Ga naar inhoud

nadelen achter de borstspier?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb 9 mei mijn eerste consult bij doctor Nio en kan haast niet wachten! Ik heb echter wel wat vragen die al de hele tijd in me hoofd rond gaan.

Ik sport erg veel en nou hoor ik van mensen om me heen dat als je de prothese achter de spier laat zetten je problemen kan ervaren met het sporten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dual plane en doe veel hardlopen en krachttraining. Sinds kort durf ik weer wat meer mn borstspieren te trainen en armen e.d. (ben 4 maanden po ) In het begin voelde dit heel gek, heel strak. Maar nu voelt het steeds normaler. Ik merk geen beperkingen erdoor. 

Ze worden bij mij een beetje platgedrukt als ik push ups doe bijvoorbeeld. Maar aangezien ik toch niet sport in mn blote tieten valt het niet op en erger ik mij hier niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zit hinder in achter de borstspier maar dat ligt ook heel erg aan welke sport je doet en hoevaak en zwaar etc. Als je achter de borstspier hebt en met kracht training dan vervorm je de prothese vaak en dit kan zelfs zichtbaar zijn tijdens het sporten.

De meningen zijn erg verdeeld omdat de protheses sterk genoeg horen te zijn maar de geruchten zijn niet voor niets de wereld in gekomen. Je kan hier trouwens erg veel filmpjes over vinden op youtube. Dat meiden het laten wat er gebeurd enzo. Met dualplane heb je hetzelfde maar minder.

Ik sport zelf veel kracht en dergelijke (crossfit) en heb dual plane gekozen en wel rond.

Maar Nio is een top arts die kiest wat het beste bij jou past!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik wil ook niet stoppen met sporten en ik wil geen verschoven of vervormde prothesen.

Dr. D'Hondt zei me dat hij als ik niet wou stoppen met sporten anatomische met een pur laag zou zetten. Je zou dan de afdruk van de spieren nog wel kunnen zien, maar de prothese zou tenminste niet verplaatsen door de druk van de spier. Maar die protheses zijn zo hard en ze kosten véél meer. De andere optie was een jaar stoppen met trainen.

Dr. Nelissen zet ze bij 'sporters' gewoon voor de spier. Hij begreep dat ik niet wou stoppen met sport, ook al snapte hij niet helemaal wat er nu zo leuk is aan sporten en afzien.

Volgende week ga ik het nog eens bij Dr. Bosmans vragen en dan kijken wat ik beslis.

Veel succes met je consultatie en al de beslissingen die erop volgen en laat zeker horen wat Dr. Nio hierover zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Ecao:

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik wil ook niet stoppen met sporten en ik wil geen verschoven of vervormde prothesen.

Dr. D'Hondt zei me dat hij als ik niet wou stoppen met sporten anatomische met een pur laag zou zetten. Je zou dan de afdruk van de spieren nog wel kunnen zien, maar de prothese zou tenminste niet verplaatsen door de druk van de spier. Maar die protheses zijn zo hard en ze kosten véél meer. De andere optie was een jaar stoppen met trainen.

Dr. Nelissen zet ze bij 'sporters' gewoon voor de spier. Hij begreep dat ik niet wou stoppen met sport, ook al snapte hij niet helemaal wat er nu zo leuk is aan sporten en afzien.

Volgende week ga ik het nog eens bij Dr. Bosmans vragen en dan kijken wat ik beslis.

Veel succes met je consultatie en al de beslissingen die erop volgen en laat zeker horen wat Dr. Nio hierover zegt.

Hi Ecao,

Mijn voorkeur gaat uit naar een anatomische en dan voor de borstspier. En een jaar niet trainen zou voor mij geen optie zijn. Ben natuurlijk niet voor niks al een jaar keihard aan het trainen :P 

Zodra ik mijn consult bij Nio heb gehad laat ik je weten wat hij heeft geadviseerd. Jij ook heel veel succes met je beslissing en ik hoor ook graag van je wat het uiteindelijk gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook dualplane en doe aan krachtsport en powerliften... ik ben nu bijna 3 1/2 maand PO, bij aanspannen zie je wel de spier spannen en het eigen weefsel wat optrekken.. ik kan noggeen puah ups of dergelijke, en ook geen bankdrukken.. het doet geen zeer, maae het is wel een raar geviel waardoor ik her voorlopig nog vermijdt...trouwens door de inspanning vervormd hij niet, bij loslaten schiet mijn borst terug in de juiste vorm haha

 

Wat @Sabine8 zegt, je sport toch niet jn je blote memmen ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei TessaDLCDP:

Ik heb ook dualplane en doe aan krachtsport en powerliften... ik ben nu bijna 3 1/2 maand PO, bij aanspannen zie je wel de spier spannen en het eigen weefsel wat optrekken.. ik kan noggeen puah ups of dergelijke, en ook geen bankdrukken.. het doet geen zeer, maae het is wel een raar geviel waardoor ik her voorlopig nog vermijdt...trouwens door de inspanning vervormd hij niet, bij loslaten schiet mijn borst terug in de juiste vorm haha

