Ga naar inhoud

Angel84 : 24 mei 2016 : Dr. Smits : Boerhaave


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Angel84:

Woehoe ik heb mijn tijd! Ik word morgen om 11.00u verwacht. Vanavond nog even foto's maken van de voorsituatie en morgen heb ik dan eindelijk weer borsten! Begint nou wel spannend te worden...

Wat spannend!!!! Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste Reactie
16 minuten geleden zei huismus:

Hoi sofietjehof,  ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt. Ik heb binnenkort een consult bij dr smits en ik ben erg benieuwd naar je foto's.  Zou ik die mogen zien? 

Dankje!!:)

Hallo huismus. Mijn fotos staan gewoon openbaar op mijn profiel. Dus kijk gerust even:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, hierbij mijn operatieverslag!

Vannacht had ik moeite om in slaap te komen, omdat ik voor 24.00u nog flink heb gegeten en mijn buik dus te vol zat haha. Verder heb ik eigenlijk verrassend goed geslapen. 

Vanochtend om 9.00u de kindjes afgezet bij mijn moeder en met mijn man richting Amsterdam gereden. Ondertussen nog even gestopt, want manlief wilde nog even koffie en een broodje halen (grr en ik niks :93:) en om 10.50u waren we bij Boerhaave. Nog even wat formulieren ingevuld en toen werd ik al opgehaald door de verpleegster. Het ging allemaal zo snel, maar niet vervelend snel, gewoon lekker vlot. Operatieschort en mutsje aangetrokken, infuusje werd geprikt door de anesthesist, dokter Smit kwam me aftekenen en ik mocht meelopen naar de operatiekamer. Lekker gaan liggen onder een warm dekentje en toen zeiden ze dat ik lekker mocht gaan slapen. En weg was ik... En zo snel als ik wegdommelde, zo snel was ik weer wakker! He nu al! Heeey ik heb borsten!! Ik brabbelde nog iets (kwam erg moeilijk uit mijn woorden) over dat ik dorst had en werd naar de verkoeverkamer gereden. Daar twee beschuitjes met kaas gegeten en thee gedronken. Nog wat gekletst met de buurvrouw op mijn kamer en toen kwam dokter Smits nog even babbelen. Mijn borstspieren zijn schijnbaar goed ontwikkeld, dankzij krachttraining en het tillen van de kindjes denk ik haha, dus het was voor haar lastiger om achter de spier te komen. Maar verder was het allemaal uitstekend gegaan. Na het plassen mocht ik dan ook gaan. 

Op de terugweg nog wat gegeten bij de macdonalds :36: en nu lig/zit ik op mijn bed. De terugweg met alle bochten en hobbels was trouwens wel minder. Ik heb niet echt veel pijn, maar het trekt wel en ik heb een drukkend gevoel op mijn borstbeen. Diep ademen is ook geen pretje. Hopelijk valt mijn herstel verder mee! Gelukkig is manlief thuis om me te verzorgen.

Liefs

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Krisje:

Het valt mij ook op dat iedereen na de operatie zin heeft in McDo! :D

Hihi is dat zo? Ben jij ook naar de mac geweest? Heb je je boobies al gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Angel84:

Dames, hierbij mijn operatieverslag!

Vannacht had ik moeite om in slaap te komen, omdat ik voor 24.00u nog flink heb gegeten en mijn buik dus te vol zat haha. Verder heb ik eigenlijk verrassend goed geslapen. 

Vanochtend om 9.00u de kindjes afgezet bij mijn moeder en met mijn man richting Amsterdam gereden. Ondertussen nog even gestopt, want manlief wilde nog even koffie en een broodje halen (grr en ik niks :93:) en om 10.50u waren we bij Boerhaave. Nog even wat formulieren ingevuld en toen werd ik al opgehaald door de verpleegster. Het ging allemaal zo snel, maar niet vervelend snel, gewoon lekker vlot. Operatieschort en mutsje aangetrokken, infuusje werd geprikt door de anesthesist, dokter Smit kwam me aftekenen en ik mocht meelopen naar de operatiekamer. Lekker gaan liggen onder een warm dekentje en toen zeiden ze dat ik lekker mocht gaan slapen. En weg was ik... En zo snel als ik wegdommelde, zo snel was ik weer wakker! He nu al! Heeey ik heb borsten!! Ik brabbelde nog iets (kwam erg moeilijk uit mijn woorden) over dat ik dorst had en werd naar de verkoeverkamer gereden. Daar twee beschuitjes met kaas gegeten en thee gedronken. Nog wat gekletst met de buurvrouw op mijn kamer en toen kwam dokter Smits nog even babbelen. Mijn borstspieren zijn schijnbaar goed ontwikkeld, dankzij krachttraining en het tillen van de kindjes denk ik haha, dus het was voor haar lastiger om achter de spier te komen. Maar verder was het allemaal uitstekend gegaan. Na het plassen mocht ik dan ook gaan. 

