Ga naar inhoud

Cathytje : 29 mei 2017 : Dr. Van Renterghem : St. Augustinus


Gast Cathytje

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

ik ben hier nieuw. 

Ik ben al jaren aan het twijfelen voor een borstvergroting. Telkens de droom opzij gezet omwille van de angst voor de reacties, afraden van m'n moeder en financiële kwesties.

 

ik word nu 35 en heb eindelijk de eerste stap gezet en zonet een afspraak gemaakt voor een eerste consult bij Dr. Van Renterghem.

 

Kunnen jullie mij zeggen wat er op zo'n eerste consult juist besproken wordt?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi meiden,

 

ik heb vandaag mijn operatiedatum gekregen. 8 augustus 2017 komen de nieuwe boobs er :D

Ik heb nog altijd enorm veel twijfels. Vooral over de cupmaat. De dokter raadde een C+ aan en dat leek mij met de pasprothese heel mooi. Maar ik twijfel zo hard! Stel dat ik ze achteraf te groot vind, wat dan? :79:

zijn hier misschien soms meiden die foto's willen delen van hun borstvergroting naar een C+ - kleine D? Dat zou heel fijn zijn. Alvast bedankt. Liefs, Cathytje xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

O hey, ik had nog op je andere topic gereageerd maar zie dat je hier al meer hebt gepost (:

Wat fijn dat de datum nu vast staat!

Ik had precies hetzelfde na mijn consult. Krijg 390cc protheses en waarschijnlijk gaat dat bij mij ook richting de C (moet een 75C sportBH aanschaffen). Daar vond ik het super mooi, thuis ging ik twijfelen. Gelukkig heb ik foto's gemaakt tijdens het passen waarop ik zie dat het wel gewoon enorm in verhouding staat met mijn lichaam. En ik hoor ook altijd dat je er snel aan went en je ze dus ook niet te klein moet pakken.

Maar indien je twijfelt gewoon nog even een extra pas-sessie inplannen hoor. En eventueel wat shirtjes meenemen die je veel draagt om aan te zien hoe dat staat. Het belangrijkste is dat jij je goed voelt erbij en dat je niet met een onzeker gevoel die operatie in gaat en straks spijt krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mml geen probleem, ik zit dikwijls te sukkelen met het forum, vandaar misschien soms overlappende posts :P

Jij bent slimmer geweest als ik door foto's te maken... Heb ik dus niet gedaan :( Ik was wat zenuwachtig en had zoveel vragen en ik ben dat gewoon vergeten. Stom he...

Ik moet ook een 75C sportbh aanschaffen. Als ik deze heb dan ga ik nog eens langs om te passen. Een vriendin van mij zegt ook dat je moet wennen aan je nieuwe borsten en dat het best wel heftig is. Bij haar heeft het een jaar geduurd vooraleer het aanvoelde als haar eigen borsten.

Ik vind het allemaal wel heel spannend en heb al een aftelkalender gemaakt... Nog 172 dagen! :D:D:D

Welke maat heb je nu? Ik een 75B, bij mij zal het dus een grote C worden (als ik niet van gedachten verander)Had jij al een exacte operatiedatum? Bij wie ga je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cathytje Mijn PC kwam er zelf mee om foto's te maken, anders was ik het waarschijnlijk ook wel vergeten haha. Super logisch op zo'n moment natuurlijk.

Yes, ik ken ook meerdere mensen in mijn omgeving die een bv zijn ondergaan. Maar allemaal uiteindelijk super gelukkig mee. En ik ben helemaal bereid daar allemaal doorheen te moeten, eindresultaat gaat vast mooi zijn. (:

137 dagen hier! Heb vandaag gebeld om de datum vast te zetten. 3 juli, meteen de eerste dag dat mijn studiejaar is afgelopen haha. Ik heb nu een 75AA en laat me opereren bij Kliniek Heyendael.

Heb trouwens ook een topic, mocht je t leuk vinden om wat achtergrond gebeuren te lezen haha

https://www.borstenforum.com/topic/19428-mml-3-juli-2017-dr-straten-kliniek-heyendael/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi @mml Net je topic gelezen, wel leuk. Dat probleem dat jij hebt met de reacties van anderen heb ik dus ook super hard! Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga aanpakken. Wel zeggen, niet zeggen, enkel tegen bepaalde mensen zeggen,.... Ik weet het echt niet. Ik heb niet zo'n fijne collega's, het zijn allemaal echte ruziestokers en roddelaars. Dat maakt het dus nog lastiger :wacko: Ik ben ook al een vrij onzeker type.

