Ga naar inhoud

Jobje : 9 januari 2017 : Dr. Nio : OLVG-West


Aanbevolen berichten

Hoi allmaal,

Ik ben nieuw hier en wil mijzelf even voorstellen. Daar naast mijn persoonlijk ervaringen met jullie delen en graag jullie advies en of mening willen horen.

Wie ben ik:

36 jaar, getrouwd en moeder van 2 prachtige kinderen. Woonachtig in midden nederland.
Mijn werk is een fysiek uitdagend beroep, waar de nodige inspaning bij komt kijken.

Ik ben behoorlijk tenger, 160 cm, 49 kilo en heb nu 70a. (Nou ja nog niet eens want die bh's staan zelfs nog open helaas....)

Mijn verhaal:

Mijn beide kids heb ik zeer lang borstvoeding gegeven en daar ben ik zeer trots op. Echter helaas zijn mijn borsten hierdoor wel behoorlijk leeg geraakt qua volume. Voor mijn 2 kids paste ik overigens wel een 70a en waren mijn borsten wel stevig. Hoe mijn borsten er uitzagen tijdens mijn zwangerschap en borstvoedingsperiode vond ik wel erg mooi, toen droeg ik een 70c.

Drie weken geleden was ik eindelijk zo ver en besloot ik om op een consult te gaan bij de Bergman kliniek, omdat deze goed staat aangeschreven. Daar had ik twee weken geleden een afspraak met Dr. Lichtenegger. Op dat moment had ik achter af gezien mij niet heel goed ingelezen. Waar door ik het gesprek min of meer over mij heen liet komen. Aan de hand van de metingen gaf zij aan dat ik alleen Dual plane kan laten plaatsen en dat anatomisch het beste bij mij zou passen. Het hoe en waarom werd achterwegen gelaten. Ik paste daar 2 verschillende maten van het merk Natrelle 410 namelijk de 240 en 280cc. Ik vond zelf de 280cc het mooiste maar Lichtenegger adviseerde mij om er tussen in te gaan zitten en voor de 255cc te gaan. Maar dat 280cc ook mogelijk was bij haar. De 3d die zij mij liet zien was mooi en ik kon mij hier wel in vinden. Maar uiteindelijk na het gesprek ging ik weg met meer vragen dan antwoorden. 

Om niet over een nacht ijs te gaan en ik nog met een hoop vragen zat wilde ik meer en verschillende adviezen inwinnen en besloot om ook nog een consult te nemen bij een andere klinieken.

Dus belde ik vorige week een afspraak in de Velthuis kliniek, en kon uiteindelijk snel terecht bij Dr. Laura Moojen-Zaal.
Zij leek mij een fijne arts die naar inlezen en foto's bekijken mooi natuurlijk uitziend werk zou kunnen leveren. Uiteindelijk was het zover en kon ik op bezoek voor ene consult. Het gesprek verliep veel fijner dan bij de Bergman kliniek. Veel persoonlijker en de uitleg was vele malen beter. Na mij ook hier te hebben opgemeten mocht ik de maten gaan passen. Ook Laura gaf gelijk al aan dat ik alleen voor een dual plane in aanmerking kwam en dat ook zij voor Anatomisch zou gaan van het merk Mentor. Ook hier kreeg ik 2 maten. De eerste pas sessie was met 255 cc. ik wist niet welke maat ik kreeg maar ik vond het mooi staan maar wel aan de kleine kant. Ik gaf dit aan en paste vervolgens de 290cc. Deze vond ik veel beter staan en ik gaf aan dat dit naar mijn belevenis meer in de buurt kwam van mijn borsten die ik eerder tijdens de borstvoeding had gehad. Laura gaf aan dat zij dit erg onwaarschijnlijk vond. (Wat dus niet het geval is!) Daarop gaf zij aan als ik voor die maat zou gaan, zij niet de aangewezen arts hier voor was. De conclussie was dat als ik het hier in de Velthuis kliniek zou laten doen ik niet hoger kon gaan dan de 255cc medium high full profile.

Dus kwam ik thuis met nog meer dilemma's dan ik al had.. En kwam ik uiteindelijk op dit forum terecht. 
Hier op het forum lees ik toch wel heel vaak dat als je twijfelt je beter voor een maat groter kan gaan en stiekem wil ik groter dan 255. Maar ik wil ook het advies van 2 deskundigen niet zomaar van tafel schuiven. Tenslotte zouden zij er verstand van moeten hebben en ze geven beide ongeveer het zelfde advies. Dat moet toch ook wat zeggen, toch??

Aan de hand van het advies van een kennis en van al die positieve reacties op dit forum heb ik nog een laatste en derde afspraak voor een consult bij Dr. Nio gemaakt in het SLAZ/OLVG Amsterdam. Ik kon binnen een week terecht. Hier had ik helemaal niet op gerekend dus ik was erg blij!

