Ga naar inhoud

Zanne : 3 februari 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Vandaag was al dag 5 po. Pijnstillers liggen al opzij, heb ik niet meer nodig. Links voel ik wel iets meer dan rechts .

 

Omdat ik geen echte last heb, vind ik het moeilijk inschatten wat ik wel of niet mag doen. B.v. vaat legen, autorijden, strijken, ... Allemaal dingen die wel zouden lukken, maar waarvan ik vrees dat het niet goed is ivm kapsel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie
6 minuten geleden zei Zanne:

Vandaag was al dag 5 po. Pijnstillers liggen al opzij, heb ik niet meer nodig. Links voel ik wel iets meer dan rechts .

 

Omdat ik geen echte last heb, vind ik het moeilijk inschatten wat ik wel of niet mag doen. B.v. vaat legen, autorijden, strijken, ... Allemaal dingen die wel zouden lukken, maar waarvan ik vrees dat het niet goed is ivm kapsel?

 

Fijn dat je geen pijnstillers meer nodig hebt, en wat je niet mag doen, repeterende bewegingen,dwz, strijken, stofzuigen,dweilen, ramen zemen.etc

Niet met de ellebogen boven de schouders, niet bukken, niet tillen.niet teveel reiken.

 

Met autorijden moet je oppassen,want als een plotselinge beweging moet maken, en dat gaat niet, en er gebeurt iets, ben je technisch niet verzekerd, en draai jij voor alles op omdat je niet bekwaam genoeg bent.

 

Je moet echt rustig aan blijven doen,dat is alleen maar ten goede voor je herstel.

Je mag best heel voorzichtig de vaatwasser uitruimen,als je maar geen zware pannen tilt,

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Thx voor je reactie. Ik blijf het dus voorzichtig aan doen en laat me met plezier bedienen :lol: Alhoewel ik me vooral erg nutteloos voel ...

 

Je zegt ook niet te veel reiken. Mag ik eigenlijk armen uitstrekken opzij of naar voor (niet boven schouderhoogte)? Nu beweeg ik eigenlijk nogal houterig, om voorzichtig te zijn maar misschien is dat ook niet goed?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Zanne:

@Desert-Rose Thx voor je reactie. Ik blijf het dus voorzichtig aan doen en laat me met plezier bedienen :lol: Alhoewel ik me vooral erg nutteloos voel ...

 

Je zegt ook niet te veel reiken. Mag ik eigenlijk armen uitstrekken opzij of naar voor (niet boven schouderhoogte)? Nu beweeg ik eigenlijk nogal houterig, om voorzichtig te zijn maar misschien is dat ook niet goed?

 

 

Idd je gewoon nog even laten bedienen, want je geneest maar 1 keer, en dat kun je beter gelijk goed doen.

Je moet dus niet als je in de bank zit heel ver naar voren reiken om iets van de tafel te pakken, dan kun je beter even met de billen opschuiven naar voren, want met reiken rek je de borstspier, en dat moet je voorkomen.

 

Je mag best wel een beetje je armen gebruiken, dat is geen probleem, als je maar stilstaat bij de dingen die je echt niet mag.

Bijv een kop koffie inschenken, een boterham maken dat soort dingen mag je best doen, maar ga niet met een fles limonade lopen sjouwen,etc.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Zanne:

Vandaag was al dag 5 po. Pijnstillers liggen al opzij, heb ik niet meer nodig. Links voel ik wel iets meer dan rechts .

 

Omdat ik geen echte last heb, vind ik het moeilijk inschatten wat ik wel of niet mag doen. B.v. vaat legen, autorijden, strijken, ... Allemaal dingen die wel zouden lukken, maar waarvan ik vrees dat het niet goed is ivm kapsel?

Wat goed om te lezen dat het herstel zo prettig verloopt. 

Hoe is het met het vocht in de borsten? Heb je daar veel last van? En zit het drukverband nog prettig? 

Vond de opmerking van Desert-rose erg mooi, je herstelt maar een keer, dus je dan nog maar even laten verwennen. 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zanne Hoe ziet het er in drukverband uit? Kun je gewoon een shirt er overheen en zie je dan niks?
Ik moet na 10 dagen werken, dus zal ook met het verband om moeten werken. Dus zou niet willen dat het heel erg opvalt.
Wanneer is je afspraak om het verband af te halen? Zal ook wel een spannend moment zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mia '82 Van het drukverband vind je geregeld foto's op forum terug. Dat zie je echt niet onder kledij en je moet het ook maar 2 weken dragen. Daarna draag je een sportbeha.

 

De borstband is iets anders. Als je hem juist aandoet, komt die vrij hoog, moeilijker te verbergen onder topjes en bloesjes. Deze van Verdonck is bovendien vrij dik, waardoor die aftekent onder topjes. Via internet kun je er wel dunnere kopen. 

 

Volgende week vrijdag gaat het verband eraf en de draadjes eruit (doe ik wel bij huisarts). Ben heel erg benieuwd :D

 

Voor jou ook best spannend aftellen. Jij bent dan wellicht enkel de krokusvakantie thuis? Als je geen fysieke job hebt, lijkt me dat wel haalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.