Ga naar inhoud

Eviboob : 14 april 2017 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier en zoek wat informatie en handige tips om me voor te bereiden op mijn operatie! 18 maart ga ik op consult en 14april krijg ik mijn operatie. Dit zal doorgaan in de Wellnesskliniek te Genk bij dokter Damen. Momenteel heb ik zelf een A-B iets daartussen aangezien ik altijd push up draag weet ik het niet goed.. zou graag naar een volle C gaan. 

 

Ik wordt geopereerd op een vrijdag en ga de woensdag weer gaan werken ben dus met operatie ingerekend 5 dagen thuis. Hebben jullie tips naar pijn of dingen die ik zeker niet of wel moet doen nadien? Oja, krijgen we een sportBH mee van de kliniek zelf? Ik zie ook dat sommige meiden een witte band erover krijgen, is dit standaard

 

Groetjes Evi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

@Eviboob

 

He meis, ik zie dat het inmiddels is gelukt, ik heb zoals gezegd je titel aangepast en je topic verhuisd naar een andere categorie, hier kun je nu verder al je updates, vragen en dadelijk ook na je operatie je verslag neerzetten.

Als je nu op volgen of op breng mij bij reacties op de hoogte klikt dan krijg je steeds een notificatie als iemand op jou topic heeft gereageerd.

 

Ik vind je heel erg optimistisch om zo snel na je operatie weer aan het werk te gaan, want het is een behoorlijke operatie die je echt niet moet onderschatten.

 

In de Wellness krijg je de eerste 2 weken een verband om je borsten, en is een bh dus nog niet aan de orde.

Een borstband ligt aan de werkwijze van de pc, dus niet iedereen krijgt die.

 

Je moet rekening houden dat je de eerste weken weinig tot niets mag, omdat de eerste 6 weken het kapsel word aangemaakt, en je dit proces niet mag verstoren.

Wat je precies niet mag ligt ook een beetje aan de pc, aangezien iedere pc andere adviezen en regels heeft.

Na de operatie krijg je pijnstilling mee, en daarmee zou het dragelijk moeten zijn als je die op vaste tijden inneemt,en de 1 heeft meer pijn dan de ander, dat is echt per persoon verschillend, maar ga er vanuit dat de eerste 3 tot 5 dagen het heftigste zijn.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose bedankt voor de info. Ik kan voor mijn werk niet veel langer verlof nemen.. Ik heb wel een bureaujob, misschien lukt dit wel. Ik wacht het alvast af :) heb wel wat schrik voor de herstelperiode en de pijn. Maar zal het waarschijnlijk wel waard zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eviboob:

@Desert-Rose bedankt voor de info. Ik kan voor mijn werk niet veel langer verlof nemen.. Ik heb wel een bureaujob, misschien lukt dit wel. Ik wacht het alvast af :) heb wel wat schrik voor de herstelperiode en de pijn. Maar zal het waarschijnlijk wel waard zijn?

 

De pijn en het ongemak is het absoluut waard,maar dat zeg je meestal pas achteraf, en er zijn best wel wat meiden die weinig pijn hebben, maar je moet het wel altijd incalculeren, want je weet nooit hoe het gaat lopen.

En wie weet gaat het goed met werken,en als je inderdaad niet meer extra dagen verlof op kunt nemen dan is het niet anders.

Maar dan is het echt wel goed uitkijken dat je bijv geen dossiers uit een hoge kast moet pakken, want dat moet je dan aan collega's vragen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Eviboob:

@Desert-Rose als het echt nog niet gaat blijf ik wel nog even thuis dan. Maar zal inderdaad goed opletten zijn voor alles. 

 

Enig idee wat de gevaarlijke bewegingen zijn algemeen die ik moet vermijden?

 

Ja precies, je herstelt maar 1 keer, dus dat kun je dan beter gelijk goed doen.

 

De eerste 6 weken mag je niet: met de ellebogen boven de schouders,repeterende bewegingen maken,zoals, stofzuigen, dweilen, strijken, ramen zemen etc,  tillen, bukken, sporten, auto rijden dit mag meestal na 2 weken, maar ligt ook aan hoe je herstel verloopt.

 

Er zijn pc's die andere adviezen hanteren,maar je kapsel word in de eerste 6 weken aangemaakt, en als je dit proces gaat verstoren door de bewegingen te maken die ik hierboven heb vermeld, dan kunnen er kleine scheurtjes in dat kapsel komen, dat herstelt wel weer, maar kan eventueel op de lange termijn zorgen voor overmatige kapselvorming.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Eviboob:

@Desert-Rose Oeioei! dat is veel. ik hoop enkel wel op het autorijden, dat zal echt moeten.. Ik schuif me dichter bij mijn pedalen dan dat het schakelen gemakkelijker verloopt. 

 

 

 

Wat het is met auto rijden, als jij nog pijn hebt, en er gebeurt iets waardoor jij moet uitwijken, en dat lukt niet door de pijn, dan ben je technisch gezien niet verzekerd, omdat je op dat moment niet bekwaam bent, dus hou dat wel even in je achterhoofd, desnoods eventueel regelen dat een collega je komt halen of zo als het echt niet gaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
47 minutes ago, Jacky1985 said:

Heel veel succes morgen:53:

Dankjewel lieve meid!!! ik kijk ernaar uit :D wel wat zenuwen nu!! plots zo van AAH het is er maar alles komt goed he! 

 

Mag ik ook met jouw meekijken? Zie geen foto's van je :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jacky1985
15 minuten geleden zei Eviboob:

Dankjewel lieve meid!!! ik kijk ernaar uit :D wel wat zenuwen nu!! plots zo van AAH het is er maar alles komt goed he! 

 

Mag ik ook met jouw meekijken? Zie geen foto's van je :( 

Zo herkenbaar.... echt spannend allemaal en het komt zeker goed:53:ik voeg je toe

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jacky1985 said:

Zo herkenbaar.... echt spannend allemaal en het komt zeker goed:53:ik voeg je toe

xx

 

Hoop ik ook!!! 

 

en WAW zeg de jouwe zijn zo mooi symmetrisch en schoon rond!! super zeg :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jacky1985
14 minuten geleden zei Eviboob:

 

Hoop ik ook!!! 

 

en WAW zeg de jouwe zijn zo mooi symmetrisch en schoon rond!! super zeg :) 

Dankjewel (kan er nu nog niet echt van genieten maar dat komt wel):53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.