Ga naar inhoud

Lilly : 4 oktober 2010 : Dr van Heijningen: Blankenberge / Knokke


Gast Lilly

Aanbevolen berichten

Dag dames,

vandaag ben ik bij Dr van Heijningen langsgeweest ivm een borstverkleining.

De man viel heel goed mee en stelde mij meteen op men gemak. Kon zich volledig vinden in mijn problemen en stelde me ook gerust dat ik echt geen alleenstaand geval ben!

Op 4 oktober gaat de operatie door!!! Enkel nog mammografie laten uitvoeren en met verslag naar adviserend geneesheer. Ik heb een DKV maar dat ziet hij niet positief in, zij zouden daar nogal moeilijk over doen Moet dus met brief naar adviserend geneesheer van mijn mutualiteit maar volgens hem zal het geen probleem zijn aangezien ik een F/G-cup heb...

Nog iemand reeds ervaring met deze man?

Volgens mij een aanrader!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lilly,

Welkom hier! :D

Fijn dat je zo'n goed consult hebt gehad vandaag. Heb zelf geen ervaring met Dr. van Heijningen, maar ben overtuigd dat hij zeker een bekwaam chirurg is.

Ik zal je naam en operatiedatum even bijzetten in je titel, dat maakt het makkelijker voor degenen die je topic graag willen volgen!

Veel lees- en postplezier op het forum!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Lilly,

Wat fijn voor jou dat je al een datum hebt vastliggen.. nog even afwachten maar persoonlijk vind ik het niet slecht dat er nog een paar weken tussen zitten. Zo kan je alles rustig voorbereiden en laten bezinken :)! Ik wacht al van in mei, maar dit is toch een beetje te lang :)! Nog 3 weken nu en het is zover!

Ik heb ook een verzekering bij DKV, nadat ik mijn goedkeuring had van de mutualiteit ben ik terug gegaan naar mijn dokter. Die heeft een soort formulier moeten invullen (dat ze mij van DKV hadden toegestuurd) en dat formulier heb ik dan opgestuurd naar DKV.

Er moest oa ingevuld worden, hoeveel gewicht de PC denkt weg te halen per borst enzo.

Paar weken later kreeg ik bericht dat ik de voorlopige goedkeuring had. Daarmee bedoelen ze dat ik na de operatie een post operatief verslag moet opsturen (binnen de maand na de operatie) waarop staat hoeveel gewicht er effectief is weggehaald. Ik heb mij eens laten vertellen, dat DKV maar tussenkomt vanaf er meer dan 500gr per borst wordt weggehaald. Bij de meeste vrouwen is dit maar tussen de 200 en 350gr zei die PC dus dat je er inderdaad niet hoeft op te rekenen.

Mijn PC had op het formulier ingevuld dat er 500 en 750 gr zou weggehaald worden, maar mij lijkt dit toch wel veel... We zullen dus moeten afwachten tot de operatie zelf.

Als dan toch de goedkeuring van DKV zou krijgen, kun je zelfs een deel van het ereloon van de chirurg terugkrijgen. Je moet dan wel een bewijs hebben dat jullie een bepaald bedrag zijn overeengekomen, dat heb ik gekregen van mijn PC. Dus kort samengevat, het zal dus volledig afhangen van hoeveel gewicht er wordt weggehaald :)!

Ik wens je alvast heel veel succes en we horen elkaar hier nog wel hé :)!

liefs

Jolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lily , wat goed van je zeg en nog effe aftellen dan maar he!

verder ben ik niet bekent met DKV.

mijn vriend werkt in belgië dus we zijn in belgië verzekerd bij bond maison daarnaast hebben we nog een hospitalisatie verzekering en aanvullend in nederland

dus dan gaat het automatische via nederland .

geen ervaringen met jou pc , Maar ik zeg altijd maar als jij je dr maar goed bij voelt dat is het aller belanrijkste .

en wat je kunt doen is even via google zoeken naar je pc zn naam .

veel succes gr michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lilly,

Goed zeg dat je een bvk laat doen!

Ik heb m 7 weken geleden laten doen en ik vind 't helemaal geweldig!

Wat scheelt 't enorm! Ik had een G/H cup en heb nu een D cup.

De operatie viel ontzettend mee, de pijn erna was wel erg, maar toen ik dat zei

kreeg ik gelijk pijn stilling en daarna heb ik 't gewoon met paracetamol kunnen

oplossen.

