Ga naar inhoud

Nieuwsuur over complicaties borstvergroting 16-09-2016


kaatje92

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei kaatje92:

Wie heeft er vanavond nog meer de rapportage van nieuwsuur gekeken?

Er worden recente onderzoeken aangehaald waaruit blijkt dat je erg ziek kunt worden van implantaten. Los van het type of merk.

Hoe denken jullie hierover? 

Hier de linkhttp://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2132606-inspectie-gaat-klachten-borstimplantaten-onderzoeken.html

Ik heb zelf na een lekkende prothese deze klachten gelukkig niet ervaren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de uitzending gezien ja, wat een interessante ontdekkingen zijn er gedaan.  Als ik dit destijds had geweten had ik er toch nog wel zwaarder over na gedacht of het het risico wel waard was. Want het risico blijkt toch wel een stukje heftiger te zijn als wat er nu verteld word. En idd bij alle merken protheses.

Ik heb zelf gelukkig nergens last van, maar toch adviseer ik iedereen wel om dit even te kijken als je erover denkt om een bv te laten doen. Informeer je zelf goed over de mogelijke risico's, ik heb zo het idee dat dit nog maar het begin  is..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Deborah86a:

Ik heb de uitzending gezien ja, wat een interessante ontdekkingen zijn er gedaan.  Als ik dit destijds had geweten had ik er toch nog wel zwaarder over na gedacht of het het risico wel waard was. Want het risico blijkt toch wel een stukje heftiger te zijn als wat er nu verteld word. En idd bij alle merken protheses.

Ik heb zelf gelukkig nergens last van, maar toch adviseer ik iedereen wel om dit even te kijken als je erover denkt om een bv te laten doen. Informeer je zelf goed over de mogelijke risico's, ik heb zo het idee dat dit nog maar het begin  is..  

Mijn bv staat op 20 oktober gepland. Leef er al een tijdje echt naar toe, maar de twijfels slaan nu toch echt wel heel erg toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei kaatje92:

Mijn bv staat op 20 oktober gepland. Leef er al een tijdje echt naar toe, maar de twijfels slaan nu toch echt wel heel erg toe. 

He meis, niet gaan twijfelen, het word nu even weer opgeblazen,zoals bijna wel 1 keer per jaar het geval is, maar er is nog steeds niet bewezen, dat bepaalde klachten ook daadwerkelijk komen door siliconen.

Er zou een kleine kans kunnen bestaan, maar dat is dan eigenlijk meer als er al een auto immuun ziekte aan de grondslag ligt, of een allergie, en dan nog weten ze niet zeker of het door de siliconen komt.

Als het ECHT niet veilig zou zijn, dan zou er al lang een volledig verbod zijn, dus raak niet in paniek, en blijf er lekker naar toe leven.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

He meis, niet gaan twijfelen, het word nu even weer opgeblazen,zoals bijna wel 1 keer per jaar het geval is, maar er is nog steeds niet bewezen, dat bepaalde klachten ook daadwerkelijk komen door siliconen.

Er zou een kleine kans kunnen bestaan, maar dat is dan eigenlijk meer als er al een auto immuun ziekte aan de grondslag ligt, of een allergie, en dan nog weten ze niet zeker of het door de siliconen komt.

Als het ECHT niet veilig zou zijn, dan zou er al lang een volledig verbod zijn, dus raak niet in paniek, en blijf er lekker naar toe leven.

xx

 

 

Bedankt @Desert-Rose! Dit zijn precies de woorden die ik even nodig had haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

Ja hebt het gezien en gelezen :) 

Als eerste blij dat er weer eens een onderzoek wordt gedaan naar siliconen protheses. ( moeten ze vaker doen)  Betekent toch weer aandacht, kennis en hopelijk vooruitgang! Houdt de leveranciers ook in beweging en scherp! Of het nou negatief/positief dat is nou net het hekelpunt waar men wereldwijd mee zit. Dit is de zoveelste onderzoek en ze komen nog steeds niet met feiten maar met waarnemingen die niet onderbouwd zijn. Mijn hoop is dat ze het product verbeteren voor de toekomst en hun gebruikers maar dit terzijde!

Het lopende onderzoek wat op het nieuws was, is geen verrassing want deze loopt internationaal ook bij diverse instituten en instanties! Er zijn idd vrouwen met verschijnselen die richting siliconen wijzen maar geen harde bewijzen die dit feitelijk kunnen aantonen. Men denkt idd aan combinaties van auto-immummziektes of allergieen.

