Ga naar inhoud

LiaLa : 4 oktober 2016 : Dr. Bauland : Sanavisie


Gast LiaLa

Aanbevolen berichten

Nieuwe foto's in mijn album. Het wordt steeds mooier :wub:  Helaas links nog steeds lekkage van wondvocht. Plekjes van de irritatie op de pleister ook nog niet helemaal droog. Rechts juist weer meer zere, harde plekken rondom het litteken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 179
  • Created
  • Laatste Reactie
6 uur geleden zei Linnie37:

Hoi lia

wauw wat zien ze er prachtig uit geneest heel mooi 

balen dat het nog zo lekt en je nog zere plekken hebt komt straks allemaal goed 

volgens mijn pc heeft je lijf tijd nodig om goed te genezen 

maar ze zien er nu echt al prachtig uit

x

 

Helen komt van binnen uit. Hangt er dus vanaf hoe je lijf het allemaal aanpakt. Hoop volgende week weer een paar uur te gaan werken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Lizzyj:

WoW ziet er heel mooi uit!!!! Dat open plekje heb ik ook heel lang gehad. Echt irritant. Sterkte met werken! Viel mij niet mee. Was echt sne vermoeid. Nu gelukkig weer een stuk opgeknapt. Maat wat zal je blij zijn met het resultaat !

Het zijn 2 minuscule gaatjes op het verticale stuk. En dat resultaat, ik ben superblij!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou echt heb je foto s gezien en het ziet er heel mooi uit. Wat een verandering ook al tegenover het begin. Nou heb ongeveer dezelfde maat 80 G als wat jij voor je operatie had. Als ze zo worden als jou maar dan met prothese ben ik heel tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei lovertje:

Nou echt heb je foto s gezien en het ziet er heel mooi uit. Wat een verandering ook al tegenover het begin. Nou heb ongeveer dezelfde maat 80 G als wat jij voor je operatie had. Als ze zo worden als jou maar dan met prothese ben ik heel tevreden.

In real live is het een wereld van verschil. Eerst dacht ik is er echt maar zo weinig gewicht weg gehaald rechts 66 links 37 gram. Maar mijn borsten zaten echt te ruim in het vel. Het gewicht hing zo laag. Ik zei al tegen mijn man "het zijn mijn eigen boops eindelijk op de plek waar ze horen"  Van nature had ik een belvorm, dus zelfs als jong meisje voor mijn zwangerschappen had ik daar al last van. Mijn oude bh's passen ook nog steeds, alleen komt er nu niet constant een halve boob uitrollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag een extra controle gehad in de kliniek. Er komen steeds meer gaatjes in de linkerborst. Het lijkt wel morse code. Hoewel ik weet dat het dat erbij kan horen, zat het mij allemaal toch niet lekker. Ik mocht dus vanmiddag al gelijk langskomen. Was het eerst wondvocht wat zich een weg naar buiten zoekt. Nu zijn het de hechtingen. Rechts lossen ze gewoon netjes op. Links zoekt een weg naar buiten. Ze zijn nu zoveel mogelijk verwijderd of afgeknipt. Dat moet ik thuis ook doen als ik er nog meer vind. De eindcontrole is 2 weken op geschoven.

Inmiddels ook 2 halve dagen gewerkt, pff dat is voel je wel. Het energie niveau is ernstig gedaald. Vanochtend ook de sportschool bezocht en wat gefietst en krachttraining van de benen. pooh pooh de conditie van een vaatdoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nou heb dat al vaker gelezen dat hechtingen soms naar buiten komen. Nou en werken en naar de sportschool is misschien ook wel teveel ineens.je bent toch ook nog maar een maand po? Maar zo zie je maar wat een impact het heeft op je conditie.ik voel me ook best goed en wil ook al meer gaan doen maar doe het toch nog maar niet.maar als die drains er morgen afgaan wil ik vd week wel even buiten een stukje gaan wandelen.staat nu zo raar met een tas in je hand haha. Ik vind alleen lastig dat ik nog niet naar het toilet kan krijg echt een opgezette buik had jij dat ook na de operatie? Normaal kan ik iedere dag.maar zal nog wel komen.nou rustig aan weer opbouwen met sportschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei lovertje:

