Ga naar inhoud

LiaLa : 4 oktober 2016 : Dr. Bauland : Sanavisie


Gast LiaLa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste Reactie
2 uur geleden zei Desert-Rose:

Oh fijn dat je weer iets kunt relativeren,en geen emo muts :45: alhoewel het er helemaal bij hoort. 

Dan heb je in feite eigenlijk zo goed als alles geprobeerd, enige wat je dan nog zou kunnen proberen is Mepilex, dit hoeft maar 1 keer per 24 uur verschoond te worden,en misschien helpt dat juist, zodat je niet steeds de wond irriteert met het verschonen.Er zit een speciaal wondbed in van siliconen,wat ook goed absorbeert en niet aan de wond vastplakt, Je zou dit ( als je al niet hebt gebruikt ;)) eens kunnen vragen aan je pc.Vraag dan wel de hele grote zodat het over alle wondjes heen valt, want er zit ook nog een border omheen, die is overigens huidvriendelijk.

Mocht je dit krijgen vraag dan ook wel naar de echte Mepilex en niet de goedkopere versie ( apothekers geven deze namelijk eerder, goedkoper) maar deze laat eerder los, en plakt niet goed.

Je ziet wel dat de wond vanaf de binnenkant dicht gaat groeien, en dan kun je verder alleen maar geduld hebben,meestal geven ze toch tussen de 4 en 8 weken dat het dicht zou moeten zijn, dan neemt natuurlijk ook de spanning van de huid af, maar al met al blijft het lastig.

xx

 

 

Thanks! Ik neem het mee voor morgen wanneer ik contact ga opnemen met de kliniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Desert-Rose:

Dat is fijn meis, inderdaad beter dat die even zelf gaat kijken.

xx

Hij is er zelf niet, krijg dr Bodde. Anders kon ik donderdag pas terecht. En dat iemand anders even kijkt vind ik helemaal niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei LiaLa:

Hij is er zelf niet, krijg dr Bodde. Anders kon ik donderdag pas terecht. En dat iemand anders even kijkt vind ik helemaal niet erg.

Nee precies als er maar even naar gekeken word, en soms is het inderdaad wel eens goed dat een ander kijkt, zij heeft misschien net weer een andere kijk erop, ander advies.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe is het afgelopen wat zeiden ze ervan? Zit op terugweg in de trein ja toch vermoeiend. Maar moest meteen aan je denken ben benieuwd. Maar denk wel dat het goed komt hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei lovertje:

En hoe is het afgelopen wat zeiden ze ervan? Zit op terugweg in de trein ja toch vermoeiend. Maar moest meteen aan je denken ben benieuwd. Maar denk wel dat het goed komt hoor.

Gaat goed komen maar het gaat wel even duren. Een heel team om mee heen gehad Eerst dr Bodde met een student gezien, ze zei al dit is echt niet ongewoon. Ik dacht dat zich een fistel aan het vormen was in de diepte maar de hechtdraden willen zich er nog steeds uit werken. Er zijn dus ook weer stukjes verwijderd. Dr Bodde wilde toch dat Dr Bauland zelf erna keek eventueel om nu direct de wond weer opnieuw te hechten. Ze hebben dr Bauland uit de operatie gehaald. Hij riep gelijk, dit gaat eerst nog groter worden :103:daarna groeit het langzaam weer dicht. Als het helemaal tot rust gekomen is gaat er een littekencorrectie plaats vinden. Hij vroeg vind je het fijn om vaker op controle te komen? Mag volgende week het weer komen laten zien. Hij heeft me echt gerust gesteld dat ik zelf niets verkeerd heb gedaan en ik dus gewoon dikke pech heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nou de nazorg is dan ook wel goed. Dat is wel fijn id als je het niet vertrouwd om even langs te gaan. Maar vette pech dan ligt het dan gewoon hoe je lichaam reageert op de hechtingen eruit werken? Moet je er verder niets aan doen? Nou ook fijn dat je weet dat het groter kan worden anders schrik je natuurlijk helemaal. Nou beterschap ik doe vanavond ook niets meer is toch teveel geweest vanndaag voel mijn borsten ook branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei lovertje:

Oh nou de nazorg is dan ook wel goed. Dat is wel fijn id als je het niet vertrouwd om even langs te gaan. Maar vette pech dan ligt het dan gewoon hoe je lichaam reageert op de hechtingen eruit werken? Moet je er verder niets aan doen? Nou ook fijn dat je weet dat het groter kan worden anders schrik je natuurlijk helemaal. Nou beterschap ik doe vanavond ook niets meer is toch teveel geweest vanndaag voel mijn borsten ook branden.

Ja ik vind het een goede kliniek, hij was erg begripvol. Gewoon doorgaan met wat ik al doe. 2 x daags spoelen en luchten. Haha man vind het best :126: iedere avond lig met de tieten bloot op de bank. De sportbeha hou ik s'nachts ook nog even aan. Riep het al voor ik geopereerd werd, mijn lijf doet het altijd anders. Nou jij ook weer lekker uitrusten XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je eigen pc er ook even bijgeroepen is, zo weet je zeker dat je de goede weg volgt,toch nog steeds stukjes hechting, en zolang als die inderdaad niet oplossen maar naar buiten komen kan het ook niet goed herstellen.

Hoop voor je dat het snel gaat genezen, want dit is allemaal niet prettig.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Desert-Rose:

Fijn dat je eigen pc er ook even bijgeroepen is, zo weet je zeker dat je de goede weg volgt,toch nog steeds stukjes hechting, en zolang als die inderdaad niet oplossen maar naar buiten komen kan het ook niet goed herstellen.