Persoonlijk denk ik ook dat als je deze protheses te lang in je lijf houd je ook de nodige risico's draag dus zelf ook verantwoordelijk dient te zijn wanneer je moet wisselen. Ze zeggen wel totdat je het gaat merken maar dat is juist wat ik wil voorkomen. Ga niet wachten totdat mijn lichaam gaat protesteren ondanks dat ze "levenslang" mee kunnen.. Mijn lijf heeft een houdsbaarheiddatum dus gok vanuit mijn gevoel die silicone tieten ook :P Tussen 10-15 jaar uit voorzorg nieuwe erin :) 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan meis, fijn dat ik je een beetje over de twijfel heen heb kunnen helpen.

Er lopen in Amerika al jaren verschillende onderzoeken, onder een veel grotere groep vrouwen, en daar kunnen ze ook niet hard maken dat er een verband is tussen bepaalde lichamelijke klachten en siliconen, over een paar weken is dit allemaal weer naar de achtergrond verdwenen en hoor je er niets meer over, dat is ieder jaar zo.

Dus meis, 20 oktober krijg jij een paar mooie borsten.

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Desert-Rose:

Graag gedaan meis, fijn dat ik je een beetje over de twijfel heen heb kunnen helpen.

Er lopen in Amerika al jaren verschillende onderzoeken, onder een veel grotere groep vrouwen, en daar kunnen ze ook niet hard maken dat er een verband is tussen bepaalde lichamelijke klachten en siliconen, over een paar weken is dit allemaal weer naar de achtergrond verdwenen en hoor je er niets meer over, dat is ieder jaar zo.

Dus meis, 20 oktober krijg jij een paar mooie borsten.

xx

 

 

 

Zo is het maar net!

De kans dat je gelukkig wordt met je boobs, is veeeeeeeeeeeeeele male groter, dan dat je ooit silicone-gerelateerde klachten zou krijgen.

Natuurlijk zijn er vrouwen die allergischer reageren op bepaalde dingen, maar zo is het met alle dingen toch?
De een krijgt longkanker van roken, de ander rookt 2 pakjes per dag en wordt 100 en sterft van ouderdom.
De een krijgt een hersentumor terwijl diegene altijd gezond geleefd heeft, en zo zijn er mensen die de kachel aan maken met drank en drugs en die krijgen nooit iets..
Zo kun je nog wel even doorgaan met relativeren, maar als ik morgen onder een bus loop met mijn siliconen, en de bus raakt me goed, dan ben ik sowieso dood.. Had ik geen siliconen gehad, en de bus had me op dezelfde manier geraakt, was ik ook dood geweest..
Laat ik hopen dat die bus morgen niet langs komt :45: 

Lekker naar je boobs toeleven meid, het is zonde om je droom in de weg te laten staan, door het risico van 1 op de ????

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG @Desert-Rose @best_boobie. Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben gelijk! Ik heb goed nagedacht en laat de operatie 20 oktober gewoon doorgaan. De kans is inderdaad super klein dat ik net één van de weinige ongelukkigen ben die niet goed tegen de siliconen kan. Ben nergens allergisch voor en autoimmmune ziektes heb ik ook niet. Dus het zal allemaal wel een beetje meevallen haha. 

20 oktober komt steeds dichterbij en ook al leef ik er enorm naar toe, het is toch wel een grote beslissing. Dus zo'n uitzending van Nieuwsuur helpt dan niet echt. Gelukkig zijn jullie allemaal ervaringsdeskundigen en helpt dit forum enorm met de voorbereiding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Xxmelliexx:

Ik ben het echt helemaal met @BrownieG eens. Ik las dit topic gisteren en werd er een beetje bang van en toen dacht bij mezelf gewoon na 10 jaar wisselen! Waarom de kans lopen dat ze slijten of lek gaan? misschien zonde geld als het uiteindelijk niet nodig was maar better safe then sorry. xxxx

@Xxmelliexx Bedankt voor je reactie! Het was niet mijn bedoeling om je bang te maken met dit topic, excuus daarvoor! Ik denk dat ik na de operatie idd wel een potje achteruit ga houden voor het geval dat ik ze na 10 jaar toch wil laten wisselen. Inderdaad better safe then sorry. Over tien jaar is er waarschijnlijk ook weer veel meer bekend en is er nog veel meer onderzoek gedaan dan dat er nu gedaan is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei kaatje92:

 

LNee hoor dat weet ik L.