 

Wat @Sabine8 zegt, je sport toch niet jn je blote memmen ☺

Hi TessaDLCDP,

Het klopt dat je zegt dat je niet in je blote boobies staat te trainen :P Alleen vind ik dat er zo'n lange tijd tussen zit voordat je weer kan trainen. En het terug schieten van borsten naar de juiste vorm vind ik best intens klinken :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha het is niet terugschieten naar de juiste vorm, het is hetzelfde als inspanning van je armen, dan zie je je spier toch ook opkomen? Zo is het eigenlijk ook met je borsten, alleen zit de spier over de prothese en zie je het ook..het vervormd niet hoor ☺ enne, na 3 weken zat ik alweer op de fiets en de loopband hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je de protheses ook laat plaatsen, je zult tijd moeten nemen om te herstellen.

Na 3 weken ging ik  weer fietsend naar mn werk en na 6 weken begon ik weer met hardlopen en beenspieroefeningen. Na 3 maanden langzaamaan armoefeningen, maar dit voelde nog niet goed. Nu een maandje later wel, maar ik bouw het langzaam op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat ik niet gelijk de dag na de operatie alles weer kan doen wat ik normaal ook kan doen. Het is meer dat ik goed wil weten waar ik aan begin en hoe meer informatie ik van te voren kan in winnen hoe beter ik het traject in ga. Al jullie reacties zijn top en geven me een stuk meer inzicht. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei debbiethisisme:

Heeft iemand ook ervaring met dit onderwerp met protheses voor de borstspier? 

 

zijn er genoeg die voor de spier hebben. Als je de meyere op zoekt krijg je al genoeg leden die door hem zijn geopereerd en die zijn grotendeels allemaal voor de spier geplaatst :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik zou mezelf niet zo gek maken met 'wat zijn de nadelen van'' uiteindelijk hebben ze allemaal voordelen en ook allemaal nadelen. Wat vind jij mooi? En wat kan volgens jou pc bij jou :) voor hetzelfde geldt kan voor de spier helemaal niet en MOET je achter of tussen de spier. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Miss.S:

en ik zou mezelf niet zo gek maken met 'wat zijn de nadelen van'' uiteindelijk hebben ze allemaal voordelen en ook allemaal nadelen. Wat vind jij mooi? En wat kan volgens jou pc bij jou :) voor hetzelfde geldt kan voor de spier helemaal niet en MOET je achter of tussen de spier. :) 

Klopt dat ik me niet zo druk moet maken om "de nadelen" alleen zijn het meestal de negatieve verhalen die je onthoud. Helaas heb ik niet echt iemand in mijn directe omgeving waarvan ik de ervaringen kan horen. Na al me eigen onderzoek gaat mijn voorkeur uit naar voor de borstspier. Van nature zijn mijn borsten al vol en rond (voor een 70b). Maar ik moet uiteindelijk natuurlijk het consult afwachten met doctor Nio. Ik ben gewoon te nieuwsgierig en wil het liefste gister al weten wat er gaat gebeuren :wub:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idem dito hoor @debbiethisisme :) ik wil ook heel erg graag  voor de spier maar ik heb maar weinig van mezelf, ik ben van een b cup naar een aa cup gegaan. en ik moet wachten op mijn consult tot 20 juli dus ik wacht in spanning af. Demeyere heeft een voorkeur voor voor de spier dus ik hoop dat het bij mij ook mogelijk is en dat ik dus ook voor de spier krijg :) xx

 

ps. Niet te veel horror verhalen lezen, laat dat achterwegen. kan altijd voorkomen maar dat heb je met alles, je kunt toch ook niet niet auto rijden .. maak je ook kans dat er eentje op je in rijdt en dat je verlamt raakt maar daar denk je ook niet aan als je met de auto gaat  rijden lijkt me :) laat het los ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Miss.S:

ja idem dito hoor @debbiethisisme :) ik wil ook heel erg graag  voor de spier maar ik heb maar weinig van mezelf, ik ben van een b cup naar een aa cup gegaan. en ik moet wachten op mijn consult tot 20 juli dus ik wacht in spanning af. Demeyere heeft een voorkeur voor voor de spier dus ik hoop dat het bij mij ook mogelijk is en dat ik dus ook voor de spier krijg :) xx

 

ps. Niet te veel horror verhalen lezen, laat dat achterwegen. kan altijd voorkomen maar dat heb je met alles, je kunt toch ook niet niet auto rijden .. maak je ook kans dat er eentje op je in rijdt en dat je verlamt raakt maar daar denk je ook niet aan als je met de auto gaat  rijden lijkt me :) laat het los ;) 

