Ga naar inhoud

Zanne : 3 februari 2017 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik lees al eventjes mee op het forum. Tijd dus om mezelf ook even voor te stellen want ik overweeg de stap te zetten naar een borstvergroting.

Ik ben Suzanne, 30 jaar en mama van 2 jonge kindjes. Vroeger had ik een iets grotere cupmaat, 70C, al is die wel altijd plat geweest van boven. Een décolleté heb ik nooit gehad. 2 kindjes later schiet er van m'n borsten niet veel over. Ik schat het tussen een A en een B maar eigenlijk weet ik het zelfs niet. Ik heb nog steeds geen nieuwe bh's gekocht sedert ik stopte met borstvoeding. Wel enkele pogingen gedaan, maar het resultaat was enkel blèten in het pashokje bij het kijken in de spiegel.  En een 'hekel' hebben aan vrouwen met grote boezems (jaloezie dus...)

Intussen maakte ik een afspraak voor consultatie bij dr. De Meyere in september. Ik ben er nog niet helemaal aan uit of ik ook effectief de stap durf zetten (waarom snijden in een gezond lichaam?). Intussen probeer ik me zo goed mogelijk te informeren. Mijn wens is een natuurlijk ogende vollere boezem. Moet voor mij niet groot zijn, maar ik droom wel van een décolleté. Mochten er dames zijn die zich bij dr. De Meyere lieten opereren en van A/B naar C/D gingen, dan zou ik wel benieuwd zijn om foto's te kunnen zien.

 

Groetjes,

Suzanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

Dag Suzanne,

Ik ben vier weken geleden door dr. Demeyere geopereerd. Ik heb geen grote borsten maar voor mij wel de borsten die bij mijn lijf passen. Ik heb 245 cc anatomische prothesen voor de spier (natrelle 500). Momenteel kom ik daar van een AA (niks eigenlijk na vier zwangerschappen/borstvoedingen) naar een 70 D. Zoals vaak met nepborsten vind ik ze wel kleiner ogen.

Mocht je mijn foto's willen zien mag je me een pb sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik heb tijdens het eerste consult een algemene inleiding gekregen over op welke manier hij meestal plaatst (voor de spier) en wat daar volgens hem de voordelen van zijn. Nadien mocht ik me uitkleden en vertelde hij me wat in mijn situatie mogelijk is. In mijn geval was er te weinig weefsel voor ronde protheses voor de spier maar kon hij enkele speciale anatomische plaatsen voor de spier. Ik had de kans om al mijn vra gen te stellen. Normaal kan je indien akkoord binnen de maand ongeveer geholpen worden. Hij pusht niet maar zegt dar je er over kan nadenken en nadien een afspraak via secretaresse kan maken. Hij is niet opdringerig maar wel duidelijk ik wat hij kan doen met je specifieke situatie.

Ik heb me onmiddellijk na het eerste consult laten opereren maar dat moet je gewoob zelf bekijken nadien. Het is veel geld en daar mag je best je tijd voor nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Zanne,

Ik ga 16/9 bij Dr de Meyere van een platte B naar een volle C, als je wil kan je me volgen :) 

Ik zal voor en na operatie foto's posten, ook al ben ik nog even in een wenfase. Een foto van men borsten op internet is even stressen. Maar ik wil graag de evolutie volgen met dames die hun mening geven en dus steun kunnen bieden.

Ik hoop alvast dat ik zal eindigen met een mooi natuurlijk paar "gemiddelde" borsten.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Saskias,

Intussen heb ik al een vragenlijst klaar (met dank aan dit forum).  Kon jij op je consult ook borsten 'passen' zodat je ook al visueel een idee had van het eindresultaat?

Jouw resultaat ziet er wel natuurlijk uit. Geeft me opnieuw vertrouwen want ik wil echt wel voor naturel uitzicht gaan.

Intussen spannend afwachten... Het maken van de afspraak vond ik al behoorlijk stressen, zeker toen de secretaresse me vroeg waarvoor het juist was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wally,

Bedankt voor je reactie. Van platte B naar volle C klinkt ongeveer als mijn verhaal. Ben dus zeker benieuwd naar jouw verhaal. Welke lichaamsbouw heb jij? Ik ben 1m68 en weeg 53 kg. Krijg jij ronde of anatomische implantaten?

Ik zal je alvast volgen. Wellicht lees ik daar al wat antwoorden op mijn vragen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Zanne:

Hoi Saskias,

Intussen heb ik al een vragenlijst klaar (met dank aan dit forum).  Kon jij op je consult ook borsten 'passen' zodat je ook al visueel een idee had van het eindresultaat?

Jouw resultaat ziet er wel natuurlijk uit. Geeft me opnieuw vertrouwen want ik wil echt wel voor naturel uitzicht gaan.

Intussen spannend afwachten... Het maken van de afspraak vond ik al behoorlijk stressen, zeker toen de secretaresse me vroeg waarvoor het juist was. 