Oke let niet op wat hierboven staatbdat krijg ik niet weg ligt waarschijnlijk aan me telefoon. Maar ik wilde zeggen dat ik het wel goed vind dat je het aankaart en ik geloof ook echt wel dat siliconen zich door je lichaam kunnen verplaatswn daaRom moet je ze ook laten vervangen op een gegeven moment. Ook al garanderen ze levenslang wat is nou 3000 euro per 10 jaar. Dan weet je iig dat je goed zit. Zeker natuurlijk ook niet kan ook kapit door een stoot of val etc. Maarja zoals bb al zei je kan ook door een bus geraakt worden. Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Xxmelliexx je hebt gelijk! Het leven zit idd vol met gevaren en ik denk dat het risico inderdaad reuze meevalt zeker als je het goed in de gaten houdt en je je bewust bent van eventuele risico's. Ik las op FB verhalen van vrouwen die borstkanker hebben gehad en nu door dit nieuws ervoor kiezen om geen reconstructie met siliconen te laten uitvoeren. Dit zette mij toch wel aan het denken. Gelukkig is dit forum er om ook de andere kant van het verhaal te zien. Iedereen maakt uiteindelijk zijn eigen keus.

Voor de zekerheid bel ik morgen nog even met de kliniek waar ik geopereerd wordt om te vragen of het verstandig is om na dit nieuws een wissel om de 10 jaar te overwegen. Ik zal jullie het antwoord van de kliniek nog wel even laten weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi! Fijn dat dit topic is geopend. Ik weet pas van dit nieuws af sinds vandaag. Volgende week woensdag heb ik mijn borstvergroting. Ik had er echt enorm veel zin in, alleen ben nu gaan twijfelen. Je gaat toch snijden in een gezond lichaam. De woorden hierboven helpen wel gelukkig.  Dus ik denk dat ik het door laat gaan. Vind de keuze wel lastig, zeker omdat het ook een aardig bedrag is, wat ik niet 1 2 3 weer klaar heb liggen. 

 

Maar jullie zeggen dus doen? Of zijn er hier mensen die zich nu bedacht hebben en bijvoorbeeld de openratie niet door laten gaan door dit nieuws ? 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Luckynaomi:

Hi! Fijn dat dit topic is geopend. Ik weet pas van dit nieuws af sinds vandaag. Volgende week woensdag heb ik mijn borstvergroting. Ik had er echt enorm veel zin in, alleen ben nu gaan twijfelen. Je gaat toch snijden in een gezond lichaam. De woorden hierboven helpen wel gelukkig.  Dus ik denk dat ik het door laat gaan. Vind de keuze wel lastig, zeker omdat het ook een aardig bedrag is, wat ik niet 1 2 3 weer klaar heb liggen. 

 

Maar jullie zeggen dus doen? Of zijn er hier mensen die zich nu bedacht hebben en bijvoorbeeld de openratie niet door laten gaan door dit nieuws ? 

 

X

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om de operatie door te laten gaan, maar dat is toch puur op gevoel en het vertrouwen in de medische wereld. Zelf denk ik dat men de operatie niet zou uitvoeren als het een gevaarlijke ingreep zou zijn. Natuurlijk is er kans op complicatie, maar zoals hierboven ook gezegd wordt je kunt ook morgen aangereden worden door een bus. maar het blijft natuurlijk een persoonlijke maar ook moeilijke keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kaatje92 de kliniek zal zeggen dat de protheses je hele leven mee gaan. zal ook vast wel. Het is een keuze die je maakt. Ik persoonlijk zou wisselen na max 15 jaar xxxx

@Luckynaomi ik zeg doen. Dit gaat toch vooral om lekkende protheses? Een goede prothese uitzoeken dus. Ik heb nig wat extra opgezocht over die van mij namelijk motiva en dat stelde mij erg gerust:

2013 zijn er belangrijke vernieuwingen gekomen in de ontwikkeling van borstprothesen. De nieuwste generatie borstprothesen : Motiva ProgressiveGel

Het zijn prothesen gemaakt volgens een nieuw "monobloc" principe: Alle elementen van de mantel van de prothese zijn nog veel steviger gemaakt . Ze weerstaan veel beter tegen uitrekking en kunnen hogere trekkrachten weerstaan, zonder te scheuren. Ze behouden hun vorm bij elke beweging en elke druk. Plooien kunnen niet meer ontstaan waardoor scheuren ook vermeden worden.

Er zit een blauw afschermingslaagje in de mantel van de prothese waardoor silicone gel doorsijpeling naar buiten  wordt tegengegaan. Die "bluseal" houdt de silicone tegen. De chirurg kan  bij plaatsing van de prothese nagaan of de gehele prothese wel goed beschermd is. De mantel verkleurt inderdaad mocht er een gebied zijn waar silicone later dreigt door te sijpelen.