Maar we hebben nog tijd he... Jij tot juli en ik tot augustus :D Tijd genoeg om er goed over na te denken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nu gelukkig wel gaat meevallen omdat ik door stagejaar mijn klas een jaar niet zie en de rest van mijn omgeving mag t van mij als ze er om vragen weten. Het is ten slotte een keuze die te maken heeft met mijn zelfvertouwen en geluk. En daarnaast denk ik dat er ook best wel wat mensen zijn die het geneens gaat opvallen.

Wel enorm balen van die collega's, hopen dat het mee gaat vallen. En anders maar denken dat je vrouwelijke collega's stiekem allemaal gewoon jaloers zijn op jouw super mooie borsten straks.

Yes duurt nog even, maar ik kijk er nu vooral naar uit (:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎/‎02‎/‎2017 om 19:15 zei mml:

Ik denk dat het nu gelukkig wel gaat meevallen omdat ik door stagejaar mijn klas een jaar niet zie en de rest van mijn omgeving mag t van mij als ze er om vragen weten. Het is ten slotte een keuze die te maken heeft met mijn zelfvertouwen en geluk. En daarnaast denk ik dat er ook best wel wat mensen zijn die het geneens gaat opvallen.

Wel enorm balen van die collega's, hopen dat het mee gaat vallen. En anders maar denken dat je vrouwelijke collega's stiekem allemaal gewoon jaloers zijn op jouw super mooie borsten straks.

Yes duurt nog even, maar ik kijk er nu vooral naar uit (:

 

Zo is dat! We gaan er gewoon voor en pronken straks met knappe boobs! Joepieeeeee!!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Gast Cathytje
16 minuten geleden zei mml:

Hey, ik zie net dat je al twee maanden eerder mag, wat fijn!

Dan gaat het nu echt al heel erg snel!

Hoi, ja fijn he... De operatiekamer die gebruikt wordt is gesloten in juli en augustus. Heb wat moeten schuiven met verlof enzo, maar 6 juni wordt de grote dag! :D Ik kan niet wachten tot het zo ver is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi,

 

ik ben nu al erg benieuwd naar je verhaal. Ik heb morgen, 10 mei, een eerste consult bij Dr. Van Renterghem. Omwille van mijn beroep kan ik wellicht pas eind van het jaar geopereerd worden, maar ik wil gewoon al eens een keer terug bomen in het bos der borsten kunnen zien. Dus ik hoop dat hij mij al een goed beeld kan geven wat er bij mij zou passen en kan ik in die richting verder snollen.

 

Later in mij heb ik nog een 2de arts die ik bezoek, Dr Colpaert, ook uit het Antwerpse.

 

Je houdt ons op de hoogte hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@Kimster01 helaba, Dr. Vanrenterghem is echt een heel fijne en rustige man. Hij denkt met je mee en geeft zijn aanbevelingen, maar luistert ook heel goed naar je wensen. Bij mij was er geen twijfel qua chirurg. Hij heeft mij al twee keer geopereerd (hondenbeet) en ik ben heel tevreden over het resultaat. Het is een dokter met jarenlange ervaring en voor borstoperaties één van de betere uit het Antwerpse. Wel prijzig. Ik betaal € 4.000 + BTW (€ 4.800).

Ik houd jullie zeker op de hoogte en foto's volgen uiteraard ook :D

Wat is je voorsituatie? En op welke maat zou je willen uitkomen? Ik heb nu een kleine B en krijg 340CC of een grote C / kleine D cup.

Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben gisteren in Sint Augustinus geopereerd. Wel door dr Coenen.

Maar hele vriendelijke mensen daar!!

De mijne zijn dus 1 dag oud en vind ze nu al "de mijne". 

