 ongewijzigd toegepast; bron). :)

 

Bovendien, als methyleenblauw een probleem geeft: er uit laten halen en je bent er van af, want je plast het spul gewoon uit. Bij uitgezweette siliconen is dat niet zo want die blijven achter in je lichaam.

 

(maar ik ga voor de zekerheid nog even naar de apotheek hiermee; ik gebruik namelijk wel een anti-depressivum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Anderniempje:

Dit is trouwens wat Dr. Kappel over methyleenblauw in de hydrogel-implantaten schrijft:

 

Een andere fabel waar ik mij behoorlijk aan erger dat afkomstig is van het “Meldpunt voor patiënten met siliconenklachten” is, dat het methyleenblauw schadelijk zou zijn voor patiënten die antidepressiva innemen. Dit aan de hand van 1 casus die in ieder geval vanuit de medische voorgeschiedenis voor een rits chemicaliën gevoelig is. Het nadeel van internet is dat iedereen maar van alles kan roepen, zonder dit wetenschappelijk te onderbouwen. Het kan best zo zijn dat pure methyleenblauw wanneer het gebruikt wordt om te tekenen in weefsel (en dat doen chirurgen, plastisch chirurgen, KNO artsen, dermatologen etc. voor het markeren tijdens het opereren) bij daarvoor gevoelige patiënten tot een ontstekingsreactie kunnen leiden, maar het methyleenblauw in de Monobloc Hydrogel borstprothese is sterk verdund en zit in de hydrogel. Het is niet te vergelijken met het donkerblauwe pure methyleenblauw.

(bron)

 

Mijn vriendin (heeft chemische technologie gestudeerd) rekende me ook voor dat er totaal in beide implantaten misschien 4-6mg methyleenblauw zit, terwijl men voor medische toepassingen (bij bepaalde vergiftigingen) 1-2mg per kg lichaamsgewicht gebruikt (bron). Ik denk dus dat het risico wel meevalt. Anders was het denk ik ook wel eerder opgevallen (ze worden al sinds 1984 ongewijzigd toegepast; bron). :)

 

Bovendien, als methyleenblauw een probleem geeft: er uit laten halen en je bent er van af, want je plast het spul gewoon uit. Bij uitgezweette siliconen is dat niet zo want die blijven achter in je lichaam.

 

(maar ik ga voor de zekerheid nog even naar de apotheek hiermee; ik gebruik namelijk wel een anti-depressivum)

 

Dankjewel voor de informatie! Ik zou inderdaad maar het zekere voor het onzekere nemen en hiernaar informeren bij de apotheek. Maar als het niet zo is, dan is dat echt top! 

 

Ooh en over de projectie bij de monobloc hydrogel. Die is inderdaad minder dan bij siliconen protheses. Ik zelf vind dat dit juist bij mijn vorm borsten een mooi natuurlijk resultaat geeft, maar mocht je toch meer projectie willen dan kan drs Nio de protheses zo plaatsen dat ze een stuk meer projectie geven. @Daroe heeft dit bijvoorbeeld laten doen. Bij haar is het echt heel mooi geworden! 

 

En tja het eerder scheuren van de monobloc hydrogel protheses, daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. Je krijgt wel 10 jaar garantie op de protheses, en tsja als ze scheuren merk je het tenminste wel gelijk en is het niet schadelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat jullie allemaal zoveel informatie geven! @Boobies, ik heb de uitzending gezien en ik schrok er erg van. Het lijkt wel of beide keuzes ( wel of geen borstvergroting ) geen goede keuzes zijn. Bij de 1 heb je de nodige risico's en bij de andere blijf je ongelukkig met je borsten. Ik heb van mezelf al een auto immuunziekte, dis extra voorzichtigheid kan geen kwaad. 