Het passen stelde in mijn ogen niet veel voor. Hij houdt wel een soort siliconen borst tegen je borst die het eindresultaat toont. 

Ik vond het superspannend toen die secretaresse vroeg voor welke ingreep ik een afspraak wilde. Maar je zal zien, dr. Demeyere doet er zo gewoob over dat je eigenlijk direct op je gemak bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Terug van consultatie. Spijtig genoeg een beetje tegengevallen...

Het startte nochtans goed. Vriendelijke man, voelde me snel op m'n gemak. Alle uitleg die ik kreeg stelde me meer en meer gerust en ik zag mezelf al met gevulde borsten rondlopen over een maandje :-)

En toen mocht ik 'passen'. Conclusie: ik heb te weinig eigen borstweefsel om ronde prothesen voor de spier te plaatsen. Een scenario waar ik geen rekening mee had gehouden. Ik dacht dat ik nog iets had maar blijkbaar ben ik gewoon plat (of leeg). Grootheidswaan? 

Dr. De Meyere stelde als alternatief de anatomische prothese voor die wel voor de spier kan. En hoewel ik die op foto's van andere meiden wel mooi vind, droom ik voor mezelf van ronde prothesen. Zou graag decolleté willen en wil ze vooral ook wat zachter en ronder bovenaan. De grootte die hij voorstelde vond ik wel ok.

Dus... Verder op het forum gelezen en tot vaststelling gekomen dat ronde prothesen achter spier misschien meer zijn wat ik zoek.

Maar ik was dus wel op mijn gemak bij dr. De Meyere. Zijn er dames die bij hem een operatie achter de spier lieten doen? Zijn voorkeur gaat san wel naar ingreep voor de spier, maar hij staat niet weigerachtig tegen achter de spier.

Zal sowieso nog eens op consultatie gaan bij andere pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Vervolg...

Mijn titeltje klopt intussen niet meer. Intussen ben ik bij dr. Verdonck van de BBC op consultatie geweest en ik heb daar een goed gevoel aan over gehouden.

De afgelopen maand werd ik in mijn hoofd wel heen en weer geslingerd tussen wel doen (weg met die super push ups) en niet doen (snijden in een gezond lichaam...?). Hier lezen helpt dan wel een beetje maar de schrik blijft natuurlijk.

Begin februari ben ik aan de beurt. We gaan voor motiva. Aantal cc ligt nog niet vast.

Behalve mijn man is niemand op de hoogte en ben dat ook niet van plan. Het wordt dus nog wat zoeken naar goede uitvluchten... Ik denk dat ik officieel van de trap zal gevallen zijn en mijn schouders bezeerd heb (klinkt dat geloofwaardig? :-)  zal wel hulp nodig hebben van familie om kindjes naar school te voeren en halen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zanne

Ik heb je titel aangepast meis, ook je topic even verhuisd naar een andere categorie.

Nu gewoon echt lekker gaan aftellen, niet bang worden of twijfelen, want er is een reden dat je dit avontuur bent begonnen, en hou je daar een beetje aan vast, dadelijk geen dubbel padded bh's meer, trots in de spiegel kunnen kijken,dat is heel wat waard.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

21 minuten geleden zei Zanne:

@Desert-Rose

Dank je om de titel aan te passen. Vanaf nu ist voor echt :-) 

Ik zit nog op twijfel voor de maat. Hoe meer cc, hoe breder de prothese. Ik vraag me af hoeveel ik kan nemen. En wat gebeurt er als je te breed gaat? Ik heb dunne huid, ben dus bang dat je randen gaat zien.

Graag gedaan, nu is het idd echt officieel

Wat heeft Verdonck je aangeraden tot welke cc en breedte je kunt gaan ? en krijg dan de Motiva full ( dus de moderate) 

En te brede protheses zorgt er inderdaad voor dat je meer randen gaat zien, maar het geeft ook pijnklachten, dus dat moet je echt zien te voorkomen.

Je borst heeft een bepaalde breedte, en daar moet je dan met de prothese eigenlijk net iets onder zitten.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdonck adviseerde idd de full, maar ik had begrepen dat die overeenkomt met high profile (en corsé is dan ultra high?). Bij meten van borst is er 11cm ruimte. Tijdens het passen kwam ik uit op ongeveer 330cc maar dat is volgens de tabel van motiva net iets breder dan die 11cm (millimeters...).

Ik overweeg dus iets kleiner te nemen als dat beter past bij mijn lichaam. Ik wil in het zwembad vooral niet nagekeken worden als die met haar valse borsten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foto is trouwens mijn ideale maat. Mijn buik is wel niet zo plat, zal dus toch moeten compenseren met wat extra cc's :-)

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Zanne:

Verdonck adviseerde idd de full, maar ik had begrepen dat die overeenkomt met high profile (en corsé is dan ultra high?). Bij meten van borst is er 11cm ruimte. Tijdens het passen kwam ik uit op ongeveer 330cc maar dat is volgens de tabel van motiva net iets breder dan die 11cm (millimeters...).