Ok nou heb dat al vaker gelezen dat hechtingen soms naar buiten komen. Nou en werken en naar de sportschool is misschien ook wel teveel ineens.je bent toch ook nog maar een maand po? Maar zo zie je maar wat een impact het heeft op je conditie.ik voel me ook best goed en wil ook al meer gaan doen maar doe het toch nog maar niet.maar als die drains er morgen afgaan wil ik vd week wel even buiten een stukje gaan wandelen.staat nu zo raar met een tas in je hand haha. Ik vind alleen lastig dat ik nog niet naar het toilet kan krijg echt een opgezette buik had jij dat ook na de operatie? Normaal kan ik iedere dag.maar zal nog wel komen.nou rustig aan weer opbouwen met sportschool.

Sportschool was echt heel low impact, niet meer dan een beetje fietsen om op te warmen en wat legcurls en rug oefeningen. Ik heb zelfs gevraagd of ze de deur voor me open deden vanwege de deurdranger :lol::lol: Over een weekje waag ik weer een poging. De ene dag is ook de andere dag merk ik. Ik had ook wel problemen met de ontlasting. Als je zelf wat meer in beweging komt en meer wat meer vezels eet en veel drinkt komt het vast wel. Beetje frisse lucht is anders ook wel lekker, vanavond in het donker geen hond die ziet wat voor een tas je draagt.

Jij een beetje kunnen slapen? Alleen rug slapen vond ik zo zwaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey heb je fotoos gezien en het lijkt of je borsten wat voller zijn geworden. Vind het er mooi uitzien .Alleen links geneest nog niet zo goed onderkant springt dat open of gaat dat vanzelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei lovertje:

Hey heb je fotoos gezien en het lijkt of je borsten wat voller zijn geworden. Vind het er mooi uitzien .Alleen links geneest nog niet zo goed onderkant springt dat open of gaat dat vanzelf?

Vorm is nog wel wat veranderd, zelf ben ik er nog steeds heel blij mee. Ik heb niet het idee dat ze veel voller zijn geworden. Ik denk dat het door zo lijkt door de manier waarop de foto is genomen. Het voelt als mijn eigen borst maar dan eindelijk op de juiste plek. Links maak ik mij wel wat zorgen over. Het lijkt wel morse code. Inmiddels zitten de bovenste gaatjes nu wel dicht maar die onderste wil nog niet erg. Die is ook vrij groot. Toen de pleisters eraf kwamen zag het al erg rood en alsof de huid daar heel dun was. Nu heeft die borst ook nog eens besloten alle hechtingen eruit te willen werken. Afgelopen donderdag mocht langskomen bij de kliniek zijn er verschillende hechtingen verwijderd en sindsdien heb ik zelf ook verschillende uit kunnen halen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zal best goed komen.ja ik vind ze ook echt mooi hoor mooier nog als in het begin. Idd is ook net hoe je voor de foto staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er even helemaal doorheen vandaag. Dacht dat het langzaam beter werd, die open plek links maar vanochtend schrok ik ervan dat het zo groot is. Inmiddels al zo'n anderhalve cm in doorsnee :24:  :102: De huid erom heen heeft al vanaf het begin zo raar gekeken, zo gekneusd en zo dun. Nu ziet het zo week, ben bang dat de plek nog groter wordt. Het maakt me helemaal emotioneel :103: Ik lucht al iedere dag. Ik weet dat het niet ontstoken is maar maak me er toch wel zorgen over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je heel goed!!! Bij mij was het pas na ruim 7 weken dicht. Ik ben na zes weken zonder bh gaan slapen en vokgens mij hielp dat ook wel. Dus het duurt echt wel even. Ga je binnen kort weer langs je pc? Is toch altijd prettig het af en toe te laten zien! Nou sterkte ermee !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Bah dat je je nu even zo rot voelt,maar kan het me wel voorstellen hoor, het is allemaal niet niks, en als dan ook de wondjes openspringen is het de druppel.