Ik wou eerst ook voor een mooie volle C maar heb uiteindelijk voor een D gekozen. Eerst dacht ik dat dit gigantisch zou zijn maar nee hoor. In kledij valt zelfs de grootte niet op!! Nu wel omdat ze nog echt hard en hoog staan maar eens ze wat zachter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@MadameC hoi! Proficiat met je aanwinst! Hopelijk heb je niet te veel pijn. Ben even gaan kijken bij je foto's en het ziet er al heel mooi uit! :43: Bij mij begint te twijfel over de maat toe te slaan. Heb nu gekozen voor 340cc, maar schrik dat het te klein gaat zijn. De dokter zei dat een maat groter té groot zou zijn voor mij, maar het verschil leek me toch niet enorm.... hmmmmm lastig! Ik kan nog tot vlak voor de operatie veranderen. Het zal een beslissing van het laatste moment worden denk ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik ben net terug van de eerste consultatie en nog helemaal opgewonden! Wauw, zoveel 'misverstanden' uit mijn hoofd gehaald. Allemaal zaken die ik hier op het forum en elders gelezen had die niet (meer) zo blijkben te zijn.

 

Mijn voorgeschiedenis: 

Verder dan een AA is de grootte van mijn borsten niet komen. Ben groot en slank en duq quasi borstloos. Ik had gehoopt dat ik misschien één van de gelukkigen was die na borstvoeding een cup groter kon behouden, maar nee hoor, alles terug zo goed als plat. Ik probeer dat al lang te verdoezelen met voorgevormde en voorgevulde cups, maar onder een iets of wat uitgesneden kleedje of t-shirt is het gewoon niet wat het moet zijn.

 

Het is wel zo dat ik intensief met hardlopen bezig ben (halve marathon dit najaar en graag een marathon in het voorjaar), dus dat ik qua maat daar wel rekening mee wil houden. Over cc's is nog niet gesproken, wel een B of een C. Aangezien ik vaak lees dat je na het 'passen' best het maatje groter neemt, ben ik in die richting aan het denken. Ik mocht nog eens terugkomen om nog eens te passen. 

 

En als ik snel beslis zou ik op 6 juni al geopereerd kunnen worden (sta als LO-leerkracht in het onderwijs, dus een ideale periode). 

 

Welke misvattingen had ik en hoe blijkt het nu echt te zijn:

* prothese zit vast na 48u, dan is het gewoon de spier die zal bepalen wat je kan doen, wat nog wat langer pijn zal doen

* na de operatie mag je 6 weken niets doen --> je mag 2 dagen niets doen en je verder nog 2 weken rustig houden

*je mag 2 weken niet autorijden--> 2 dagen niet, al zal het mss die eerste dagen erna nog pijn doen

 

prijs incl btw (4840euro, alles inclusief, uitgezonderd eerste consultatie. Wordt niet vergoed door verzekering, eerste consult en eventuele comlicaties achteraf wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei MadameC:

Hoi! Ik ben gisteren in Sint Augustinus geopereerd. Wel door dr Coenen.

Maar hele vriendelijke mensen daar!!

De mijne zijn dus 1 dag oud en vind ze nu al "de mijne". 

Ik wou eerst ook voor een mooie volle C maar heb uiteindelijk voor een D gekozen. Eerst dacht ik dat dit gigantisch zou zijn maar nee hoor. In kledij valt zelfs de grootte niet op!! Nu wel omdat ze nog echt hard en hoog staan maar eens ze wat zachter worden.

Hey,

super dat je al je nieuwe borsten hebt! Ik ben heel benieuwd naar de pijn en het herstelproces (welke activiteiten je langzaamaan zou kunnen oppakken). 
Ik ben mama van 4 kindjes tussen 2,5 en 6,5j oud (jongsten zijn een tweeling) en ben hier de drijvende kracht voor alles wat kindjes en huishouden betreft, dus ik hoop heel snel terug 'te been' (euh... te borst ;-)) ga zijn.

Veel succes nog met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@Kimster01 joehoe!!! Wat leuk voor je! Ik was ook helemaal opgewonden na m'n eerste consult :D Het doet toch iets met je hè...

Je zal zien dat je nog hard gaat twijfelen over de maat. Ik ben al 3 keer gaan passen en dacht gekozen te hebben, maar sinds vandaag terug aan het twijfelen :huh:

En wat het herstel betreft, dat heeft hij bij mij idd ook allemaal gezegd. Ik denk dat je dat zelf ook wat moet aanvoelen als het zover is. Ieder lichaam reageert anders.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

 

Ik heb het geluk dat mijn mama hier een paar dagen komt logeren om alles draaiende te houden. Voor de kindjes zorgen, naar school brengen, enz.