Ik heb in 't begin wel teveel gedaan, en daardoor duurt 't bij mij allemaal wat langer.

Je moet gewoon echt niks doen, helemaal niks. Ook geen was in de wasmachine, afwassen enz.

Toen ik op het forum las dat dames last hadden van 't feit dat ze niks konden had ik zoiets van

wat raar, het is maar 6 weken. Maar nu weet ik waar die andere dames 't over hebben!!

Maarja, echt niks doen dus!!!!

Over je verzekering weet ik niks, want ik heb een NL verzekering....

Groetjes Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in NL verzekerd dus ik weet niet hoe het in België gaat,hier krijg je het meestal vergoed vanaf een DD/E cup.

Wat Meertje ook zegt,de eerste weken echt niks doen want je heb je eigen ermee want dan duurt het herstel veel langer.

Ik heb echt niks gedaan en bij mij zijn er geen wondjes open gegaan terwijl ik echt heel veel vocht in mijn linkerborst had.Bij mij is het nu morgen 9 weken geleden en ik doe nu alweer een 2 weken echt alles weer.

Ik heb nog wel wat vocht op een paar plekjes zitten maar dat kan gewoon lang duren volgens de pc (kan wel 3 maanden duren)

Maar ik heb een mooie C-cup

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo dames,

ondertussen heb ik afspraak voor mammografie op vrijdag en op 3 sept naar adviserend geneesheer van de CM (mutualiteit)

Volgens arts gaan ze het goedkeuren aangezien het vanaf E is normaal en ik heb een F en links een G

Het komt allemaal snel dichterbij brrr ma we gaan er (eindelijk) voor!

Ik heb 2 weken verlof voorzien maar als ik dat lees zal dat waarschijnlijk onvoldoende zijn om daarna terug te starten...?

ik heb zittend beroep maar moet zo'n 10 rolstoelen per dag vervoeren met oude mensen in en 45 min rijden naar men werk. Her ergst vind ik het voor mijn kleintje van 7 maand, tventje zal niet weten waarom mama hem niet oppakt...

groetjes Lilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lily , Ik ben nu bijna 2 weken p.o. Maar ik kan echt nog niet teveel doen hoor (kan het wel maar dan gaat het herstel denk ik nog veel langer duren) ik heb nog allemaal vocht in mn linkerborst .

Ik raad je aan om te kijken of je niet langer vrij kan krijgen (of ziektewet )

en je kleintje aah ja ik snap het helemaal , ik heb een zoontje van 1 jaar en die hangt nu dus hele dagen aan zn papa.Ik mis het verschrikkelijk om hem op te tillen maar het gaat wel goed zo .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lilly,

Ik heb zelf ook maar twee weken ziekteverlof normaal gezien, zo heb ik het toch op mijn werk gezegd, maar ik denk dat het wss toch iets langer zal worden als ik de reacties hier lees. Maar dat zien we dan wel weer. Ik heb voor mezelf besloten om de tijd te nemen die nodig is en dan moeten ze daar op mijn werk maar begrip voor hebben. We doen die borstverkleining tenslotte niet voor ons plezier hé :-)! (een heel klein beetje mss maar toch vooral omdat we vinden dat het nodig is)

En Patricia.. ik vond dat ook raar dat ze maar vanaf 500gr per borst zouden gaan vergoeden. Eén van de PC's waar ik geweest ben heeft mij dit verteld. Ik hoop in ieder geval dat het niet waar is want zoals ik al zei, 500gr lijkt mij toch wel heel veel. Dan houdt ik beslist niets meer over :) en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Ik heb echt geen idee hoeveel ze zullen weghalen. De dokter zei dat ik nogal veel volume helemaal onderaan in mijn borsten heb zitten en dat dit meer is dan je zou denken.

Heb ze dus maar eens gewogen :) en kom toch aan een goeie 2kg. Afwachten dus!

Zo nu nog maar beetje werken zodat alles mooi afgesloten raakt en ik met een gerust gemoed in ziekteverlof kan gaan.

xxx liefs

Jolien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jolien,

Ik weet niet of de pc heeft gezegd dat het vooral liften gaat worden of echt verkleinen. Het verschil is dat bij liften, wat ze bij mij hebben gedaan, eigenlijk niet veel van de borst afhalen. Mocht het echt een borstverkleining zijn dan gaat er wel al meer vanaf maar ik denk dat het per persoon verschillend is hoeveel er vanaf gaat. Maar heb jij echt van die hangborsten en zijn ze ook heel zwaar of is het vooral slap gedoe. Ik had echt van die hele slappe borsten en die wogen niet veel. Bij mij is er in totaal 200gr vanaf gegaan dus rond de 100gr per borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn het zware hangborsten met stevig klierweefsel in....

