Ga naar inhoud

Na 6 weken geen feest maar terug bij af


Sabi

Aanbevolen berichten

Na veel maanden al jullie verhalen en informatie hier te lezen, ga ik zelf mijn verhaal ook maar eens vertellen

 

na heel veel jaren wikken en wegen (herkenbaar voor idereen hier denk ik) besloot ik toch te gaan voor een borstvergroting.Ik ben nu 32 jaar en heb 2 mooie kinderen en een lieve man dus ik dacht waarom ook niet. Na veel recenties lezen en een consult had ik dan mijn pc gevonden. Vol goede moed en een hoop spanning ben ik op vrijdag 8 April onder het mes gegaan. Ik vond het de eerste week wel even flink tegen komen. Mijn nieuwe borsten wilde er via mijn oksel uit komen, tenminste zo voelde het.

Na een week ging het redelijk goed, nog wel spierpijn en erg gezwollen, maar kon langszaam mijn dingen weer oppakken.

Na 4 weken zat ik opeens bij de huisartsenpost met ademhalingsproblemen en pijnlijke druk op mijn borst. Ze konden niets vinden behalve dat mijn borsten opgezet waren (kreeg de sport bh niet meer dicht) Pc gebeld en die zei dat ik meer rust moest houden, het schijnt redelijk normaal te zijn dat je na paar weken terugslag kan hebben omdat je misschien toch iets teveel doet. Klonk mij best logisch want ik denk altijd dat ik alles wel even kan doen als ik me ook maar een beetje goed voel.

2 dagen later vielen mijn korsten eraf van de linkerborst. Mijn borsten waren wel weer geslonken, maar nog steeds voelde ze hard aan. Mijn man vertrouwde de littekens niet helemaal hij vond ze er een beetje geel en onsmakelijk uitzien. Dus even foto's gemaakt en naar de pc dorgemaild, die avond kwam er ook wat vocht uit de wond dus maar even pc gebeld.

Na allemaal vragen te beantwoorden en nadat hij mijn foto's had gezien, wilde hij me 2 dagen later even zien op de controle voor eventueel een extra hechting? De volgende dag kwam ik aan op mijn werk en voelde ik vocht langs mijn linkerzij lopen. Ben snel de wc in gerend en schrok me rot. Het vocht kwam dus van mijn linkerborst af en kon het vocht blijven wegvegen voor mijn gevoel kwam er een emmer vocht uit. In complete paniek de pc gebeld en moest direct komen.

mijn linkerborst moest dus opnieuw gehecht worden. Dus hup verdoving erin en vocht eruit duwen ( wat een hel zeg, maar wel opluchting want nu kwam er veel minder druk op mijn borst te staan). Hij wilde voor de zekerheid ook even kijken bij de hechtingen/korsten van mijn rechterborst.Zodra die een korstje weg peuterde aan mijn rechterborst schrok hij want ook uit die borst kwam een flinke hoeveelheid wondvocht. Het schijnt bijna nooit voor te komen dat er wondvocht uit beide borsten komt, maar aangezien het er niet troebel uitzag hechte hij het dicht en voorzag verder geen problemen. Ik zou gewoon dikke pech hebben.

Na 2 controle's zag het er de week erna prima uit. Had geen koorts en hield compete rust slikte alleen antibiotoca. Afgelopen woensdag werd ik alleen gebeld door de pc met de uitslag van de kweek van het wondvocht.Hij had er moeit mee om het te vertellen maar het was foute boel. In beide borsten is er een schadelijke bacterie gevonden met als resultaat dat ze verwijderd moeten worden. In heel zijn loopbaan had ie het nog nooit meegmaakt dat het in beide borsten foute boel was. Morgen moet ik dus weer terug om ze te laten verwijderen, 6 weken na de operatie. Dus ipv shoppen naar nieuwe bh's dit weekend moet ik weer een paar bh's gaan halen met mijn oude maat. Ik had alle oude bh's namelijk al met vol goede moed de deur uitgedaan. Dit nieuws heeft me wel weer even een goede emotionele klap gegeven na alle elende en pijn ben ik dus straks weer terug bij af alleen dan met littekens. Voor mij een reden om flink te huilen en gelijk een sigaret op te steken,want ja wat maakt dat nu uit stomme dingen moeten er toch uit. Ik ben vooral bang voor de pijn morgen en het verloop komende tijd en hoe ik zal reageren als ik mijn oude borsten weer heb. Over 3 maanden mag ik het weer proberen en de vakantie is in zicht, dat is nu even een lichtpuntje waar ik me zelf aan vasthoud. Maar leuk is anders

zo lucht toch even op om het even van me af te schrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste Reactie

Jeetje wat een verhaal.