Ik merk dat de richtlijnen ook heel anders zijn dan de meeste die ik hier lees.

 

Qua pijn valt het wel mee denkik. Beter dan ik had kunnen denken in ieder geval. Ik heb wel ook een borstlift gehad, dus iets meer aan 'geknutseld' dan een gewone vergroting.

De dag van thuiskomst heb ik savonds een mand ondergoed opgevoud. Heb savonds wel een lichte bloeding gehad (weet nu niet of het daardoor kwam) maar ben dan toch wel ff in paniek geschoten en strenger voor mezelf geworden en sindsdien de zetel in. Sinds gisteren avond stijver en pijnlijker maar met de medicatie gaat het echt wel goed. Het is echt goed uithoudbaar! 

Morgen moet ik op controle, ook weer spannend!

 

Ik heb gewoon moeten zeggen wat ik wou, dus heb foto's moeten meenemen en die heeft hij 'nagemaakt'. 

Ik heb zelfs op voorhand niets gepast! Uiteindelijk is er 300 bijgestoken. Mijn volume 'voor' ging steeds naar de zijkant van men lichaam ipv naar voren, en dat is nu ook aangepast. Benieuwd naar binnen een paar weken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MadameC blij dat de pijn meevalt. Woow, al ondergoed gevouwd op je eerste avond. Ook zo een mama die moeite heeft om stil te zitten. 
Ik had hier thuis al voorgesteld om 2dagen bij mijn mama te gaan logeren, maar mijn partner was hier tegen want dan konden de kindjes me zelfs niet zien. Maar ik weet zo dat alles wat ik hem zou vragen, dat hij dat overbodig vindt, of teveel vindt of ik weet niet wat ... Hij is op zich ook al niet echt content met dat ik een borstvergroting wil (hij kan er niet van over dat iemand zoveel geld kan uitgeven om er 'beter' uit te zien. Soit, tis gisteren in een ruzie uitgelopen waarbij ik hem zei dat ik zijn goedkeuring niet nodig had en dan is hij boos weggegaan). Nu hem nog vertellen dat ik vandaag die 6 juni ook echt heb vastgelegd (ik had zo een schrik dat een ander met die datum ging lopen dat ik niet eerst geprobeerd heb om er nog eens over te praten met hem, dus dat moet ik sebiet nog doen). Stom, want zijn eerste reactie een tijd terug was van "ik zou het nooit niet doen, maar als jij dat echt wilt, dan zorg ik wel dat ik alles hier regel). Ik heb zo het idee dat dat hij dacht dat ik maar wat luchtkastelen aan het bouwen was toen we het erover hadden. En dan ineens die 6 juni voorgeschoteld krijgen... 

Achja,ik doe het niet voor hem, niet voor anderen, maar gewoon voor mezelf, ik heb lang genoeg met een AA'tje moeten rondlopen. Ben er 37 dus ben niet van plan om er nog jaren over na te denken als dit toch is wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Kimster01:

@MadameC blij dat de pijn meevalt. Woow, al ondergoed gevouwd op je eerste avond. Ook zo een mama die moeite heeft om stil te zitten. 
Ik had hier thuis al voorgesteld om 2dagen bij mijn mama te gaan logeren, maar mijn partner was hier tegen want dan konden de kindjes me zelfs niet zien. Maar ik weet zo dat alles wat ik hem zou vragen, dat hij dat overbodig vindt, of teveel vindt of ik weet niet wat ... Hij is op zich ook al niet echt content met dat ik een borstvergroting wil (hij kan er niet van over dat iemand zoveel geld kan uitgeven om er 'beter' uit te zien. Soit, tis gisteren in een ruzie uitgelopen waarbij ik hem zei dat ik zijn goedkeuring niet nodig had en dan is hij boos weggegaan). Nu hem nog vertellen dat ik vandaag die 6 juni ook echt heb vastgelegd (ik had zo een schrik dat een ander met die datum ging lopen dat ik niet eerst geprobeerd heb om er nog eens over te praten met hem, dus dat moet ik sebiet nog doen). Stom, want zijn eerste reactie een tijd terug was van "ik zou het nooit niet doen, maar als jij dat echt wilt, dan zorg ik wel dat ik alles hier regel). Ik heb zo het idee dat ik maar wat luchtkastelen aan het bouwen was toen we het erover hadden. En dan ineens die 6 juni voorgeschoteld krijgen... 