Op de terugweg nog wat gegeten bij de macdonalds :36: en nu lig/zit ik op mijn bed. De terugweg met alle bochten en hobbels was trouwens wel minder. Ik heb niet echt ýveel pijn, maar het trekt wel en ik heb een drukkend gevoel op mijn borstbeen. Diep ademen is ook geen pretje. Hopelijk valt mijn herstel verder mee! Gelukkig is manlief thuis om me te verzorgen.

Liefs

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Klinkt als een makkie;). Hoop dat je vannacht lekker slaapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boekjoeen @sofietjehofThx ladies!

@Krisje ja ik heb ze al gezien. Toen ik uit de narcose kwam hebben ze me een spiegel voorgehouden om te kijken. Of heb ik dat nou gedroomd?! Morgen als ik onder de douche mag nog eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeff dames ik begin nu toch wel pijn te voelen. Ik heb net een stukje gelopen (van mijn bed naar de keuken) en het brand toch wel. Werd er duizelig van. En is die pijn in mijn rug normaal? Alsof mijn longen geen ruimte hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Angel84:

Oeff dames ik begin nu toch wel pijn te voelen. Ik heb net een stukje gelopen (van mijn bed naar de keuken) en het brand toch wel. Werd er duizelig van. En is die pijn in mijn rug normaal? Alsof mijn longen geen ruimte hebben? 

Ja dat herken ik wel. Ik dwing mezelf om paar keer heel diep in te ademen. Voelt niet fijn maar gaat daarna wel beter. Nu maar proberen te slapen, heb vandaag stuk meer pijn dan gisteren dus dat beloofd wat voor morgen :145:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Angel84:

@Boekjoeen @sofietjehofThx ladies!

@Krisje ja ik heb ze al gezien. Toen ik uit de narcose kwam hebben ze me een spiegel voorgehouden om te kijken. Of heb ik dat nou gedroomd?! Morgen als ik onder de douche mag nog eens kijken.

Kijk ik ook naar uit, nu ben ik nog alleen thuis en durf ik niet te douchen. Vanavond als manlief thuis is, kan ik ook kijken en douche nemen.

:)

hoe was jouw nacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Krisje:

Kijk ik ook naar uit, nu ben ik nog alleen thuis en durf ik niet te douchen. Vanavond als manlief thuis is, kan ik ook kijken en douche nemen.

:)

hoe was jouw nacht?

Lukt het wel alleen? Ik heb echt nog hulp nodig om uit bed te komen. Mijn nacht is eigenlijk prima gegaan. Vannacht ben ik 1x wakker geweest. Ik was naar beneden gezakt (slaap op een zwangerschapskussen + 2 kussens) en had last van mijn nek. Ik wilde weer goed gaan liggen, maar wow dat deed pijn! Ik voelde mijn hechtingen trekken. Zolang ik stil lig voel ik me prima, maar als ik ga lopen/bewegen voel ik pijn. Verder het bekende olifant op borstkas gevoel. En jij? We hebben boobies!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Daantje85:

Heb heerlijk geslapen gelukkig! En jij?

Heb nog wel veel pijn, al lijkt het wel weer iets beter dan gisteren. Vanavond lekker douchen, kijk ik echt naar uit! Voel ik me vast beter door

Wat lekker dat je goed hebt kunnen slapen! En vanavond lekker de boobs bewonderen en douchen. Douch jij alleen je onderlijf, of alles? Mogen de boobs nat worden en gewassen worden?