Misschien kun je eens overleggen met je pc of je een recept kunt krijgen voor Mesistran ( honing gaasjes) dit werkt helend en ook antibacterieel, een andere optie is Mepitel, dit zijn siliconengaasjes met kleine gaatjes erin wat de wond ook laat luchten,beide plakken niet aan de wondjes vast.

Beterschap meis.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Lizzyj:

Ik snap je heel goed!!! Bij mij was het pas na ruim 7 weken dicht. Ik ben na zes weken zonder bh gaan slapen en vokgens mij hielp dat ook wel. Dus het duurt echt wel even. Ga je binnen kort weer langs je pc? Is toch altijd prettig het af en toe te laten zien! Nou sterkte ermee !!

Ik morgen even bellen kijken of ik langs kan komen. Wil ook weten of het wijs is de bh s'nachts uit te laten. Ik denk n.l. dat het groter wordt doordat de borsten nog steeds zakken en de druk daardoor het juist groter maakt. Thanks voor de opsteker

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Linnie37:

Jeetje meis wat balen dit 

ik kan me zo voorstellen dat je een dip hebt. Heb je al vette gaas geprobeerd

ze zien er verder wel erg mooi uit hoor 

bah bah sterkte meis :53:

Heb al van alles geprobeerd. Misschien wil ik het wel te snel. Mijn schoonzus zie al, in het begin heelde het zo snel en goed dan valt dit extra tegen. Ik probeer ook weer meer te rusten en laat het huishouden nog mooi over aan de rest van het gezin. Bedankt voor je opsteker :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Desert-Rose:

He meis, 

Bah dat je je nu even zo rot voelt,maar kan het me wel voorstellen hoor, het is allemaal niet niks, en als dan ook de wondjes openspringen is het de druppel.

Misschien kun je eens overleggen met je pc of je een recept kunt krijgen voor Mesistran ( honing gaasjes) dit werkt helend en ook antibacterieel, een andere optie is Mepitel, dit zijn siliconengaasjes met kleine gaatjes erin wat de wond ook laat luchten,beide plakken niet aan de wondjes vast.

Beterschap meis.

xx

Vandaag gelukkig niet zo'n emo muts :103:Kan weer relativeren, als ik kijk naar mijn andere littekens dan weet ik dat er nog een lange tijd overheen gaat. Het zit gelukkig aan de onderkant en niet rond de tepel. Mesistran heb ik al in gebruik. Bedankt voor je opbeurende berichtje XX

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn dat je weer iets kunt relativeren,en geen emo muts :45: alhoewel het er helemaal bij hoort. 

Dan heb je in feite eigenlijk zo goed als alles geprobeerd, enige wat je dan nog zou kunnen proberen is Mepilex, dit hoeft maar 1 keer per 24 uur verschoond te worden,en misschien helpt dat juist, zodat je niet steeds de wond irriteert met het verschonen.Er zit een speciaal wondbed in van siliconen,wat ook goed absorbeert en niet aan de wond vastplakt, Je zou dit ( als je al niet hebt gebruikt ;)) eens kunnen vragen aan je pc.Vraag dan wel de hele grote zodat het over alle wondjes heen valt, want er zit ook nog een border omheen, die is overigens huidvriendelijk.

Mocht je dit krijgen vraag dan ook wel naar de echte Mepilex en niet de goedkopere versie ( apothekers geven deze namelijk eerder, goedkoper) maar deze laat eerder los, en plakt niet goed.

Je ziet wel dat de wond vanaf de binnenkant dicht gaat groeien, en dan kun je verder alleen maar geduld hebben,meestal geven ze toch tussen de 4 en 8 weken dat het dicht zou moeten zijn, dan neemt natuurlijk ook de spanning van de huid af, maar al met al blijft het lastig.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He wat vervelend voor je je ging zo goed dan valt het toch weer tegen.idd even gas terug nemen.En komt echt wel goed. Laat je vandaag maar is lekker verwennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.