In de tussen tijd sloeg de twijfel toe na de uitzending van afgelopen vrijdag (nieuws uur), over de mogelijk negatieve gevolgen van een borstvergroting. Ik begon even te twijfelen of ik er wel goed aan deed en ik had een aantal dagen een naar onderbuik gevoel. Maar dit gevoel was meteen verdwenen toen ik vandaag 19 september bij Dr. Nio kwam. Dr. Nio had een heel andere visie, hij mat mij wel op maar pakte het "tabellen boekje" er niet bij. Tja, hij heeft natuurlijk veel ervaring en weet zo mogelijk ook wel wat past en niet past. Het was een heel fijn en positief gesprek. Hij voelde ook echt aan mijn borsten en ribben etc. dit deden de andere artsen niet, die hadden alles alleen maar opgemeten. Hij liet ook met zijn handen zien wat er met mijn borsten zou gebeuren met de siliconen erin. Overduidelijk werd het nu ook weer dat het een dual plane zou worden en dat ik kon kiezen voor een anatomische vulling (Mentor of Natrelle) of druppelvorm van 85% van euro silicone (huh?! Intussen had ik mij al aardig ingelezen, maar dit merk en model was ik nog niet tegengekomen).
Toen kwamen de verschillende pas vullingen. Het zag er gelijk qua mogelijk borst formaat al mooi uit naar mijn mening en dit gaf ik ook meteen aan. Maar ik wilde het tweede paar dat Dr. Nio had gepakt ook wel passen. Tja.. Dit vond ik ook erg mooi maar misschien wel iets te groot ;). (Kan dat uberhaubt?!)
De kleinere hadden een inhoud van 325cc en de grotere 400cc en waren van het merk Euro silicone 85%. Dit is dus gelijk al groter dan de andere klinieken.

Hier schrok ik wel van, dit kon toch niet bij de andere klinieken?!.....

Dr. Nio was er overduidelijk zeker van dat dit gewoon zou passen en nog goed zou staan. Hij adviseerde mij 325 of 350cc en gaf aan dat hij 255cc anatomisch echt klein vond maar dat het ook wel mooi zou staan. Het zou echter niet zijn advies zijn, mede ook omdat ik het andere zelf mooier vond. Hij bevestigde ook dat veel vrouwen die voor een minder volume (cc) kiezen, vaak wennen aan het formaat en daardoor achteraf spijt krijgen dat ze niet voor een grotere zijn gegaan. (Jullie ook?!) 
Ik wil groter dan 255cc! Want als ik ze nu al klein vind dan zal ik dat na de operatie ook nog wel vinden?! Een maatje meer lijkt mij beter. Dus dan kom ik automatisch bij Dr. Nio terecht.

Ik heb gelijk de borstvergroting maar gepland voor 9 januari (in verband met mijn werk is dit voor mij de enige optie en was bang dat hij misschien vol zou zitten als ik nu niet reserveerde). Dr. Nio was er heel makkelijk in en gaf aan dat ik tot 2 weken van te voren, gewoon kosteloos kan annuleren en of dingen kan gaan veranderen. Dit stelde mij ook positief verrast, en een last viel van mijn schouders.

Onderweg naar huis van de afspraak, flink gesproken over onze ervaringen bij de verschillende klinieken en artsen. Dat er toch zo veel verschil kan zijn...

Dus nu heb ik nog de tijd om tot een definitief besluit te komen voor het merk, formaat en prothese vorm. Omdat bij Dr Nio zo veel mogelijk is, maakt het de keuze niet makelijker. Hij gaf al gelijk aan dat ik hiervoor gewoon nog een keer terug kan komen, en of telefonisch met hem te bespreken. Geweldig.

Dus nu heb ik mij geregistreerd op dit mooie forum, met andere deelgenoten.

Want ik hoor graag jullie mening!

  • Is bijvoorbeeld het resultaat (formaat) van 255cc Medium Hight Full profile van Mentor gelijk aan een 300cc 85% druppel vorm Euro silicone?
    Kan je dit ergens makkelijk vergelijken? Heeft iemand hier al een keer tabellen voor gemaakt?
  • Wat adviseren jullie anatomisch 100% of druppelvorm 85% Dual plane? Wat ik heb wat zaken gelezen over rimpels?
  • Zit er veel verschil in de merken qua scheuren, kapselvorming, garanties, rimpels?

Tot horens,

Jobje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste Reactie

Welkom op het forum jobje! Jeetje wat een duidelijk verhaal, aller eerst gefeliciteerd met je keuze voor dr. Nio.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen op de website van Eurosilicone, daar kan je een tabel vinden. De tabel zal hier vast ook op het forum te vinden zijn door in de zoekbalk te zoeken.

Ik ben zelf blij met de keuze om voor 85% gevuld te gaan omdat ik het natuurlijk wil laten ogen. Ik heb veel resultaten bekeken de afgelopen maanden en vind Mentor persoonlijk minder natuurlijk ogen maar dit is mijn mening. 

Nio gaf aan dat als ik nu zou gaan afvallen er rimpels onder/zijkant voelbaar kunnen worden. Maar dit ben ik niet van plan:) 

Door veel te lezen op dit forum is mij veel meer duidelijk geworden echt heel fijn dit forum. 