Waarom hebben jullie een voorkeur voor voor de spier ipv bijvoorbeeld dual plane? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Kyrez:

Waarom hebben jullie een voorkeur voor voor de spier ipv bijvoorbeeld dual plane? :)

Goh... waarom zou ik ze tussen of achter de spier laten plaatsen als voor de spier ook kan? En minder pijnlijk is? waarom achter de spier als voor de spier even goed natuurlijk valt? Ik zit hier nu sinds januari en ik heb enorm veel gelezen over dp en voor de spier en door het lezen kreeg ik meer en meer voorkeur voor dokter demeyere en voorkeur voor de spier. :) 

Waarom zou ik nodeloos in mijn spier laten snijden als voor de spier kan & ook natuurlijk is? :) 

en!! mijn grootste reden is... voor de spier is aangenamer voor de sporten :) ik vind het een degoutant gedacht dat je prothese naar de zijkant word geduwd bij het opspannen :s 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei debbiethisisme:

@Miss.S hahaha mooie vergelijking met de auto :lol:

Helaas ben ik een mega controle freak dus het helemaal los laten zal wel niet lukken maar ik moet inderdaad niet uitgaan van het ergste. Ik laat je weten wat het advies van doctor Nio wordt.

hihi komt goed meid! ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Miss.S:

Goh... waarom zou ik ze tussen of achter de spier laten plaatsen als voor de spier ook kan? En minder pijnlijk is? waarom achter de spier als voor de spier even goed natuurlijk valt? Ik zit hier nu sinds januari en ik heb enorm veel gelezen over dp en voor de spier en door het lezen kreeg ik meer en meer voorkeur voor dokter demeyere en voorkeur voor de spier. :) 

Waarom zou ik nodeloos in mijn spier laten snijden als voor de spier kan & ook natuurlijk is? :) 

en!! mijn grootste reden is... voor de spier is aangenamer voor de sporten :) ik vind het een degoutant gedacht dat je prothese naar de zijkant word geduwd bij het opspannen :s 

xx

Precies om deze redenen gaat mijn voorkeur ook uit naar voor de spier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Miss.S said:

Goh... waarom zou ik ze tussen of achter de spier laten plaatsen als voor de spier ook kan? En minder pijnlijk is? waarom achter de spier als voor de spier even goed natuurlijk valt? Ik zit hier nu sinds januari en ik heb enorm veel gelezen over dp en voor de spier en door het lezen kreeg ik meer en meer voorkeur voor dokter demeyere en voorkeur voor de spier. :) 

Waarom zou ik nodeloos in mijn spier laten snijden als voor de spier kan & ook natuurlijk is? :) 

en!! mijn grootste reden is... voor de spier is aangenamer voor de sporten :) ik vind het een degoutant gedacht dat je prothese naar de zijkant word geduwd bij het opspannen :s 

xx

Om uitgezakte hangborsten te voorkomen! want bij voor de spier speelt zwaartekracht toch wel mee. Natuurlijk niet bij iedereen hoor. Maar dat was voor mij de grootste reden.

 

6 hours ago, debbiethisisme said:

Klopt dat ik me niet zo druk moet maken om "de nadelen" alleen zijn het meestal de negatieve verhalen die je onthoud. Helaas heb ik niet echt iemand in mijn directe omgeving waarvan ik de ervaringen kan horen. Na al me eigen onderzoek gaat mijn voorkeur uit naar voor de borstspier. Van nature zijn mijn borsten al vol en rond (voor een 70b). Maar ik moet uiteindelijk natuurlijk het consult afwachten met doctor Nio. Ik ben gewoon te nieuwsgierig en wil het liefste gister al weten wat er gaat gebeuren :wub:

Ze zegt mijn borsten zijn al vol en rond, ben je dan niet bang dat de vorm van anatomisch je tegen gaat staan? Want dan worden ze enkel vol aan de onderkant en dus niet rond.

Ik heb bewust niet voor anatomisch gekozen ivm de draaikans.

Overigens lees ik dat je liever niet lang uit de running bent met sport en dat is heel begrijpelijk. Echter maakt het niet uit hoe je ze plaatst. Het gaat er echt om hoe je lichaam reageert want er zijn er genoeg die na 6 weken alles weer kunnen ;)

Heb je al je consult gehad? en hoe ging dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bruisend true maar ieder z'n gedacht en keus he ;) ik heb van mezelf, ook omdat ik niet veel meer heb, geen hangborsten. En ik zelf vind ook dat boobs een beetje moeten hangen en zeker naar mate je ouder word :) nu ik ga momenteel niet zoveel cc erin duwen dus echt 'hangen hangen' zullen ze nog niet :) maar zoals ik zei dat is ieders keus & mening he ;) hihi ik snap wel dat dat het dan is dat je tegenhoudt :D 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.