Ik snap dat jij heel erg verdrietig bent. Het is niet niks.....

Ik hoop dat je operatie meevalt en dat het snel drie maanden verder is.

Pffff. Eigenlijk hoor je altijd alleen maar goede verhalen maar heel goed dat jij ook jouw verhaal deelt. Brengt ons met beide benen op de grond .

Heel veel sterkte meis.

Is bekend hoe die bacterie ontstaan is?

X bkj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh dat is niet niks! En flinke tegenslag zeg!!

Hopelijk knap je snel op en over 3 maanden heb je hopelijk je gezonde mooie boobies weer terug..

Heel erg veel sterkte :88:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow lief meiden jullie reactie.

eerlijk gezegd heeft ie wel verteld wat voor bacterie het precies is, maar is dat eigenlijk allemaal beetje langs me heen gegaan. Zal die morgen vast nog wel een keer zeggen en dan onthoud mijn man dat vast

hoe de bacterie er is gekomen is een raadsel had ie geen duidelijk antwoord op doen. Zal over 3 maanden wel allemaal extra dingen krijgen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt in hoevere dat kan ( hij had het over cremetjes die ik dan moet smeren in mijn neus ( klinkt niet echt logisch maar hij is de dokter) en extra schoonhouden met alcohol

als ik nog meer dingen hoor morgen die ik kan doen om dit nogmaals te voorkomen zal ik het hier zeker plaatsen. Misschien hebben andere er iets aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach meisie toch! Wat vervelend. Dit is zeker balen! Ik hoop dat je een beetje afleiding steaks kan krijgen en ik hoop echt dat je na al de elende straks weer mag genieten van je nieuwe gezonde borsten! 

Heel veel beterschap en sterkte voor nu. 

Dikke knuffel :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Sabi:

Na veel maanden al jullie verhalen en informatie hier te lezen, ga ik zelf mijn verhaal ook maar eens vertellen

 

na heel veel jaren wikken en wegen (herkenbaar voor idereen hier denk ik) besloot ik toch te gaan voor een borstvergroting.Ik ben nu 32 jaar en heb 2 mooie kinderen en een lieve man dus ik dacht waarom ook niet. Na veel recenties lezen en een consult had ik dan mijn pc gevonden. Vol goede moed en een hoop spanning ben ik op vrijdag 8 April onder het mes gegaan. Ik vond het de eerste week wel even flink tegen komen. Mijn nieuwe borsten wilde er via mijn oksel uit komen, tenminste zo voelde het.

Na een week ging het redelijk goed, nog wel spierpijn en erg gezwollen, maar kon langszaam mijn dingen weer oppakken.

Na 4 weken zat ik opeens bij de huisartsenpost met ademhalingsproblemen en pijnlijke druk op mijn borst. Ze konden niets vinden behalve dat mijn borsten opgezet waren (kreeg de sport bh niet meer dicht) Pc gebeld en die zei dat ik meer rust moest houden, het schijnt redelijk normaal te zijn dat je na paar weken terugslag kan hebben omdat je misschien toch iets teveel doet. Klonk mij best logisch want ik denk altijd dat ik alles wel even kan doen als ik me ook maar een beetje goed voel.

2 dagen later vielen mijn korsten eraf van de linkerborst. Mijn borsten waren wel weer geslonken, maar nog steeds voelde ze hard aan. Mijn man vertrouwde de littekens niet helemaal hij vond ze er een beetje geel en onsmakelijk uitzien. Dus even foto's gemaakt en naar de pc dorgemaild, die avond kwam er ook wat vocht uit de wond dus maar even pc gebeld.

Na allemaal vragen te beantwoorden en nadat hij mijn foto's had gezien, wilde hij me 2 dagen later even zien op de controle voor eventueel een extra hechting? De volgende dag kwam ik aan op mijn werk en voelde ik vocht langs mijn linkerzij lopen. Ben snel de wc in gerend en schrok me rot. Het vocht kwam dus van mijn linkerborst af en kon het vocht blijven wegvegen voor mijn gevoel kwam er een emmer vocht uit. In complete paniek de pc gebeld en moest direct komen.

mijn linkerborst moest dus opnieuw gehecht worden. Dus hup verdoving erin en vocht eruit duwen ( wat een hel zeg, maar wel opluchting want nu kwam er veel minder druk op mijn borst te staan). Hij wilde voor de zekerheid ook even kijken bij de hechtingen/korsten van mijn rechterborst.Zodra die een korstje weg peuterde aan mijn rechterborst schrok hij want ook uit die borst kwam een flinke hoeveelheid wondvocht. Het schijnt bijna nooit voor te komen dat er wondvocht uit beide borsten komt, maar aangezien het er niet troebel uitzag hechte hij het dicht en voorzag verder geen problemen. Ik zou gewoon dikke pech hebben.