Achja,ik doe het niet voor hem, niet voor anderen, maar gewoon voor mezelf, ik heb lang genoeg met een AA'tje moeten rondlopen. Ben er 37 dus ben niet van plan om er nog jaren over na te denken als dit toch is wat ik wil.

 

Zo is het he, we doen het voor ons zelf!!!!

Mijn man vond het ook niet nodig. Maar hij hij weet dat ik dit al heel lang wil!

Hij is er nooit heel positief over geweest... pas na de operatie eigenlijk. Hij is ook niet met mij meegeweest. 

 

Nu ben ik ook wel bezig dat ik eindelijk meer sexy lingerie kan kopen enzo dus dat help misschien ook wel ;) (tip?)

 

Nee ik kan moeilijk stilzitten, vooral als het MOET. Maar met die bloeding ben ik wel ff met de voetjes op de grond gezet hoor! Gisteren heel de dag de zetel in en vandaag heel de dag lichtjes onderuit aan de bureau.

GEEN huishoudelijk werk!

 

Ik denk dan maar ff zo, en goed en mooi genezen! Of daar hoop ik toch op ;)

 

Hebben jullie vandaag al kunnen praten?

Weet hij dat je dit al lang wil en belangrijk voor je is?

Zou je mama eventueel niet enkele dagen bij jou kunnen komen logeren? OF iemand anders die wat huishoudelijke taken overneemt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MadameC Hey, was net even tot in zijn bureau gegaan (zelfstandige, dus bijna altijd aan het werk), maar hij was druk bezig dus dan heeft het geen zin om erover te beginnen. 

Het laatste jaar is er tussen ons een hele crisis geweest (geen voer voor dit forum, ik zou er de hele flair mee kunnen vullen. De rust is wat teruggekeerd, maar er is heel veel gebroken). Mijn mama zet hier gene voet meer binnen als ze weet dat mijn man hier ook is, sinds dat die crisis haar ter ore is gekomen. Zij steunt me gelukkig wel en wil ook met mij mee naar de operatie gaan. Ik heb schoonouders die mij zeker zullen helpen met de kindjes, al weten die het ook nog niet  van de bv. En het huishouden, daar zal ik dan maar moeten overkijken ... De dochter van 5 heeft al gezegd te zullen helpen met de tweeling van 2,5j en de zoon van bijna 7 wil mij ook wel helpen. MIjn man gaat zeker ook voor de kinderen zorgen. Ik ben gewoon heel slecht in hulp vragen, zeker aan mijn man ... ik heb altijd zoiets van 'die ziet toch dat ik hulp nodig heb', maar ik vrees dat hij het ofwel niet ziet of wel denkt dat ik het maar moet vragen als het mij niet lukt.Ik heb in het verleden vaak het antwoord gekregen (na bv keizersnede tweeling) "als dat echt moet" ... Dan denk ik van: ge moet niks, ik doe het dan zelf wel. Probleem is dat ik halftijds ben gaan werken sinds er kinderen zijn en daarom ook gewoon ben van alles hier zelf te doen.

 

Goed dat je nu je rust neemt ... Ik vraag me af vanaf wanneer ik de kindjes naar school zou kunnen doen. Te voet op een goeie 100m van ons deur. Ik neem wel altijd de bolderkar mee om terug te kunnen komen met 2 stepjes en 2 loopfietsen, of om weerbarstige peuters in te zetten (al zal dat nog niet direct lukken na de operatie).

Heb je een idee hoe je borsten er nu uitzien? Ik lees vaak dat ze de eerste weken nog 'hoog' zitten en gezwollen zijn waardoor ze veel groter lijken dan het eigenlijk is. Ik ben ook benieuwd vanaf wanneer je jezelf terug kan aankleden. Ik ga je nog zo overrompelen denk ik met waneer kan je dit of wanneer kan je dat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Cathytje

@Kimster01 niet leuk dat er zo veel spanningen zijn thuis. Dit zou voor jezelf een leuke periode moeten zijn, dus probeer er toch wat van te genieten!

Douchen mag denk ik na 2 dagen. Op de andere vraag kan ik je geen antwoord geven... Liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.