Hoop voor je dat het snel gaat genezen, want dit is allemaal niet prettig.

xx

Ik ben blij dat hij zelf aanbood om mij wekelijks te controleren. Het is 3 kwartier rijden maar ik heb het er graag voor over. Merk nu ook meer pijn, behalve pijn gebied wat open licht nu ook de stekende pijn. Dit heb ik rechts al veel eerder gehad. Misschien een goed teken dat het nu heelt. Ben ook nog steeds erg moe de 6 uurtjes werken vandaag vielen me erg zwaar.

Heb een album aangemaakt om het proces te volgen. Misschien handig voor de mensen die nog na mij komen en met het zelfde te kampen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei LiaLa:

Ik ben blij dat hij zelf aanbood om mij wekelijks te controleren. Het is 3 kwartier rijden maar ik heb het er graag voor over. Merk nu ook meer pijn, behalve pijn gebied wat open licht nu ook de stekende pijn. Dit heb ik rechts al veel eerder gehad. Misschien een goed teken dat het nu heelt. Ben ook nog steeds erg moe de 6 uurtjes werken vandaag vielen me erg zwaar.

Heb een album aangemaakt om het proces te volgen. Misschien handig voor de mensen die nog na mij komen en met het zelfde te kampen krijgen.

Precies is ook zo, ook al moet je de halve wereld rond , wekelijkse controle is gewoon nu wel een nodig.

Hou wel goed in de gaten dat de plekken niet rood of warm gaan worden, want steken kan genezing betekenen, maar ook soms een beginnende infectie, dus echt iedere dag even goed checken.

De wondgenezing vergt enorm veel energie van je lichaam,maar soms gebeurt het door een operatie dat bepaalde vitamines en/ of ijzer gehalte in je bloed te laag zijn,misschien is het geen gek plan om even voor de zekerheid bloed te laten prikken, om te kijken of alle waardes nog goed zijn, of dat je een extra aanvulling nodig hebt. Wat je zelf wel alvast kunt gaan gebruiken is extra Vit D, want een te laag zorgt ook voor moeheid, net als een te laag Vit B12

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Desert-Rose:

Precies is ook zo, ook al moet je de halve wereld rond , wekelijkse controle is gewoon nu wel een nodig.

Hou wel goed in de gaten dat de plekken niet rood of warm gaan worden, want steken kan genezing betekenen, maar ook soms een beginnende infectie, dus echt iedere dag even goed checken.

De wondgenezing vergt enorm veel energie van je lichaam,maar soms gebeurt het door een operatie dat bepaalde vitamines en/ of ijzer gehalte in je bloed te laag zijn,misschien is het geen gek plan om even voor de zekerheid bloed te laten prikken, om te kijken of alle waardes nog goed zijn, of dat je een extra aanvulling nodig hebt. Wat je zelf wel alvast kunt gaan gebruiken is extra Vit D, want een te laag zorgt ook voor moeheid, net als een te laag Vit B12

xx

 

Ik spoel 2 keer daags en hou het zeker in de gaten. Heb tot nu toe geen koorts gehad en heb geen pus gezien. Ik wordt geregeld gecontroleerd omdat ik vit D in hoge dosering voorgeschreven krijg. De b12 is wel een goeie, die ga ik zo eerst zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei LiaLa:

Ik spoel 2 keer daags en hou het zeker in de gaten. Heb tot nu toe geen koorts gehad en heb geen pus gezien. Ik wordt geregeld gecontroleerd omdat ik vit D in hoge dosering voorgeschreven krijg. De b12 is wel een goeie, die ga ik zo eerst zetten.

Oh ja dat had je toen gezegd, over de Vit D, ja precies, ga idd maar even de B12 zetten, je lichaam kan dat extra steuntje nu even heel goed gebruiken.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei lovertje:

@LiaLa nou het ziet er op moment niet zo mooi uit maar gelukkig wist je dat het even groter kon worden. Zal best goedkomen .

Die foto is van eergisteren :(  nog voor mijn consult. Bij het verzorgen vanavond heb ik het idee dat het aan het helen is. Heb rond de tepel ook weer een draadje weggehaald. Ik hoop maar dat ik daar niet zulke kraters ga krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Linnie37:

Jeetje meis wat een toestand en een tegenvaller

fijn dat je elke week op controle mag dat geeft vast rust

pas je goed op jezelf :53:

Thanks! En jij, spuugt jouw borst ook nog steeds hechtingen uit? Hebben beide borsten dat gedaan of maar 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag belde de Arbo weer, ze vroeg hoe het opbouwen ging. Deze week werk ik 4 x 6 uurtjes, de bedoeling was om volgende week weer normaal te werken, de koopavond uitgezonderd. Ze schrok echt toen ze hoorde van de complicatie. De komende weken kan ik gewoon de 6 uur aanhouden. De eerste 2 keer werd ik gebeld door iemand waarmee ik totaal geen klik had. Zij vroeg op de 4e dag al of ik licht administratief werk kon doen :blink: ik kon me niet eens op een boek concentreren:kez_11: Gelukkig krijg ik nu alle ruimte om te herstellen :35:  

Niet echt ideaal voor mijn werkgever. Dit is de drukste tijd van het jaar voor ons en vanwege mijn verzuim kunnen we niet op volle toeren draaien :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Ja het is heel vervelend voor je werkgever dat jij nog niet op volle kracht kunt werken, maar het is niet anders, want als jij het wel zou doen zit je dadelijk ineens weer volledig thuis,omdat je niet voldoende hebt kunnen herstellen, en gelukkig heb je nu iemand van de Arbo gesproken die aan het belang van je herstel denkt.

Dus nog lekker maar even op halve kracht,even lief zijn voor jezelf.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.