Na 2 controle's zag het er de week erna prima uit. Had geen koorts en hield compete rust slikte alleen antibiotoca. Afgelopen woensdag werd ik alleen gebeld door de pc met de uitslag van de kweek van het wondvocht.Hij had er moeit mee om het te vertellen maar het was foute boel. In beide borsten is er een schadelijke bacterie gevonden met als resultaat dat ze verwijderd moeten worden. In heel zijn loopbaan had ie het nog nooit meegmaakt dat het in beide borsten foute boel was. Morgen moet ik dus weer terug om ze te laten verwijderen, 6 weken na de operatie. Dus ipv shoppen naar nieuwe bh's dit weekend moet ik weer een paar bh's gaan halen met mijn oude maat. Ik had alle oude bh's namelijk al met vol goede moed de deur uitgedaan. Dit nieuws heeft me wel weer even een goede emotionele klap gegeven na alle elende en pijn ben ik dus straks weer terug bij af alleen dan met littekens. Voor mij een reden om flink te huilen en gelijk een sigaret op te steken,want ja wat maakt dat nu uit stomme dingen moeten er toch uit. Ik ben vooral bang voor de pijn morgen en het verloop komende tijd en hoe ik zal reageren als ik mijn oude borsten weer heb. Over 3 maanden mag ik het weer proberen en de vakantie is in zicht, dat is nu even een lichtpuntje waar ik me zelf aan vasthoud. Maar leuk is anders

zo lucht toch even op om het even van me af te schrijven

Jeetje meis, wat een ellende. Lijkt me idd heel vervelend om je plannen zo rigoureus om te moeten gooien en om hier emotioneel mee te moeten dealen. Er zijn hier al verschillende van zulke verhalen voorbij gekomen, maar dan betrof het iedere keer maar één borst. Echt heel vervelend voor je, meis. Maar gelukkig is het maar van tijdelijke aard, dat je weer even je "oude borsten" terug hebt. Probeer na morgen lekker te rusten en weer de oude te worden, zodat je er over drie maanden zowel geestelijk als lichamelijk helemaal klaar voor bent om je "nieuwe borsten" te krijgen. En dan gaat het vast wel goed, vooral ook omdat de pc dan voorzorgsmaatregelen gaat nemen. Ik wens je heel veel sterkte toe morgen, meis. Laat je even weten hoe het gegaan is? Ik ga aan je denken en voor je duimen hoor. 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat is dit een tegenvaller, en kan me voorstellen dat je hier van schrikt en het niet in je koude kleren gaat zitten.

Als er een bacterie zit, dan is dit meestal een Staphylococcus, en ook  als je zegt dat je dadelijk creme moet smeren in je neus,zal het bijna zeker om deze bacterie gaan.

Heel vaak hoor je dat maar 1 borst is aangedaan, dus dit is nog meer pech voor je jammer genoeg.

Met de goede antibiotica is dit meestal wel heel snel onder controle, maar helaas is het wel altijd zo dat dan inderdaad de protheses verwijderd moeten worden voor in ieder geval 3 maanden, omdat de bacterie zich hecht aan de protheses.

Hoe deze bacterie precies in een wond komt is nog niet helemaal bewezen, maar een heleboel mensen hebben zonder dat ze daar ziek van zijn of iets merken deze bacterie op hun huid, neus, of keel, en het gebeurt wel eens als je weerstand verlaagd is, dat deze bacterie dan actief gaat worden.

Je hebt ook kans dat je dadelijk als je een nw bv gaat krijgen je bijv eerst moet douchen met een antiseptica, dit is dan om alle risico's uit te sluiten.

Je zult na de explantatie echt wel even een klap krijgen, want inderdaad, je bent dadelijk weer terug bij af,en ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen, maar meis, hou in je achterhoofd, over een aantal maanden zul jij ook mooie borsten hebben,en ik weet dat je daar op dit moment weinig aan hebt, maar doorlopen met deze bacterie is geen optie.