De inhoud bestaat uit cohesive gel, waardoor geen uitsijpeling van de inhoud gebeurt bij beschadiging van de mantel (bvb door een steekwonde) . Deze gel heeft in vergelijking met andere prothesen een hoge viscositeit (= stroperigheid), een hogere elasticiteit (= rekkracht) en hogere cohesiviteit (de silicone valt niet uit elkaar, maar blijft samen)

Al deze eigenschappen maken ook dat de inhoud een veel natuurlijker uitzicht en gevoel geeft. 

Deze prothesen zijn gewaarborgd gedurende 10 jaar. Mocht er een scheur ontstaan in de mantel, dan worden de implantaten gratis vervangen door de fabrikant.

Elke prothese komt met zijn identiteitskaartje, waar alle gegevens opstaan. Men kan zich dan ook registreren met dit kaartje op de website van Motiva 

Tenslotte zijn deze prothesen niet alleen goedgekeurd door de Belgische overheid, ze hebben ook het CE keurmerk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Xxmelliexx:

 

Dat is idd een slim idee. Ik krijg mentor rond coh1. Heeft iemand een idee in hoeverre deze echt erg veilig zijn? 

Toch heb ik besloten het wel door te laten gaan. Ik sta nu in gepland voor 28 september.  Ik wil dit al zo ontzettend lang, en denk daarom dat ik spijt zal krijgen als ik het een jaar uit stel door dit nieuws.

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Luckynaomi:

Dat is idd een slim idee. Ik krijg mentor rond coh1. Heeft iemand een idee in hoeverre deze echt erg veilig zijn? 

Toch heb ik besloten het wel door te laten gaan. Ik sta nu in gepland voor 28 september.  Ik wil dit al zo ontzettend lang, en denk daarom dat ik spijt zal krijgen als ik het een jaar uit stel door dit nieuws.

 

X

Ik heb al dik 4 jaar mentor coh. 1, en echt nergens last van. Voel me super en mijn zelfvertrouwen is echt gegroeid.

Ik zou zelf nooit voor Sebbin of Cereform kiezen, ook niet voor polytech of Silimed trouwens, maar dat is meer het gevoel dat ik krijg over de info die beschikbaar is over die prothesen.
De rest vertrouw ik gewoon eigenlijk.. al heb ik wel natuurlijk vooraf goed gekeken naar waar ik veel complicaties bij zag en zo :)
xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Luckynaomi:

@best_boobie super bedankt ! Ik ga er gewoon voor en ga er van uit dat het mij niet zal overkomen haha. Je Moet een beetje geluk in het leven hebben  toch haha

haha zo is dat , en het is heus niet zo dat we russisch roulette zitten te spelen hoor. Zo wordt het helaas wel in de media gebracht, maar jeetje, hoeveel meiden zijn er niet die prothesen hebben en zielsgelukkig zijn..Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel ;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij wel zeker door het nieuws bedacht! Ik had op 29 oktober mijn operatie staan maar heb alles afgezegd! Liever een gezond lichaam met een cup maatje minder dan een ongezond lichaam en volle boobs.

Ik ben al 3 jaar erg ziek geweest en ben er bijna weer bovenop...moet er niet aandenken dit weer te moeten doormaken.

En bye the way alle siliconen implantaten zweten! En die kleine moleculen komen in je lichaam terecht bij alle siliconen dit dit is bewezen. Waarom het risico lopen terwijl dit niet hoefd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei L81:

Grrr waarom kijk ik het nou toch terwijl ik weet dat hier niet echt gelukkiger van wordt......

Maar meid, heb je ook onze commentaren gelezen?

De mensen die vermoedelijk ziek worden (wat ook nog niet 100% bewezen is) hebben daar een soort van 'aanleg' voor. Laat je niet bang maken. Er zijn miljoenen mensen over de hele wereld die siliconen hebben, en er is nog niet 1 % vermoedelijk ziek van geworden.

Het risico om morgen onder een bus in te lopen, is groter.

Maak jezelf niet gek :)

Ik heb ze al vier jaar, en voel me net zo goed als ervoor, lichamelijk. Geestelijk zelfs beter dan ervoor! !

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb het met mijn vriend erover gehad. Heb mijn boobs nu 6 weken en wil ze niet meer missen.

Ja natuurlijk zet t me aan t denken, maar ik heb besloten me er niet in te verdiepen. Ik merk t wel als ik ergens last van krijg.

Mijn schoonbroer heeft sinds begin dit jaar een auto immuun ziekte, mijn vriend zei dus toen we het over dit onderwerp hadden .. 'xx heeft ook een auto immuun ziekte.. en die heeft geen prothesen, het is wss gewoon dikke pech'.

Ik vond dat er wel wat in zat.. en zolang er nog geen harde feiten en bewijzen zijn... geen paniek. Ik ben er nog steeds super blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.