Ik overweeg dus iets kleiner te nemen als dat beter past bij mijn lichaam. Ik wil in het zwembad vooral niet nagekeken worden als die met haar valse borsten :-)

Klopt in vergelijk met andere merken is de Motiva Full een High profile en de Corse Ultra High.

De 335 cc zou echt nog wel gaan hoor, die is niet zo heel veel breder dan je eigen borst, en de 0.25 zul je geen last van ondervinden, en daarmee zal ook niemand je in het zwembad nastaren.

295 cc - 10.75 breed - 4.4 projectie

315 cc - 11 breed - 4.5 projectie

335 cc - 11.25 breed - 4.6 projectie

En anders kun je bij twijfel altijd nog een keer voor de zekerheid gaan passen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Iemand die de maat van borsten op zicht kan inschatten? :rolleyes: (zie foto in vorige post, is dat B, C of D?) Ik blijf twijfelen over de maat (315 of 335). Die ene mm zal het verschil wellicht niet maken maar toch... 

 

Ik ga graag zwemmen met de kindjes en wil graag dat het er ook in bikini natuurlijk uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zanne het is enorm lasting op basis van foto's het aantal CC;s in te schatten, als ik vergelijk met andere dames, die minder CC's hebben dan ik, maar de borsten in verhouding wel groter lijken.. sommigen "Vreten" ook cc's, en vallen ze meer weg..

 

ik ben ook door Dr. Verdonck geholpen, dan wel in een andere kliniek, maar mijn advise is, pak de 335 CC. heel veel meiden hier, waaronder ikzelf, hadden achteraf een maatje meer gewilt, en tegenwoordig zijn ze echt niet meer "Nep" om te zien, zeker niet achter de spier, deze drukt als het ware de bovenkant wat platter waardoor hij zoiezo natuurlijk oogt..

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4 januari 2017 om 21:55 zei Zanne:

@TessaDLCDP Bedankt voor je reactie. 

 

Iedereen lijkt vrij snel overtuigd van merk, maar die maat kiezen blijft het lastigste :lol:

Hoi ! Ik ben 3 weekjes geleden geopereerd door Dr Verdonck, kben super tevreden, ik heb alleen een traag herstel haha . Ligt aan mezelf haha. Ik heb ook de ronde, ik wou ook iets bollere hih :) . Niet afgaan op mijn foto's ik ben nog niet lang genoeg PO om een definitief resultaat te tonen (pas na 6 maand) je bent natuurlijk minder in gewicht als mij maar ik ben 1m70 en weeg 72 en heb motivas 355 cc dual plane en was ook van principe dat ik niet wou dat iemand het 'opmerkte'. Dus ik wou vooral goed bij me lichaamsbouw en zou zeggen als jij je goed voelt bij de kleinste cc moet je daarvoor gaan. Je kan voor de operatie nog eens passen en/of eens mailen naar dr verdonck dat je nog twijfelt xxx succes ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Zanne:

@twijfelgeval92 Ik vind je foto's nu alvast mooi. En het wordt de komende maanden nog mooier, super dus! ^_^  Heb je eigenlijk nog pijn omdat je zegt dat je traag herstelt? 

 

Ik heb intussen nog eens contact genomen en ik mag de knoop doorhakken de dag zelf. Dus nog wat extra tijd om te twijfelen. :lol:

Ja, ik ben een trage hersteller. Altijd al geweest. Ik rook niet, drink met mate en eet relatief gezond (gewoon een beetje veel haha) dusja. Dankje wel! Verlang wel totdat ze wat beter vallen .. Nu nog hard he hahaha. En verlang ook om lingeriesetjes te kopen haha, voel me wel al zo blij alsk ze zie. Beetje scheef of niet haha   :D . Ja je hebt gelijk. Jij zal wel het beste weten uiteindelijk wat jij dan wilt ;) ! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@twijfelgeval92 Haha, zo gezond leven en dan toch traag herstellen, tis niet eerlijk :lol:

 

Die lingeriesetjes zie ik ook wel zitten. Tot op vandaag ben ik al blij als ik iets vind waarbij ik nog een beetje vorm heb. Hopelijk kan ik over enkele maanden eindelijk iets kopen wat ik ook mooi vind, hihi :D En dan zijn we vertrokken... En niet te vergeten, nieuwe bikini's om de zomer in te gaan B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Zanne:

@twijfelgeval92 Haha, zo gezond leven en dan toch traag herstellen, tis niet eerlijk :lol:

 

Die lingeriesetjes zie ik ook wel zitten. Tot op vandaag ben ik al blij als ik iets vind waarbij ik nog een beetje vorm heb. Hopelijk kan ik over enkele maanden eindelijk iets kopen wat ik ook mooi vind, hihi :D En dan zijn we vertrokken... En niet te vergeten, nieuwe bikini's om de zomer in te gaan B)

Oooooh ja bikinis... De grootste struggle ... Not anymore :D !! Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.