Heel veel sterkte morgen.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een nachtmerrie zeg! Khoop dat alles zo rap mogelijk in orde is! Mag ik eens curieus zijn welke pc je hebt? Heb jij dan niets van koorts gehad? Ik ben 9 dagen po en ik zit er beetje mee in omdat ik savonds vooral koude rillingen en 37.8 temperatuur maak. Mss ook rare vraag omdat dit nu niet het belangrijkste is maar is dit eigenlijk vergoed als je zo iets mee maakt? Of moet je dan alles opnieuw betalen? Wat ik voorbeeld niet zou kunnen.

Kwens je heel veel sterkte toe en veel geduld want zoals je zegt moet je idd opnieuw beginnen! Maar binnen paar maanden ga je terug happy rond lopen en blij zijn dat die nare periode over is! 

Vele groetjes Elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me stiekem toch wel wat hoor. Onbekende meiden die me een hart onder de riem proberen te steken en meeleven. Dank jullie wel daarvoor

mijn pc is Frans Straten en zou volgende keer zeker voor hem kiezen. Vind de nazorg erg goed. Financieel hoef ik volgende keer miks te doen gelukkig. Het wordt allemaal vergoed toch fijn om te weten want het is inderdaad een hoop geld

en inderdaad lees alleen verhalen van mensen met 1 borst, ben ik toch nog een beetje " speciaal" 

zal me morgen nog eens goed laten informeren over hoe de bacterie er kan zijn gekomen. Snap gewoon niet hoe die in je borst terecht kan komen, bedoel korst was toch gewoon dicht (misschien denk ik heel dom hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en btw Elise, nee ik had geen koorts dat is het rare eraan

als je nou zelf twijfeld gewoon aan de bel trekken he, nazorg is er niet vor niets en je kan het maar beter vragen dan met twijfels blijven lopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat erg voor je meid, dit is je ergste nachtmerrie tijdens je herstel. Voel met je mee en hoop dat je er een beetje bovenop komt, heel veel sterkte :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja meis, we proberen elkaar hier allemaal te helpen, juist omdat we allemaal voor 1 doel gaan, mooie borsten.

Ach denk dat Dr. Straten hier zelf ook enorm van geschrokken is,want je weet dat er altijd een risico is op complicaties, maar dit zo heftig, komt sporadisch voor.

Hoe zo'n bacterie in een wond komt weet je nooit zeker, en het kan ook best zijn dat die voordat de korst is ontstaan,via de hechtingen naar binnen is gegaan,en in sommige gevallen verspreid die zich ook wel eens via de bloedbaan.

Maar het belangrijkste is nu even, dat jij weer op gaat knappen, de ontsteking bestreden word, en je over een paar maanden een nieuwe herkansing gaat krijgen.

Maar het is zuur,maar meis,ff een flinke jankbui doet wonderen, maar niet de moed verliezen.

En kom hier maar je hart luchten hoor,absoluut geen probleem.

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Sabi:

Doet me stiekem toch wel wat hoor. Onbekende meiden die me een hart onder de riem proberen te steken en meeleven. Dank jullie wel daarvoor

mijn pc is Frans Straten en zou volgende keer zeker voor hem kiezen. Vind de nazorg erg goed. Financieel hoef ik volgende keer miks te doen gelukkig. Het wordt allemaal vergoed toch fijn om te weten want het is inderdaad een hoop geld

en inderdaad lees alleen verhalen van mensen met 1 borst, ben ik toch nog een beetje " speciaal" 

zal me morgen nog eens goed laten informeren over hoe de bacterie er kan zijn gekomen. Snap gewoon niet hoe die in je borst terecht kan komen, bedoel korst was toch gewoon dicht (misschien denk ik heel dom hoor)

Hey meis, daarvoor is het borstenforum inderdaad zo fijn. En je moet weten dat ik echt met je mee leef ( en de andere dames met mij). Ik zit zojuist je verhaal voor te lezen aan mijn man (die verzorgt me omdat ik 6 dagen po ben) en al lezend voel ik de tranen over mijn wangen lopen (weet niet hoe het komt, maar ben zowiezo heel emotioneel sinds de operatie). Dus weet dat het ons echt raakt. Dus als je je ei kwijt wil;  dan kun je altijd hier op het forum terecht. Misschien is het ook een idee om even het verhaal van Lisaliza, Maartje en Nonky te lezen. Dan weet je iig dat je niet alleen staat en gedeelde smart is misschien wel halve smart? Heel veel sterkte meis. Zet 'm op morgen! 

:71::71::71: Good luck! Uiteindelijk komt alles goed. 