 

Weet iemand of Motiva hetzelfde is als Monoblock? Wellicht ga ik toch nog een afspraak maken bij dokter Nio. Al baal ik ervan om een verwijzing te halen bij de dokter. Zij hoeft voor mij nu niks te weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm snap ik. Ik vond dat ook niet zo fijn die verwijzing. Maar mijn huisarts deed helemaal niet moeilijk. Was alleen maar heel erg blij met mijn keuze voor het OLVG west, omdat dat volgens hem een heel goed ziekenhuis is. Ik vind het op zich wel fijn dat ze ervan weten, zodat er met eventuele behandelingen en medicijnen ook rekening mee wordt gehouden. 

 

Als je al een autoimmuunziekte hebt, dan zou ik zeker de monobloc hydrogel protheses sterk in overweging nemen. 

 

De motiva is een siliconen prothese. Alleen de saline (zoutwaterprothese) en de monobloc hydrogel zijn protheses met een afbreekbare vulling. Alleen de saline wordt (bijna?) niet meer gebruikt, omdat die kunnen klotsen en eerder kapselvorming veroorzaken. 

 

Bij de monobloc hydrogel is trouwens maar 0,8% kans op kapselvorming bij een siliconenprothese over het algemeen 5% kans op kapselvorming (m.u.v. de polyurethaan prothese). 

 

Maar goed we hebben je inmiddels doordrenkt met allerlei informatie. Even laten bezinken en inderdaad gewoon een consult aanvragen. Al je vragen van te voren opschrijven en gewoon aan hem stellen :) 

 

En tsja aan een operatie zitten altijd risico's, maar door voor de monobloc hydrogel te kiezen neem je in ieder geval alle gevaren van de siliconenprothese weg. En rimpelvorming bij dunne huid en weinig borstweefsel (dat ook bij siliconenprotheses kan ontstaan en kan worden voorkomen met dual plane plaatsing) en het mogelijk eerder scheuren van de prothese (maar lees hier op het forum ook regelmatig over gescheurde siliconen protheses en zoals eerder aangehaald zijn de meningen hierover verdeeld) neem ik dan maar voor lief.  

 

En tsja het is wat je zegt ook voor je psychisch gestel beter om er iets aan te laten doen! :) al beseffen heel veel mensen helaas niet hoe diep zoiets kan zitten.. 

 

Succes! Ik ben benieuwd naar je consult xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal gaan bellen voor een consult bij Nio. Ik wil die Monoblock ook wel eens voelen. Ik las dat jouw vriendin ze ook heeft en het resultaat erg mooi is geworden. 

Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen in april. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎4‎-‎3‎-‎2017 om 21:42 zei Quirine:

Alleen in Amerika al lopen er 7 miljoen dames rond met siliconenborsten. Dat gaat meestal goed, maar je loopt altijd een risico gezondheidsproblemen te ontwikkelen als je een lichaamsvreemd voorwerp in je lichaam stopt. Als het fout gaat, dan gaat het veelal ook heel erg fout. Kijk maar naar deze uitzending: http://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/08-11-2016/borstimplantaten/

Ik denk dat geen enkele plastisch chirurg 100% veiligheid kan garanderen. Het is aan jou om dat risico te accepteren, hoe minimaal het wellicht ook is. Zorg er in ieder geval voor dat je heel goed geïnformeerd bent en dat je een eerlijke en betrouwbare arts consulteert. Ik wens je een weloverwogen beslissing. 

Dus ik wil hier even duidelijk zijn.
Ik ben niet tegen hydrogel, dat voorop gesteld.

 

Maar Martine Surinx, het zegt genoeg dat je een nieuw account aan moest maken om hier weer ononderbouwd even iets te komen vertellen.
Wij laten jullie op je meldpunt met rust, doe dan niet zo kinderachtig om steeds hier te komen zeuren.

BB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bv met siliconen protheses kost 3100 euro en met de monobloc hydrogel 3500 euro :) 

Toen ik een consult en operatiedatum plande was er geen wachtlijst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.