Deze morgen naar adviserend geneesheer van de Christelijke Mutualiteit geweest en ................. JA JA JA

de goedkeuring is er!!!!!!!!!!!! Enkel het ereloon natuurlijk niet maja, das normaal ook é

Dus ligdagen, anesthesist, ...... alles wordt vergoed!! superblij met dit nieuws natuurlijk, goh, pak van men hart!

Nu komt het snel dichterbij Ik moest 6 weken wachten op operatie en ondertussen zijn het er maar 4 meer, de tijd gaat snel vorouit en kijk er echt naar uit

Groetjes Lilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lilly.

Wat fijn dat het nu kan gaan gebeuren!Gefeliciteerd met je goedkeuring.

2 weken verlof vind ik erg weinig! Ik ben nu 4 weken verder en ik mag nog niet eens alles, alleen maar lichte dingen en daardoor is mijn uithoudingsvermogen sterk achteruit gegaan, dus als ik nou een hele dag bezig ben, ben ik aardig moe! Dus ik zou echt proberen om iets langer thuis te blijven. In ieder geval is het nu op naar 4 oktober.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

hoi hoi

br tkomt allemaal heel snel dichtbij nu!!!

nog enkele dagjes en dan....maandagmorgen om 7u moet ik er zijn...

Had graag nog beetje afgevallen maar dat is helaas niet gelukt Denk dat ik erna sowieso wel beetje ga afvallen, van het herstel alleen al

Nu komen zo plots allerlei vragen boven en vooral ook : zou ik het wel doen??? Das logisch denk ik, tis en tblijft een operatie natuurlijk

groetjes en op naar maandag!!

of beter gezegd: op naar een kleinere stevigere boezem!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lily !! Ik word morgen geopereerd, jij maandag !! Ik krijg een kleine borstverkleining, meer een borstlift, waardoor het zowiezo al kleiner zal worden ( ik heb nu een cup f, ik hoop op een d of c cup.. we gaan het zien. Ik moet morgen ook om 7 uur er zijn... Het ziekenhuis is nog geen 5 minuten van mijn huis, dat is heeeel erg fijn... Voor jou komt het ook al zo dichtbij..Ik zal aan je denken !! We kunnen elkaar wel een beetje op de hoogte houden en steunen !! Sterkte het weekend, en niet gaan twijfelen hoor !! Komt allemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Donna,

jij bent er nu reeds vanaf! Hopelijk is het allemaal beetje meegevallen met de zenuwen enzo!! Ja, we kunnen elkaar op de hoogte houden van het verloop, ben alvast reuzebenieuwd naar je verhaal en hopelijk hoor ik je nog even voor het mijn beurt is, alhoewel denk dat je dan nog niet thuis zal zijn

Veel succes alvast

groetjes lilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lilly,

Nog maar 3 nachten en dan is het voor jou al zover.

Ben benieuwd naar je verhaal daarna.

Zoals het nu lijkt mag ik 2 november. Zou eerst 27 september maar dat staat wel in mijn topic.

Ik wens ja al veel succes voor maandag.

Groetjes Sietske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

pf was moeilijke nacht...alle rampscenario's zijn gepasseerd.... :wacko:

Zal zijn omdat het écht wel dichterbij aant komen is.br

Morgen valiesje pas maken want das echt het latste dat ik moet doen

Ze hebben gister nog gebeld van het ziekenhuis of ik nog vragen had ofzo dus vond dat wel lief

Straks nog om labouitslag van bloed en alles is gebeurd

Groetjes x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Lilly,

veel succes morgen !!

Ik las dat je tijdens het aftellen ook begon te twijfelen, ik heb dat ook enorm. Precies of ik er meer en meer tegenop zie. Ik zal maar goed "het doel" voor ogen houden, want verheug me zo op alles wat anders gaat zijn, eens alles achter de rug en hersteld is.

Ik kijk uit naar jouw verslag.

groetjes,

Kandy

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.