:54:  XXX Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje... Ik ben er ff stil van.

Wat ontzettend heftig en emotioneel voor je. Ik wens je voor morgen ontzettend veel sterkte.

Vind het wel heel fijn dat je dit met ons deelt. Hoe moeilijk het ook is. Er over praten en idd die huilbui zijn een onderdeel van het proces wat jij nu doormaakt.

Nogmaals sterkte en laat je weten hoe het is gegaan?

lieve groetjes van mij

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoe dat is echt een domper dan! :( ga je voor mooie boobies en ben je dan net die één uit de weet ik hoeveel mensen waarbij het niet goed gaat :( dat wens je geen enkele vrouw toe. Hopelijk kun je binnenkort wel gaan genieten van mooie boobies en heb je niet meer zo'n last ervan! 

Beterschap en sterkte! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat een heftig verhaal! Logisch dat je er verdrietig van bent/wordt, het is ook niet niks zeg jeetje. Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk ben je over een paar maanden alsnog voorzien van een mooi decolleté want die gaat er zeker komen! Houd moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekke Jaydee wat een hoop hormonen heb je in je lijf;) en nu zat ik weer daarom te huilen, lekker stel zijn we. Huilbui en jullie reactie doen me echt goed. Ga het een stukje zonniger tegemoet morgen en zal zeker af en toe mijn hart uitstorten en jullie op de hoogte houden

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh jeetje wat heftig dit!! Je bent echt een sterke persoonlijkheid! Ook dat je het hier zo van je af schrijft. Super knap. Maar alles komt goed en uiteindelijk krijg jij boobs ook! Ik wens je heel veel sterkte en succes!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

omg, wat heftig he! en het komt ook zo dichtbij. Ik ben 4 april door Frans geopereerd en wat een topper is het! En ook super nazorg! Ook ik had last van harde borsten (en een rechter okseltiet) echter was dit enkel omdat ik veel vocht in mijn borsten kreeg als ik liep. Daarom liep ik zo min mogelijk.

Dus jij had ook last van harde borsten alleen is het helemaal de verkeerde kant op gegaan! Wat zal je geschrokken zijn zeg. Maar wat moet de uitloop van het vocht als opluchting hebben gevoeld zeg.

De komende 3 maanden zullen een emotionele rollercoaster zijn, en gelukkig ben je in goede handen. Maar eeehhh voor je herstel kan je beter toch maar niet gaan roken ;) Des te "beter" genees je. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen!

En als ik het goed begrijp was het dus echt een bacterie en niet omdat je te snel te veel had gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sabi:

Gekke Jaydee wat een hoop hormonen heb je in je lijf;) en nu zat ik weer daarom te huilen, lekker stel zijn we. Huilbui en jullie reactie doen me echt goed. Ga het een stukje zonniger tegemoet morgen en zal zeker af en toe mijn hart uitstorten en jullie op de hoogte houden

:119:

:147:

Xxx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat naar om te horen meid. Dit is het laatste nieuws wat je te horen wil krijgen. Maar gelukkig is het optijd ontdekt en kan er ook wat aan gedaan worden.  Begrijp je heel goed dat je verdrietig bent, maar over 3 maandjes heb je weer je droom boobs. Zolang je maar gezond bent, dat is het belangrijkste. Heel veel sterkte morgen en laat ons weten hoe het is gegaan, we zijn er voor je :53:

Liefs f-cupje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh wat een verhaal zeg. Hier ga je dus echt nooit van uit als je de beslissing neemt. Tenminste, ik schoof de gedachte aan complicaties altijd weg. Dat het je dan overkomt, ook nog op het moment dat je eigenlijk juist BH´s zou moeten gaan shoppen, dat lijkt mij echt onwerkelijk!

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hou je taai meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poehee..weet echt niet waar al die K** bacterien vandaan komen de laatste tijd :(  Elke keer als ik zn ervaring lees vraag ik mij af hoe dit toch zomaar ontstaat. Vind het heel naar dat je dit moet meemaken en van het ene blije moment zomaar in een gat moet vallen en er van alles moet gebeuren...gaat dan allemaal zo snel! Pffff

Sta je ook weer stil bij jezelf en dus echt niet te licht moet nadenken over een bv. Het kan echt anders lopen. Wil je ook heel veel kracht toewensen voor de komende periode. Hopelijk gaan de tussenliggende maanden snel voorbij en kunnen je borsten herstellen en weer gezond de nieuwe operatie ondergaan. 

:53: Succes morgen!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.