Ik heb eigenlijk ook goed geslapen. En met de pijn gaat het redelijk. Voel een drukkend, beurs gevoel op mijn borstkas. Mijn hechtingen trekken en diep ademen voelt niet relaxt. Stil liggen is het fijnst, maar het is juist goed om ieder uur ook wat te bewegen. Heb ik alleen niet zoveel zin in... Lig lekker op bed. En jij? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Angel84:

Wat lekker dat je goed hebt kunnen slapen! En vanavond lekker de boobs bewonderen en douchen. Douch jij alleen je onderlijf, of alles? Mogen de boobs nat worden en gewassen worden?

Ik heb eigenlijk ook goed geslapen. En met de pijn gaat het redelijk. Voel een drukkend, beurs gevoel op mijn borstkas. Mijn hechtingen trekken en diep ademen voelt niet relaxt. Stil liggen is het fijnst, maar het is juist goed om ieder uur ook wat te bewegen. Heb ik alleen niet zoveel zin in... Lig lekker op bed. En jij? 

Ik mag vandaag ook de boobs wassen en heerlijk ook mijn haar! Doe ik vanavond samen met mijn man als dochterlief op bed ligt. Kan hij mijn haar wassen :)

Pijn is goed onder controle te houden. Ik zit voornamelijk in de woonkamer rechtop op de bank, als ik ga liggen is het steeds zo moeilijk opstaan en probeer paar keer per uur even rond te lopen en ook mijn armen en schouders los te maken. Anders word ik zo snel stijf en datvoelt echt rot. Begin nu jeuk te krijgen aan de zijkant van mijn borsten. Verder voel ik de hechtingen niet eigenlijk. En heb voornamelijk last van die band. Wat een onding zeg! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@sofietjehof jij bent ook door dokter Smits geholpen toch? Wanneer begon jij met de littekencreme? Ik heb vandaag controle gehad en de hechtpleisters zijn eraf. De littekens zien er goed uit, maar ik heb nog wel een paar korstjes. Dokter Smits zei dat de littekens dicht zijn en dat ik vanaf morgen tweemaal daags met hun littekencreme mag gaan smeren. Ik lees hier op het forum dat je pas mag gaan smeren als de korstjes weg zijn? Wat heb jij gedaan? Of weet jij het @best_boobie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf nooit voorstander van littekencreme smeren als er nog korstjes zitten, maar hierover zijn de meningen net zo verdeeld als over het gebruik van betadine haha.
De reden van het niet smeren met korstjes is dat als er nog een plekje onder een korst zou zitten dat niet helemaal goed genezen is, dat je met het smeren bacterien verplaatst..  Verder is het smeren van littekens sowieso wat opgeblazen, zeg maar... Vaak haalt het smeren niet heel veel uit, want een litteken heeft gewoon 1-2 jaar nodig om te genezen.. Het is wel zo dat het overmatig hypertroferen tegen kan gaan, het smeren, maar dan moet je maar net aanleg hebben voor hypertrofische littekens :) 

Op zich is het echter nooit slecht om het advies van je eigen pc te volgen, aangezien hij ook de eindverantwoordelijkheid heeft :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Angel84:

@sofietjehof jij bent ook door dokter Smits geholpen toch? Wanneer begon jij met de littekencreme? Ik heb vandaag controle gehad en de hechtpleisters zijn eraf. De littekens zien er goed uit, maar ik heb nog wel een paar korstjes. Dokter Smits zei dat de littekens dicht zijn en dat ik vanaf morgen tweemaal daags met hun littekencreme mag gaan smeren. Ik lees hier op het forum dat je pas mag gaan smeren als de korstjes weg zijn? Wat heb jij gedaan? Of weet jij het @best_boobie

Beste Angel84

Zoals bb al schrijft...iedereen denkt het zijne.

Felicia heeft mij ook aangeraden om te smeren. Ik had ook nog bij de eerste controle 2 twijfelachtige plekjes en ben wel gaan smeren. Doe het graag volgens het boekje...ook voor mij eerste bv:lol:

Nu bijna 4 maanden po en mooie littekens.. zegt mijn bff die ok-zuster is. Soepel. Glad. En niet meer rood.

Verder moet jij op jouw gevoel vertrouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.