Veel lees plezier!

Liefs 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moonlight Dank voor je lieve berichtje.

Nio gaf bij mij ook al aan dat ik elk implantaat zou gaan voelen omdat ik zo tenger ben.
Helaas heb ik vrijwel geen borst weefsel meer overgehouden.

Rimpels is wel iets waar ik erg bang voor ben, en wat ik ook al heb gelezen bij anderen met de 85% vulling.
Schijnbaar zou dit minder zijn met een dual plane plaatsing, maar ben nog opzoek naar mensen met deze ervaring.

Had de tabellen inmiddels gevonden van Euro silicone, maar kon niet meteen de 85% vinden.
Het is een hoop zoek werk, om de verschillende implantaten naast elkaar te zetten.
Daarbij ook nog de voor en tegens af te kunnen wegen.

Heb gelukkig nog een tijdje om tot een uiteindelijke keuze te komen.

Liefs.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jobje,

ik ben door Nio geopereerd en heb 450cc 85% gevuld. Ik ben zelf ook vrij mager, 164 en 50 kilo (met borsten). Ik ben bijna 5 weken geleden geopereerd en ik heb wel rimpels aan de zijkant en onderkant als ik ga bukken (als ik normaal sta dan voel je niks). 

Maar je ziet ze niet, alleen ik kan ze wel voelen. Maar ik vind dat niet erg, want ze zijn lekker zacht en zien er natuurlijk uit (en dat is toch wat wij allemaal willen?). 

Ik ben echt blij met mijn protheses en zou niet voor andere kiezen. 

Succes met je keuze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

255 cc is inderdaad klein, dan zou je ongeveer op een grote B cup uitkomen denk ik... En Nio kan je meer cc geven zo dat het natuurlijk blijft.

Anatomische zijn steviger als ronde dus ze voelen harder aan. 

Dus daar moet je prioriteiten stellen, wat belangrijker voor jou is? Dat ze zacht aan voelen, dat ze er natuurlijk uit zien, dat ze meer bol van boven zijn (dus meer decollete), dat er minder kans op rimpels is.

85% gevuld protheses geven een mooi decollete, dus ze zijn niet plat van boven. 


Je hebt nog veel tijd om na te denken, veel informatie verzamelen en de juiste kueze maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog even gekeken naar crisalix, en in hoe verre het er met eurosilicone het eruit zou kunnen zien.
Had begrepen van de PC dat van voren het wel redelijk zou moeten kloppen, echter niet van de zijkant?!

Vraag mij af of de 5mm in de breedte tussen 375 en 400cc de moeite en problematiek waard is. Mede gezien mijn borst maar 11.5 breed is. Als het zou zal worden in de simulatie, zou ik erg blij zijn. Vergelijkbaar wat ik had met mijn borstvoeding.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 450cc 85% dual plane van Nio. Dit zijn ronde prothesen (niet anatomisch) voor 85% gevuld waardoor ze den druppelvormige vorm hebben, wat natuurlijker oogt. Maar wel bovenin ook vulling geeft.  

Ons verhaal (kids, voorsituatie) lijkt ook best op elkaar. In m'n operatieverslag staat m'n verhaal en foto's staan erin geplakt. Misschien heb je er wat aan. Ik heb inderdaad met voorover buigen rimpels aan de zijkant, maar heb daar ook geen moeite mee. Ze zien er gewoon prachtig uit. Nio is echt een kunstenaar naar mijn ervaring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi Jobje, ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.. Zit zelf ook met dat dilemma welke hoeveelheid cc het moet worden. Wat mij wel goed op weg heeft geholpen is foto's vergelijken die Dr. Nio heeft gemaakt tijdens het passen. Veel succes bij je volgende pas-afspraak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Joyce1701:

Hi Jobje, ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijk voor kiest.. Zit zelf ook met dat dilemma welke hoeveelheid cc het moet worden. Wat mij wel goed op weg heeft geholpen is foto's vergelijken die Dr. Nio heeft gemaakt tijdens het passen. Veel succes bij je volgende pas-afspraak!

Waar tussen twijfel jij? En wanneer is jou bv?

Xxx joyce

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voornamelijk tussen anatomisch of 85% gevuld en dan nog de hoeveelheid cc. Na het consult bij Dr. Nio was gelukkig wel duidelijk dat ik de 85% protheses wilde, vooral omdat ze zo zacht zijn en ik ze natuurlijker vind lijken dan volledig ronde protheses. Heb je al een vervolgafspraak gemaakt om opnieuw te passen? Wellicht levert dat al veel duidelijkheid op

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jobje

Tijdens het passen kreeg ik 300 en 400cc erin en ben er wel bijna uit dat het de 400 wordt. Past toch iets mooier bij mijn hele figuur. Om het zeker te weten ga ik nog een keer passen met het liefst ook nog iets groter en kleiner om goed te vergelijken. Op 13 januari staat de behandeling gepland. Ben je er al uit of je voor ronde of 85% gevulde gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.